Μια φιλία που έγινε θυσία, στης Αυστρίας τη στροφή την 3

Μια φιλία που έγινε θυσία, στης Αυστρίας τη στροφή την 3
Ο κόσμος της Formula 1 είναι τόσο μαγικός όσο και αδυσώπητος. Ο Φερστάπεν το ξέρει αλλά ήρθε η ώρα να το μάθει και ο Νόρις.

Υπάρχει μια λεπτή γραμμή ανάμεσα στη δόξα και στην καταστροφή στη Formula 1, και αυτό έγινε ξεκάθαρο στο GP Αυστρίας. Ο αγώνας στο Red Bull Ring έμελλε να είναι ο καθοριστικός παράγοντας για τη σχέση δύο από τους πιο συναρπαστικούς οδηγούς της εποχής μας, του Μαξ Φερστάπεν και του Λάντο Νόρις.

Διαβάστε ακόμα
» Αναπάντεχη νίκη Ράσελ στην Αυστρία μετά τη σύγκρουση Φερστάπεν-Νόρις

Σε έναν αγώνα που ξεκίνησε με πολλές προσδοκίες, εξελίχθηκε στο μεγαλύτερο μέρος του ως φάρμακο κατά της αϋπνίας, αλλά στο τέλος του η ένταση κορυφώθηκε, το GP της Αυστρίας για το 2024 απέδειξε για άλλη μια φορά ότι στη Formula 1, τίποτα δεν είναι δεδομένο. Η σύγκρουση ανάμεσα σε Μαξ Φερστάπεν και Λάντο Νόρις στη στροφή Τρία άλλαξε τα πάντα, δίνοντας την ευκαιρία στον Τζορτζ Ράσελ να αναδειχθεί νικητής και δίνοντας το έναυσμα για άπειρες συζητήσεις.

Η μοιραία στροφή 3

Τι έγινε στον 64ο γύρο στη στροφή 3 της αυστριακής πίστας ανήκει πλέον στην ιστορία. Υπήρξε σύγκρουση, οι αγωνοδίκες καθόρισαν τον υπαίτιο, τον Μαξ Φερστάπεν, και τον τιμώρησαν με ποινή 10 δευτερολέπτων. Τα επακόλουθα όμως αυτού του συμβάντος είναι μεγαλύτερα.

Οι άμεσες επιπτώσεις αφορούν τον αγώνα των εμπλεκόμενων. Εδώ τα πράγματα είναι απλά και μετρήσιμα. Ο Λάντο Νόρις εγκατέλειψε τον αγώνα και δεν πήρε κανένα βαθμό. Ο υπαίτιος Μαξ Φερστάπεν -δεν το λέω εγώ, το αποφάσισαν οι αγωνοδίκες-, παρότι πήρε ποινή 10 δευτερολέπτων τερμάτισε στην 5η θέση και αύξησε τη διαφορά του από τον Νόρις στη βαθμολογία του πρωταθλήματος.

» Οι βαθμολογίες της Formula 1 μετά το GP Αυστρίας

Μία σχέση δοκιμάζεται

Το περιστατικό αυτό όμως θα έχει και πιο μακροχρόνιες επιπτώσεις. Οι δύο πρωταγωνιστές μέχρι το απόγευμα της Κυριακής είχαν πολύ καλή, φιλική σχέση. Αυτή η φιλία όμως αντιμετωπίζει πλέον την πιο μεγάλη δοκιμασία. Ο Νόρις αισθάνεται ότι ο Φερστάπεν οδήγησε αντιαθλητικά, όχι τη στιγμή της σύγκρουσης αλλά και σε όλους τους προηγούμενους γύρους που οι δύο τους μάχονταν για την πρώτη θέση.

Ο Φερστάπεν από την πλευρά του δεν παραδέχεται φυσικά ότι έκανε λάθος. Σύμφωνα με τη δική του άποψη, έκανε ό,τι έπρεπε, εντός του αθλητικού πλαισίου, για να αμυνθεί και να προστατέψει τη θέση του. Η μάχη άλλωστε δεν ήταν για κάποια τυχαία θέση αλλά για την πρωτιά.

Ένας πρωτάρης και ένας ψημένος

Η διαφορά στο πόσο και πώς επηρεάστηκαν οι δύο οδηγοί από αυτό το συμβάν φάνηκε μετά τον αγώνα. Ο μεν Νόρις ήταν προφανώς καταβεβλημένος, πνευματικά και ψυχικά. Πιστεύοντας ότι έχει το δίκιο με το μέρος του, δεν μπορούσε να δεχτεί την εξέλιξη της κατάστασης. Γι' αυτόν ακριβώς το λόγο ήταν και πιο «οξύς» απέναντι στον Φερστάπεν, δηλώνοντας ότι κινδυνεύει να χάσει το σεβασμό του.

Ο Φερστάπεν από την άλλη, μετά το τέλος του αγώνα ήταν απόλυτα χαλαρός. Ήταν πολύ προσεκτικός στο να μη ρίξει λάδι στη φωτιά με κάποια σχετικά ακραία δήλωση, αλλά ταυτόχρονα το ίδιο προσεκτικός να μην αναλάβει την ευθύνη της σύγκρουσης. Ήταν επίσης συγκαταβατικός σχετικά με τον Νόρις, λέγοντας ότι δεν ήταν η κατάλληλη στιγμή να μιλήσουν μεταξύ τους για το συμβάν και θα έπρεπε να περιμένουν να πέσει λίγο η ένταση.

Η μεγάλη διαφορά στην προσέγγισή τους, είναι η εμπειρίες τους. Για τον Νόρις, η διεκδίκηση νικών και ίσως τίτλων αποτελεί άγνωστο έδαφος, γιατί τώρα μπήκε σε αυτό. Ναι, έχει κάνει το βήμα προς το κορυφαίο επίπεδο, αλλά δεν έχει συνηθίσει να νιώθει στο πετσί του τον «νόμο του ισχυρού».

Ο Φερστάπεν, όλα αυτά τα έχει ξαναζήσει και μάλιστα σε πολύ μεγαλύτερη ένταση από αυτήν της Αυστρίας. Η σεζόν του 2021 και η αντιπαλότητα με τον Λούις Χάμιλτον, που εκδηλώθηκε σε πολλούς αγώνες και με πολύ πιο ακραίους τρόπους, τον έχουν χαλυβδώσει και τον έχουν εφοδιάσει με την κυνικότητα που έχουν όλοι οι μεγάλοι πρωταθλητές: ξέρει ότι αν κάτι πρέπει να γίνει, πρέπει να γίνει, χωρίς συναισθηματισμούς.

Ένα τεστ χαρακτήρων

Για το τι θα γίνει στους επόμενους αγώνες θα πάρουμε απαντήσεις σύντομα, καθώς το Σίλβερστον ακολουθεί του επόμενο Σαββατοκύριακο. Είναι σίγουρο όμως ότι εκείνος που έχει να κάνει περισσότερη δουλειά για να ξεπεράσει τα περιστατικά της Αυστρίας θα είναι ο Λάντο Νόρις. Εδώ θα έρθει να παίξει ρόλο και η McLaren. Η ομάδα ασφαλώς θα υποστηρίξει τον οδηγό της, αλλά πρέπει να διατηρήσει μια λεπτή ισορροπία και να μην του επιτρέψει να επικεντρωθεί σε αυτό το συμβάν και να χάσει το στόχο του.

Ο Αντρέα Στέλα μίλησε για ατιμωρησίες του παρελθόντος που μπορεί να έχουν διαμορφώσει μια δεδομένη κατάσταση στο παρόν. Είναι μια ανάγνωση της κατάστασης που θα βρει υποστηρικτές και μέσα στις ομάδες και στον κόσμο που παρακολουθεί την F1. Πρόκειται όμως για ένα θέμα που δεν έχει λυθεί από καταβολής του πρωταθλήματος και ούτε πρόκειται, για έναν πολύ απλό λόγο: στον ακραία ανταγωνιστικό κόσμο της Formula 1 σχεδόν όλοι στη θέση του Φερστάπεν θα έκαναν το ίδιο.

Ο αρχηγός

Ο οδηγός που θέλει να είναι ο «αρχηγός της αγέλης» δεν επιτρέπει αμφισβήτηση μέσα στην πίστα. Ακόμα κι αν χρειαστεί να παραβιάσει τους κανονισμούς, πρέπει να δηλώνει κάθε φορά την κυριαρχία του. Πολύ χαρακτηριστικό είναι το συμβάν στο Σίλβερστον του 2021, που ήταν η δήλωση του Λούις Χάμιλτον. Εκείνο το περιστατικό άλλαξε την πορεία εκείνου του πρωταθλήματος. Αυτό ακριβώς ήταν και η σύγκρουση της Αυστρίας: η δήλωση του Φερστάπεν για το ποιος είναι αρχηγός στην F1 σήμερα.

Αυτό που έχει σημασία τώρα είναι η αντίδραση του Νόρις. Ο Βρετανός φαίνεται να είναι ο μοναδικός αμφισβητίας της κυριαρχίας του Φερστάπεν φέτος και για να παραμείνει πρέπει να μην ηττηθεί πνευματικά από όσα έγιναν στην Αυστρία, αλλά να τα χρησιμοποιήσει ως μάθημα και ως καύσιμο για τη φιλοδοξία του. Και αν το κάνει αυτό, το θέαμα και το ενδιαφέρον αυτής της σεζόν θα ανέβει ακόμα περισσότερο.

Φωτογραφία: F1/X

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Κώστας Παστρίμας
Κώστας Παστρίμας

Ο Κώστας Παστρίμας μπήκε στο χώρο της δημοσιογραφίας λίγο πριν από την αλλαγή του αιώνα ως επιμελητής κειμένων σε ημερήσιες εφημερίδες. Λίγο αργότερα πέρασε «μπροστά» από τα κείμενα, γράφοντας κυρίως για αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, μηχανοκίνητα σπορ και όλα τα σχετικά με αυτά. Από νωρίς πίστεψε στη δύναμη του διαδικτύου, την εποχή που δεν ήταν ούτε κατά διάνοια όσο διαδεδομένο είναι πλέον, «χτίζοντας» τα μέσα που ήταν οι πρωτοπόροι της εποχής τους. Ανήκει στο δυναμικό της Liquid από το 2021.