Ο τελικός του Women’s Champions League πλησιάζει και φέτος θα μπορέσει να τον παρακολουθήσει περισσότερος κόσμος από κάθε προηγούμενη φορά, χάρη στην αποκλειστική τετραετή συνεργασία της διοργάνωσης με τη συνδρομητική πλατφόρμα DAZN και το Youtube. Η συνεργασία αποφασίστηκε στα πλαίσια του Time for Action, της στρατηγικής της UEFA για το γυναικείο ποδόσφαιρο που ανακοινώθηκε το 2019 και στοχεύει στην ανανέωση του αθλήματος μέχρι το 2024.
Η συμφωνία είναι ένα από τις μεγαλύτερες που αφορούν τα δικαιώματα μετάδοσης αγώνων γυναικείου ποδοσφαίρου. Από την πλευρά της UEFA, η συνεργασία σηματοδοτεί μια νέα εποχή για το ποδόσφαιρο γυναικών, με μεγαλύτερη προβολή, περισσότερους θεατές και κατά συνέπεια περισσότερους χορηγούς και χρηματοδότηση. Η Nadine Kessler, πρώην παίκτρια και επικεφαλής της UEFA για το ποδόσφαιρο γυναικών, είχε δηλώσει στην αρχή του πρωταθλήματος ότι «η ορατότητα σε τέτοια κλίμακα θα αλλάξει τα πάντα, καθώς οι καλύτερες παίκτριες και οι καλύτερες ομάδας στον κόσμο θα μπορούν να εμπνεύσουν περισσότερα αγόρια και κορίτσια να αγαπήσουν το άθλημα. Μαζί φέρνουμε το γυναικείο ποδόσφαιρο στο προσκήνιο και όλοι όσοι συντονιστούν θα μας βοηθήσουν να κάνουμε τη διαφορά».
Λίγο πριν τον τελικό, μπορούμε με σιγουριά να πούμε πως η συνεργασία ήταν επιτυχημένη: μέχρι τώρα 14 εκατομμύρια θεατές έχουν παρακολουθήσει τους αγώνες στους ομίλους και στα play-off. Η διαδικτυακή δημοτικότητα του πρωταθλήματος ανέβασε και τις πωλήσεις των εισιτηρίων, με 158.930 θεατές να παρακολουθούν το πρωτάθλημα δια ζώσης.
Ο πιο δημοφιλής αγώνας ήταν ανάμεσα στην Paris Saint-Germain και τη Real Madrid, με 18.344 θεατές, ενώ ο αγώνας ανάμεσα στη Servette και την Chelsea στο στάδιο της Γενεύης έσπασε το ελβετικό ρεκόρ προσέλευσης σε αγώνα γυναικείου ποδοσφαίρου στην Ελβετία. Από τους 48 αγώνες, 5 είχαν προσέλευση μεγαλύτερη των 10.000 θεατών. Οι διοργανωτές αναγκάστηκαν επίσης να μεταφέρουν 6 ομάδες σε μεγαλύτερα στάδια για τουλάχιστον έναν αγώνα της φάσης των ομίλων.
Είναι γεγονός ότι η μεγαλύτερη κάλυψη αθλητικών γεγονότων από τα μέσα ενημέρωσης οδηγεί και σε μεγαλύτερη προσέλευση, χορηγίες, αλλά και μεγαλύτερη συμμετοχή από παιδιά και νέους αθλητές, που αποτελούν τις μελλοντικές γενιές του κάθε αθλήματος.
Για τον γυναικείο αθλητισμό και ιδιαίτερα για το ποδόσφαιρο, η κάλυψη δεν ήταν μέχρι τώρα ποτέ δεδομένη, με αποτέλεσμα ακόμα και αθλήτριες υψηλού επιπέδου να μην έχουν την ίδια αναγνώριση, τις ίδιες απολαβές και τις ίδιες επαγγελματικές ευκαιρίες με τους άνδρες συναδέλφους τους. Η συνεργασία της UEFA με την DAZN είναι ένα μεγάλο βήμα στη σωστή κατεύθυνση.