Η BMW M 1000 RR πάτησε Ελλάδα
Η ωραία ετήσια εκδήλωση του BMW Riders Club, που πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη της BMW Motorrad Ελλάδας το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε στο Ναύπλιο, περιλάμβανε και μία έκπληξη: για πρώτη φορά στην Ελλάδα είδαμε από κοντά την BMW M 1000 RR, το απόλυτο superbike της εταιρείας. Μπροστά στους φίλους της BMW και στους εκπροσώπους του ειδικού Τύπου που καλύπταμε την εκδήλωση, τέσσερις σημαντικοί συνεργάτες από το δίκτυο καταστημάτων της BMW Motorrad, οι Τάσος Βαγιανέλης, Αντώνης Παναγιωτόπουλος, Άγγελος Παπανικολάου και Σφακιανάκης τράβηξαν το κάλυμμα και αποκάλυψαν την εκπληκτική αυτή μοτοσικλέτα.
Για πρώτη φορά στην ιστορία των μοτοσικλετών της BMW παρουσιάζεται μια ειδική έκδοση την εξέλιξη της οποίας έχει επιμεληθεί η πασίγνωστη M. Η BMW για συντομία την ονομάζει M RR και τα χαρακτηριστικά της είναι όντως εντυπωσιακά. Βασίζεται στην S 1000 RR αλλά έχει δεχτεί επεμβάσεις και βελτιώσεις σε πολλά σημεία, που την κάνουν πραγματικά ξεχωριστή.
Κινητήρας
Ο κινητήρας αποδίδει μέγιστη ισχύ 156 kW (212 HP) στις 14.500 σαλ. Η μέγιστη ροπή των 113 Nm αποδίδεται στις 11.000 σαλ. Πέρα από το ανώτατο όριο περιστροφής που έχει αυξηθεί στις 15.100 σαλ., ο κινητήρας της M RR περιλαμβάνει εκτενείς βελτιστοποιήσεις όπως νέα σφυρήλατα πιστόνια 2 ελατηρίων της Mahle, προσαρμοζόμενους θαλάμους καύσης, συμπίεση αυξημένη στα 13,5, μεγαλύτερες και ελαφρύτερες μπιέλες από τιτάνιο της Pankl, λεπτότερα και ελαφρύτερα κοκκοράκια, επανασχεδιασμένους αυλούς εισαγωγής μηχανουργικής κατεργασίας με νέα γεωμετρία και βελτιστοποιημένους εκκεντροφόρους και περιοχή εισαγωγής. Το ελαφρύ σύστημα εξάτμισης κατασκευάζεται επίσης από τιτάνιο.
Αεροδυναμική
Η αεροδυναμική ήταν αποφασιστικό στοιχείο στις τεχνικές προδιαγραφές για την εξέλιξη της M RR. Εκτός από τη μέγιστη ταχύτητα που είναι όσο το δυνατόν υψηλότερη και απολύτως απαραίτητη σε αγωνιστικές συνθήκες, υπήρχε ένας ακόμα στόχος για την M RR: η επίτευξη της βέλτιστης επαφής των τροχών με το δρόμο – κυρίως κατά την επιτάχυνση. Γι’ αυτό, τα M winglets (φτεράκια) στο εμπρός φέρινγκ, που εξελίχθηκαν κατά τη διάρκεια εντατικών δοκιμών στην πίστα και στην αεροδυναμική σήραγγα του BMW Group και κατασκευάζονται από διάφανο ανθρακόνημα, παράγουν αεροδυναμική πίεση και, κατά συνέπεια, πρόσθετα κάθετα φορτία στους τροχούς ανάλογα με την ταχύτητα.
Φρένα και τροχοί
Η νέα M RR, είναι η πρώτη μοτοσικλέτα BMW που εξοπλίζεται με φρένα M – όπως τα οχήματα M της BMW M GmbH. Το σύστημα βασίζεται στην τεχνογνωσία της BMW Motorrad από τα αγωνιστικά φρένα των μοτοσικλετών της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike και παρέχει μέγιστη αντοχή στην υπερθέρμανση και ακρίβεια ελέγχου. Εξωτερικά, οι δαγκάνες φρένων M έχουν μπλε ανοδίωση σε συνδυασμό με το λογότυπο M. Με τους ανθρακονημάτινους τροχούς M, η νέα M RR έχει περισσότερα high-tech εξαρτήματα για μέγιστες επιδόσεις στην πίστα και στο δρόμο.
Πλαίσιο και αναρτήσεις
Το πλαίσιο της νέας M RR βασίζεται στην RR με το πλαίσιο-γέφυρα από αλουμίνιο στο κέντρο του. Έχει βελτιστοποιημένο ανάποδο πιρούνι και αναβαθμισμένο γόνατο με μπλε ελατήριο και κινηματική Full Floater Pro. Πρωταρχικός στόχος της σχεδίασης του πλαισίου ήταν η επίτευξη των βέλτιστων χρόνων γύρων στην αγωνιστική πίστα. Επομένως, το πλαίσιο της M RR είναι ασυμβίβαστα σχεδιασμένο για την αγωνιστική πίστα αλλά εντυπωσιάζει και στους επαρχιακούς δρόμους.
Μ Competition Package
Για όσους δεν αρκούνται στη βασική εκδοχή της M RR, το M competition package προσφέρει ένα συναρπαστικό μίγμα εξαρτημάτων υψηλής αισθητικής και προηγμένης αγωνιστικής τεχνολογίας. Εκτός από το λογισμικό του M GPS laptrigger και τον αντίστοιχο κωδικό ενεργοποίησης, το M competition package περιλαμβάνει επίσης το πακέτο μηχανουργημένων εξαρτημάτων M, το πακέτο M carbon και ένα ασημί, ψαλίδι ελαφρύτερο κατά 220 g, την βελτιστοποιημένων τριβών και χωρίς απαιτήσεις συντήρησης αλυσίδα M Endurance με επικάλυψη DLC και το πακέτο συνεπιβάτη με κάλυμμα ουράς.
Η τιμή της M RR ξεκινάει από τις 34.400 ευρώ και είναι διαθέσιμη στο δίκτυο των συνεργατών της BMW.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!