Η Μπάιτσκε Βίσερ μιλάει αποκλειστικά στο Gazzetta
Σε ένα κόσμο όπου στερεότυπα του παρελθόντος καταρρέουν το ένα μετά το άλλο, υπάρχει ένα κορίτσι που αναζητά τη δική της θέση στον αγωνιστικό ήλιο. Με DNA μπολιασμένο με την οικογενειακή αγάπη για τους αγώνες, η Μπάιτσκε Βίσερ λάτρεψε τις πίστες προτού καν ξεχυθεί σε μία από αυτές. Κι όταν το έκανε, δεν κοίταξε ποτέ ξανά πίσω!
Κόντρα στα γεμάτα εγωισμό αγόρια της ηλικίας της, κόντρα στην ευρεία πεποίθηση πως οι γυναίκες υστερούν πίσω από το τιμόνι, έχτισε γύρο με το γύρο τη δική της ιστορία. Πρωταγωνίστρια στο karting, εντός Ολλανδικών συνόρων αλλά και σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, νικήτρια στο ντεμπούτο της σε αγώνες αυτοκινήτου, μεγάλη έκπληξη όταν μεταπήδησε στον κόσμο των μονοθεσίων, ποτέ δεν δίστασε να ορθώσει ανάστημα έναντι των οδηγών γύρω της. Και καλά έκανε.
Παρότι η οικογένειά της δεν είχε τα χρήματα που απαιτούνταν για καύσιμο σε μία καριέρα όπου κάθε νέο σκαλοπάτι απαιτεί εξαψήφιο νούμερο, είχε το ταλέντο να τραβήξει την προσοχή μεγάλων ομάδων που την ένταξαν στις ακαδημίες της.
Ακολούθησε το W Series, ο θεσμός που γεννήθηκε για να αναδείξει το ταλέντο γυναικών που μάχονται στις πίστες του κόσμο, να του εξασφαλίσει προβολή αλλά και ίσες ευκαιρίες, με στόχο κάποια στιγμή να δούμε μία εκπρόσωπο του όμορφου φύλου στο grid της Formula 1.
Μετά από μία εντυπωσιακή πρώτη σεζόν την οποία ολοκλήρωσε στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας, η Βίσερ έχει αφήσει το στίγμα της και παράλληλα με τον αναβαθμισμένο φέτος θεσμό, δοκιμάζεται και σε αγώνες αντοχής, εμπλουτίζοντας το παλμαρέ της, φορτώνοντας εμπειρίες τον σκληρό της δίσκο, αποδεικνύοντας πως και τα κορίτσια ξέρουν να στρίβουν το τιμόνι και τα κορίτσια ξέρουν να βυθίζουν το δεξί πόδι στο πάτωμα.
Η 26χρονονη μίλησε στο Gazzetta και τον Πάνο Σεϊτανίδη, που πάσχισε και τελικά προσπέρασε το γεγονός πως το κράνος της είναι γεμάτο από τις καρδούλες της Χέρενφεν, γεγονός που ξύπνησε μνήμες από νύχτες απογοήτευσης στο Champions League. Η συζήτηση δεν πήγε στη μπάλα, περιορίστηκε στις πίστες!
Πότε μπήκε μέσα σου το μικρόβιο των αγώνων;
Ο μπαμπάς μου ήταν οδηγός αγώνων, έτρεχε σε Touring Cars. Θυμάμαι έναν 24ωρο αγώνα karting ενώ ήμουν ακόμα νομίζω 3 ετών. Από εκείνη την ημέρα και για κάθε μέρα, του ζητούσα να μου πάρει ένα kart. Τελικά μου το πήρε στα γενέθλιά μου όταν έκλεισα τα 5. Επί τόπου, άφησα φίλους και συγγενείς και πήγαμε στην πίστα για να το οδηγήσω.
Ήταν λοιπόν στο οικογενειακό DNA;
Ναι, κάπως έτσι. Ο μπαμπάς μου ήταν και ο μηχανικός μου. Ταξιδεύαμε μαζί στους αγώνες, στις δοκιμές, έπαιξε καθοριστικό ρόλο σε όσα έκανα. Αυτός μου έμαθε τα πάντα στα πρώτα του βήματα. Σήμερα περιορίζεται στο να με συμβουλεύει.
Πώς ήταν τα πράγματα με τα αγόρια στα πρώτα σου βήματα; Πώς σε αντιμετώπιζαν;
Όταν έβλεπαν πως πήγαινα να τους περάσω, με ωθούσαν εκτός πίστας. Δεν μπορούσαν να δεχθούν το να χάνουν από ένα κορίτσι. Όταν όμως άρχισα να κερδίζω συστηματικά, νομίζω πως όλοι άρχισαν να μου δείχνουν τον απαιτούμενο σεβασμό. Τώρα πια, το φύλο δεν έχει καμία σημασία.
Ήσουν η πρώτη εκπρόσωπος του όμορφου φύλου στο Junior πρόγραμμα της Red Bull, μετά η πρώτη στο αντίστοιχο πρόγραμμα της BMW. Πώς ένιωθες σπάζοντας στερεότυπα;
Ήταν μία πολύ καλή ευκαιρία για εμένα αλλά δυστυχώς αντιμετώπισα προβλήματα εκείνη τη χρονιά, δεν είχα τα αποτελέσματα στα οποία στοχεύαμε και δεν συνεχίσαμε. Πρόλαβα όμως να μάθω πολλά. Μετά η εμπλοκή με τη BMW ήρθε μέσω της συμμετοχής μου στη Formula V8 3.5, καθώς η ομάδα μου είχε και αγωνιστικό πρόγραμμα με BMW M6 GT3. Έτσι έγινε η επαφή και έμαθα πάρα πολλά και ως μέλος αυτού του προγράμματος.
Στο δρόμο προς το W Series, ποιες στιγμές της καριέρας σου ξεχωρίζεις;
Σίγουρα την κατάκτηση του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Karting αλλά και την πρώτη μου νίκη στη Formula ADAC, στο Ζάντβοορτ.
Ποια ήταν η πρώτη σου αντίδραση όταν άκουσες για το W Series;
Μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρουσα ιδέα και μετά από μία μόνο συνάντηση με τους υπεύθυνους του θεσμού, αποφάσισα να λάβω μέρος. Έκτοτε όλα κύλησαν πολύ γρήγορα.
Πώς ήταν η πρώτη σου χρονιά στο W Series;
Νομίζω πως τα αποτελέσματά μου έδειξαν την αξία μου και ελπίζω φέτος να τα πάω ακόμα καλύτερα. Ήμουν δεύτερη στην τελική βαθμολογία, με μία νίκη στο ενεργητικό μου, άρα ο στόχος μου είναι ξεκάθαρος. Πρέπει να οδηγήσω καλύτερα, να κάνω λιγότερα λάθη, να πάω ακόμα πιο ψηλά.
Ειδικά φέτος, οι αγώνες του W Series διεξάγονται μαζί με τα Grand Prix της F1. Πόσο σημαντικό είναι αυτό, τόσο για το θεσμό όσο και για εσένα ως οδηγό;
Σίγουρα παρακολουθούν πολλοί περισσότεροι, υπάρχει πραγματικό ενδιαφέρον από τα ΜΜΕ και θα είναι φοβερό που θα επισκεφτούμε και πίστες όπως αυτές στο Ώστιν των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής και την Πόλη του Μεξικού. Το να τρέχουμε παράλληλα με την F1 σίγουρα είναι ότι καλύτερο θα μπορούσε να συμβεί και για το W Series και για εμένα.
Πώς βλέπεις τον ανταγωνισμό;
Είναι πολύ έντονος, νομίζω ξεχωρίζουν η περυσινή πρωταθλήτρια Jamie Chadwick, η Alice Powell, η Emma Kimilainen. Θα υπάρξουν μεγάλες μάχες.
Πώς είσαι σαν οδηγός μακριά από την πίστα;
Θα έλεγα πως είμαι πολύ ήρεμη οδηγός σε δημόσιους δρόμους. Τα πρόστιμα για τα όρια ταχύτητας κοστίζουν πολύ άρα προσπαθώ όταν οδηγώ να είμαι σίγουρη πως δεν τα υπερβαίνω.
Τι οδηγείς;
Μια BMW 1-Series.
Ως συνοδηγός, είσαι καλή;
Εξαρτάται ποιος οδηγεί! Με τη μαμά μου είμαι πολύ καλή, συνήθως κοιμάμαι. Αλλά γενικά νιώθω ναυτία όταν δεν είμαι πίσω από το τιμόνι. Αν λοιπόν η διαδρομή περνάει από βουνά, δεν μου αρέσει να είμαι συνοδηγός.
Είχες κάποιους οδηγούς ως πρότυπα; Που να τους/τις θαύμαζες όταν ήσουν μικρή;
Δεν θα το έλεγα. Δεν θυμάμαι να έχω κάποιο ίνδαλμα. Από το ξεκίνημά μου, δεν κοιτούσα κάποιον άλλο, επικεντρωνόμουν στον εαυτό μου και προσπαθούσα να γίνομαι ολοένα και καλύτερη.
Σίγουρα το W Series δημιουργήθηκε με απώτερο στόχο τη Formula 1, υπάρχουν όμως άλλοι θεσμοί που θα σε ενδιέφεραν;
Θα ήθελα πολύ να αγωνιστώ στη Formula E, προς το παρόν έχω περιοριστεί σε ρόλο δοκιμαστή εκεί. Τρέχω σε αγώνες αντοχής με LMP2, που έχουν μεγάλο ενδιαφέρον γιατί τα πρωτότυπα εκεί είναι πολύ πιο γρήγορα, έχουν περισσότερη δύναμη και γενικά οι αγώνες είναι εντελώς διαφορετικοί. Θα ήθελα να δοκιμάσω και πρωτότυπο της κατηγορίας LMP1, ενώ θα είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον και το να αγωνιστώ στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Υπάρχουν πολλές ενδιαφέρουσες επιλογές.
Θα τολμούσες αγώνες σε οβάλ;
Δεν το έχω δοκιμάσει ποτέ άρα δεν έχω σαφή εικόνα για το τι να περιμένω. Όμως σίγουρα θα ήθελα να το δοκιμάσω!
Αν θα έπρεπε να μιλήσεις σε κάποιον άλλο για τη Beitske, ποια είναι τα καλύτερα χαρίσματά της και ποια τα χειρότερα;
Δύσκολη ερώτηση. Ήμουν καλή στα μαθηματικά στο σχολείο!
Ας αφήσουμε το προσωπικό στοιχείο. Ως οδηγός;
Νομίζω πως είμαι καλή στις μονομαχίες με άλλους οδηγούς, είμαι καλή στο να διατηρώ την ψυχραιμία μου, έχω ομαλό στιλ οδήγησης. Στον αντίποδα, θα μπορούσα να βελτιώσω το ρυθμό μου στις κατατακτήριες.
Φωτογραφίες: W Series
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!