Το νέο Nissan Z αποκαλύφθηκε με 400 ίππους (pics & vid)
Διατηρώντας τις αναλογίες του προγόνου του, Datsun 240 Z, το νέο εντυπωσιακό κουπέ της Nissan αποτελεί μια ακόμα σπουδή για ένα προσιτό, αλλά συναρπαστικό σπορ αυτοκίνητο. Η συνταγή είναι γνωστή: ένας εξακύλινδρος κινητήρας, πίσω κίνηση και μερικές εκατοντάδες ίππων, μπορούν να καταστήσουν το κουπέ αμάξωμα με τις κλασικές αναλογίες το λούνα πάρκ του ενθουσιώδη οδηγού.
Ένα βήμα πίσω και πολλά εμπρός
Αισθητικά το νέο Nissan Z αποτελεί μια ξεκάθαρη σύνδεση με το μοντέλο της πρώτης γενιάς. Οι έντονες καμπύλες των Z350 και Z370 απουσιάζουν, δίνοντας έμφαση στο μεγάλο καπό και το μικρό πίσω μέρος, χαρακτηριστικό του 240Ζ και των πιο εμβληματικών κουπέ αμαξωμάτων της ιστορίας του αυτοκινήτου. Το αμάξωμα μήκους 4,38 μέτρων είναι συμπαγές και πολύ χαμηλό, με το πίσω μέρος του να παραπέμπει στη σειρά των 300Ζ της δεκαετίας του '90.
Το αυτοκίνητο διατηρεί τη διθέσια διάταξή του, ενώ το εσωτερικό έχει πλήρως ψηφιακά όργανα και η σχεδίασή του παραπέμπει σε αυτή του GT-R. Για τη διατήρηση της σύνδεσης με το ένδοξο παρελθόν, στο άνω μέρος του κέντρου του ταμπλό υπάρχουν τρία μικρά αναλογικά όργανα με ενδείξεις για την πίεση της τουρμπίνας, τις στροφές λειτουργίας της και την τάση της μπαταρίας.
Κινητήρας και μετάδοση για μεγάλες συγκινήσεις
Ένα εξακύλινδρο σύνολο 3.0 λίτρων σε διάταξη V με «τετράγωνες» διαστάσεις κυλίνδρων (86 Χ 86 χιλ. η διάμετρος και η διαδρομή του εμβόλου) έχει πάρει τη θέση του κάτω από αλουμινένιο καπό της 7ης γενιάς Z, με την αρωγή όμως δύο turbo. Έτσι η ισχύς έχει πλέον ανέβει στους 400 ίππους και η ροπή στα 350 Nm, με τη δεύτερη να αποδίδεται από τις 1.600 σ.α.λ. μόλις. Το πάρτι λοιπόν ξεκινά σχεδόν από ρελαντί.
Όλο αυτό το κύμα δύναμης περνά στους πίσω μόνο τροχούς, μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων. Εναλλακτικά, μπορεί να επιλεγεί και αυτόματη έκδοση με κιβώτιο 9 σχέσεων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο, ο άξονας μετάδοσης είναι κατασκευασμένος από ανθρακόνημα -προφανώς για να αντέχει τα «χαστούκια» ισχύος που θα δέχεται από κανίβαλους ιδιοκτήτες- ενώ το πίσω διαφορικό είναι μπλοκέ. Για να γίνει μάλιστα αντιληπτή η σύνδεση του αυτοκινήτου με τους ενθουσιώδεις οδηγούς, δεν πρέπει να παραλείψουμε την ύπαρξη χειροκίνητο χειρόφρενου και όχι ηλεκτρικού.
Οι αναρτήσεις περιλαμβάνουν διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, ενώ οι τροχοί είναι διαμέτρου 18 ή 19 ιντσών εμπρός και πίσω, στις δύο εκδόσεις εξοπλiσμού Sport και Performance αντίστοιχα. Διαφορές ανάμεσα στις δύο εκδόσεις υπάρχουν και στα φρένα. Στην πρώτη, οι δίσκοι εμπρός διαθέτουν δαγκάνες δύο εμβόλων, ενώ στη δεύτερη έχουν αυξημένη διάμετρο και δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων.
Ειδικά για το λανσάρισμα του Nissan Z έβδομης γενιάς, θα υπάρχει και μια ακόμα ειδική έκδοση με την ονομασία Z Proto, η οποία θα διατεθεί σε μόλις 240 αντίτυπα, με προφανή αναφορά στον γεννήτορα του μοντέλου, το 240Ζ.
Δυστυχώς...
Ποιος δεν θα ήθελε ένα Z στο γκαράζ του, από το 2022 που θα αρχίσει να διατίθεται... μόνο στις ΗΠΑ. Προς το παρόν δεν υπάρχει καμία πιθανότητα για τη διάθεση του νέου Nissan Z στην Ευρώπη -πιθανώς ούτε και ως «γκρίζα» εισαγωγή λόγω των ευρωπαϊκών προδιαγραφών ρύπων.
Τα πλάνα της Nissan προβλέπουν τη εμπορική του καριέρα μόνο σε Ασία, Ωκεανία και ΗΠΑ. Κρίμα.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!