Το μαγικό Ράλι Ακρόπολις και οι γητευτές του (pics & vid)

Το μαγικό Ράλι Ακρόπολις και οι γητευτές του (pics & vid)
Αγώνας συνυφασμένος με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, τo Ράλι Ακρόπολις έχει προσφέρει θρυλικές στιγμές σε οδηγούς, ομάδες και θεατές.

Τα ελληνικά χώματα ήταν πάντα μια πρόκληση για τους κατασκευαστές, τις ομάδες και τους οδηγούς του WRC. Σκληρό και πολύ «χαλαρό» τερέν, καθιστά τη γρήγορη οδήγηση άσκηση θάρρους και την πιθανότητα ενός λάθους βεβαιότητα.

Δεν ήταν λίγοι οι κορυφαίοι οδηγοί που θα ήθελαν να ξεχάσουν το Ράλι Ακρόπολις, οι περισσότεροι ωστόσο είχαν πάντα ως στόχο μια διάκριση στο «ράλι των Θεών», τον εθνικό μας αγώνα.

Επίσης δεν είναι λίγες οι φορές, που το Ράλι Ακρόπολις έχει χαρακτηριστεί ως «επική Οδύσσεια», συνδεόμενο με την πάντα παρούσα ιστορία και μυθολογία της Ελλάδας, ενώ έχει σταθεί επάξια σε σκληρότητα και τραχύτητα δίπλα στο ράλι Σαφάρι/Κένυας.

Το Ράλι Ακρόπολις ανέκαθεν αποτελούσε τον απόλυτο δείκτη αξιοπιστίας για τα αγωνιστικά αυτοκίνητα του WRC και ταυτόχρονα των ορίων της αντοχής μηχανών και οδηγών.

 

Κάποιες ομάδες και οδηγοί προσαρμόστηκαν καλύτερα στον εθνικό μας αγώνα στο παρελθόν και έγραψαν λαμπρές σελίδες νικών. Ας δούμε τις πιο σημαντικές από αυτές, με βάση των αριθμό νικών στο Ράλι Ακρόπολις

Μίκι Μπιαζιόν – Ford

Biasion

To 1993 ο Ιταλός Μίκι Μπιαζιόν, δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής με την ομάδα της Lancia, έγινε ο πρώτος οδηγός που κέρδισε για τρίτη φορά το Ράλι Ακρόπολις. Το αυτοκίνητο που οδηγούσε -τις δύο προηγούμενες ήταν η Lancia Delta Integrale- δηλαδή το Ford Escort RS Cosworth, έβαλε το θεμέλιο λίθο για μια σειρά σημαντικών νικών της βρετανικής ομάδας στον εθνικό μας αγώνα.

Κάρλος Σάινθ – Ford

Sainz

Ακόμα ένα «ιερό τέρας» του WRC, ο Ισπανός Κάρλος Σάινθ, ήταν εξαιρετικά αγαπητός στο ελληνικό κοινό, λόγω των τριών νικών που επίσης είχε καταφέρει στον εθνικό μας αγώνα, το 1990, το 1994 και το 1997. Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έγραψε τις χρυσές σελίδες του στο Ράλι Ακρόπολις με τρία διαφορετικά αυτοκίνητα και ομάδες: Toyota (Celica GT-Four), Subaru (Impreza) και Ford (Esport WRC).

Σεμπάστιαν Λεμπ – Citroen

Loeb

Ο θρυλικός Γάλλος οδηγός είναι, με βάση τα στατιστικά ο GOAT του WRC, με διαφορά. Καθώς συνέλεξε 9 παγκόσμια πρωταθλήματα και 79 νίκες, είναι αναμενόμενο το γεγονός της επικράτησης τρεις φορές στο Ράλι Ακρόπολις, το 2005, το 2008 και το 20012. Μπορεί το στιλ της οδήγησής του να μην ταίριαζε απόλυτα με τον εθνικό μας αγώνα και οι θεατές να προτιμούσαν τους πιο θεαματικούς οδηγούς, αυτό όμως δεν μειώνει στο ελάχιστο την αξία του Λεμπ, που έλαμψε επίσης κατακτώντας νίκες και πρωταθλήματα σε όποιο είδος αγώνα και αν συμμετείχε μετά την αποχώρησή του από το WRC.

Κόλιν Μακρέι – Ford

McRae

Ο απόλυτος πολυνίκης του Ράλι Ακρόπολις. Δύο νίκες με τη Subaru και τρεις με τη Ford, κατέστησαν τον θεαματικότατο και πάντα προσηνή Σκωτσέζο οδηγό αμβληματική μορφή για τους Έλληνες λάτρεις των ράλι. Από τις 25 συνολικά νίκες του στο WRC οι πέντε πραγματοποιήθηκαν στο Ράλι Ακρόπολις. Διόλου τυχαία λοιπόν, ο Μακρέι αγαπούσε το ράλι Ακρόπολις -και το Σαφάρι στο οποίο επίσης είχε διακριθεί- ιδιαίτερα. Ωστόσο, ούτε το ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα, ούτε το σύνολο των επιτυχιών του μπορούν να αντικατοπτρίσουν το υπερθέαμα οδήγησης που προσέφερε ο αδικοχαμένος, το 2007, Κόλιν.

Στο video που ακολουθεί περιγράφονται μερικές από τις πιο σημαντικές σύγχρονες στιγμές του Ράλι Ακρόπολις, που αναμένεται, ως ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις φέτος, ακόμα πιο θεαματικό, απρόβλεπτο και συναρπαστικό.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!