ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Συνέντευξη Τύπου των τριών πρώτων
Μετά το τέλος του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, οι τρεις πρώτοι του αγώνα και ο επικεφαλής της ομάδας του νικητή πήραν μέρος στην επίσημη συνέντευξη Τύπου της FIA. Παρόντες ήταν οι:
Toyota Gazoo Racing WRT - Κάλε Ροβάνπερα (FIN)
Hyundai Shell Mobis WRT - Μάρτιν Γιαρβεόγια, συνοδηγός του Οτ Τάνακ (EST)
Toyota Gazoo Racing WRT - Σεμπαστιέν Οζιέ (FRA)
Toyota Gazoo Racing WRT - Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα (FIN)
Συνέντευξη Τύπου
Ε: Κάλε, πώς νιώθεις με τη νίκη;
K.R.: Πραγματικά πολύ καλά. Ήταν ένα σκληρό ράλι, μια μεγάλη βδομάδα. Πολλές ειδικές στις αναγνωρίσεις και ξενύχτια στο βίντεο. Είμαι χαρούμενος με τον τερματισμό και το αποτέλεσμα.
Ε: Φαινόταν να βρίσκεσαι σε άλλο επίπεδο κάποιες φορές...
K.R.: Ένιωθα πολύ καλά την Παρασκευή. Μετά κάναμε κάποιες αλλαγές στο στήσιμο, οι ειδικές ήταν διαφορετικές το Σάββατο και πήγε ακόμα καλύτερα. Ήμουν σε θέση να κινηθώ σε δικό μου ρυθμό και να απολαύσω την οδήγηση.
Ε: Πες μας για τις χθεσινές αλλαγές.
K.R.: Αφορούσαν το δεύτερο πέρασμα, για λόγους προστασίας του αυτοκινήτου. Χάσαμε σε πρόσφυση, ευτυχώς όχι πολύ, αλλά ήμασταν ασφαλείς.
Ε: Κέρδισες αγώνα και Power Stage - ήταν το σχέδιό σου να πιέσεις τόσο πολύ;
K.R.: Το πλάνο ήταν να δούμε πρώτα την αίσθηση. Στο πρώτο πέρασμα ένιωσα καλά και το απόλαυσα αρκετά. Είχαμε τέσσερα ελαστικά με μαλακή γόμα - έπειτα από μερικές στροφές κατάλαβα ότι μπορούσα να πιέσω. Ήταν ωραίο ότι κινήθηκα γρήγορα και έκανα μια καλή ειδική.
Ε: Πάμε στη Φινλανδία, στο ράλι της πατρίδας σου. Υπάρχει μεγαλύτερη πίεση και προσδοκίες;
K.R.: Όχι ακόμη, δεν υπάρχει πίεση. Το ράλι της πατρίδας μου είναι πάντα ιδιαίτερο, θα το επισκεφθούν τόσο πολλοί Φινλανδοί και διεξάγεται στην πόλη που ζω. Είναι κάτι ξεχωριστό, ζεις την ατμόσφαιρα. Πιστεύω ότι θα είναι μια καλή μάχη και ελπίζω να μπορέσουμε να το ευχαριστηθούμε.
Ε: Ο Μάρτιν αντικαθιστά τον Ott, ο οποίος για προσωπικούς λόγους δεν μπορεί να παρευρεθεί. Μάρτιν, ήταν το Ακρόπολις όσο σκληρό το περιμένατε;
M.J.: Όπως είπε και ο Κάλε, ζήσαμε μεγάλες μέρες και μικρές νύχτες - κανονικά προτιμώ να κοιμάμαι περισσότερες ώρες. Οι αναγνωρίσεις έγιναν σε δύσκολες συνθήκες, αλλά τελικά οι σημειώσεις αποδείχθηκαν καλές. Ευτυχώς, κατά τη διάρκεια του ράλι κάναμε καλές επιλογές ελαστικών, και πιστεύω πως αυτός είναι ο λόγος που βρεθήκαμε στη δεύτερη θέση.
Ε: Ήταν πολύ δύσκολες οι αναγνωρίσεις;
M.J.: Το πρωί της δεύτερης μέρας είχε ομίχλη, λίγο φως και πυκνή συννεφιά. Ξεκινήσαμε τις αναγνωρίσεις, αλλά το ένα αυτοκίνητο σταματούσε μετά το άλλο, μέχρι που ακινητοποιηθήκαμε όλοι. Κάποια στιγμή καταλάβαμε πως δε θα αλλάξει ο καιρός και ότι θα έπρεπε να συνεχίσουμε. Το δεύτερο πέρασμα ήταν με περισσότερο φως και χωρίς ομίχλη, ήταν πολύ καλύτερα.
Ε: Πες μας για το ξεκίνημα πριν από την Power Stage…
M.J.: Ο κινητήρας δεν έπαιρνε μπροστά! Πιστέψαμε πως όλα τελείωσαν, αλλά τότε πήρε μπροστά και ήταν η τελευταία φορά - όταν το σβήσαμε στον τερματισμό δεν ξαναπήρε ποτέ. Είχαμε 3 δλ. για την εκκίνηση και ο Ott ακόμη πατούσε διάφορα μπουτόν. Αυτό δεν ήταν καλό για το ρυθμό και μάλλον μας στοίχισε σε χρόνο.
Ε: Ήταν το εμβληματικό Ακρόπολις που περιμένατε;
M.J.: Ερχόμενος στο ράλι περίμενα ότι θα ήταν δύσκολο για τους συνοδηγούς, και πράγματι ήταν. Απλώς περίμενα τα πράγματα ακόμα χειρότερα. Τόσο οι ειδικές όσο και ολόκληρο το ράλι ήταν πραγματικά πολύ καλά.
Ε: Séb, ήταν το αποτέλεσμα καλό για το πρωτάθλημα;
S.O.: Ήταν η στρατηγική μας σε όλο τον αγώνα. Κάναμε ένα δυνατό ξεκίνημα την Παρασκευή και, παρόλο που «καθαρίζαμε» το δρόμο, καταφέραμε να παραμείνουμε κοντά στην κορυφή - ήταν καλύτερα απ’ ό,τι περιμέναμε. Το πρωί του Σάββατου ξεκινήσαμε με τον σωστό ρυθμό, αλλά σε όλα τα σημεία τα οποία μας είχαν δυσκολέψει στις αναγνωρίσεις, όπου η πρόσφυση άλλαζε συνεχώς και η ορατότητα ήταν κακή, κινήθηκα προσεκτικά. Την ίδια στιγμή ο Κάλε «πετούσε» και ο Ott ήταν πραγματικά γρήγορος. Με ό,τι συνέβη στους Thierry και Elfyn την πρώτη μέρα, έπρεπε να κινηθώ έξυπνα. Άφησα κατά μέρος τον εγωισμό και δεν τους κυνήγησα - δεν το χρειαζόμουν αυτό. Ακόμα κι αν δεν το ευχαριστηθήκαμε, ήταν ένας έξυπνος αγώνας και σημαντικός για το πρωτάθλημα. Ήταν εξαντλητικό. Δεν έχω συνηθίσει τα ατελείωτα βράδια με βίντεο, όπως οι νεότεροι, και αισθάνομαι εξουθενωμένος τώρα. Οι αναγνωρίσεις ήταν δύσκολες, έπρεπε να επιβεβαιώσουμε πολλά στα βίντεο και οι νύχτες ήταν σύντομες. Σήμερα θα κοιμηθώ καλά.
Ε: Τι σκέφτηκες όταν είδες το χρόνο του Κάλε στην πρώτη ειδική το πρωί;
S.O.: Ήταν σαν να κάναμε γρήγορες αναγνωρίσεις. Το καταλαβαίνεις ότι θα χάσεις χρόνο, αλλά όταν τρως 1 δλ. στο χιλιόμετρο, αυτό είναι πολύ. Όταν δεν πιέζεις είναι δύσκολο να εκτιμήσεις τι θα γίνει στο τέλος. Εκείνη τη στιγμή ένιωσα χαρούμενος που δε βρισκόμαστε μέσα σε αυτήν τη μάχη και δε χρειάζεται να πάρουμε ρίσκο. Ας φτάσουμε στον τερματισμό!
Ε: Επόμενος αγώνας στη Φινλανδία το φθινόπωρο. Θα είναι διαφορετικό ράλι;
S.O.: Μπορεί να είναι τελείως διαφορετικά, κανείς δεν ξέρει τι μας περιμένει. Σίγουρα ο Jari μπορεί να μας πει αν έχει ξαναγίνει το ράλι τέτοια εποχή, αλλά για τη δική μας γενιά είναι κάτι καινούργιο. Θα πρέπει να δοκιμάσουμε, και σίγουρα περιμένουμε χαμηλότερες θερμοκρασίες. Ελπίζω να είναι νωπό το χώμα. Είχαμε μειονέκτημα σε επτά από εννιά ράλι, καθώς έπρεπε να καθαρίζουμε το δρόμο. Ανυπομονώ για τα τελευταία ασφάλτινα ράλι. Το Yaris εξελίχθηκε στη Φινλανδία, οπότε περιμένω να αποδώσει καλά. Ο ανταγωνισμός θα είναι, πάντως, σκληρός. Ο Κάλε με τις επιδόσεις και την αυτοπεποίθηση θα πιέσει, το ίδιο θα κάνουν ο Ott και η ομάδα της Hyundai. Περιμένω ένα από τα ομορφότερα ράλι της χρονιάς, και πάντα είναι ευχαρίστηση σε ένα τόσο όμορφο αυτοκίνητο.
Ε: Jari, πες μας για τη Φινλανδία το φθινόπωρο...
J.-M.L.: Το ράλι έχει γίνει τέλος Αυγούστου, ποτέ Οκτώβριο. Τα τελευταία είκοσι χρόνια γινόταν Ιούλιο ή αρχές Αυγούστου, με υψηλές θερμοκρασίες και χαλαρό χώμα. Τώρα οι συνθήκες θα είναι διαφορετικές, με περισσότερη υγρασία, αλλά ποτέ δεν μπορείς να προβλέψεις τον καιρό. Η πρόσφυση θα είναι διαφορετική. Όπως ανέφερε ο Seb, το καθάρισμα του δρόμου θα είναι ένα θέμα, αλλά δε θα έχει μεγάλη επίπτωση στους χρόνους. Το άλλο θέμα είναι η οδήγηση τη νύχτα, κάτι που έχει να συμβεί από τη δεκαετία του ’90.
Ε: Η επίδοση του Κάλε ήταν συγκλονιστική;
J.-M.L.: Ερχόμενος στο ράλι και βλέποντας τους οδηγούς μας στην πρώτη ειδική, ήμουν πραγματικά πολύ χαρούμενος. Όλοι τους ξεκίνησαν πολύ δυνατά. Δυστυχώς ο Elfyn αντιμετώπισε πρόβλημα και το ράλι «στράβωσε» για αυτόν. Ο Séb οδηγούσε σαν πρωταθλητής που γνωρίζει τον τρόπο να κερδίσει και ο Κάλε ήταν φανταστικός. Στο ράλι Εσθονίας είχα πει πως γεννήθηκε ένας νέος ιπτάμενος Φινλανδός, αλλά εδώ πέταξε ακόμα ψηλότερα.
Ε: Τι σκέφτηκες για το χρόνο του στην πρώτη ειδική σήμερα;
J.-M.L.: Πρέπει να έχεις αυτοπεποίθηση. Θυμάμαι και από τη δική μου εμπειρία, αν έχεις αυτοπεποίθηση μπορείς να κάνεις τη διαφορά. Βέβαια, φοβηθήκαμε αν θα μπορέσει να μείνει στο δρόμο. Αλλά είναι πολύ πιο ψύχραιμος απ’ ό,τι ήμουν εγώ. Μπορεί να ελέγξει τα συναισθήματά του.
Ε: Είναι δύσκολο να παρακολουθείς;
J.-M.L.: Το Βέλγιο δεν ήταν το καλύτερο ράλι για την ομάδα μας, η Hyundai πήρε πολλούς βαθμούς και έπρεπε να μειώσουμε τη διαφορά - αν δεν το καταφέρναμε, θα πηγαίναμε στη Φινλανδία με πολλή πίεση. Είναι δύσκολο να παρακολουθείς, ελπίζεις να μην προκύψουν προβλήματα και να μείνουν τα αυτοκίνητα στο δρόμο. Είναι σαφώς δυσκολότερο απ’ ό,τι όταν οδηγούσα.
Ερωτήσεις από τους δημοσιογράφους
Tom Howard, Autosport (UK): Είναι ο Κάλε ένας ολοκληρωμένος πια οδηγός ράλι;
J.-M.L.: Όταν μπορείς να οδηγήσεις στο χιόνι, στο χώμα και στην άσφαλτο, τότε ναι, είσαι ένας ολοκληρωμένος οδηγός. Ο Κάλε είναι γρήγορος σε όλες τις επιφάνειες.
Ε: Έχει ο Ροβάνπερα ό,τι χρειάζεται για να γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής;
J.-M.L.: Αν κερδίζεις το δεύτερό σου ράλι στην πρώτη σου σεζόν πλήρους εμπλοκής στο WRC -δεν υπολογίζω την περυσινή-, δε γίνεται παρά να έχεις τα στοιχεία που απαιτούνται για να γίνεις παγκόσμιος πρωταθλητής. Όπως ξέρει καλά ο Séb, το να κερδίσεις το παγκόσμιο πρωτάθλημα είναι δύσκολο - χρειάζεται και λίγη τύχη. Πρέπει να γίνουν όλα ιδεατά, αλλά σίγουρα ο Κάλε έχει κάνει ένα σημαντικό άλμα στην καριέρα του. Θα δούμε σπουδαίες νίκες από εκείνον. Ας πάμε βήμα βήμα, δίχως να του ασκούμε υπερβολική πίεση.
Ε: Seb, εσύ τι λες για την απόδοσή του; Έχει ανέβει επίπεδο;
S.O.: Ήδη από πέρυσι, δηλαδή αρκετά νωρίς, ο Κάλε έδειξε και ταχύτητα και προοπτική. Εξελίσσεται, αλλά ξεκίνησε δυναμικά. Ήταν ανταγωνιστικός στα περισσότερα ράλι - του βγάζω το καπέλο, είναι εντυπωσιακό να βλέπεις τους χρόνους του και αυτή την πανάξια νίκη. Όλοι γνωρίζουμε πόσα απαιτούνται για να μπορέσει κάποιος να κατακτήσει νίκες σε ράλι και να πάρει πρωταθλήματα. Μπορεί να κερδίσει οπουδήποτε, θα έχει όμως ενδιαφέρον να δούμε πώς θα εξελιχθεί το μέλλον. Έχει πολλά χρόνια μπροστά του.
Ε: Κάλε, ήταν η αίσθηση αυτής της νίκης καλύτερη από της Εσθονίας;
K.R.: Είναι δύσκολο να πω. Θα έλεγα πως εκείνη της Εσθονίας την περίμενα περισσότερο, όλοι ήξεραν πως θα είμαστε ανταγωνιστικοί και το αυτοκίνητό μας είχε αποδειχθεί καλό. Όμως εδώ υπήρχαν ερωτηματικά για την ταχύτητά μας - δεν ξέραμε τι να περιμένουμε. Ήταν νέος αγώνας για φέτος, δε γνώριζαν όλοι τις ειδικές κι αυτό πάντα βοηθά, όταν όλοι καλούνται να κάνουν νέες σημειώσεις και να βασιστούν σε αυτές στο πρώτο loop. Σε αυτό, δείξαμε πως μπορούμε να είμαστε γρήγοροι όπου οι υπόλοιποι δεν έχουν εμπειρία από τα προηγούμενα χρόνια.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!