Φάμπιο Κουαρταραρό: Το καμάρι της Γαλλίας (vid)
- Το ασχημόπαπο που ξεκίνησε από κύκνος
- Τα χρόνια της «αφάνειας»
- Η «θυελλώδης» είσοδος στο MotoGP
- Η γέννηση ενός πρωταθλητή
Όταν το 2018 η Petronas Yamaha SRT ανακοίνωσε ότι την επόμενη σεζόν ο Φάμπιο Κουαρταραρό θα ανέβαινε στο MotoGP δίπλα στον Φράνκι Μορμπιντέλι, ούτε οι ίδιοι οι άνθρωποι της ομάδας μπορούσαν να φανταστούν ότι έπιασαν το τζακποτ. Ο 19χρονος τότε Γάλλος δεν ήταν επ’ ουδενί το δυνατότερο όνομα στο μεταγραφικό παζάρι και η επιλογή αυτή αντιμετωπίστηκε με αρκετό σκεπτικισμό.
Fast forward στο σήμερα και ο Κουαρταραρό είναι παγκόσμιος πρωταθλητής MotoGP και ένα από τα πιο πολυσυζητημένα ονόματα στο χώρο της μοτοσικλέτας. Στα 22 χρόνια του τα έχει πετύχει όλα και μπροστά του ανοίγεται ο δρόμος για μια σπουδαία καριέρα και μια περίοπτη θέση στα βιβλία της ιστορίας του σπορ καθώς έγινε ο πρώτος Γάλλος που κατακτά τον τίτλο της μεγάλης κατηγρίας.
Το ασχημόπαπο που ξεκίνησε από κύκνος
Η διαδρομή του Φάμπιο Κουαρταραρό μέχρι αυτό το εκπληκτικό επίτευγμα παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον, γιατί ο νεαρός Γάλλος δεν έφτασε εκεί γραμμικά και προοδευτικά, σαρώνοντας νίκες και τίτλους στις μικρές κατηγορίες του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Μπήκε όμως σε αυτό με τρόπο ιδιαίτερα ορμητικό.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Ο Κουαρταραρό γεννήθηκε το 1999 στη γαλλική πόλη Νις και πολύ νωρίς, από τα 4 χρόνια του άρχισε να οδηγεί μοτοσικλέτες. Η ικανότητα και το ταλέντο του ήταν ολοφάνερα και τότε η οικογένειά του πήρε την απόφαση να μετακομίσει στην Ισπανία, που αποτελούσε -και αποτελεί- το μεγαλύτερο «φυτώριο» νέων ταλέντων.
Εκεί ο Φάμπιο άρχισε αμέσως να κερδίζει. Κέρδισε τα 50 κ.εκ όταν ήταν 9 ετών και τα 70 κ.εκ. στα 10 του. Κέρδισε τη Mediterranean Moto3 στα 11 του και στα 12 ανέβηκε στο πολύ ανταγωνιστικό CEV Repsol Ισπανικό Πρωτάθλημα. Ούτε εκεί έκοψε φόρα και κατέκτησε τον τίτλο δύο συνεχόμενες χρονιές: το 2013 και το 2014.
Ήδη ο κόσμος των αγώνων μοτοσικλέτας είχε αρχίσει να προσέχει αυτόν τον νεαρό Γάλλο, που σάρωνε τις νίκες και τους τίτλους προτού καν κλείσει τα 15 χρόνια του και σύγκριναν το ταλέντο του με εκείνο του Μαρκ Μάρκεθ. Προφανώς, το επόμενο βήμα ήταν η Moto3 του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος. Υπήρχε όμως ένα σοβαρό εμπόδιο. Ο Κουαρταραρό ήταν μόλις 15 ετών και το όριο ηλικίας για τη Moto3 ήταν τα 16. Χρειάστηκε απόφαση της Grand Prix Commission για να γίνει ειδική εξαίρεση από τον κανονισμό και να μπορέσει ο Κουαρταραρό να τρέξει στη Moto3 το 2015.
Τα χρόνια της «αφάνειας»
Στη Moto3 ο Κουαρταραρό έδωσε δείγματα της ταχύτητάς του αλλά έχασε πολλή από τη φορά με την οποία ήρθε. To 2015 κατάφερε να ανέβει δύο φορές στο βάθρο και να πάρει 2 pole position, αποτελέσματα που κρίθηκαν ενθαρρυντικά για έναν πιτσιρικά στην πρώτη του χρονιά. Το 2016 μεταπήδησε από την Estrella Galicia 0,0 στη Leopard Racing και στο ξεκίνημα της χρονιάς θεωρούταν φαβορί για τον τίτλο, αλλά η χρονιά ήταν παραπάνω από απογοητευτική και το καλύτερο αποτέλεσμα που κατάφερε ήταν μια 4η θέση.
Το 2017 ωστόσο ανέβηκε κατηγορία και έτρεξε στη Moto2. Στην πρώτη του χρονιά έκανε επίσης μερικές ενθαρρυντικές εμφανίσεις με καλύτερο αποτέλεσμα μια 6η θέση. Την επόμενη χρονιά άλλαξε πάλι ομάδα, περνώντας από την Pons στην Speed Up. Τα πράγματα πήγαν πολύ καλύτερα και ο Κουαρταραρό σημείωσε στην Καταλονία την πρώτη του νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Άλλη μία φορά ανέβηκε στο βάθρο και πήρε και μία pole.
Η «θυελλώδης» είσοδος στο MotoGP
Η πορεία του Γάλλου στις μικρές κατηγορίες ήταν αξιοπρεπής αλλά όχι αυτή που αναμενόταν όταν έφτασε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα έχοντας σαρώσει τα πάντα στην Ισπανία. Έτσι, όταν εντάχθηκε στο δυναμικό της Petronas Yamaha SRT τα φώτα συνέχισαν να πέφτουν στον Μπορμπιντέλι παρά στον ίδιο. Μέχρι να ξεκινήσει η σεζόν του 2019…
Ο Φάμπιο Κουαρταραρό ξεκίνησε προσεκτικά αλλά όσο προχωρούσε η χρονιά γινόταν όλο και πιο γρήγορος. Στο δεύτερο μισό όμως ήταν ένας από τους ταχύτερους αναβάτες στην πίστα και μάλιστα με B-Spec μοτοσικλέτα της Yamaha. Στο τέλος ο «El Diablo» κατέκτησε 6 pole position, ανέβηκε 7 φορές στο βάθρο και σε πολλούς αγώνες κόντραρε στα ίσια τον Πρωταθλητή Μαρκ Μαρκέθ.
Το 2020 μπήκε ακόμα πιο ορμητικά, κερδίζοντας τους δύο πρώτους αγώνες στη Χερέθ. Η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη και στο τέλος τερμάτισε στην 8η θέση του πρωταθλήματος, αλλά τα δείγματα που έδωσε ήταν αρκετά για τη Yamaha να του προσφέρει για το 2021 τη θέση του Βαλεντίνο Ρόσι στην εργοστασιακή ομάδα.
#ELD1ABLO @FabioQ20 IS YOUR 2021 #MotoGP WORLD CHAMPION! pic.twitter.com/NcH0kHpEiE
— MotoGP™ (@MotoGP) October 24, 2021
Η γέννηση ενός πρωταθλητή
Το 2021 ο Κουαρταραρό είχε όλα όσα χρειαζόταν για να διεκδικήσει τον τίτλο: εργοστασιακή μοτοσικλέτα, την υποστήριξη μιας κορυφαίας ομάδας και φυσικά την απαράμιλλη ταχύτητά του. Από το 2ο μέχρι και το 15ο αγώνα της σεζόν ξεκινούσε συνεχώς από την πρώτη σειρά της εκκίνησης, έχοντας κατακτήσει 5 φορές την pole position. Ειδικά στο πρώτο μέρος της σεζόν η κυριαρχία του ήταν τόσο ισχυρή που παρά την πολύ δυνατή αντεπίθεση της Ducati και του Πέκο Μπανάια στο δεύτερο μισό της σεζόν, κατάφερε να κατακτήσει τον πρώτο τίτλο της καριέρας του στο MotoGP με δύο αγώνες να απομένονυν.
Το μέλλον προδιαγράφεται λαμπρό για τον νεαρό Γάλλο, αλλά και οι προκλήσεις που θα έχει να αντιμετωπίσει θα είναι μεγαλύτερες. Ως πρωταθλητή, όλοι θα θέλουν πλέον να τον κερδίσουν και θα πρέπει να ανεβάσει ακόμα περισσότερο την απόδοσή του αν θέλει να παραμείνει στην κορυφή. Επιπλέον, θα μετρηθεί απέναντι στον υγιή Μαρκ Μαρκέθ, που είναι το σημείο αναφοράς για όλους τους σύγχρονους αναβάτες.
Προτού γίνουν όλα αυτά όμως, τα βιβλία της ιστορίας του MotoGP θα γράφουν ότι για πρώτη φορά ένας 22χρονος Γάλλος κατέκτησε το παγκόσμιο πρωτάθλημα και το όνομά του ήταν Φάμπιο Κουαρταραρό.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!