Η Formula 1 δεν γυρνάει την πλάτη στην Κίνα
Η Formula 1 επιβεβαίωσε τη δέσμευσή της προς την Κίνα, προχωρώντας σε επέκταση της συμφωνίας για τη διεξαγωγή Grand Prix στην εντυπωσιακή, διεθνή πίστα στη Σαγκάη, έως και το 2025!
Από το 2004 όταν και εντάχθηκε στο καλεντάρι της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, έγινε ένας από τους πλέον ενδιαφέροντες αγώνες, σε μία πίστα σχεδιασμένη από τον Χέρμαν Τίλκε, με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά όπως μοναδικά paddock με τις λιμνούλες.
Μάλιστα εκεί το 2019 είχε στηθεί μία πολύ μεγάλη γιορτή, αφού η Σαγκάη φιλοξένησε το επετειακό, χιλιοστό Grand Prix στην ιστορία του σπορ. Έναν αγώνα ορόσημο τον οποίο είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε από κοντά.
Όμως τότε, ουδείς μπορούσε να προβλέψει τι θα ακολουθούσε με την παγκόσμια πανδημία του κορωνοϊού, που ξεκίνησε από την Ασιατική χώρα. Ο αγώνας του 2020 ματαιώθηκε, αυτός του 2021 το ίδιο ενώ σχετικά με το 2022, παρότι αρχικά η Κίνα βρισκόταν στο πρόγραμμα που είχε διαρρεύσει, κατά την επικύρωσή του από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, απουσίαζε από αυτό – με την Ίμολα να παίρνει τη θέση της.
Όμως η Liberty Media που έχει τα εμπορικά δικαιώματα της Formula 1, προφανώς δεν έχει κανένα σκοπό να γυρίσει την πλάτη σε αυτή την τόσο σημαντική αγορά – ειδικά για τους κατασκευαστές που εμπλέκονται στο σπορ. Έτσι, όπως συνέβη και με άλλους αγώνες που μπήκαν στα… pits λόγω Covid-19, προχώρησε σε επέκταση της συμφωνίας για διεξαγωγή Grand Prix έως και το 2025
Βέβαια, διαβάζοντας τα λόγια του προέδρου και CEO της F1, Στέφανο Ντομενικάλι, στη σχετική ανακοίνωση, δεν είναι σαφές το πότε θα δούμε μονοθέσια να τρέχουν ξανά στην πίστα της Σαγκάης. Το καλύτερο δυνατό σενάριο, κορωνοϊού επιτρέποντος, είναι το 2023.?"
«Η Κίνα θα ανακτήσει τη θέση της στο καλεντάρι της Formula 1 όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες και ανυπομονούμε να επιστρέψουμε εκεί το συντομότερο δυνατό», είπε μεταξύ άλλων ο Ιταλός.
Η ανακοίνωση από την F1 στάθηκε στην εξαιρετική συνεργασία με τους εμπλεκόμενους φορείς: τον promoter του αγώνα Juss Sports Group, την Ομοσπονδία Αγώνων Αυτοκινήτου και Μοτοσυκλέτας της Κίνας (CAMF) αλλά και τις τοπικές αρχές της Σαγκάης.
Νικητής στην τελευταία επίσκεψη του σπορ εκεί ήταν ο παγκόσμιος πρωταθλητής Λούις Χάμιλτον, που μάλιστα είναι και ο πολυνίκης αυτού του αγώνα, με έξι νίκες στο ενεργητικό του (2008, 2011, 2014, 2015, 2017, 2019). Αντίστοιχα, η Mercedes είναι στην κορυφή της αντίστοιχης λίστας των κατασκευαστών, με ισάριθμες επιτυχίες.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!