GP Βραζιλίας: Σπουδαία νίκη για τον «ιπτάμενο» Χάμιλτον

- Εκκίνηση
- Αυτοκίνητο Ασφαλείας
- Η άμυνα του Πέρεζ
- Διαχείριση ελαστικών (και αγώνα)
- Μάχη κορυφής (και αναμονής)
- It's Hammer time
- Αποτελέσματα GP Βραζιλίας
- Βαθμολογία Πρωταθλήματος Οδηγών
- Βαθμολογία Πρωταθλήματος Κατασκευαστών
Οβήταν εντυπωσιακά γρήγορος με το μονοθέσιο της Mercedes όλο το 3ήμερο του GP Βραζιλίας και το απέδειξε στον αγώνα της Κυριακής, τον οποίο κέρδισε με πολύ πειστικό τρόπο παρότι ξεκίνησε από τη 10η θέση. Ο Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull αρκέστηκε στη 2η θέση, αλλά εξακολουθεί να προηγείται στη βαθμολογία. Ο Βάλτερι Μπότας Racing με την άλλη Mercedes πήρε την 3η θέση, μπροστά από τον Σέρχιο Πέρεζ με τη δεύτερη Red Bull.
Εκκίνηση
Ο Μπότας ξεκίνησε καλά από την pole αλλά ο Φερτάπεν κατάφερε να περάσει στην πρωτοπορία. Λίγο πιο κάτω τον πέρασε και ο Πέρεζ, σχηματίζοντας ένα χρήσιμο 1-2 για τη Red Bull Racing. Πιο πίσω ο Λάντο Νόρις και ο Κάρλος Σάινθ είχαν επαφή, που προκάλεσε κλατάρισμα στον Βρετανό της Mclaren και τον έστειλε στα pit για αλλαγή ελαστικών. Ο Λεκλέρ βρήκε την ευκαιρία και πέρασε 4ος, μπροστά από τον Σάινθ.
Ο Λούις Χάμιλτον ξεκίνησε πολύ εντυπωσιακά τον αγώνα. Ο οδηγός της Mercedes βρισκόταν στη 10η θέση της εκκίνησης αλλά στο τέλος του πρώτου γύρου είχε ανέβει ήδη στην 7η. Εκμεταλλευόμενος την ανώτερη ταχύτητα της Mercedes, ο Χάμιλτον μέσα σε ένα διάστημα τριών γύρων πέρασε τον Φέτελ, τις δύο Ferrari και τον Μπότας, που σχεδόν σταμάτησε για να του κάνει χώρο, για να ανέβει στην 3η θέση.
Αυτοκίνητο Ασφαλείας
Η «πυραυλική» άνοδος του Χάμιλτον ανακόπηκε προσωρινά, όταν στον 6ο γύρο βγήκε στην πίστα το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, για να καθαριστεί η πίστα από τα θραύσματα που άφησε πίσω της η σύγκρουση του Τσουνόντα με τον Στρολ. Αυτό ωστόσο βόλευε τον Χάμιλτον, που με αυτόν τον τρόπο χωρίς κόπο μηδένισε τη διαφορά από τον Πέρεζ και ήταν έτοιμος με την επανεκκίνηση να επιτεθεί.
Στην επανεκκίνηση οι δύο Red Bull διατήρησαν τις θέσεις τους, με τον Χάμιλτον να μένει πολύ κοντά στον Πέρεζ και να απειλεί, χωρίς αρχικά να μπορεί να περάσει. Το «κυνηγητό» αυτό όμως δεν κράτησε πολύ, καθώς λίγο αργότερα είχαμε Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας, πάλι για να μαζευτούν θραύσματα από την πίστα, αυτήν τη φορά από την εμπρός πτέρυγα του Μικ Σουμάχερ, που είχε σύγκρουση με τον Κίμι Ράικονεν.
Η άμυνα του Πέρεζ
Όταν ο αγώνας συνεχίστηκε, ο Σέρχιο Πέρεζ είχε μια πολύ συγκεκριμένη αποστολή: να κρατήσει πίσω του τον ταχύττο Λούις Χάμιλτον. Ο Μεξικανός έκανε ό,τι μπορούσε και τα κατάφερε για λίγους γύρους, προτού υποκύψει στην ταχύτητα του Χάμιλτον και τον δει να τον περνάει στο τέλος της ευθείας. Στο μεταξύ όμως ο Μαξ Φερστάπεν είχε καταφέρει να φτιάξει μια μικρή διαφορά 3,5-4 δευτερολέπτων.
Όταν πέρασε ο Χάμιλτον, τα δύο Νο 2 των RBR και Mercedes ξεκίνησαν τη δική τους μάχη, καθώς σε εξέλιξη βρίσκεται και η διεκδίκηση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών. Πιο πίσω οι δύο Ferrari των Λεκλέρ και Σάινθ ακολουθούσαν σε παράταξη, μπροστά από τους Γκασλί, Ρικάρντο, Φέτελ και Οκόν.
Διαχείριση ελαστικών (και αγώνα)
Ο Φερστάπεν κατάφερνε να διατηρεί σταθερή απόσταση της τάξης των τεσσάρων δευτερολέπτων από τον Χάμιλτον, καθώς σε εκείνο το σημείο το σημαντικότερο ήταν η στρατηγική. Στον 26ο γύρο ο Χάμιλτον ήταν ο πρώτος που έκανε την κίνησή του, μπαίνοντας στα pit για ένα φρέσκο σετ σκληρών ελαστικών, με προφανή στόχο να κάνει το undercut.
Η Red Bull Racing και ο Φερστάπεν αντέδρασαν αμέσως και στον επόμενο γύρο ο Ολλανδός έκανε το δικό του pit stop, για να επιστρέψει στην πίστα μπροστά από τον Χάμιλτον, αλλά με τη διαφορά τους να έχει μειωθεί από τα 4 στα 1,5 δευτερόλεπτα. Διαφορετική στρατηγική ωστόσο ακολούθησαν οι δεύτεροι οδηγοί, με τον Πέρεζ να μπαίνει για αλλαγή και τον Μπότας να μένει στην πίστα. Το δεύτερο Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας της ημέρας όμως βοήθησε πολύ τον Μπότας, που τότε βρήκε την ευκαιρία να μπει και να επιστρέψει στην πίστα μπροστά από τον Πέρεζ.
Οι πρωτοπόροι άλλαξαν τη μαλακή γόμα με την οποία ξεκίνησαν τον αγώνα σε σκληρή, κάτι που άφηνε ανοιχτό το ενδεχόμενο να κάνουν μόνο ένα pit stop. Στη Ferrari ωστόσο άλλαξαν τη μεσαία γόμα με μεσαία και στα δύο μονοθέσια, κάτι που σήμαινε ότι τόσο ο Λεκλέρ όσο και ο Σάινθ θα έκαναν σίγουρα δύο pit stop. Έτσι, μετά την ολοκλήρωση των αλλαγών ελαστικών οι Ρικάρντο και Νόρις της McLaren ανέβηκαν στη 10άδα, στις θέσεις 8 και 9.
Μάχη κορυφής (και αναμονής)
Στους επόμενους γύρους η διαφορά ανάμεσα στον Φερστάπεν και στον Χάμιλτον έμενε πρακτικά σταθερή, γύρω στο 1,5 δευτερόλεπτο, καθώς περίμεναν το δεύτερο pit stop, που θα ήταν η αποφασιστική κίνηση στρατηγικής. Αυτήν τη φορά ήταν ο Φερστάπεν που έκανε την πρώτη κίνηση στον 41ο γύρο, για να βάλει ένα φρέσκο σετ σκληρής γόμας.
Στη Mercedes η αντίδραση δεν ήρθε άμεσα, τουλάχιστον όσον αφορά τον Χάμιλτον, καθώς στον επόμενο γύρο ήταν ο Βάλτερι Μπότας εκείνος που μπήκε για αλλαγή ελαστικών. Ο Χάμιλτον μπήξε ένα γύρο αργότερα, για να επιστρέψει στην πίστα πίσω από τον Φερστάπεν, με τη διαφορά τους να έχει ανέβει στα περίπου 2,5 δευτερόλεπτα.
It's Hammer time
Ο Χάμιλτον ήταν πολύ πιο επιθετικός μόλις επέστρεψε στην πίστα και μέσα σε λίγους γύρους εξαφάνισε τη διαφορά και άρχισε να πιέζει ασφυκτικά τον Φερστάπεν. Έκανε μάλιστα την προσπάθεια να προσπεράσει, με τους δύο οδηγούς να μάχονται τροχό με τροχό και να βγαίνουν και οι δύο εκτός πίστας, με τον Φερστάπεν να μένει οριακά μπροστά από τον Χάμιλτον.
Πιο πίσω ο Μπότας έκανε έναν ήσυχο αγώνα στην 3η θέση, χωρίς να απειλεί και χωρίς να απειλείται από τον Πέρεζ που ακολουθούσε στην 4η θέση. Οι Λεκλέρ και Σάινθ διατηρούνταν στις θέσεις 5 και 6, με τους Αλόνσο, Οκόν, Γκασλί και Φέτελ να κλείνουν τη 10άδα.
Η ταχύτητα του Λούις Χάμιλτον τελικά βρήκε τρόπο να εκφραστεί στον 58ο από τους 71 γύρους και ο Βρετανός με αποφασιστικό τρόπο εκμεταλλευόμενος και το DRS πέρασε στην πρωτοπορία του αγώνα και άρχισε αμέσως να απομακρύνεται. Δεν απειλήθηκε καθόλου μέχρι το τέλος του αγώνα και πανηγύρισε μια πολύ σημαντική νίκη για το πρωτάθλημα. Ο Φερστάπεν τερμάτισε στη 2η θέση, με τον Βάλτερι Μπότας, που στο τέλος έφτασε πολύ κοντά στον Ολλανδό, να συμπληρώνει το βάθρο. Ο Σέρχιο Πέρεζ τερμάτισε στην 4η θέση και ακολούθησαν οι Σαρλ Λεκλέρ, Κάρλος Σάινθ, Πιέρ Γκασλί, Φερνάντο Αλόνσο, Εστεμπάν Οκόν και Λάντο Νόρις.
Μετά το τέλος του GP Βραζιλίας, ο Φερστάπεν παρέμεινε στην πρωτοπορία του πρωταθλήματος αλλά με τη διαφορά του πλέον από τον Χάμιλτον να έχει μειωθεί στους 14 βαθμούς. Επόμενος αγώνας είναι το GP Κατάρ, που θα διεξαχθεί για πρώτη φορά στην ιστορία την επόμενη εβδομάδα, το 3ήμερο 19-21 Νοεμβρίου.
Αποτελέσματα GP Βραζιλίας
Βαθμολογία Πρωταθλήματος Οδηγών
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΟΜΑΔΑ | ΒΑΘΜΟΙ |
1 | Max Verstappen | RED BULL RACING HONDA | 332.5 |
2 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 318.5 |
3 | Valtteri Bottas | MERCEDES | 203 |
4 | Sergio Perez | RED BULL RACING HONDA | 178 |
5 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 151 |
6 | Charles Leclerc | FERRARI | 148 |
7 | Carlos Sainz | FERRARI | 139.5 |
8 | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | 105 |
9 | Pierre Gasly | ALPHATAURI HONDA | 92 |
10 | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | 62 |
11 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 50 |
12 | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN MERCEDES | 42 |
13 | Lance Stroll | ASTON MARTIN MERCEDES | 26 |
14 | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI HONDA | 20 |
15 | George Russell | WILLIAMS MERCEDES | 16 |
16 | Kimi Räikkönen | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 10 |
17 | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | 7 |
18 | Antonio Giovinazzi | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 1 |
19 | Mick Schumacher | HAAS FERRARI | 0 |
20 | Robert Kubica | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 0 |
21 | Nikita Mazepin | HAAS FERRARI | 0 |
Βαθμολογία Πρωταθλήματος Κατασκευαστών
Θ. | ΟΜΑΔΑ | ΒΑΘΜΟΙ |
1 | MERCEDES | 521.5 |
2 | RED BULL RACING HONDA | 510.5 |
3 | FERRARI | 287.5 |
4 | MCLAREN MERCEDES | 256 |
5 | ALPINE RENAULT | 112 |
6 | ALPHATAURI HONDA | 112 |
7 | ASTON MARTIN MERCEDES | 68 |
8 | WILLIAMS MERCEDES | 23 |
9 | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 11 |
10 | HAAS FERRARI | 0 |
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!
ASTERARAS
Ρε παιδιά να κάνω μια ερώτηση γιατί δεν ξερω και πολλά από φόρμουλα... Αφου ο Λουις είναι εξωγήινος και τους περνάει 20-20 από πάνω και από κάτω και από το πλάι, στη Ρωσία γιατί δεν μπορούσε να περάσει τον Νόρις σε 20 γυρους που τον κυνήγαγε?
thanosliverpool
Μερικές επισημάνσεις. 1. Τα μονοθέσια Mercedes όλο το τριήμερο ήταν σε άλλο γκραν πρι από τους υπόλοιπους. Ενδεικτικό ότι στο sprint race ο Φερστάπεν ούτε κατά διάνοια δεν απείλησε τον "δεύτερο" οδηγό Μπότας. Χονδρικά, τα Mercedes έφταναν να είναι μέχρι και 0,5sec ταχύτερα από RB και πάνω από 1sec ταχύτερα από τους υπόλοιπους. Με δεδομένες τις μεγάλες ευθείες, ειδικά την εκκίνησης τερματισμού, το slipstream και το drs, όποιος και να εκκινούσε από πίσω θα τους έτρωγε όλους για πλάκα (εκτός αν υπήρχαν συμβάντα). Προφανώς, κανείς εκ των υπολοίπων δεν θα έκοβε τη φόρα του Χάμιλτον (ή και του Φερστάπεν αν ήταν σε ανάλογη θέση) και θα διακινδύνευε να εμπλακεί στη μάχη του τίτλου. Προς τιμήν των οδηγών, άφησαν τη μάχη να εξελιχθεί στα ίσα. 2. Αναμενόμενη και εύκολη νίκη Χάμιλτον-Mercedes, με τόσο τεράστιες διαφορές που ανέλυσα πιο πάνω. Το να μη συνέβαινε θα ήταν έκπληξη. Το ότι συνέβη δεν το κάνει ξεχωριστό. Θα έκανε κάτι ανάλογο ο Μπότας; Όχι, γι'αυτό και έχει μηδέν τίτλους. Όμως 4 ή 5 οδηγοί με ίδιο μονοθέσιο θα το έκαναν. Έχει ξανασυμβεί. Άλλωστε ο Μπότας εξετέθη πέρσι από τον Ράσελ. 3. Διαψεύδονται σε κάθε γκραν πρι όσοι μίλαγαν για "πύραυλο" RB, πιο κοντά στην αλήθεια είναι να μιλάμε για "πύραυλο" Merc ειδικά στο δεύτερο μισό του πρωταθλήματος. Μέχρι τώρα, είναι ζήτημα αν έχει κάποια υπεροχή σε 4 ή 5 γκραν πρι η RB. Και αυτή η υπεροχή μεταφράζεται σε 1 το πολύ 2 δέκατα στο γύρο, που με κατάλληλη διαχείριση τους κάνει φαβορί για τη νίκη. Αλλά και η Merc, με το Χάμιλτον συνήθως, είναι κάπου εκεί κοντά. Αντίθετα, η Merc υπερέχει συντριπτικά στις περισσότερες πίστες και μάλιστα εμφατικά. Φαίνεται και από τις επιδόσεις του Μπότας που είναι πολύ καλύτερες από του Πέρεζ. 4. Το πρωτάθλημα θυμίζει έντονα τις χρονιές 2010 και 2012, όπου ένα εμφανώς καλύτερο μονοθέσιο (τότε η RB) πήρε τελικά τον τίτλο έστω και στο φινάλε. Θα μου έκανε εντύπωση αν τελικά δεν πάρει τον τίτλο ο συνδυασμός Χάμιλτον-Merc. Φυσικά για να συμβεί αυτό απαιτούνται 3 νίκες, πράγμα όχι ανέφικτο αν εμφανιστεί ξανά η ίδια διαφορά δυναμικότητας. Η RB φυσικά δεν είναι Ferrari. Το 2017 και 2018 οι Ιταλοί αποδείχθηκαν κακοί στη διαχείριση του πρωταθλήματος και ο Φέτελ λίγος στο να διατηρήσει την ψυχραιμία του ως το τέλος. Φέτος, η RB έχει βάλει δύσκολα. 5. Το ότι 16 μονοθέσια τερματίζουν σχεδόν όλα 1 γύρο πίσω από τον πρώτο λέει πολλά για την υβριδική F1. Μακάρι του χρόνου να δούμε άλλα πράγματα...
Aris Samos
Εσύ καλά τα εξηγείς, αλλά ποιος καταλαβαίνει; Εννοείται ότι η red bull είναι πολύ ποιο ανταγωνιστική από τα δύο προηγούμενα χρόνια (με honda κινητηρα μιλάω). Όμως, εκτός Αυστρίας, Αζερμπαϊτζάν, Γαλλίας, Ολλανδίας και Μεξικό (5 πίστες) οποίου υπερηχε λόγω στησίματος και όχι λόγω ωμής ταχύτητας, στις υπόλοιπες υπερείχε η mercedes, άσχετα που και οι δύο οδηγοί τους δεν είχαν την ικανότητα να νικήσουν. Ο Μποτας δεν είναι Χάμιλτον και ο Χάμιλτον δεν παίζει μόνος του φέτος. Η αλήθεια είναι ότι μιλάμε για τον πιο υπερεκτιμημένο οδηγό. Και αν μου πει κάποιος ότι έχει 7 πρωτάθληματα, εμένα προσωπικά δεν μου λέει τίποτα. Είναι από τους καλύτερους και έμπειρους οδηγούς του γκριντ, αλλά ως εκεί. Χτες έκανε το προφανές, ευνοημένος και από συγκειριακα συμβάντα. Όλα στο πρόγραμμα είναι. Δεν περίμενα να βγουν όλοι αυτοί οι καταπιεσμένοι και να πανηγυρίζουν λέγοντας ότι να ναι. Ελπίζω να περάσουν αυτά που γράφω γκαζετα.
thanosliverpool
Κάποια παληκάρια, σε άλλο θέμα προσπαθούν να μας πείσουν για το αντίθετο. Ξεκάθαρη, σαφέστατη υπεροχή Mercedes.
Aris Samos
Γκαζετα δεν περνάς τίποτα. Μόνο τα φαν Μπόις του Χάμιλτον έχουν λόγο σε αυτό το άρθρο.
johnyk21k
Πολυ αντρικια οδηγηση απο τον Χαμιλτον που δεν επαιξε το παιχνιδι του Φερσταπεν "σε τρακαρω να κρατησω πρωτοπορια". Τι θα γινει με αυτον τον τυπο θα κανει επιτελους μια φορα μαχη στα ισια χωρις να σπρωχνει αμαξια δεξια αριστερα? Εχει απιστευτη κακη νοοτροπια και ειναι πραγματικα κριμα γιατι εχει φοβερο ταλεντο, ειναι τρομερος σε ολα ο Μαξ (εκκινησεις, ταχυτητα, αντιληψη, τοποθετηση αυτοκινητου) αλλα στην αμυνα ειναι ο πιο αντιαθλητικος που εχω δει ποτε στη Φορμουλα ενα και βλεπω δεκαετιες. Σιγουρα χειροτερος απο Σουμαχερ και οριακα χειροτερος απο Μοντογια. Ειναι προφανες οτι ο πατερας του του τα εχει μαθει αυτα και δε θα του βαλει μυαλο και δε σκοπευει να αλλαξει. Αλλα ειναι απαραδεκτο επειδη κυνηγαει πρωταθλημα να μην παιρνει τιμωριες πλεον. Στα παλιοτερα χρονια εκανε τα ιδια και μια χαρα τιμωριες επαιρνε.
GOAT Of Europe
Αποκρουστικά σχόλια τα περισσότερα αξίζουν διαγραφή. Η λέξεις υπερβολή και οπαδισμός φαίνονται λίγες μπροστά σε αυτά που διαβάζω.
arsenalgr
Στον προηγούμενο αγώνα, οι red bull, είναι οι μακράν τα κορυφαία αυτοκίνητα και επιτέλους βλέπαμε ποσο «λίγος» είναι ο Λιους που δεν μπορει να πλησιάσει τον Μαξ.. Σήμερα, οι Μερσεντές έκανε όλη την δουλειά και ο Λιους απλά έτυχε να βρίσκεται πίσω από το τιμόνι.. Βρείτε τα, όμως γιατί οι δικαιολογίες κάθε εβδομάδα αλλάζουν.. Καλος ή κακός τα μονοθέσια είναι παραπλήσια και θέλετε δε θέλετε έχουμε να κάνουμε με δυο κορυφαίους οδηγούς.. Η μόνη τους διαφορά είναι κοντά στις 80 νίκες που έχει ο ένας από τον άλλο, πρώτα λόγο ηλικίας και δεύτερο λόγο προσήλωσης σε αυτό που κάνει τα τελευταία 14 χρόνια..
Ο παππούς της γειτονιάς
ο Χάμιλτον ήταν απλά πίσω απ το τιμονιιιι??? αλήθεια πόσο το σκέφτηκες φίλε μου αυτό? από εικοστός πέμπτος στο σπριντ και από δέκατος πρώτος στον αγώνα... και συ μας λες ότι απλά ήταν πίσω απ το τιμόνι... μάλλον είναι πρωταπριλιά σήμερα δε βρίσκω άλλη εξήγηση στο σχόλιο σου φίλε μου... με αγάπη στο λέω μην λες τέτοια είμαστε καρδιακόι...
johnyk21k
χαχα φιλε ξαναδιαβασε τι εγραψε. Ειρωνευεται αυτους που τα λενε δε το λεει ο ιδιος