GP Βραζιλίας: Σπουδαία νίκη για τον «ιπτάμενο» Χάμιλτον
- Εκκίνηση
- Αυτοκίνητο Ασφαλείας
- Η άμυνα του Πέρεζ
- Διαχείριση ελαστικών (και αγώνα)
- Μάχη κορυφής (και αναμονής)
- It's Hammer time
- Αποτελέσματα GP Βραζιλίας
- Βαθμολογία Πρωταθλήματος Οδηγών
- Βαθμολογία Πρωταθλήματος Κατασκευαστών
Οβήταν εντυπωσιακά γρήγορος με το μονοθέσιο της Mercedes όλο το 3ήμερο του GP Βραζιλίας και το απέδειξε στον αγώνα της Κυριακής, τον οποίο κέρδισε με πολύ πειστικό τρόπο παρότι ξεκίνησε από τη 10η θέση. Ο Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull αρκέστηκε στη 2η θέση, αλλά εξακολουθεί να προηγείται στη βαθμολογία. Ο Βάλτερι Μπότας Racing με την άλλη Mercedes πήρε την 3η θέση, μπροστά από τον Σέρχιο Πέρεζ με τη δεύτερη Red Bull.
Εκκίνηση
Ο Μπότας ξεκίνησε καλά από την pole αλλά ο Φερτάπεν κατάφερε να περάσει στην πρωτοπορία. Λίγο πιο κάτω τον πέρασε και ο Πέρεζ, σχηματίζοντας ένα χρήσιμο 1-2 για τη Red Bull Racing. Πιο πίσω ο Λάντο Νόρις και ο Κάρλος Σάινθ είχαν επαφή, που προκάλεσε κλατάρισμα στον Βρετανό της Mclaren και τον έστειλε στα pit για αλλαγή ελαστικών. Ο Λεκλέρ βρήκε την ευκαιρία και πέρασε 4ος, μπροστά από τον Σάινθ.
Ο Λούις Χάμιλτον ξεκίνησε πολύ εντυπωσιακά τον αγώνα. Ο οδηγός της Mercedes βρισκόταν στη 10η θέση της εκκίνησης αλλά στο τέλος του πρώτου γύρου είχε ανέβει ήδη στην 7η. Εκμεταλλευόμενος την ανώτερη ταχύτητα της Mercedes, ο Χάμιλτον μέσα σε ένα διάστημα τριών γύρων πέρασε τον Φέτελ, τις δύο Ferrari και τον Μπότας, που σχεδόν σταμάτησε για να του κάνει χώρο, για να ανέβει στην 3η θέση.
Αυτοκίνητο Ασφαλείας
Η «πυραυλική» άνοδος του Χάμιλτον ανακόπηκε προσωρινά, όταν στον 6ο γύρο βγήκε στην πίστα το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, για να καθαριστεί η πίστα από τα θραύσματα που άφησε πίσω της η σύγκρουση του Τσουνόντα με τον Στρολ. Αυτό ωστόσο βόλευε τον Χάμιλτον, που με αυτόν τον τρόπο χωρίς κόπο μηδένισε τη διαφορά από τον Πέρεζ και ήταν έτοιμος με την επανεκκίνηση να επιτεθεί.
Στην επανεκκίνηση οι δύο Red Bull διατήρησαν τις θέσεις τους, με τον Χάμιλτον να μένει πολύ κοντά στον Πέρεζ και να απειλεί, χωρίς αρχικά να μπορεί να περάσει. Το «κυνηγητό» αυτό όμως δεν κράτησε πολύ, καθώς λίγο αργότερα είχαμε Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας, πάλι για να μαζευτούν θραύσματα από την πίστα, αυτήν τη φορά από την εμπρός πτέρυγα του Μικ Σουμάχερ, που είχε σύγκρουση με τον Κίμι Ράικονεν.
Η άμυνα του Πέρεζ
Όταν ο αγώνας συνεχίστηκε, ο Σέρχιο Πέρεζ είχε μια πολύ συγκεκριμένη αποστολή: να κρατήσει πίσω του τον ταχύττο Λούις Χάμιλτον. Ο Μεξικανός έκανε ό,τι μπορούσε και τα κατάφερε για λίγους γύρους, προτού υποκύψει στην ταχύτητα του Χάμιλτον και τον δει να τον περνάει στο τέλος της ευθείας. Στο μεταξύ όμως ο Μαξ Φερστάπεν είχε καταφέρει να φτιάξει μια μικρή διαφορά 3,5-4 δευτερολέπτων.
Όταν πέρασε ο Χάμιλτον, τα δύο Νο 2 των RBR και Mercedes ξεκίνησαν τη δική τους μάχη, καθώς σε εξέλιξη βρίσκεται και η διεκδίκηση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών. Πιο πίσω οι δύο Ferrari των Λεκλέρ και Σάινθ ακολουθούσαν σε παράταξη, μπροστά από τους Γκασλί, Ρικάρντο, Φέτελ και Οκόν.
Διαχείριση ελαστικών (και αγώνα)
Ο Φερστάπεν κατάφερνε να διατηρεί σταθερή απόσταση της τάξης των τεσσάρων δευτερολέπτων από τον Χάμιλτον, καθώς σε εκείνο το σημείο το σημαντικότερο ήταν η στρατηγική. Στον 26ο γύρο ο Χάμιλτον ήταν ο πρώτος που έκανε την κίνησή του, μπαίνοντας στα pit για ένα φρέσκο σετ σκληρών ελαστικών, με προφανή στόχο να κάνει το undercut.
Η Red Bull Racing και ο Φερστάπεν αντέδρασαν αμέσως και στον επόμενο γύρο ο Ολλανδός έκανε το δικό του pit stop, για να επιστρέψει στην πίστα μπροστά από τον Χάμιλτον, αλλά με τη διαφορά τους να έχει μειωθεί από τα 4 στα 1,5 δευτερόλεπτα. Διαφορετική στρατηγική ωστόσο ακολούθησαν οι δεύτεροι οδηγοί, με τον Πέρεζ να μπαίνει για αλλαγή και τον Μπότας να μένει στην πίστα. Το δεύτερο Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας της ημέρας όμως βοήθησε πολύ τον Μπότας, που τότε βρήκε την ευκαιρία να μπει και να επιστρέψει στην πίστα μπροστά από τον Πέρεζ.
Οι πρωτοπόροι άλλαξαν τη μαλακή γόμα με την οποία ξεκίνησαν τον αγώνα σε σκληρή, κάτι που άφηνε ανοιχτό το ενδεχόμενο να κάνουν μόνο ένα pit stop. Στη Ferrari ωστόσο άλλαξαν τη μεσαία γόμα με μεσαία και στα δύο μονοθέσια, κάτι που σήμαινε ότι τόσο ο Λεκλέρ όσο και ο Σάινθ θα έκαναν σίγουρα δύο pit stop. Έτσι, μετά την ολοκλήρωση των αλλαγών ελαστικών οι Ρικάρντο και Νόρις της McLaren ανέβηκαν στη 10άδα, στις θέσεις 8 και 9.
Μάχη κορυφής (και αναμονής)
Στους επόμενους γύρους η διαφορά ανάμεσα στον Φερστάπεν και στον Χάμιλτον έμενε πρακτικά σταθερή, γύρω στο 1,5 δευτερόλεπτο, καθώς περίμεναν το δεύτερο pit stop, που θα ήταν η αποφασιστική κίνηση στρατηγικής. Αυτήν τη φορά ήταν ο Φερστάπεν που έκανε την πρώτη κίνηση στον 41ο γύρο, για να βάλει ένα φρέσκο σετ σκληρής γόμας.
Στη Mercedes η αντίδραση δεν ήρθε άμεσα, τουλάχιστον όσον αφορά τον Χάμιλτον, καθώς στον επόμενο γύρο ήταν ο Βάλτερι Μπότας εκείνος που μπήκε για αλλαγή ελαστικών. Ο Χάμιλτον μπήξε ένα γύρο αργότερα, για να επιστρέψει στην πίστα πίσω από τον Φερστάπεν, με τη διαφορά τους να έχει ανέβει στα περίπου 2,5 δευτερόλεπτα.
It's Hammer time
Ο Χάμιλτον ήταν πολύ πιο επιθετικός μόλις επέστρεψε στην πίστα και μέσα σε λίγους γύρους εξαφάνισε τη διαφορά και άρχισε να πιέζει ασφυκτικά τον Φερστάπεν. Έκανε μάλιστα την προσπάθεια να προσπεράσει, με τους δύο οδηγούς να μάχονται τροχό με τροχό και να βγαίνουν και οι δύο εκτός πίστας, με τον Φερστάπεν να μένει οριακά μπροστά από τον Χάμιλτον.
Πιο πίσω ο Μπότας έκανε έναν ήσυχο αγώνα στην 3η θέση, χωρίς να απειλεί και χωρίς να απειλείται από τον Πέρεζ που ακολουθούσε στην 4η θέση. Οι Λεκλέρ και Σάινθ διατηρούνταν στις θέσεις 5 και 6, με τους Αλόνσο, Οκόν, Γκασλί και Φέτελ να κλείνουν τη 10άδα.
Η ταχύτητα του Λούις Χάμιλτον τελικά βρήκε τρόπο να εκφραστεί στον 58ο από τους 71 γύρους και ο Βρετανός με αποφασιστικό τρόπο εκμεταλλευόμενος και το DRS πέρασε στην πρωτοπορία του αγώνα και άρχισε αμέσως να απομακρύνεται. Δεν απειλήθηκε καθόλου μέχρι το τέλος του αγώνα και πανηγύρισε μια πολύ σημαντική νίκη για το πρωτάθλημα. Ο Φερστάπεν τερμάτισε στη 2η θέση, με τον Βάλτερι Μπότας, που στο τέλος έφτασε πολύ κοντά στον Ολλανδό, να συμπληρώνει το βάθρο. Ο Σέρχιο Πέρεζ τερμάτισε στην 4η θέση και ακολούθησαν οι Σαρλ Λεκλέρ, Κάρλος Σάινθ, Πιέρ Γκασλί, Φερνάντο Αλόνσο, Εστεμπάν Οκόν και Λάντο Νόρις.
Μετά το τέλος του GP Βραζιλίας, ο Φερστάπεν παρέμεινε στην πρωτοπορία του πρωταθλήματος αλλά με τη διαφορά του πλέον από τον Χάμιλτον να έχει μειωθεί στους 14 βαθμούς. Επόμενος αγώνας είναι το GP Κατάρ, που θα διεξαχθεί για πρώτη φορά στην ιστορία την επόμενη εβδομάδα, το 3ήμερο 19-21 Νοεμβρίου.
Αποτελέσματα GP Βραζιλίας
Βαθμολογία Πρωταθλήματος Οδηγών
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΟΜΑΔΑ | ΒΑΘΜΟΙ |
1 | Max Verstappen | RED BULL RACING HONDA | 332.5 |
2 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 318.5 |
3 | Valtteri Bottas | MERCEDES | 203 |
4 | Sergio Perez | RED BULL RACING HONDA | 178 |
5 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 151 |
6 | Charles Leclerc | FERRARI | 148 |
7 | Carlos Sainz | FERRARI | 139.5 |
8 | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | 105 |
9 | Pierre Gasly | ALPHATAURI HONDA | 92 |
10 | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | 62 |
11 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 50 |
12 | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN MERCEDES | 42 |
13 | Lance Stroll | ASTON MARTIN MERCEDES | 26 |
14 | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI HONDA | 20 |
15 | George Russell | WILLIAMS MERCEDES | 16 |
16 | Kimi Räikkönen | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 10 |
17 | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | 7 |
18 | Antonio Giovinazzi | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 1 |
19 | Mick Schumacher | HAAS FERRARI | 0 |
20 | Robert Kubica | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 0 |
21 | Nikita Mazepin | HAAS FERRARI | 0 |
Βαθμολογία Πρωταθλήματος Κατασκευαστών
Θ. | ΟΜΑΔΑ | ΒΑΘΜΟΙ |
1 | MERCEDES | 521.5 |
2 | RED BULL RACING HONDA | 510.5 |
3 | FERRARI | 287.5 |
4 | MCLAREN MERCEDES | 256 |
5 | ALPINE RENAULT | 112 |
6 | ALPHATAURI HONDA | 112 |
7 | ASTON MARTIN MERCEDES | 68 |
8 | WILLIAMS MERCEDES | 23 |
9 | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 11 |
10 | HAAS FERRARI | 0 |
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!