Formula 1: Η Honda λέει «αντίο» ή «στο επανειδείν»;
Το ταξίδι της Honda στην υβριδική εποχή της Formula 1 ξεκίνησε με το χειρότερο δυνατό τρόπο. Η συνεργασία της με τη McLaren από το 2015 μέχρι το 2017 αποδείχθηκε καταστροφική και έληξε άδοξα, δίχως η βρετανική ομάδα να καταφέρει να ανέβει καν στο βάθρο. Το 2018 έγινε επίσημος προμηθευτής της Toro Rosso (νυν AlphaTauri) και το 2019 ξεκίνησε τη συνεργασία της με τη Red Bull Racing.
Μέσα σε τρεις σεζόν η Honda κατάφερε να κατασκευάσει ένα άκρως ανταγωνιστικό πακέτο για την αυστριακή ομάδα και έδωσε τη δυνατότητα στον Μαξ Φερστάπεν να κατακτήσει το πρωτάθλημα οδηγών το 2021. Ο Ολλανδός έγινε ο πρώτος πρωταθλητής των Ιαπώνων από τον Άιρτον Σένα το 1991.
Όμως η Honda αποφάσισε να αποχωρήσει από τη Formula 1 στο τέλος της περασμένης χρονιάς. Ωστόσο η ιαπωνική φίρμα θα εξελίσσει τους κινητήρες που θα φορά η Red Bull Racing και παράλληλα θα τους κατασκευάζει στο εργοστάσιό της στην Ιαπωνία, τουλάχιστον για το 2022. Η Red Bull αγόρασε τα πνευματικά δικαιώματα και μέχρι το 2025 θα χρησιμοποιεί τον κινητήρα της Honda με διαφορετική ονομασία.
Ωστόσο, ο επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της Honda στη Formula 1, Μασάσι Γιαμαμότο, αποκάλυψε πως θέλει την επιστροφή της ιαπωνικής φίρμας μελλοντικά στο σπορ: «Προσωπικά θέλω η Honda να επιστρέψει στη Formula 1. Εξαρτάται από τα νέα άτομα και το πάθος τους αν μπορέσουν να πείσουν τα μεγάλα στελέχη ώστε να επιστρέψουμε. Αλλά η ιστορία επαναλαμβάνεται, οπότε ελπίζω να συμβεί. Είμαστε πολύ περήφανοι για τα όσα καταφέραμε και παρά τις δυσκολίες φτάσαμε στην κορυφή του κόσμους στη Formula 1. Αυτό έγινε χάρη στη σκληρή δουλειά όλων μας. Ποτέ δεν τα παρατήσαμε, ακόμα και στις πιο δύσκολες στιγμές μας και καταφέραμε να κάνουμε ορισμένες τεχνολογικές υπερβάσεις. Φυσικά δεν θα μπορούσαμε να τα καταφέρουμε δίχως τους συνεργάτες μας, τη Red Bull Racing, αλλά και τη Scuderia AlphaTauri που μας υποδέχθηκε με ανοικτό μυαλό και μας επέτρεψε να κάνουμε το επόμενο βήμα έπειτα από τρία δύσκολα χρόνια», δήλωσε ο Ιάπωνας στο f1.com.
Ωστόσο η Honda δεν ξεχνά τη συνεργασία της με τη McLaren που έληξε άδοξα, με τον Γιαμαμότο να προσθέτει: «Φυσικά δεν γίνεται να ξεχάσουμε τη McLaren που ξεκινήσαμε μαζί το 2015. Δεν θα φτάναμε ως εδώ δίχως και όλους τους οδηγούς που είχαν τον κινητήρα μας και έδωσαν τα πάντα ώστε να πάρουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Το πρότζεκτ μας πέτυχε και φεύγουμε από το σπρ, έχοντας βοηθήσει τον Μαξ Φερστάπεν να αναδειχθεί παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1».
Το 2022 η εξέλιξη των μονάδων ισχύος της Formula 1 θα παγώσει, με τους κατασκευαστές να έχουν δικαίωμα εξέλιξης μέχρι και τις 28 Φεβρουαρίου όπου θα περάσουν από ομολογκάρισμα.
Δείτε τους Πάνο Σεϊτανίδη και Κώστα Παστρίμα να αναλύουν τη σεζόν της Formula 1 για το 2021.
Image credit: RedBullcontentpool.com
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!