H Mercedes διέψευσε την αποτυχία στα crash test με τον πιο εμφατικό τρόπο
- Από την κλειδαρότρυπα
- Τι έλεγαν οι φήμες
- Τι είπε ο Νικόλας Τομπάζης στο Gazzetta
- Απέτυχε και η Red Bull;
Η Mercedes-AMG δεν άφησε τη φημολογία περί αποτυχίας του νέου μονοθεσίου της στις δοκιμές πρόσκρουσης να περάσει δίχως απάντηση. Η γερμανική ομάδα έσπευσε να ξεκαθαρίσει το ασαφές τοπίο σχετικά με το βαθμό ετοιμότητας της W13 και το έκανε με τρόπο εμφατικό.
Συγκεκριμένα, αποκαλύπτοντας μία φωτογραφία του μονοθεσίου με το οποίο σκοπεύει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Formula 1 του 2022 να υπερασπιστεί τα κεκτημένα.
18/2/22. 🗓️ Meet the Mercedes-AMG F1 W13 E Performance 🤩 pic.twitter.com/uv6oCGmNHh
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) January 18, 2022
Από την κλειδαρότρυπα
Προφανώς, μιας και τα επίσημα αποκαλυπτήρια ακόμα αργούν (είναι προγραμματισμένα για τις 18 Φεβρουαρίου), δεν μας έδειξε πολλά. Στην πραγματικότητα μόνο τη «σφραγίδα» που υποδηλώνει πως είναι το σασί Νο1 της F1W13, η οποία βρίσκεται εντός του κόκπιτ.
Coming soon. 👀 W13 completed full FIA homologation on 13 January 😉 pic.twitter.com/f6SditO95o
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) January 31, 2022
Όμως το ζουμί δεν ήταν στην εικόνα, ήταν στη λεζάντα. Μέσω αυτής, η Mercedes διέλυσε την όποια φημολογία γράφοντας: «Έρχεται σύντομα. Η W13 εξασφάλισε πλήρη ομολογκασιόν της FIA στις 13 Ιανουαρίου».
Αυτό μεταφράζεται ως εξής: πέρασε επιτυχώς όλες τις δοκιμές πρόσκρουσης και το έχει κάνει εδώ και καιρό, άρα το ρεπορτάζ της ιταλικής βερσιόν του motorsport.com, δεν ανταποκρινόταν στην πραγματικότητα.
Τι έλεγαν οι φήμες
Αυτό έκανε λόγο για αποτυχία της W13 στις υποχρεωτικές δοκιμές πρόσκρουσης της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού. Συγκεκριμένα, στην πλευρική σύγκρουση. Το εν λόγω άρθρο έλεγε πως η γερμανική ομάδα είχε αξιοποιήσει μία νέα, ακραία λύση η οποία αναγκαστικά εγκαταλείφθηκε.
Ωστόσο, επειδή συνήθως όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά, δεν μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο η παραπάνω πληροφορία να αφορούσε crust tests που να είχαν γίνει νωρίτερα αν και δεν πρέπει να παραβλέψουμε το γεγονός πως όλες οι ομάδες δίνουν αγώνα δρόμου ώστε να εξελίξουν τα καλύτερα δυνατά μονοθέσια βάσει των νέων τεχνικών κανονισμών.
Τι είπε ο Νικόλας Τομπάζης στο Gazzetta
Εδώ πρέπει να σταθούμε στα νέα δεδομένα σχετικά με τα επίπεδα ασφαλείας. Σε αυτή τη νέα γενιά μονοθεσίων, η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού έχει προχωρήσει σε άλματα σε αυτόν τον τομέα.
Στην πρόσφατη αποστολή του Gazzetta στη Σαουδική Αραβία για το παρθενικό Grand Prix στους δρόμους της Τζέντα, είχαμε μιλήσει για αυτό το θέμα με τον άνθρωπο που καθόρισε το μέλλον του σπορ: τον Νικόλα Τομπάζη.
Ο τεχνικός υπεύθυνος μονοθεσίων της FIA μας είπε: «Το σπορ παραμένει επικίνδυνο, τα μονοθέσια παραμένουν γρήγορα άρα η δουλειά στον τομέα της ασφάλειας είναι διαρκής. Ενόψει της σεζόν του 2022, έχουμε κάνει άλματα σε αυτόν τον τομέα. Η αντοχή των μονοθεσίων σε πλευρικές συγκρούσεις έχει διπλασιαστεί, η απορρόφηση της ενέργειας πρόσκρουσης από το ρύγχος, έχει αυξηθεί κατά 80%. Έχουμε μειώσει σημαντικά την πιθανότητα να εκτεθεί σε περίπτωση μεγάλου ατυχήματος το ρεζερβουάρ του μονοθεσίου. Επίσης έχουμε μειώσει σημαντικά τα μέρη του μονοθεσίου που μετά από ένα ατύχημα θα μπορούν να σκορπιστούν στην πίστα. Έχουμε αυξήσει τα στατικά τεστ και γενικά, νομίζω πως είναι ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός στον τομέα της ασφάλειας».
Λόγια που μαρτυρούν πως ο πήχης έχει ανέβει και στα crash tests.
Απέτυχε και η Red Bull;
Το εν λόγω δημοσίευμα δεν περιορίστηκε μόνο στη Mercedes-AMG αλλά αναφέρθηκε και στη μεγάλη αντίπαλό της: τη Red Bull Racing. Συγκεκριμένα ανέφερε πως η νέα RB18 απέτυχε επίσης στις δοκιμές πρόσκρουσης, με τη διαφορά πως το πρόβλημα στον «ταύρο» ήταν στο πρόσθιο μέρος.
Η αυστριακή ομάδα δεν απάντησε με… φωτογραφία αλλά από το στρατόπεδό της προκύπτει πως δεν υπάρχει ανησυχία. Πάντως, σε αντίθεση με τη Mercedes που έχει ορίσει ημερομηνία αποκαλυπτηρίων, η Red Bull μας έχει ακόμα στο σκοτάδι σχετικά με την παρουσίαση του νέου όπλου της.
Αμφότερα αναμένεται να βρεθούν στην πίστα της Βαρκελώνης, για τις πρώτες χειμερινές δοκιμές εξέλιξης, στις 23 Φεβρουαρίου.
Φωτογραφίες: Mercedes-AMG, Red Bull Racing
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!