Με τον «αέρα» μεγάλου αυτοκινήτου

Με τον «αέρα» μεγάλου αυτοκινήτου
Οδηγούμε το ανανεωμένο VW Polo με τον μικρό κινητήρα βενζίνης που δίνει έμφαση στην οικονομία.

Το Polo πέρασε στην επόμενη φάση της ζωής του αποκτώντας νέο πρόσωπο και κινητήρες στην προσπάθειά του να μείνει επίκαιρο και ανταγωνιστικό. Σε επίπεδο σχεδίασης και όσον αφορά τις αλλαγές του αυτοκινήτου η VW δοκιμάζει την παρατηρητικότητά μας. Τα νίκελ στη μάσκα, η διαφορετική εισαγωγή αέρα, οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες και τα φωτιστικά σώματα είναι τα στοιχεία που ήρθαν να δώσουν νέα πνοή στο μικρό Polo, χωρίς να χρειαστεί να το κάνουν αγνώριστο.

Ακόμα περισσότερες είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό σε βαθμό που σε κάνουν να αναρωτιέσαι αν είναι νέο μοντέλο. Νέα χειριστήρια σε ανανεωμένη έκδοση σίγουρα δεν περιμένεις, όπως και νέο τιμόνι, πίνακα οργάνων και γενικότερα αναβαθμισμένα υλικά κατασκευής και συνολικά μια πιο ποιοτική εικόνα.

Αν σε αυτά προσθέσεις και τη στάνταρτ οθόνη αφής πέντε ιντσών, μονόχρωμη στη βασική έκδοση και έγχρωμη σε τις άλλες δυο, έχεις την αίσθηση ότι μπήκες σε Golf και δεν χρειάζεται να είσαι ειδικός για να κάνεις αυτή τη διαπίστωση. Γενικότερα, το ανανεωμένο Polo σου δίνει την αίσθηση και το κύρος που αναζητάς από ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο.

Αυτό όμως δεν αφορά και τους χώρους, αφού μπορεί όσον αφορά την κατηγορία του να είναι ευρύχωρο, αλλά δύσκολα θα καταφέρει να καλύψει τις ανάγκες μια οικογένειας. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 280 λίτρων και στα θετικά του είναι το διπλό πάτωμα που έρχεται σε ευθεία με τις αναδιπλωμένες πλάτες των καθισμάτων, επιτρέποντας την ευκολότερη φόρτωση μεγάλων αντικειμένων, αλλά και μικρότερων στο κάτω μέρος του.

 

Εκεί όπου πραγματικά και όχι μόνο όσον αφορά την αίσθηση, το ανανεωμένο Polo δείχνει μεγαλύτερο είναι η τεχνολογία του. Στάνταρτ ESP με Brake Assist, δηλαδή σύστημα ευστάθειας με ενίσχυση της πέδησης, ASR το οποίο ελέγχει την ολίσθηση κατά την επιτάχυνση και MSR αντίστοιχα κατά την επιβράδυνση, όπως και EDL, το οποίο λειτουργεί σαν μπλοκέ διαφορικό, βάζοντας τη δύναμη κάτω στις στροφές χωρίς δράματα.

Επιπλέον, υπάρχει και το Hill Hold Assist το οποίο διατηρεί για λίγα δευτερόλεπτα το αυτοκίνητο ακίνητο στην ανηφόρα ενώ εσείς έχετε πάρει το πόδι σας από το φρένο, ώστε να ξεκινήσετε πιο εύκολα. Σε αυτά προσθέστε και το σύστημα Multi Collision Brake, για αποφυγή πολλαπλών συγκρούσεων, ενώ στα έξτρα θα βρείτε και το Fatique Detection, το οποίο αναγνωρίζει την κόπωση του οδηγού.

Στα ακόμα σπουδαιότερα ανήκει ο νέος κινητήρας 1.2 TSI με τέσσερις κυλίνδρους και 16 βαλβίδες. Με τη βοήθεια ενός μικρού τούρμπο φτάνει τους 90 ίππους και τα 160 Nm ροπής. Η ζωντάνια που έχει από χαμηλά και η άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού εντυπωσιάζει. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,8 δλ. με τη μέγιστη ταχύτητα να φτάνει τα 184 χλμ./ώρα.

Για να τη δεις όμως θα χρειαστεί να επιμείνεις, αφού στις υψηλές στροφές ο κινητήρας «λαχανιάζει» και έρχεται να σου θυμίσει ότι τώρα τη σκυτάλη από την πλούσια ροπή που σε έκανε μέσα στην πόλη να πηγαίνεις γρήγορα χωρίς να σκέφτεσαι ότι οδηγείς ένα μικρό 1.200άρη, έχουν πάρει οι (90) ίπποι, οι οποίοι σε συνθήκες ταξιδιού και με φορτίο κρίνονται απλώς ικανοποιητικοί.

Αν επιλέξεις να κινηθείς πιο ήπια και χωρίς να κυνηγάς την τελική του θα σε ανταμείψει με τη χαμηλή του κατανάλωση, η οποία πέφτει και κάτω από τα 5,0 λίτρα/100 χλμ. με λίγη προσοχή. Αντίστοιχα μέσα στην πόλη και παρά την πολύ καλή λειτουργία του συστήματος Start & Stop οι τιμές που θα δεις στον υπολογιστή ταξιδίου έχουν αρχικό το 7 με όλα τα δεκαδικά του.

Η ανάρτηση είναι καλά ρυθμισμένη, με έμφαση στην άνεση, αλλά και την ποιότητα κύλισης. Οι κακοτεχνίες μοιάζουν βούτυρο στο ψωμί του, ενώ ακόμα και οι μεγάλοι τροχοί των 16 ιντσών δεν είναι ικανοί να τη φέρουν σε δύσκολη θέση. Κάποια παράπονα ίσως υπάρξουν στις αντιδράσεις του πίσω άξονα στα πολύ δύσκολα κομμάτια του δρόμου.

Συμπερασματικά το ανανεωμένο Polo είναι πιο νέο από όσο η εμφάνισή του δείχνει και σίγουρα αποτελεί μια πολύ καλή πρόταση στα μικρά και ακόμα περισσότερο αν στην εξίσωση προσθέσετε και την τιμή του.

Πιο συγκεκριμένα, οι τιμές του νέο Polo ξεκινούν από τα 12.390 ευρώ με απόσυρση, για τη βασική 3θυρη έκδοση Trendline, με πλούσιο εξοπλισμό, ενώ ακολουθεί η Comfortline με 13.300 ευρώ και στην κορυφή είναι η Highline με 13.950 ευρώ. Η 5θυρη έκδοση στοιχίζει 420 ευρώ επιπλέον, αντίστοιχα για κάθε έκδοση.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!