Τα κάνει όλα

Πέτρος Πιτσίνης
Τα κάνει όλα
To νέο Subaru Outback συνδυάζει τις ανέσεις μίας μπερλίνας με τις ταξιδιάρικες ικανότητες ενός μοντέλου υψηλού τουρισμού και τον περιπετειώδη χαρακτήρα ενός τετρακίνητου SUV.

H Subaru ανεβαίνει επίπεδο με το νέο Outback. Το ιαπωνικό μοντέλο θα διατίθεται από τα τέλη Μαρτίου αρχές Απριλίου στην ελληνική αγορά και εμείς είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε –και να το αξιολογήσουμε- στους δρόμους της Σλοβακίας και στην περιοχή της Τεργέστης στη Βόρεια Ιταλία.

Το Outback πέμπτης γενιάς απέκτησε πλέον πιο μοντέρνα εμφάνιση με δυναμικότερα στοιχεία, όπως είναι η ανασχεδιασμένη μάσκα και το εντονότερο σχήμα των φτερών με τους μεγαλύτερους τροχούς. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα μεγάλα, αιχμηρά φωτιστικά σώματα, ενώ προβλέπονται στάνταρ περιμετρικά προστατευτικά, ράγες οροφής και μία πίσω αεροτομή. Παραμένει πάντως πιστό στη φιλοσοφία της Subaru, καθώς εφοδιάζεται με μπόξερ κινητήρες και με ένα προηγμένο σύστημα τετρακίνησης, ενώ απέχει αρκετά από το έδαφος, ώστε να προστατεύει από τις κακοτοπιές των ελληνικών δρόμων.

Το νέο Outback συνεχίζει να συνδυάζει την άνεση λιμουζίνας, με τους χώρους ενός στέισον βάγκον, τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα ενός μοντέλου υψηλού τουρισμού και τις εκτός δρόμου ικανότητες ενός τετρακίνητου SUV. Όλα αυτά προσφέρονται πλέον σε ένα αναβαθμισμένο επίπεδο, για παράδειγμα ο χώρος αποσκευών έχει μεγαλώσει κατά 33 λίτρα και φτάνει τα 559 λίτρα, ενώ στους δρόμους της Σλοβακίας και της βόρειας Ιταλίας διαπιστώσαμε, ότι καταπίνει τα χιλιόμετρα ξεκούραστα και χωρίς να το πάρεις είδηση. Διόλου περίεργο βέβαια, καθώς έχουν γίνει παρεμβάσεις στις αναρτήσεις, ώστε να αποσβένουν αποτελεσματικότερα τους κραδασμούς, το τιμόνι αποκρίνεται αμεσότερα στις εντολές του οδηγού και οι θόρυβοι στο εσωτερικό έχουν μειωθεί αισθητά.

Διακριτικές αλλαγές έχουν γίνει στο εσωτερικό, όπου προβλέπονται μαλακότερα και ποιοτικότερα πλαστικά, ένας ανανεωμένος πίνακας οργάνων με μία μεγάλη οθόνη αφής και καθίσματα, που δεν σε κουράζουν ούτε μετά από πολύωρες διαδρομές. Οι επιλογές όσον αφορά στους κινητήρες περιορίζονται σε δύο, αλλά…καλές, αν και η βενζινοκίνητη έκδοση των 2,5 λίτρων με τους 175 ίππους βρίσκεται σαφώς έξω από τις δυνατότητες του μέσου Έλληνα αγοραστή, γιαυτό και δεν εισάγεται στη χώρα μας.

 

Ο δίλιτρος –και μοναδικός στον κόσμο μπόξερ- ντιζελοκινητήρας αποδίδει 150 ίππους και συνδυάζεται με εξατάχυτο, χειροκίνητο σαζμάν ή με αυτόματο κιβώτιο Lineatronic συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης. Οι Ιάπωνες έκαναν χειρουργικές παρεμβάσεις και πέτυχαν οικονομικότερη κατανάλωση, χαμηλότερες εκπομπές ρύπων και μία πιο στρωτή και αθόρυβη λειτουργία, ενώ καλύπτει πλέον τις προδιαγραφές Εuro 6.

Μιλώντας με νούμερα, έχει μειωθεί η μέση κατανάλωση –σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις- στα 6,1 λίτρα ανά 100 χλμ., υπολογίστε όμως σε πραγματικές συνθήκες γύρω στα 7,5, που τα θεωρούμε εξαιρετικά λογικά για ένα τέτοιο μοντέλο. Επίσης οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μειώθηκαν από 166 γρ/χλμ. στα 159 γρ/χλμ. και τα τέλη κυκλοφορίας έχουν διαμορφωθεί –με τα σημερινά δεδομένα- στα 270 ευρώ. Να πούμε, ότι ο τετρακύλινδρος ντιζελοκινητήρας μας ικανοποίησε απόλυτα, όσον αφορά στην ελαστικότητα και στη σπιρτάδα του, αν και διατηρεί έως έναν βαθμό τον χαρακτηριστικό ήχο του, ενώ συνεργάζεται θαυμάσια με το αυτόματο κιβώτιο, με το οποίο εισάγεται αποκλειστικά το νέο Outback στην Ελλάδα.

Μία ιδιαίτερη μνεία οφείλουμε να κάνουμε στην ασφάλεια που προσφέρει το Outback πέμπτης γενιάς. Κατ΄ αρχάς τα πήγε περίφημα στις δοκιμές πρόσκρουσης του οργανισμού EuroNCAP, όπου κατέκτησε πέντε αστέρια. Κατά δεύτερον θα εισάγεται πλέον και στην Ευρώπη με το σύστημα EyeSight δεύτερης γενιάς, που επιβραδύνει και ακινητοποιεί αυτόματα το όχημα, αν διαπιστώσει την ύπαρξη κάποιου εμποδίου και αργεί να αντιδράσει ο οδηγός στις οπτικές και ηχητικές προειδοποιήσεις του. Το EyeSight είναι το μοναδικό που λειτουργεί με δύο κάμερες και όχι με ακτίνες λέιζερ, ώστε να σαρώνει τρισδιάστατα τον χώρο και να υπολογίζει καλύτερα τις αποστάσεις από τα εμπόδια, ενώ έχει νικήσει σε συγκριτικά τεστ παρόμοιων συστημάτων από ανεξάρτητους οργανισμούς ασφαλείας.

Τα Outback ήταν πάντα ακριβά και το νέο μοντέλο δεν αποτελεί εξαίρεση. Έχουν όμως ένα πιστό κοινό, που είναι διατεθειμένο να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη, για να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο με ιδιαίτερο χαρακτήρα και τα προσόντα ενός…πολυεργαλείου για κάθε χρήση. Στη συγκεκριμένη περίπτωση μιλάμε για 45.500 ευρώ που είναι η τιμή εκκίνησης του Subaru Outback Comfort 2.0 Diesel, ενώ οι δύο ακριβότερες και πλουσιότερες εκδόσεις Trend (μόνον κατόπιν παραγγελίας) και Exclusive ξεκινούν από 48.500 και από 51.900 ευρώ αντίστοιχα. Όπως τονίσαμε, όλες οι εκδόσεις είναι με αυτόματο σαζμάν CVT, ενώ οι το όφελος της απόσυρσης ανέρχεται σε 2.800 ευρώ. Εφόσον συνυπολογιστεί, τότε ξεκινά η έκδοση Comfort από 42.700 ευρώ, η Trend από 45.700 ευρώ και η Exclusive από 49.100 ευρώ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!