Προσοχή στη βροχή με τα «πράσινα ελαστικά»
Μειωμένες ικανότητες στη βροχή και ελάχιστο όφελος από την κατανάλωση καυσίμου προσφέρουν τα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης. Αυτό προκύπτει από ένα τεστ ελαστικών, το οποίο πραγματοποίησαν η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου ADAC και ο οργανισμός Stiftung Warentest, που ειδικεύεται στις δοκιμές προϊόντων.
Οι ερευνητές σύγκριναν τέσσερα ζευγάρια ελαστικών από ισάριθμες εταιρείες. Το κάθε δίδυμο απαρτιζόταν από ένα ελαστικό συμβατικής τεχνολογίας και από ένα ‘’πράσινο λάστιχο’’, το οποίο –υποτίθεται ότι- συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Τελικά αποδείχθηκε, ότι τα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης δεν ανταποκρίνονται στις υποσχέσεις των κατασκευαστών τους, αφού η διαφορά στην κατανάλωση είναι από αμελητέα (στην περίπτωση των δύο Michelin) έως 0,3 λίτρα ανά 100 χλμ. στις περιπτώσεις του Bridgestone EP001S και του Hankook Kinergy Eco.
Από την άλλη πλευρά, οι επιδόσεις των οικολογικών ελαστικών, όσον αφορά στο φρενάρισμα σε βρεγμένο οδόστρωμα, είναι αισθητά χειρότερες από εκείνες των αντίστοιχων προϊόντων συμβατικής κατασκευής. Στον πίνακα που δημοσιεύουμε, βλέπουμε ότι το πράσινο Michelin Energy Saver+ χρειάζεται 40,6 μ. για να ακινητοποιήσει ένα μέσο Ι.Χ. από ταχύτητα 100 χλμ./ώρα, ενώ το συμβατικότερο Michelin Primacy 3 απαιτεί μόνον 35,9 μ. Μιλάμε δηλαδή για μία διαφορά της τάξης των 4,7 μ., η οποία μπορεί να αποδειχθεί καθοριστική σε περίπτωση απότομου φρεναρίσματος. Η αντίστοιχη διαφορά μεταξύ των δύο ελαστικών της Continental είναι 3,5 μ. και μεταξύ των δύο Hankook ακριβώς 2,0 μ. Φωτεινή εξαίρεση αποτελεί το ‘’πράσινο’’ Bridgestone Ecopia EP001S, που φρενάρει το αυτοκίνητο 2,4 μ. νωρίτερα από το συμβατικότερο Bridgestone Turanza T001.
Τόσον η ADAC, όσο και η Stiftung Warentest ζητούν από τις εταιρείες ελαστικών να βελτιώσουν τη συμπεριφορά των ‘’πράσινων’’ προϊόντων τους, επειδή τα επιλέγουν πολλοί αυτοκινητοκατασκευαστές προκειμένου να βελτιώσουν την κατανάλωση των μοντέλων τους.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!