Oδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Volvo XC90

Πέτρος Πιτσίνης
Oδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Volvo XC90
Μπορεί να κοιτάξει η ναυαρχίδα της σουηδικής μάρκας στα μάτια τον γερμανικό ανταγωνισμό; Τα συμπεράσματα από μία πρώτη –αλλά όχι επιδερμική- επαφή.
Εφτασε στην Ελλάδα το πολυαναμενόμενο Volvo XC90. Πολυαναμενόμενο, καθώς πρόκειται για το πρώτο μοντέλο της μάρκας που εξελίχθηκε από την αρχή υπό τους νέους, Κινέζους ιδιοκτήτες της. Πολυαναμενόμενο επίσης, επειδή το XC90 μετρούσε ήδη 13 χρόνια ζωής και ήταν πλέον δύσκολο να αντιμετωπίσει επί ίσοις όροις τους Γερμανούς ανταγωνιστές του. Μία πρώτη γεύση από τη ναυαρχίδα της Volvo πήραμε κατά την παρουσίαση της ελληνικής αντιπροσωπείας, όπου είχαμε την ευκαιρία να μάθουμε όλες τις λεπτομέρειες σχετικά με τις διαθέσιμες εκδόσεις, τις τιμές, τους εξοπλισμούς και γενικότερα στοιχεία από την μελλοντική στρατηγική της εταιρείας. Για το gazzetta.gr και το inMotion ήταν όντως σημαντική η οδηγική εμπειρία, καθώς τα αυτοκίνητα τα παίρνουμε για test drive από την ελληνική αντιπροσωπεία με πολύ κόπο και μετά από ατέλειωτους χρόνους αναμονής (θα επανέλθουμε σε αυτό κάποια στιγμή, για να ενημερώσουμε τους εκατοντάδες χιλιάδες φίλους του gazzetta.gr για την αντιμετώπιση ενός τόσο κορυφαίου μέσου από ορισμένους αντιπροσώπους και στελέχη τους). Μετά από μία ώρα οδήγησης, καταγράφουμε –τηλεγραφικά- τις εξής εντυπώσεις: 1) To νέο Volvo XC90 βρίσκεται έτη φωτός μπροστά από το απερχόμενο, πράγμα λογικό αφού τους χωρίζουν 13 χρόνια που ισοδυναμούν σχεδόν με έναν αιώνα στην αυτοκινητοβιομηχανία. 2) Ο εξωτερικός σχεδιασμός του αμαξώματος αποτελεί βέβαια προσωπική υπόθεση, όμως η μάσκα του αυτοκινήτου μας άρεσε πολύ και συνδυάζει το status του μοντέλου με έντονα σκανδιναβικά στοιχεία. Δυστυχώς δεν μπορούμε να πούμε τα ίδια και για το πίσω μέρος, όπου οι σχεδιαστές δεν τόλμησαν εξίσου πολύ. 3) Το αυτοκίνητο παίρνει άριστα σε χώρους και ποιότητα. Κάθεσαι μάλιστα πολύ άνετα και στην τρίτη σειρά καθισμάτων των επταθέσιων εκδόσεων, όπου συνήθως βολεύονται μόνον παιδάκια. 4) Η οδική συμπεριφορά ήταν απολύτως προβλέψιμη και η απόσβεση των κραδασμών πολύ καλή. Ωστόσο οι αεροδυναμικοί θόρυβοι γίνονται ενοχλητικοί μετά τα 130 χλμ./ώρα, το ίδιο και οι έντονοι θόρυβοι κύλισης των ελαστικών που περνούν στο εσωτερικό. 5) Εξαιρετικά τα φρένα, όμως το τιμόνι υστερεί σε ακρίβεια απέναντι π.χ. σε μία BMW X5 (για το νέο Audi Q7 θα γνωρίζουμε μετά τη δοκιμή του). 6) Ολοι οι διαθέσιμοι κινητήρες (ακολουθούν πιο κάτω) είναι δίλιτροι. Εμείς οδηγήσαμε την τετρακίνητη έκδοση D5 των 225 ίππων, που συνδυάζεται περίφημα με το –στάνταρ- αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων. Αναμφίβολα πρόκειται για ένα δίδυμο με προδιαγραφές νικητή, ιδιαίτερα εφόσον επιβεβαιωθεί και στην πράξη η μέση εργοστασιακή κατανάλωση των 5,7 λίτρων ανά 100 χλμ. Η τιμή της συγκεκριμένης έκδοσης ξεκινά από 64.150 ευρώ. 7) Η μόνη εμπροσθοκίνητη έκδοση είναι η ντιζελοκίνητη D4 με 190 άλογα, με 5,3 λίτρα πετρέλαιο ανά 100 χλμ. μέση κατανάλωση και με τιμή εκκίνησης 60.450 ευρώ στην έκδοση Kinetic, ενώ αναμένεται στην Ελλάδα το φθινόπωρο. 8) Η βενζινοκίνητη έκδοση Τ6 αποδίδει 320 ίππους και ξεκινά από 64.150 ευρώ. 9) Κορυφαία έκδοση η υβριδική T8 με στάνταρ επτά θέσεις και συνολική ισχύ 407 ίππους. Το νέο Volvo XC90 T8 κοστολογείται από 90.100 ευρώ και μπορεί να κινηθεί για περισσότερα από 40 χιλιόμετρα μόνον με τον ηλεκτροκινητήρα του! 10) Η σουηδική ναυαρχίδα διατίθεται σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού, Kinetic, Momentum, Inscription και R-Design. Σε κάθε περίπτωση εφοδιάζεται με τα πιο σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, όπως π.χ. σύστημα αυτόματης πέδησης και αποφυγής σύγκρουσης, ραντάρ απόστασης, σύστημα προειδοποίησης παρέκκλισης από τη λωρίδα, σύστημα ελέγχου κούρασης του οδηγού, σύστημα ανάγνωσης των σημάτων κυκλοφορίας, κλπ. 11) Να επισημάνουμε, ότι η ελληνική αντιπροσωπεία έχει δεχτεί ήδη παραγγελίες για περίπου 40 νέα XC90, μεταξύ των οποίων και 4-5 υβριδικά, ενώ στόχος της είναι να πουλήσει μέχρι το τέλος της χρονιάς γύρω στα 80 κομμάτια.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!