To VW Polo από τη…Σκωτία
Οι οικονομικότερες εκδόσεις των μοντέλων της Volkswagen φέρουν παραδοσιακά το λογότυπο ‘’Bluemotion’’ και αγοράζονται βεβαίως από πελάτες, οι οποίοι επιθυμούν να επισκέπτονται σε όσο το δυνατόν αραιότερα διαστήματα τα πρατήρια καυσίμων. Ωστόσο θα αδικούσαμε το VW Polo 1.4 TDI BlueMotion των 75 ίππων, αν περιοριζόμασταν μόνον στα χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης πετρελαίου, καθώς έχει προικιστεί με πολύ περισσότερα προσόντα. Η αλήθεια είναι ότι στην περίπτωση του οικονομικότερου Polo έχει επιστρατεύσει η Volkswagen μία λεγεώνα τεχνολογιών εξοικονόμησης καυσίμου, για να πετύχει μία πραγματικά -και όχι θεωρητικά- χαμηλή κατανάλωση. Οι μηχανικοί από το Βόλφσμπουργκ «πείραξαν» την χαρτογράφηση του εγκέφαλου, μείωσαν τις περιστροφές του κινητήρα στο ρελαντί, έκαναν πιο «μακριά» την κλιμάκωση του σαζμάν, εξόπλισαν το αυτοκίνητο με σύστημα start and stop και με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, χαμήλωσαν 10 χιλιοστά το αμάξωμα, βελτίωσαν την αεροδυναμική του με σχεδιαστικές παρεμβάσεις και με διακριτικά σπόιλερ, ενώ τοποθέτησαν ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης. Τελικά απέδωσαν οι επενδύσεις της VW; Είναι όντως ο τρικύλινδρος κινητήρας των 1,4 λίτρων τόσο «τσιγκούνης» με το καύσιμο, όπως υπόσχεται η γερμανική μάρκα; Επαρκεί η δύναμή του για σβέλτες μετακινήσεις ή μήπως θυσιάστηκε η αναγκαία σπιρτάδα στο βωμό μία κατανάλωσης «σκωτσέζικου» επιπέδου; Ας τα πάρουμε όλα με τη σειρά ξεκινώντας από την κατανάλωση. Η VW αναφέρει ως μέση πιστοποιημένη κατανάλωση τα 3,1 λίτρα ντίζελ ανά 100 χλμ., εμείς μετρήσαμε στη δοκιμή μας από 4 έως 4,5 λίτρα για την ίδια απόσταση. Πρόκειται για μία εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση, η οποία οφείλεται μεταξύ άλλων στα 1.165 κιλά συνολικού βάρους του αμαξώματος και ταυτόχρονα απαλλάσσει το συγκεκριμένο μοντέλο από τα τέλη κυκλοφορίας, καθώς εκπέμπει μόλις 82 γρ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Ο συνδυασμός χαμηλού βάρους με έναν τρικύλινδρο πετρελαιοκινητήρα, που αποδίδει 210 Nm μέγιστη ροπή στρέψης μεταξύ 1.500 και 2.000 σ.α.λ., μοιάζει ιδανικός για ένα σούπερ μίνι με κύριο πεδίο δράσης –όχι όμως και αποκλειστικό- την πόλη. Όντως, το VW Polo 1.4 TDI Blumotion ανταποκρίνεται σε αυτές τις προσδοκίες με τη σβελτάδα του, καθώς χρειάζεται για την επιτάχυνση 0-80 χλμ./ώρα μόνον 8,5’’, ενώ για τα 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται κάτι λιγότερο από 13’’. Η πρώτη τιμή είναι κατά την άποψή μας πιο σημαντική για ένα αυτοκίνητο, που κινείται κατά κύριο λόγο σε αστικό και ημιαστικό περιβάλλον. Η τελική ταχύτητα των 178 χλμ./ώρα και τα 12’’ για την ρεπρίζ 80-120 χλμ./ώρα με τέταρτη ταχύτητα δεν εκτοξεύουν βέβαια στα ουράνια την αδρεναλίνη, επαρκούν όμως απόλυτα για ασφαλείς προσπεράσεις και άνετα ταξίδια. Εξαιρετικές ήταν οι εντυπώσεις μας από την οδική συμπεριφορά του πιο τσιγκούνικου μέλους της οικογένειας Polo. Το γερμανικό σούπερ μίνι απέκτησε μετά την ανανέωσή του ένα αμεσότερο και με πιο ευχάριστη αίσθηση τιμόνι, κάθεται πιο καλά στην άσφαλτο και αποσβένει αποτελεσματικότερα τους κραδασμούς. Διατίθεται μάλιστα με μία μικρή επιβάρυνση γύρω στα 300 ευρώ με σπορ αναρτήσεις, οπότε συνδυάζει το τερπνόν (διασκεδαστική αίσθηση οδήγησης) μετά του ωφελίμου (χαμηλή κατανάλωση). Η Volkswagen δεν έκανε μισές δουλειές, αλλά αναβάθμισε σημαντικά και το εσωτερικό του αυτοκινήτου, κυρίως όσον αφορά στην ποιότητα των πλαστικών και των υπόλοιπων υλικών. Το φινίρισμα παραμένει προσεγμένο, ενώ στα συν του νέου Polo 1.4 TDI Bluemotion περιλαμβάνεται πλέον το εκσυγχρονισμένο σύστημα πολυμέσων. Το τελευταίο περιλαμβάνει πλέον οθόνη αφής και τεχνολογία ‘’MirrorLink’’, χάρη στην οποία συνδέεται με εξωτερικές συσκευές, όπως Smartphone, iPad, κλπ. Όσο για τους χώρους παρέμειναν απολύτως αποδεκτοί για τους επιβάτες, ενώ τα 280 έως 952 λίτρα του πορτ-μπαγκάζ βρίσκονται κοντά στον μέσο όρο της κατηγορίας. Οι τιμές του VW Polo 1.4 TDI Bluemotion ξεκινούν από 15.286 ευρώ για την τρίθυρη έκδοση και από 15.885 ευρώ για την πεντάθυρη, συμπεριλαμβανομένου του οφέλους της απόσυρσης. Έτσι είναι περίπου 2.000 ακριβότερες από τις αντίστοιχες του απλού VW Polo 1.4 TDI, όμως οι εκδόσεις Bluemotion διατίθενται με πλουσιότερο εξοπλισμό, όπως π.χ. τις ειδικές ζάντες, τον υπολογιστή ταξιδιού, τα πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, το ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, κλπ.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!