Το ηφαίστειο της F1 δεν... έσκασε ακόμα

Κώστας Παστρίμας Κώστας Παστρίμας
Το ηφαίστειο της F1 δεν... έσκασε ακόμα
Στον αγώνα της Ουγγαρίας θα εκτονωνόταν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο η ένταση που δημιουργήθηκε στο Σίλβερστον ανάμεσα σε Mercedes και Red Bull, αλλά η βροχή και ο Μπότας έδωσαν παράταση.

Το GP Ουγγαρίας της περασμένης Κυριακής ήταν ο τελευταίος αγώνας πριν από το καλοκαιρινό διάλειμμα της Formula 1 και περιμέναμε (ή ελπίζαμε) ότι στην πίστα του Χανγκαρόρινγκ θα γινόταν ένας αγώνας το αποτέλεσμα του οποίου θα έφερνε -προσωρινά τουλάχιστον- ένα κλείσιμο στη μεγάλη διαμάχη που έχει ξεκινήσει ανάμεσα στις δύο κορυφαίες ομάδες -και τους δύο κορυφαίους οδηγούς- της φετινής σεζόν. Κάποιος θα κέρδιζε, κάποιος θα έχανε και όλοι θα κοίταζαν μπροστά.

blog1

Όπως ξέρουμε, τίποτα από τα παραπάνω δεν έγινε. Η βροχή που έπεσε λίγο πριν από την εκκίνηση του αγώνα έκανε την πίστα να γλιστράει πολύ, με αποτέλεσμα στην πρώτη στροφή κάμποσοι οδηγοί να χάσουν το φρενάρισμα και τα μονοθέσια της F1 να μετατραπούν για λίγο σε συγκρουόμενα.

Ο Μπότας άθελά του έριξε λάδι στη φωτιά

Το λάθος του Βάλτερι Μπότας στην πρώτη στροφή ήταν και το πιο καθοριστικό. Ο Φινλανδός οδηγός της Mercedes φρέναρε, μπλόκαρε τους τροχούς του και ακυβέρνητος έπεσε πάνω στον Λάντο Νόρις. Αυτή ήταν η αρχή ενός ντόμινο που έβγαλε εκτός πίστας και εκτός αγώνα, εκτός από τη McLaren, τις δύο Red Bull Racing των Μαξ Φερστάπεν και Σέρχιο Πέρεζ. Όσα έγιναν από εκεί και πέρα στον αγώνα μπορείτε να τα διαβάσετε στην ανασκόπησή του από το Gazzetta.

 

Πρέπει ωστόσο να ξεκαθαρίσουμε κάτι: το να έχει ένας οδηγός την ευθύνη για μια σύγκρουση δεν σημαίνει σχεδόν ποτέ ότι είχε πρόθεση να την προκαλέσει. Ο Χάμιλτον στο Σίλβεστον δεν ήθελε σε καμία περίπτωση να ακουμπήσει με τον Φερστάπεν. Ούτε ο Μπότας φυσικά στην πρώτη στροφή στην Ουγγαρία ήθελε να χάσει τα φρένα και να πέσει πάνω σε κάποιον.

blog1

Αυτό που μένει όμως είναι ότι ένας από τους διεκδικητές του πρωταθλήματος, ο Μαξ Φερστάπεν βρέθηκε για δεύτερο αγώνα στη σειρά εκτός αγώνα ύστερα από συμβάν με ενεργή εμπλοκή οδηγού της Mercedes και αυτό κάνει τον εκνευρισμό στις τάξεις της Red BUll ακόμα μεγαλύτερο. Δεν μπορούν φυσικά να ρίξουν άμεσα το φταίξιμο στον Μπότας, το ξέρουν ότι είναι παράλογο. Το μόνο που μπορούσαν να κάνουν ήταν να επιστρατεύσουν λίγο σαρκασμό και να βγάλουν την ειρωνική ανακοίνωση με τις δηλώσεις του Κρίστιαν Χόρνερ για την «καλή δουλειά του Μπότας».

Τα «αν» της Red Bull και η σημασία της κίνησης του Χάμιλτον

Στη Red Bull έχουν δίκιο να αισθάνονται ότι τους έχει χτυπήσει η ατυχία φέτος. Ο Φερστάπεν έχει δύο εγκαταλείψεις χωρίς να ευθύνεται για αυτές και μία που έχει τη μικρότερη ευθύνη (Αζερμπαϊτζάν, Μ. Βρετανία, Ουγγαρία). Χωρίς αυτές θα είχε περίπου 60 βαθμούς παραπάνω στη συγκομιδή του μέχρι τώρα και θα ήταν με διαφορά πρώτος στο Πρωτάθλημα Οδηγών. Αντ' αυτού, βρίσκεται 8 βαθμούς πίσω από τον Χάμιλτον.

blog1

Με τα «αν» όμως δεν γράφεται ιστορία. Ο ρους της ιστορίας αλλάζει κατεύθυνση σε συγκεκριμένα σημεία καμπής, όπως αυτό στη στροφή Κοπς στην πίστα του Σίλβερστον. Σε εκείνη τη στιγμιαία επαφή, είναι πιθανό να άλλαξε η πορεία ολόκληρης της φετινής σεζόν.

Η Red Bull χωρίς αμφιβολία είχε μέχρι τότε αγωνιστικά το πάνω χέρι σε σχέση με τη Mercedes. Το μονοθέσιο ήταν ταχύτερο και οι οδηγοί, κυρίως ο Φερστάπεν, έκαναν καλή δουλειά σε κατατακτήριες δοκιμές και σε αγώνα. Η Mercedes έβλεπε ότι έμενε πίσω και ο Χάμιλτον, ένας οδηγός με τρομερή εμπειρία και νοοτροπία πρωταθλητή, γνώριζε ότι έπρεπε να κάνει κάτι για να αλλάξει την κατάσταση.

blog1

To GP της πατρίδας του ήταν η κατάλληλη ευκαιρία. Ύστερα από όσα έγιναν στον αγώνα sprint του Σαββάτου, ήξερε ότι αν ο Φερστάπεν περνούσε μπροστά στο ξεκίνημα του αγώνα δεν θα μπορούσε να τον περάσει. Έτσι, μπήκε στο μονοθέσιο αποφασισμένος να μη βρίσκεται πίσω από τον Ολλανδό στο τέλος του πρώτου γύρου, γιατί αυτή ήταν η μοναδική ελπίδα του να μη χάσει.

blog1

Και τα κατάφερε. Πολλοί λένε με αμφιλεγόμενο τρόπο -τα σχόλια των αναγνωστών του Gazzeta ήταν εκατοντάδες για αυτό το θέμα- αλλά τα κατάφερε. Ανέκοψε την επέλαση της Red Bull. Ο σκοπός του Χάμιλτον ήταν να μη χάσει από τον Φερστάπεν στην Αγγλία. Το ότι ο ίδιος κέρδισε ενώ ο Ολλανδός εγκατέλειψε ήταν ένα έξτρα μπόνους. Το μήνυμα είχε σταλεί.

Η μάχη που δεν δόθηκε στην Ουγγαρία

Τα συμβάντα του Σίλβερστον δημιούργησαν τεράστια ένταση που στην Ουγγαρία θα έπρεπε να εκτονωθεί. Ο τρόπος για να εκτονωθεί θα ήταν μια «καθαρή» μάχη ανάμεσα στους δύο διεκδικητές. Αυτό θα έφερνε την ανακούφιση της πίεσης, γιατί θα είχαμε ένα αποτέλεσμα που δεν θα μπορούσε να αμφισβητηθεί και δεν θα άφηνε περιθώρια για θεωρίες συνωμοσίας. Έτσι, θα πήγαιναν όλοι στο καλοκαιρινό διάλειμμα ήρεμοι και ξέροντας τι να κάνουν στη συνέχεια.

blog1

Αυτή η σεζόν έχει μια παραπάνω ιδιαιτερότητα. Οι κανονισμοί για τα μονοθέσια αλλάζουν ριζικά το 2022 και οι η προετοιμασία των ομάδων έχει ήδη ξεκινήσει. Σε αυτό το σημείο της σεζόν όλοι έχουν στρέψει τους πόρους τους στο μονοθέσιο του 2022 και δεν έχουν την πολυτέλεια να ασχοληθούν πολύ με την εξέλιξη του φετινού. Αυτό σημαίνει ότι αν μια ομάδα είναι πιο αργή από την αντίπαλό της δεν θα προσπαθήσει να εξελίξει το μονοθέσιό της για να το κάνει ταχύτερο. 'Ο,τι είναι να γίνει θα πρέπει να γίνει μέσα στην πίστα. Και οι επόμενοι αγώνες θα είναι «εκρηκτικοί»

Η «δήλωση» του Αλόνσο

Έγραφα παραπάνω για τους σπουδαίους πρωταθλητές που επιλέγουν τη στιγμή να στείλουν το μήνυμά τους. Κάτι τέτοιο έκανε ο Φερνάντο Αλόνσο την Κυριακή που μας πέρασε στην Ουγγαρία. Ο Ισπανός δεν επέστρεψε στη Formula 1 φέτος για... το κέφι του ούτε γιατί δεν είχε κάτι καλύτερο να κάνει. Ο Αλόνσο πιστεύει βαθιά ότι η ζωή τού «χρωστάει» άλλο ένα πρωτάθλημα και γι' αυτό αγωνίζεται. Και αν υπάρχουν ακόμα κάποιοι που δεν γνωρίζουν ή ξεχνούν ποιος είναι ο Φερνάντο Αλόνσο, στην Ουγγαρία βρήκε την ευκαιρία να τους τους το θυμίσει.

Όταν ο Αλόνσο είδε πίσω του τον Λιούις Χάμιλτον στον 55ο γύρο του GP Ουγγαρίας ήξερε ότι ήταν η στιγμή να κάνει τη δική του «δήλωση». Οδηγώντας το σαφώς πιο αργό μονοθέσιο της Alpine και έχοντας σκληρά ελαστικά έναντι των μεσαίων του Χάμιλτον, ο Ισπανός κράτησε πίσω του τον Βρετανό της Mercedes για 10 γύρους. Με αυτόν τον τρόπο εξασφάλισε τη νίκη του Οκόν, αλλά ταυτόχρονα έστειλε το δικό του μήνυμα ότι είναι εδώ, ικανός και «πεινασμένος» όπως πάντα. Οι φίλοι του σπορ παρακαλάμε η Alpine να του δώσει του χρόνου μονοθέσιο που θα μπορεί να διεκδικεί νίκες - και εκείνος ξέρει τι να κάνει...

Μέχρι το τέλος της εβδομάδας, στο Gazzetta θα δημοσιευτεί η βίντεο-ανασκόπηση του πρώτου μισού της σεζόν της Formula 1, στην οποία μαζί με τον Πάνο Σεϊτανίδη, θα συζητήσουμε για όλα αυτά και για ακόμα περισσότερα. Μείνετε συνδεμένοι.

Image credits: Red Bull, Mercedes, Twitter

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Κώστας Παστρίμας
Κώστας Παστρίμας

Ο Κώστας Παστρίμας μπήκε στο χώρο της δημοσιογραφίας λίγο πριν από την αλλαγή του αιώνα ως επιμελητής κειμένων σε ημερήσιες εφημερίδες. Λίγο αργότερα πέρασε «μπροστά» από τα κείμενα, γράφοντας κυρίως για αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, μηχανοκίνητα σπορ και όλα τα σχετικά με αυτά. Από νωρίς πίστεψε στη δύναμη του διαδικτύου, την εποχή που δεν ήταν ούτε κατά διάνοια όσο διαδεδομένο είναι πλέον, «χτίζοντας» τα μέσα που ήταν οι πρωτοπόροι της εποχής τους. Ανήκει στο δυναμικό της Liquid από το 2021.