Volvo XC40, ένα SUV με προσωπικότητα (pics & vid)

Γιώργος Βαρίνος
Volvo XC40, ένα SUV με προσωπικότητα (pics & vid)
Οδηγούμε στην Βαρκελώνη το νέο premium compact SUV της Volvo και εντυπωσιαζόμαστε από τη συνολική του εικόνα, την ποιότητα και την εξαιρετική οδική συμπεριφορά του.

Το νέο Volvo XC40 σηματοδοτεί την πολλοστή επιβεβαίωση της ένταξης της σουηδικής μάρκας στο ολιγομελές club των κατασκευαστών premium αυτοκινήτων. Δικαιολογημένα, αφού συνιστά την επιτομή της ποιότητας και της πολυτέλειας, όπως την αντιλαμβάνονται οι Σκανδιναβοί, δηλαδή χωρίς υπερβολές και με ένα στυλ, που παραμένει γοητευτικά μοναδικό σε βάθος χρόνου. Αν θέλαμε να χαρακτηρίζαμε το XC40 με μία λέξη, θα το βαφτίζαμε «μικρομέγαλο» SUV, καθώς ισορροπεί επιδέξια ανάμεσα στη B και C κατηγορία από πλευράς εξωτερικών διαστάσεων, με το μήκος του να αγγίζει σχεδόν τα 4,43 μ. Παρά τις συμπαγείς αναλογίες προσφέρει ωστόσο εξαιρετικούς εσωτερικούς χώρους με πολλές μάλιστα έξυπνες λύσεις, που εφαρμόζονται για πρώτη φορά.

Το αυτοκίνητο βασίζεται στη νέα πλατφόρμα «CMA» (Compact Modular Architecture), από την οποία θα προκύψουν στο μέλλον και άλλα νέα μοντέλα της σουηδικής μάρκας, όπως μας ενημέρωσαν οι άνθρωποι της Volvo στη Βαρκελώνη. Σχεδιαστικά, παρά τις προφανείς σχεδιαστικές ομοιότητες με τα μεγαλύτερα μοντέλα της οικογένειας XC, το αποτέλεσμα δείχνει ακόμη πιο αρμονικό, πιο σπορτίφ και μοντέρνο. Το σχήμα του εμπρός καπό με τα διπλά νεύρα, της χαρακτηριστικής μάσκας με την ανάποδη γωνία αλλά και της πίσω κολώνας, δημιουργούν ένα δυναμικό σύνολο με σύγχρονα στοιχεία, όπου τα γονίδια SUV είναι προφανή από κάθε οπτική γωνία. Από πλευράς διαστάσεων, το XC40 είναι κοντύτερο κατά 263 χλστ. σε σχέση με το XC60, δηλαδή διαθέτει μήκος 4.425 χλστ., με το μακρύ μεταξόνιό του να υπερβαίνει οριακά τα 2,7 μ., κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για την ευρυχωρία του θαλάμου επιβατών και για καλό «πάτημα» στον δρόμο.

Αξιοσημείωτη για τα δεδομένα της κατηγορίας είναι και η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ. Φτάνει -με τα πίσω καθίσματα στην κανονική τους θέση- στα 460 λίτρα, χώρος που αυξάνεται -αν χρειαστεί- με την ύπαρξη της έξυπνης θήκης κάτω από το δάπεδο!

Θάλαμος επιβατών

Μπαίνοντας μέσα στο μικρότερο SUV της Volvo, αντιλαμβάνεσαι με την πρώτη κιόλας ματιά, πως έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην παραμικρή λεπτομέρεια. Αν και η πανταχού παρούσα αίσθηση είναι Volvo με τα γνωστά χαρακτηριστικά που βρίσκουμε και στα άλλα σουηδικά SUV, είναι ηλίου φαεινότερη η έμφαση στη λειτουργικότητα και στην ποιότητα των υλικών.

Μόλις καθίσεις στη θέση του οδηγού, αμέσως το μάτι σου πέφτει στον πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών και στην κάθετη οθόνη πολλαπλών λειτουργιών των 9 ιντσών στην κεντρική κονσόλα, που παραπέμπει σε Tablet. Εδώ αξίζει να σημειώσουμε, ότι αυτά τα δύο βασικά χαρακτηριστικά πολυτέλειας θα υπάρχουν ακόμα και στην βασική έκδοση.

Το νέο XC40 προσφέρει μια πανέξυπνη εσωτερική διαρρύθμιση, που εξασφαλίζει περισσότερο λειτουργικό χώρο αποθήκευσης στις πόρτες, με συρτάρια κάτω από τα καθίσματα, δυνατότητα ασύρματος φόρτισης των κινητών τηλεφώνων, έναν πτυσσόμενο γάντζο για μικρές τσάντες και ένα αφαιρούμενο καλαθάκι αχρήστων στο ντουλαπάκι ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα.

 

Τεχνολογίες, κινητήρες

Το XC40 εισάγει στην κατηγορία των compact SUV τις βραβευμένες τεχνολογίες ασφάλειας, συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας που γνωρίζουμε ήδη από τις σειρές 90 και 60 των Σουηδών. Αυτές περιλαμβάνουν το Pilot Assist, το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης της Volvo, την τελευταία γενιά του City Safety, την τεχνολογία Run-off Road Protection για αποτροπή εξόδου από το δρόμο ή μετριασμό των συνεπειών της, καθώς και κάμερα 360 μοιρών, που βοηθά τον οδηγό σε μανούβρες σε μικρούς χώρους στάθμευσης. Προβλέπεται επίσης το αναβαθμισμένο σύστημα Cross Traffic Alert, το οποίο χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, για να ελέγχει την κάθετα διερχόμενη κυκλοφορία κατά την κίνηση με όπισθεν-έξοδο από χώρο στάθμευσης και να προειδοποιεί τον οδηγό για πιθανή διέλευση άλλου οχήματος. Πλέον, το σύστημα διαθέτει και αυτόματο φρενάρισμα, για την αποτροπή μιας ενδεχόμενης σύγκρουσης.

Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, όλοι ανήκουν στη νέα γενιά Drive-E. Αρχικά θα διατίθενται ένας 2λιτρος βενζινοκινητήρας με 250 ίππους και ένας ίδιας χωρητικότητας ντίζελ με 190 ίππους. Και οι δύο σε τετρακίνητες εκδόσεις μέσω ενός συστήματος με πολύδισκο συμπλέκτη της Haldex, που συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων. Σε δεύτερο χρόνο, τον Μαϊο του 2018 θα παρουσιαστεί έκδοση με τον νέο 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.5 λίτρου με απόδοση 156 ίππων και κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς.

Στον δρόμο

Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τις εκδόσεις με τους 250 ίππους βενζίνης και τους 190 ίππους ντίζελ και εντυπωσιαστήκαμε. Το νέο Volvo XC40 αποδείχθηκε απίστευτα στιβαρό με αναρτήσεις που αποτελούν σημείο αναφοράς, στρίβει και κυλάει στο ίδιο - αν όχι καλύτερο - επίπεδο με τους εκ Γερμανίας ορμώμενους ανταγωνιστές του και αυτό συνιστά από μόνο του ένα δυνατό επιχείρημα αγοράς. Επίσης, το σουηδικό μοντέλο μας έπεισε με τη σπιρτάδα και την ευελιξία του, ενώ προσφέρεται και για πολύωρες διαδρομές χάρη στα πολύ χαμηλά επίπεδα θορύβου και το εξαιρετικό φιλτράρισμα των κραδασμών.

Οι Σουηδοί πέτυχαν διάνα, λανσάροντας με το νέο Volvo XC40 ένα μοντέλο – ορόσημο για την άκρως απαιτητική κατηγορία των premium compact SUV. Στην χώρα μας θα φτάσει με τους μεγάλους κινητήρες τον Φεβρουάριο του 2018, ενώ η έκδοση με τον μικρότερο βενζινοκινητήρα των 1.5 λίτρων αναμένεται τον Μάιο.

Εξαιρετικά ανταγωνιστικές κρίνονται και οι τιμές, που ξεκινούν από τις 30.700 ευρώ για την βασική έκδοση βενζίνης 1.5 Τ3 των 156 ίππων. Οι υπόλοιπες κοστίζουν από 49.352 ευρώ με τον D4 ντίζελ των 190 ίππων στην έκδοση Momentum ( 53.491 ευρώ στην έκδοση R-Design) και από 50.177 ευρώ για τον Τ5 βενζίνης των 250 ίππων στην έκδοση Momentum ( 54.482 ευρώ στην έκδοση R-Design).

Volvo XC40 T5

Tεχνικά χαρακτηριστικά

Τετρακύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας, 1.969 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 250 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ., μεγίστη ροπή στρέψης 350 Nm μεταξύ 1.800 και 4.800 σ.α.λ., αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, τετρακίνηση, μήκος/πλάτος/ύψος 4.425/1.863/1.652 χιλιοστά.

Επιδόσεις

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 6,5’’, τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 7,1 lt/100 χλμ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!