Συγκριτικό τεστ πραγματικής αυτονομίας μεταξύ 6 ηλεκτρικών μοντέλων

Gazzetta team
Συγκριτικό τεστ πραγματικής αυτονομίας μεταξύ 6 ηλεκτρικών μοντέλων
Εξι ηλεκτροκίνητα μοντέλα δοκιμάστηκαν στην πράξη, όπου μετρήθηκε η αυτονομία τους και η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας ανά 100 χλμ. Οι διαφορές μεταξύ τους είναι εντυπωσιακές!

Είναι γνωστό, ότι οι εργοστασιακές μετρήσεις κατανάλωσης των βενζινοκίνητων και των πετρελαιοκίνητων μοντέλων διαφέρουν αισθητά από τις πραγματικές. Τι ισχύει όμως για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στα οποία ανήκει –σύμφωνα με τους ειδικούς- το μέλλον; Μπορούν όντως να διανύσουν στην πράξη τόσα χιλιόμετρα, όσα υπόσχονται οι κατασκευαστές τους ή μήπως αδειάζουν οι μπαταρίες τους νωρίτερα; Επίσης, πόση ηλεκτρική ενέργεια καταναλώνουν ανά 100 χιλιόμετρα σε πραγματικές συνθήκες κίνησης;

0% Γκανιότα* & Συναρπαστικά Ειδικά Στοιχήματα στη Novibet * Αφορά την επιλογή «Νικητής Αγώνα» σε επιλεγμένα παιχνίδια πριν την έναρξη''.

Την απάντηση δίνει η ιταλική εκδοχή του ιστότοπου Motor1.com με μία συγκριτική δοκιμή μεταξύ έξι ηλεκτροκίνητων μοντέλων διαφορετικών κατηγοριών. Το μικρότερο μοντέλο της δοκιμής ήταν το Smart EQ Fortwo, που προορίζεται βεβαίως για την πόλη, όπου οι μεγάλες αυτονομίες δεν θεωρούνται καθοριστικές. Τα μοντέλα Renault Zoe και Nissan Leaf εκπροσωπούν τη μικρομεσαία κατηγορία, ενώ στο τεστ συμμετείχαν και τα τρία ηλεκτροκίνητα SUV, Hyundai Kona Electro, Jaguar i-Pace και Tesla Model S.

H μέτρηση της αυτονομίας και της κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος έγινε σε ρεαλιστικές συνθήκες σε μία διαδρομή περίπου 150 χιλιομέτρων στην περιοχή της Ρώμης και περιελάμβανε 45% οδήγηση στην πόλη, 45% οδήγηση έξω από τα όρια της πρωτεύουσας της Ιταλίας και 10% κίνηση σε αυτοκινητόδρομο.

 

Το πρώτο μοντέλο που έμεινε από μπαταρία, ήταν –αναμενόμενα- το λιλιπούτειο Smart EQ Fortwo μετά από 124 χιλιόμετρα. Αντίθετα τη μεγαλύτερη αυτονομία εμφάνισε το Tesla Model S, που «έγραψε» 533 χιλιόμετρα, πριν αναγκαστεί να σταματήσει. Πολύ καλή και η επίδοση του Hyundai Kona Electric με 435 χιλιόμετρα, ενώ ικανοποίησε και η Jaguar i-Pace με 315 χιλιόμετρα. Αντίθετα, δεν τα πήγαν τόσο καλά το Renault Zoe R110 με 276 χιλιόμετρα πραγματική αυτονομία και το Nissan Leaf με 211 χιλιόμετρα.

Στη μέτρηση της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας είχαμε ανατροπή του σκηνικού με το κορεάτικο Hyundai Kona να αποδεικνύεται οικονομικότερο όλων, καθώς αρκέστηκε σε 13,1 Κιλοβατώρες ανά 100 χιλιόμετρα. Ακολούθησαν στη δεύτερη θέση το Renault Zoe R110 με μέση κατανάλωση ρεύματος 13,7 Κιλοβατώρες ανά 100 χλμ. και στην τρίτη θέση το διθέσιο Smarte EQ Fortwo με 15,1 Κιλοβατώρες για την ίδια απόσταση. Πιο ενεργοβόρα ήταν το Nissan Leaf με 18,9 kWh ανά 100 χλμ., το Tesla Model S με 19,5 kWh και η Jaguar i-Pace με 23,9 kWh. Είναι χαρακτηριστικό, ότι η ηλεκτροκίνητη Jaguar απαιτεί σχεδόν 90% περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια από το Hyundai Kona Electric, κάτι που σίγουρα δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!