Οδοιπορικό στα βουνά της Πελοποννήσου με το Nissan Qashqai! (pics)
Όταν το 2007 εμφανίστηκε το πρώτο Nissan Qashqai, ουσιαστικά δημιούργησε μια νέα κατηγορία, αυτή των γνωστών και ως «crossover», η οποία κατέκτησε το παγκόσμιο κοινό και απέκτησε αρκετούς εκπροσώπους. Στη συνέχεια, το 2014 αφίχθη η δεύτερη γενιά του ιαπωνικού μοντέλου συνεχίζοντας την επιτυχημένη εμπορική πορεία της προηγούμενης, καθιστώντας το Qashqai ως τον απόλυτο κυρίαρχο στην κατηγορία του. Όμως «ο εχθρός του καλού, είναι πάντα το καλύτερο» και με αυτό το γνωμικό στο μυαλό τους, οι άνθρωποι της Nissan ανανέωσαν στα τέλη του 2017 τόσο το δημοφιλές μοντέλο τους, όσο και το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού. Η σχεδίαση του ανανεωμένου Qashqai διατήρησε στο έπακρο τον χαρακτήρα του αρχικού crossover, αλλά ταυτόχρονα έγινε ακόμη πιο ελκυστική, μοντέρνα και εναρμονισμένη στις «επιταγές» της εποχής. Όπως λένε και στο χωριό μου «ο θρόνος έχει θέση μόνο για έναν» και ο «Βασιλιάς» της κατηγορίας είναι αδιαμφισβήτητα το Nissan Qashqai.
Με τα μοντέλα της Nissan, έχουμε πραγματοποιήσει όλα αυτά τα χρόνια αρκετά οδοιπορικά, οπότε το μόνο που έμενε να αποφασίσουμε ήταν ο τελικός προορισμός. Έχοντας οργώσει κυριολεκτικά όλη την Ελλάδα, επιλέξαμε να επισκεφτούμε ξανά την διαχρονικά αγαπημένη Ορεινή Αρκαδία, αυτή τη φορά με το ιδανικό όχημα για την περίσταση. Το πετρελαιοκίνητο μπλε Qashqai φάνταζε πολλά υποσχόμενο για την επέκταση του οδοιπορικού μέχρι και το Νομό Αχαΐας και όχι μόνο λόγω της υψηλής αυτονομίας του diesel κινητήρα του! Αυτά συμβαίνουν όταν το αυτοκίνητο που έχεις στην διάθεση σου, σε προδιαθέτει να το οδηγείς όσο περισσότερο μπορείς. Έτσι λοιπόν, ένα χαλαρό οδοιπορικό σε Βυτίνα, Δημητσάνα, Στεμνίτσα και Μαίναλο, μετατράπηκε σε εξερεύνηση της ευρύτερης περιοχής για να ανακαλύψουμε μαγικά μέρη όπως το Πλανητέρο και το Σπήλαιο των Λιμνών, μέχρι να καταλήξουμε στα ιστορικά Καλάβρυτα.
Όταν κανονίζεις ένα οδοιπορικό το βασικό σου άγχος είναι η διαμονή, αλλά για τους λάθος λόγους! ΟΚ προφανώς και δεν θες να μείνεις στην «Καλύβα του Μπάρμπα-Θωμά», όμως για σκέψου καλύτερα και υπολόγισε σε ποιο χώρο θα παραμείνεις περισσότερες ώρες κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού σαν αυτό; Σε κάποιο δωμάτιο ξενοδοχείου ή μήπως στα ενδότερα του αυτοκινήτου σου; Ναι σωστά κατάλαβες, ειδικά αν είσαι o οδηγός ετοιμάσου να γίνεις ένα με το τιμόνι, την ώρα που οι υπόλοιποι συνεπιβάτες σου απολαμβάνουν τα τοπία που τους προσφέρεις απλόχερα! Για να μην καταλήξεις λοιπόν σαν τον «Κουασιμόδο», φρόντισε να αποκτήσεις ένα αυτοκίνητο που θα σου προσφέρει διαμονή 5 αστέρων. Σαν το εσωτερικό του Nissan Qashqai, στο οποίο έχει βάλει την πινελιά της μέχρι και NASA (στον σχεδιασμό τον καθισμάτων). Κοινώς άνεση, εργονομία και πρακτικότητα από άλλον πλανήτη, σε μια καμπίνα επιβατών η οποία δημιουργήθηκε γύρω από τον άξονα ποιότητα και τεχνολογία.
Το αφρώδες υλικό που έχει χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό και στο μεγαλύτερο μέρος της πρόσοψης του, αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Η κεντρική κονσόλα περιλαμβάνει την -έξτρα- οθόνη αφής, ο επιλογέας ταχυτήτων είναι ιδανικά τοποθετημένος, ενώ η βάση της έχει ειδικά μαξιλαράκια για να ακουμπούν τα γόνατα. Τα καθίσματα (είπαμε by NASA) προσφέρουν εκτός από πλευρική στήριξη και την απαιτούμενη άνεση, ενώ νέο είναι και το σπορ τριάκτινο τιμόνι. Το -προαιρετικό σύστημα- Nissan Connect, συνεργάζεται με την οθόνη αφής 7 ιντσών και προσφέρει πλήρη συνδεσιμότητα με smartphones και πρόσβαση σε μουσική, ψυχαγωγία και εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης. Οι χώροι του ανανεωμένου Nissan Qashqai μπορούν να φιλοξενήσουν έως και 5 ενήλικες επιβάτες, ενώ σε ότι αφορά στον χώρο των αποσκευών του, η χωρητικότητα του ανέρχεται στα 430 λίτρα, με την ιδιαίτερα έξυπνη αποθήκευση της εταζέρας κάτω από το δάπεδο, όταν χρειάζεται να γίνει πλήρης φόρτωση έως την οροφή, να ξεχωρίζει.
Το Nissan Qashqai που είχαμε στη διάθεση μας εφοδιάζονταν με τον diesel κινητήρα 1.5 dCi, ο οποίος αποδίδει 116 ίππους και 260 Nm ροπής. Σε ότι αφορά στην κατανάλωση, η Nissan ανακοινώνει μέση τιμή στα 3,8 λτ./100 χλμ., με τη δική μας μέτρηση στο οδοιπορικό να κυμαίνεται μεταξύ 5,5 - 6,0 λτ./100 χλμ., χωρίς να φημιζόμαστε για το «ελαφρύ» μας πόδι. Πίσω από το τιμόνι του Qashqai, γίνεται άμεσα αντιληπτή η εξαιρετική ποιότητα κύλισης, η οποία συνδυάζεται με την άνετη μεταφορά των επιβατών του ιαπωνικού crossover, ακόμη και σε πιο «off road» μονοπάτια. Τo τελικό αποτέλεσμα κρίνεται ιδιαίτερα επιτυχές, με την ανάρτηση να απορροφά με άνεση κάθε εμπόδιο του οδοστρώματος και την γενικότερη αίσθηση που αφήνει το αυτοκίνητο εν κινήσει, να μπορεί να συγκριθεί μόνο με μοντέλα άλλης κατηγορίας και φυσικά αρκετά ακριβότερα.
Σε όλη τη διάρκεια του οδοιπορικού μας, το Qashqai ανταποκρίθηκε με επιτυχία σε όλα τα εμπόδια που κλήθηκε να αντιμετωπίσει και μαζί του γνωρίσαμε μέρη, τα οποία ξεπερνούν τη φαντασία του ανθρώπινου νου, όπως το καλά κρυμμένο Σπήλαιο των Λιμνών ή το Πλανητέρο, πέρα από την αγαπημένη μας Στεμνίτσα και την αρχοντική Δημητσάνα. Το ιαπωνικό crossover δεν βρίσκεται τυχαία στην κορυφή της κατηγορίας του, καθώς καλύπτει όλες τις σύγχρονες βασικές ανάγκες του αγοραστικού κοινού. Οπότε, σε περίπτωση που ανήκεις στους ελάχιστους που δεν το έχουν αποκτήσει ακόμη, το κόστος για το Qashqai με τον κινητήρα diesel 1.5 dCi (116PS) ξεκινάει από τα 21.790 ευρώ στην εξοπλιστική έκδοση Energy και από 22.370 ευρώ στην έκδοση Acenta, ενώ για την N-Connecta (με το Nissan Connect) απαιτούνται από 25.490 ευρώ. Με λίγα λόγια το Nissan Qashqai «τα σπάει» και (κυριολεκτικά) δεν σπάει. Δεν το λέμε (μόνο) εμείς.
Φωτογραφίες: Δημήτρης Γράτσος
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Τετρακύλινδρος turbodiesel, 1.461 κ.εκ., μέγιστη ισχύς 116 ίπποι στις 3.750 σ.α.λ., μέγιστη ροπή στρέψης 260 Nm στις 2.000 σ.α.λ., χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς, όγκος χώρου αποσκευών 430 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4.394/1.806/1.590 χιλιοστά.
Επιδόσεις
Επιτάχυνση 0 - 100 χλμ./ώρα σε 12,3’’, τελική ταχύτητα 181 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 3,8 λτ./100 χλμ. (εργοστασιακές μετρήσεις).
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!