Το Fiat 500X των 150 ίππων στοχεύει στην καρδιά
Η απόφαση της Fiat να επεκτείνει την γκάμα του 500 και να παρουσιάσει ένα κόμπακτ crossover ελήφθη το 2014. Το 500X, όπως τελικά ονομάστηκε, συνεχίζει μέχρι και σήμερα χωρίς ιδιαίτερες σχεδιαστικές αλλαγές, αφού δεν τις χρειάζεται κιόλας. Ωστόσο, οι Ιταλοί αποφάσισαν να ενισχύσουν τη γκάμα των κινητήρων του με ένα νέο μηχανικό σύνολο, που κάνει το κομψό SUV τους ακόμη δυναμικότερο και πιο σβέλτο στο δρόμο.
Ο νέος τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1.3 λίτρων, που πήρε πλέον θέση κάτω από το καπό, αποδίδει 150 ίππους, με 270 Nm ροπής από τις 1.850 σ.α.λ. και δίνοντας πραγματική αίσθηση ισχύος στον οδηγό. Συνδυάζεται δε και με ένα αυτόματο σασμάν διπλού συμπλέκτη των έξι σχέσεων με πολύ καλή λειτουργία, ενώ προσφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,1 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα στα 200 χλμ./ώρα. Η οικονομία καυσίμου εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το... βάρος του δεξιού ποδιού του οδηγού.
Συγκεκριμένα, αν υπάρχει εγκράτεια και ήρεμη οδήγηση εντός πόλης, μπορεί να αρκεστεί σε περίπου 8 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χιλιόμετρα και εκτός πόλης, ακόμη και 6,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Όταν πάντως εξαντλεί ο οδηγός τους 150 ίππους του κινητήρα συχνά, τότε μπορεί να ξεπεράσει και τα 10 λίτρα. Η επίσημη τιμή που δίνει η Fiat είναι στα 6,1 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ. Το βασικό γνώρισμα, που καθιστά το εν λόγω μοτέρ ελκυστικό, είναι η ποιότητα λειτουργίας του, καθώς απουσιάζει το χαρακτηριστικό κροτάλισμα των τρικύλινδρων κινητήρων, όπως επίσης και οι ενοχλητικοί κραδασμοί.
Οδηγικά, το 500X με τον νέο 1.300άρη παραμένει το ίδιο άνετο και ικανό με τις υπόλοιπες εκδόσεις του δημοφιλούς SUV. To ιταλικό μοντέλο ικανοποιεί με ομαλή κύλιση χωρίς θορύβους και στον αυτοκινητόδρομο κρατά εύκολα υψηλές μέσες ταχύτητες χωρίς σημάδια κόπωσης. Οι μηχανικοί της Fiat έκαναν καλή δουλειά με την ανάρτηση, που αποτελείται από πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και στην πράξη δουλεύει πολύ σωστά απορροφώντας τους κραδασμούς εντός πόλης. Το ίδιο συμβαίνει, αν αφήσετε την άσφαλτο και πατήσετε σε χωματόδρομο, καθώς το αυτοκίνητο δεν κοπανάει σαν να βρίσκεται έξω από το στοιχείο του και με «όπλο» την απόσταση από το έδαφος θα σας βγάλει ασπροπρόσωπους σε μέτριας δυσκολίας διαδρομές.
Πάντως οι υπερβολές δεν συνιστώνται, γιατί χωρίς τετρακίνηση, οι εκπλήξεις δεν θα αργήσουν να εμφανιστούν. Όταν η άσφαλτος ξεκινήσει ξανά, ο οδηγός θα διαπιστώσει ότι έχει στη διάθεσή του ένα άμεσο τιμόνι με σωστό βάρος και αρκετά περιθώρια πρόσφυσης για να στρίψει σβέλτα, αν ξεπεράσει τον ψυχολογικό δισταγμό, που προκαλούν οι αρκετά μεγάλες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Υπεράνω κριτικής είναι τα φρένα και η λειτουργία του σασμάν, όταν ο ρυθμός ανεβαίνει, καθώς οι αλλαγές των σχέσεων πραγματοποιούνται γρήγορα και χωρίς σκορτσαρίσματα.
Ο νέος κινητήρας δεν έφερε αλλαγές στο εσωτερικό του 500X και εκεί συναντάμε τη γνωστή σύγχρονη σχεδίαση και πολλές δυνατότητες συνδεσιμότητας, σε συνδυασμό με την άνετη φιλοξενία τεσσάρων ενηλίκων και ένα πορτμπαγκάζ με 350 λίτρα χωρητικότητας και δύο θέσεις ρύθμισης του πατώματος. Σε ο,τι αφορά τα σύγχρονα στοιχεία εξοπλισμού, το σύστημα infotainment με το όνομα Uconnect τα έχει όλα, όπως Apple CarPlay, Android Auto και MirrorLink. Οι τιμές του Fiat 500X με τον 1.3 Turbo των 150 ίππων και το αυτόματο σασμάν διπλού συμπλέκτη DCT των έξι σχέσεων, στην πολύ πλούσια από πλευράς εξοπλισμού έκδοση Cross, είναι 22.000€ και κρίνονται δελεαστικές, ιδιαίτερα με τα συμφέροντα προγράμματα χρηματοδότησης της ελληνικής αντιπροσωπείας.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας, τούρμπο, 1.332 κ.εκ., μέγιστη ισχύς 150 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ., μέγιστη ροπή στρέψης 270 Nm στις 1.850 σ.α.λ., μετάδοση της κίνησης εμπρός, αυτόματο σασμάν διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων, χώρος αποσκευών 350 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4.264/1.796/1.595 χλστ.
Επιδόσεις (εργοστασιακές μετρήσεις)
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,1'', τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 6,1 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χιλιόμετρα, εκπομπές ρύπων 140 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χλμ.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!