Οδηγούμε στην Αττική το ανανεωμένο Volkswagen Passat
Το Volkswagen Passat είναι ένα μοντέλο που βρίσκεται στην αγορά εδώ και σχεδόν πενήντα χρόνια. Χωρίς αμφιβολία μιλάμε για ένα best seller μοντέλο με πάνω από 30 εκατομμύρια πωλήσεις σε όλο τον κόσμο και κατά τη διάρκεια της πορείας του, πολλές φορές έδειξε το δρόμο φέρνοντας επανάσταση στη μεσαία κατηγορία αυτοκινήτων. Φτάνοντας στο σήμερα, τα σεντάν αυτού του μεγέθους τα έχουν βρει «σκούρα» με τα SUV και την ολική στροφή της αγοράς προς αυτά. Ωστόσο, μοντέλα όπως το Passat, οφείλουν να συνεχίσουν να εξελίσσονται και την ίδια άποψη έχει και η Volkswagen, η οποία στο πιο πρόσφατο update του το έχει φορτώσει με... τόνους τεχνολογία!
Από τη βασική κιόλας έκδοση προσφέρεται υπερπλήρης εξοπλισμός με ημιαυτόνομη οδήγηση σε ταχύτητες έως και τα 210 χλμ./ώρα. Το iQ Drive μέσω του συστήματος Travel Assist μπορεί να αναλάβει την κίνηση του αυτοκινήτου χωρίς καμία απολύτως συνδρομή από τον οδηγό, με την προϋπόθεση ο τελευταίος να αγγίζει το τιμόνι για λόγους ασφαλείας. Το σύστημα έχει τη δυνατότητα να αντιλαμβάνεται κάθε τι γύρω του, από απρόσεκτους οδηγούς έως έργα στο οδικό δίκτυο και τα υπόλοιπα συστήματα της «ομπρέλας» iQ Drive, όπως το Lane Assist ή το iQ Light, συμπληρώνουν το πακέτο. iQ Light ονομάζει η Volkswagen τους LED προβολείς του νέου Passat.
Για να έχουν αυτή την «ειδική» ονομασία, είναι κάτι παραπάνω από απλά φωτιστικά σώματα, όπως καταλαβαίνουμε, αφού προσφέρουν κατεύθυνση της δέσμης βάσει της γωνίας του τιμονιού, φωτίζοντας κατευθείαν στην «καρδιά» της στροφής. Σε χαμηλές ταχύτητες το φως διαχέεται περισσότερο προς τα πλάγια για την έγκαιρη αντίληψη ενδεχόμενων κινδύνων εντός πόλης, ενώ πάνω από τα 35 χλμ./ώρα η δέσμη φωτίζει μακρύτερα, έως και τα 130 μέτρα στον αυτοκινητόδρομο. Άλλη μια πολύ ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια στο σύστημα φωτισμού του Passat είναι ότι μπορεί να αναγνωρίσει τις πινακίδες κυκλοφορίας και να προσαρμόσει τη δέσμη για να μη δημιουργείται η πολύ έντονη ανάκλαση που συχνά ενοχλεί στα μάτια. Άλλοι τομείς που η Volkswagen έδωσε βάση στο νέο Passat είναι η αλληλεπίδραση με τα smartphones.
Το Apple CarPlay και το Android Auto μπορεί πλέον να λειτουργήσει χωρίς καλώδιο, απλώς επιλέγοντας τη λειτουργία και μάλιστα, διατίθεται σύστημα εισόδου στο Passat μέσω του κινητού τηλεφώνου, δίνοντας έναν σημαντικό πόντο στη σχέση αυτοκινήτου-κινητού. Το τελευταίο είναι πολύ πρακτικό αν θελήσουμε να δώσουμε σε κάποιον πρόσβαση στο αυτοκίνητο ενώ το κλειδί του βρίσκεται μακριά, λύνοντας ένα πρόβλημα που έχει απασχολήσει πολλούς από εμάς κάποια στιγμή στο παρελθόν. Όλα τα παραπάνω, μαζί με το νέο σύστημα infotainment MIB3 και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων Active Info Display, συνθέτουν το πιο εξελιγμένο Passat που έχουμε δει ποτέ και ένα μοντέλο-ορόσημο τεχνολογίας!
Κατά τα λοιπά, το Passat είναι το ίδιο αυτοκίνητο με αυτό που κυκλοφορούσε μέχρι σήμερα, λίγο-πολύ. Η σχεδίασή του διαφέρει σε ελάχιστα σημεία, όπως στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και το λογότυπο Passat που πλέον αναγράφεται στο κέντρο της πόρτας του πορτμπαγκάζ. Μέσα, υπάρχει νέο τιμόνι και το αναλογικό ρολόι του προηγούμενου μοντέλου, έφυγε δίνοντας τη θέση του σε μια πλακέτα με το όνομα του αυτοκινήτου, ενώ φυσικά παραμένουν και οι τεράστιοι χώροι για τους επιβάτες. Η ποιότητα κατασκευής είναι πάρα πολύ καλή και τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν ταιριάζουν απόλυτα στο πολυτελές προφίλ που θέλει να προβάλλει το Passat. Ο χώρος αποσκευών στη σεντάν έκδοση φτάνει στα 586 λίτρα και μπορεί να αυξηθεί έως και τα 1.152, αν αναδιπλωθεί η πίσω σειρά καθισμάτων.
Οι διαθέσιμοι κινητήρες με το νέο Passat είναι δύο βενζίνης, τρεις πετρελαίου και ένα υβριδικό σύνολο για την ώρα και αναμένεται να προστεθούν άλλα δύο, ένα βενζίνη και ένα ντίζελ, που θα παίξουν και το ρόλο των κορυφαίων. Στη βάση βρίσκεται ο 1.5 TSI Evo με 150 ίππους (είναι ο μόνος που διατίθεται και με χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο) και ψηλότερα, συναντάμε τον 2.0 TSI με 190 ίππους και αποκλειστικό συνδυασμό με DSG. Ο 1.6 TDI των 120 ίππων είναι ο βασικός ντίζελ (συνδυάζεται μόνο με DSG) και ο 2.0 TDI προσφέρεται με 150 ή 190 ίππους, μόνο με αυτόματο κιβώτιο.
Στη συνέχεια, περιμένουμε τον 2.0 TSI βενζίνης με 272 ίππους και τετρακίνηση 4MOTION, μαζί με τον 2.0 Bi-TDI των 240 ίππων, πάλι με τετρακίνηση. Στα μηχανικά μέρη η βασικότερη διαφορά με το Passat προ ανανέωσης είναι ένα νέο σύστημα διπλής έγχυσης ουρίας στον 2.0 TDI που τον κάνει πιο καθαρό και το μεγαλύτερο σετ μπαταριών που συναντάμε στην έκδοση GTE, που εξασφαλίζει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία της τάξεως των 56 χλμ με βάση τις μετρήσεις σε κύκλο WLTP. Στο GTE δεν έχει αλλάξει κάτι άλλο καθώς πρόκειται για τον 1.4 TSI και έναν ηλεκτροκινητήρα, που συνδυάζονται και αποδίδουν 218 ίππους. Παρακάτω υπάρχουν αναλυτικά οι τιμές. Θυμίζουμε ότι τα συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης και το μεγαλύτερο μέρος του εξοπλισμού σε τεχνολογικό επίπεδο, είναι στον στάνταρ εξοπλισμό από τη βασική έκδοση!
Κινητήρας | Executive | Elegance | R-Line | GTE |
1.5 TSI 150PS | - | 27.300€ | 30.930€ | - |
1.5 TSI 150PS DSG7 | - | 31.450€ | 33.560€ | - |
2.0 TSI 190PS DSG7 | - | - | 36.870€ | - |
1.6 TDI 120PS DSG7 | 27.300€ | - | 32.560€ | - |
2.0 TDI 150PS DSG7 | - | 34.900€ | - | - |
2.0 TDI 150PS DSG7 | - | - | 40.510€ | - |
1.4 TSI 218PS DSG6 | - | - | - | 53.700€ |
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!