Οδηγούμε το νέο Opel Corsa 1.2 GS-Line 130 HP EAT8 (pics & vid)

Gazzetta team
Οδηγούμε το νέο Opel Corsa 1.2 GS-Line 130 HP EAT8 (pics & vid)
Μετά από πολλά χρόνια, το Opel Corsa πραγματοποιεί στροφή 180 μοιρών σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν του. Αυτό, από μόνο του, είναι πολύ ενδιαφέρον.

Η συνήθης πρακτική των κατασκευαστών είναι κάθε νέα γενιά ενός μοντέλου, να “πατάει” πάνω στην προηγούμενη. Ειδικά όταν αυτή έχει πολύχρονη και πετυχημένη παρουσία στην αγορά.

Το Opel Corsa, που για πρώτη φορά παρουσιάστηκε το 1982 και έχει επιλεγεί έως σήμερα από 14.000.000 οδηγούς, ακολούθησε την παραπάνω πρακτική χωρίς εκπλήξεις. Έως σήμερα. Διότι το νέο Corsa στην 6η γενιά του, που αποτελεί και το αντικείμενο της δοκιμής, δεν έχει σχεδόν καμία σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά.

Corsa F vs Corsa E

Το προηγούμενο Corsa Ε χρησιμοποιούσε το πλαίσιο του προ-προηγούμενου Corsa D, το οποίο με τη σειρά του χρησιμοποιούσε το πλαίσιο του Fiat Grande Punto. Μπορεί να μπερδευτήκατε, ωστόσο κρατήστε το γεγονός ότι το πλαίσιο αυτό ήταν ήδη πολύ παλιό, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να υποστηρίξει νέα συστήματα ασφαλείας, ηλεκτροκίνηση και λοιπά καλούδια της νέας εποχής.

Το Opel Corsa που οδηγούμε χρησιμοποιεί το σύγχρονο πλαίσιο Common Modular Platform της νέας μητρικής εταιρείας, της PSA, το οποίο μοιράζεται με το νέο Peugeot 208. Για να διατηρηθεί προφανώς το κόστος σε λογικό επίπεδο, τα δύο μοντέλα δεν έχουν δομικές αλλαγές στο αμάξωμα, με αποτέλεσμα να μοιράζονται και την ίδια χωροταξία.

 

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι παρά το λίγο μεγαλύτερο χώρο αποσκευών (309 λίτρα πλέον), το νέο Corsa δεν είναι τόσο ευρύχωρο όσο ο προκάτοχός του. Οι εμπρός επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους πολύ καλά καθίσματα, εύκολη πρόσβαση και επαρκές ύψος και πλάτος. Οι πίσω όμως θα δυσκολευτούν στην είσοδο και στην έξοδο, λόγω των σχετικά μικρών ανοιγμάτων των θυρών, ενώ και η απόσταση από το εμπρός κάθισμα δεν είναι επαρκής για την μεταφορά ενηλίκων, εμπρός και πίσω.

Για πρώτη φορά επίσης στην ιστορία του Corsa, τρίθυρη εκδοχή αμαξώματος δεν πρόκειται να υπάρξει -αν και αυτό δεν είναι πρόβλημα, καθώς το πεντάθυρο έχει εξαιρετικά στιβαρή δομή. Αισθητικά το νέο μοντέλο είναι ένα μεγάλο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, κατά την ταπεινή μας πάντα άποψη. Εύπεπτο, όσο σπορ χρειάζεται σχεδιαστικά και χωρίς “εντάσεις”, δείχνει σύγχρονο και κρατά την οικογενειακή όψη, θυμίζοντας Opel και όχι κάτι άλλο.

Πάντα σε σύγκριση με το προηγούμενο Corsa, το νέο έχει κάνει άλμα στη μηχανολογική συγκρότηση και στην απόλαυση της οδήγησης -τουλάχιστον στην πολύ ενδιαφέρουσα έκδοση που το οδηγήσαμε. Η ρύθμιση της ανάρτησης ισορροπεί με μαεστρία ανάμεσα στην ανάγκη για στρογγύλεμα των ανωμαλιών του αστικού ασφαλτοτάπητα και στη σπορ συμπεριφορά στις στροφές, ενώ το σύνολο του ισχυρού κινητήρα των 130 ίππων και του σύγχρονου αυτόματου κιβωτίου των 8 σχέσεων προσφέρει ενδιαφέρουσες επιδόσεις.

Πολύ θετική είναι και εντύπωσή μας από το εσωτερικό. Σχεδιαστικά δεν συναγωνίζεται αυτό του πιο κοντινού του συγγενή, του νέου Peugeot 208, είναι όμως καλά δομημένο και εργονομικό. Ο πίνακας οργάνων διαθέτει αναλογικές μεν, πλήρεις και ευανάγνωστες ενδείξεις δε, ενώ το ταμπλό διαθέτει ροή στη σχεδίασή του και μικρό όγκο, που εντείνει την αίσθηση της ευρυχωρίας στους εμπρός επιβάτες.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, ενώ η ηχομόνωση μέτρια με τα νέα δεδομένα της κατηγορίας. Ωστόσο ο θόρυβος από αέρα, ελαστικά και πολύ πιο μετά από κινητήρα, θα ενοχλήσουν όταν οι ταχύτητες φτάσουν σε επίπεδο αφαίρεσης άδειας οδήγησης, πινακίδων και αυτόφωρου.

Πόλης, GT ή σπορ;

Ένα μικρό αυτοκίνητο με μήκος 4,06 μέτρα είναι προφανώς κατασκευασμένο για κίνηση στην πόλη. Από την άλλη πλευρά, οι 130 ίπποι, τα 230 Nm της ροπής, το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων και οι -προαιρετικοί- τροχοί των 17 ιντσών παραπέμπουν σε κάτι με πολύ ευρύτερες ικανότητες. Η μέγιστη ταχύτητα των 208 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,7 δλ. καταδεικνύουν ένα αυτοκίνητο το οποίο, ασχέτως μεγέθους, μπορεί να ταξιδέψει με άνεση και υψηλές μέσες ταχύτητες. Τέλος το στιβαρό αμάξωμα, οι μεγάλοι τροχοί και η σπορ ρύθμιση της ανάρτησης στην έκδοση GS-Line, υπόσχονται δυναμισμό σε μια ενδιαφέρουσα ορεινή διαδρομή. Ας δούμε όμως πέρα από τα νούμερα, πως αποδίδει το νέο Opel Corsa στην προς το παρόν κορυφαία του έκδοση.

Στην πόλη το μεγάλο του ατού λέγεται EAT8. Το μεγάλο του μειονέκτημα, 8,5 λίτρα καυσίμου/100 χλμ. και μάλιστα με την επιλογή ECO ενεργοποιημένη, από τις τρεις διαθέσιμες (Standard και Sport). Προφανώς αν θες αυτοκίνητο κυρίως για την πόλη, θα προτιμήσεις την έκδοση με τον ίδιο κινητήρα των 100 ίππων και το επίσης αυτόματο κιβώτιο EAT8, γλιτώνοντας και λίγα χρήματα. Η σφιχτή ανάρτηση απορροφά πολύ καλά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και δεν ενοχλεί. Η ορατότητα δεν είναι το φόρτε του μοντέλου, οι μικρές διαστάσεις όμως και το ελαφρύ τιμόνι κάνουν τη στάθμευση σχετικά εύκολη διαδικασία.

Στον ανοιχτό δρόμο τίποτα το μεμπτό δεν υπάρχει, πέρα από λίγο παραπάνω θόρυβο στις υψηλές ταχύτητες, σε σύγκριση πάντα με αντίστοιχου χαρακτήρα μικρά GT. Το αυτόματο κιβώτιο -με μετατροπέα ροπής, δηλαδή κλασικό- χάρη στις 8 σχέσεις του και την άμεση λειτουργία του κάνει την ανάκτηση και διατήρηση υψηλών ταχυτήτων πολύ εύκολη. Ταυτόχρονα, δεν αφήνει σε αυτές τις ταχύτητες τον κινητήρα να περιστρέφεται στα ψηλά, γλιτώνοντας θόρυβο και καύσιμο. Επίσης συμβάλλει στις ταχύτατες προσπεράσεις, σε συνδυασμό με την ταχυστροφία και την ισχύ του μοτέρ.

Σε μια ορεινή διαδρομή το νέο Opel Corsa GS-Line δεν μπορεί να συγκριθεί με τις πάλαι ποτέ OPC υλοποιήσεις της γερμανικής μάρκας, ούτε φυσικά και με Ford Fiesta ST ή VW Polo Gti. Είναι όμως εξαιρετικά ευχάριστο, κυρίως λόγω πολύ υψηλού περιθωρίου πρόσφυσης. Στη χειροκίνητη λειτουργία του κιβωτίου και με την επιλογή του προγράμματος οδήγησης Sport, αλλάζει προς το πιο δυναμικό και ο ήχος του μοτέρ μαζί με την απόκριση, προσφέροντας ενίοτε πολύ απολαυστικές στιγμές. Το όριο θα τεθεί από το σύστημα ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς -καθώς δεν τίθεται εκτός παρά μόνο το λειτουργικό μέρος που ελέγχει την απώλεια πρόσφυσης των εμπρός τροχών, έως τα 50 χλμ. Μπορείς να το ξεγελάσεις λίγο στην είσοδο της στροφής, τόσο όσο για μια καλύτερη τοποθέτηση, αλλά ως εκεί. Τα φρένα είναι επαρκή και ανθεκτικά, το τιμόνι ελαφρύ μα με καλή απόκριση, ενώ το κιβώτιο στη χειροκίνητη λειτουργία προσφέρει λύσεις, χωρίς όμως να αφήνει πρωτοβουλίες. Αλλάζει αυτόματα κοντά στον κόφτη και απαγορεύει κατεβάσματα σε σ.α.λ. που μπορεί να φτάσουν το μοτέρ και πάνω από αυτόν, λόγω αδράνειας.

Για να απαντήσουμε στο ερώτημα της ενότητας, το Opel Corsa στην έκδοση της δοκιμής είναι ένα πολύ ευχάριστο αυτοκίνητο στην οδήγηση, με προτεραιότητα στην κάλυψη μεγάλων αποστάσεων (GT), σπορ γονίδια και τέλος, λόγω μεγέθους και ευκολίας οδήγησης, άνετη περιήγηση στην πόλη. Τα πολύ καλά του χαρακτηριστικά ωστόσο, τα εξαργυρώνει στο βενζινάδικο.

Θέμα επιλογών

Εξετάζοντας την τιμή και τον εξοπλισμό του Opel Corsa 1.2 GS-Line 130 hp EAT8 διαφαίνεται μια πολύ έξυπνη κίνηση της Opel. Η τιμή του αυτοκινήτου είναι 17.280 ευρώ και αν τη σταθμίσεις με βάση κινητήρα, κιβώτιο, επιδόσεις και συνολική συμπεριφορά, μοιάζει χάρισμα. Από την άλλη πλευρά, ως κορυφαία έκδοση, το αυτοκίνητο έχει μπόλικες ελλείψεις σε εξοπλισμό. Οι πιο τρανταχτές; Δεν υπάρχουν καν αισθητήρες παρκαρίσματος, τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης είναι τα βασικά, δεν υπάρχει φωτισμός (πλαφονιέρα) στις πίσω θέσεις, δεν υπάρχει αυτόματος κλιματισμός (υπάρχει φυσικά A/C), το προαιρετικό σύστημα ανοίγματος των θυρών χωρίς κλειδί λειτουργεί μόνο από την πόρτα του οδηγού και πολλά ακόμα. Τα παραπάνω, όπως μπορείτε να δείτε και εδώ για να μην σας ζαλίζουμε με αρκτικόλεξα, υπάρχουν διαθέσιμα μαζί με δεκάδες άλλα στοιχεία εξοπλισμού και μάλιστα σε λογικές τιμές, αν κάποιος τα χρειάζεται ή απλώς τα επιθυμεί.

Λόγω των παραπάνω, η Opel προσφέρει και την πίτα ανέπαφη και ο οδηγός παραμένει χορτάτος. Αν θέλει απλά ένα πολύ καλό και πολύ σβέλτο μικρό αυτοκίνητο στην καλύτερη δυνατή τιμή, το έχει. Αν θέλει το παραπάνω και επιπρόσθετα πολύ καλά εξοπλισμένο, πάλι μπορεί να το έχει. Απλά η τιμή πλησιάζει πλέον πολύ αυτή των προτάσεων του ανταγωνισμού. Για να είμαστε πιο σαφείς: To Opel Corsa μας άρεσε πολύ και θα το αγοράζαμε με κλειστά μάτια στη βασική του έκδοση. Ακόμα και με μερικά εξτρά που πιθανώς θα έφταναν την τιμή του λίγο πάνω από τα 20.000 ευρώ, παραμένει μια εξαιρετικά ανταγωνιστική πρόταση -αν φυσικά η προτεραιότητα του υποψήφιου αγοραστή δεν είναι οι χώροι και η πρακτικότητα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!