Οδηγούμε το Ford Fiesta ST-Line με 125 ίππους (pics)
Πριν ακόμη εφαρμοστεί η απαγόρευση κυκλοφορίας λόγω του κορονοϊού, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και να απολαύσουμε ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της κατηγορίας των μικρών, το Ford Fiesta. Το αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν στην έκδοση ST-Line με πεντάθυρο αμάξωμα και τον χαρισματικό τρικύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα 1.0 EcoBoost με τους 125 ίππους, οπότε μιλάμε για ένα πραγματικό «πολυεργαλείο»!
Εξωτερικά
Η εμφάνιση του Ford Fiesta ανήκει στα προσόντα του μοντέλου, ανεξαρτήτως έκδοσης. Ειδικότερα στο ST-Line όμως, οι οπαδοί της σπορ εμφάνισης βρίσκουν αυτό που επιθυμούν χάρη στην πιο επιθετική μάσκα εμπρός και τον άγριο προφυλακτήρα (στα πρότυπα του ST), τις πλαϊνές ποδιές, την αεροτομή οροφής, τον πίσω προφυλακτήρα με τις ακμές και τον μαύρο ψευτο-διαχύτη χαμηλά και την χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης. Επίσης, οι πανέμορφες 17άρες ζάντες αλουμινίου που διαθέτει, δένουν υποδειγματικά με τον χαρακτήρα του και το αισθητικό του πακέτο ολοκληρώνεται με τη μικρότερη κατά 10 χιλιοστά ανάρτηση, σε σχέση με τα υπόλοιπα Fiesta.
Εσωτερικά
Μπαίνοντας στην καμπίνα του Ford Fiesta αντικρίζεις μια «τυπική Ford» εικόνα. Η αιωρούμενη οθόνη αφής των οκτώ ιντσών φιλοξενεί το εύχρηστο και με πολλές δυνατότητες σύστημα πολυμέσων SYNC 3, το οποίο προσφέρει από Apple CarPlay και Android Auto μέχρι πλοήγηση και φωνητικές εντολές. Φυσικά συνδέεται μέσω BlueTooth σε smartphone για hands free κλήσεις και αναπαραγωγή μουσικής, ενώ η εξοικείωση που απαιτεί από το χρήστη είναι ελάχιστη.
Οι χώροι στην καμπίνα επαρκούν για την κατηγορία και τέσσερις επιβάτες δεν θα δυσκολευτούν να καθίσουν. Ο χώρος για τις αποσκευές τους φτάνει στα 311 λίτρα και οι εμπρός επιβάτες έχουν διάφορες θήκες για μικροαντικείμενα, μπροστά από τον επιλογέα, πίσω από το χειρόφρενο και στις πόρτες. Επίσης, υπάρχουν δύο εύχρηστες ποτηροθήκες σε βολικό σημείο. Κατά τα άλλα η ποιότητα κατασκευής ικανοποιεί. Τα πλαστικά παρότι σκληρά στην πλειοψηφία τους, έχουν θετική αίσθηση και η συναρμογή μεταξύ τους δεν αφήνει περιθώριο κριτικής.
Κινητήρας
Ο τρικύλινδρος τούρμπο βενζινοκινητήρας του 1.0 λίτρου μόνο τυχαία δεν έχει αποσπάσει τόσα βραβεία. Στην περίπτωση του «δικού μας» Fiesta αποδίδει 125 ίππους με 170 Nm ροπής και πάει πακέτο με ένα χειροκίνητο σασμάν. Το κιβώτιο έχει έξι αρκετά μακριές σχέσεις, οι οποίες τελικά δεν προβληματίζουν τον EcoBoost και του επιτρέπουν να χαρίζει αρκετά ζωηρές επιδόσεις στο μικρό Ford. Για την ακρίβεια, τα 9,9 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ./ώρα και τα 195 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας χαρακτηρίζονται κάτι περισσότερο από επαρκή και αντίστοιχα θετική εικόνα εισπράττεις και όταν πατάς βαθιά το γκάζι εν κινήσει.
Σύμφωνα με το εργοστάσιο, για κάθε 100 χλμ απαιτεί 5,0 λίτρα βενζίνης. Στα δικά μας χέρια, που έκανε περίπου 700 χιλιόμετρα σε ποικιλία διαδρομών, κατάφερε να γράψει μια μέση τιμή στα 6,6 λίτρα ανά 100 χλμ που την κρίνουμε ως πάρα πολύ καλή, αν σκεφτούμε ότι σχεδόν ποτέ δεν προσπαθούσαμε να κινηθούμε οικονομικά. Στα μεγάλα του προσόντα σημειώστε και ότι ο κινητήρας, παρότι τρικύλινδρος, δεν ενοχλεί ποτέ, ούτε με τη χροιά του, ούτε και με κραδασμούς.
Οδηγώντας
Το κεφάλαιο της οδήγησης είναι πάντα ένα ιδιαίτερο σενάριο στην πλειοψηφία των Ford. To Fiesta δεν εξαιρείται και γρήγορα θα αναφέρουμε ότι πρόκειται για ένα από τα πιο διασκεδαστικά μοντέλα στην κατηγορία του! Η φιλοσοφία ενός τέτοιου μοντέλου είναι να διεκπεραιώνει τις αστικές μετακινήσεις που θα του ανατεθούν, όσο το δυνατόν πιο άνετα. Η Ford όμως δεν έμεινε εκεί και έδωσε ακόμη μια ιδιότητα στο Fiesta. Στην έκδοση ST-Line υπάρχουν νέα, πιο σφιχτά αμορτισέρ και ελατήρια, μαζί με μικρότερη απόσταση από το έδαφος κατά 10 χιλιοστά, όπως προείπαμε.
Τη νιώθεις να δουλεύει πολύ πιο γρήγορα από τα συμβατικά Fiesta και να ελέγχει πολύ καλύτερα το αμάξωμα υπό πίεση, ενώ από την εξίσωση, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε τον υπολογισμό των ελαστικών με διαστάσεις 205/45 της Michelin, που εκτελούν άριστα το ρόλο τους. Όποιος έχει οδηγήσει το κορυφαίο Fiesta ST θα δει ότι το ST-Line είναι μια πιστή αντιγραφή του στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, μόνο που το τελευταίο δεν έχει την τεράστια δύναμη του πρώτου για να φέρει το πλαίσιο σε δύσκολη θέση.
Οπότε το σπορ και πιο αδύναμο Fiesta έχει τάση να ξεκολλάει την ουρά του αν το απαιτήσεις και να σε βοηθά να σημαδέψεις στη στροφή, όμως όλα γίνονται πολύ πιο προβλέψιμα και όχι απόλυτα, όπως στην κορυφαία έκδοση. Από την άλλη το μη απενεργοποιούμενο ESP θα δώσει τέλος σε μια ενδεχόμενη υπερβολή με τη διακριτική εμφάνισή του. Πολύ καλό το τιμόνι, το οποίο έχει σωστό βάρος και καλό επίπεδο πληροφόρησης. Ο οδηγός για την επιβράδυνση έχει στη διάθεσή του δίσκους και στους τέσσερις τροχούς, οι οποίοι δύσκολα θα φτάσουν στο σημείο να κουραστούν και ελέγχουν άριστα το ελαφρύ Fiesta. Τέλος, εντύπωση προκαλεί η ποιότητα κύλισης στον αυτοκινητόδρομο. Η ησυχία στην καμπίνα και η αίσθηση που σου δίνει, αμέσως παραπέμπει σε αρκετά μεγαλύτερο μοντέλο.
Συνοψίζοντας
Το Ford Fiesta ST-Line δεν είναι ένα απλό supermini της σειράς. Είναι διατεθειμένο να κάνει ακριβώς ο,τι θα έκανε και ένα τέτοιο, όμως δίνει ένα πολύ μεγάλο συν: την απόλαυση στην οδήγηση. Αυτή προσφέρεται ακόμη και από τα απλά Fiesta, το ST-Line όμως έχει κάποια στοιχεία που το κάνουν πολύ καλύτερο και τελικά, την ιδανική επιλογή, για όποιον θέλει ένα καθημερινό αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις του στην πόλη, αλλά θέλει να απολαύσει την οδήγησή του σε ωραίες διαδρομές, με την ίδια άνεση και οικονομία.
Ο εξοπλισμός του Fiesta ST-Line είναι κάτι παραπάνω από πλήρης, με το SYNC 3 και την οθόνη των 8 ιντσών στο βασικό πακέτο. Παράλληλα, υπάρχουν οι 17άρες ζάντες, το Cruise Control, τα τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, ο αυτόματος κλιματισμός και πολλά άλλα που σου κάνουν τη ζωή πολύ πιο εύκολη! Οι τιμές του ST-Line με τον κινητήρα των 125 ίππων ξεκινούν από τις 16.904€ για την τρίθυρη έκδοση και από τις 17.400€ για την πεντάθυρη. Κρατήστε, ότι το Ford Fiesta είναι και το μόνο αυτοκίνητο της αγοράς που προσφέρεται με οκτώ χρόνια εγγύηση!
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!