Οδηγούμε το ανανεωμένο Peugeot 3008 PureTech 130 EAT8 (pics & vid)
Το 3008 δεν είναι απλώς άλλο ένα μοντέλο στην γκάμα της Peugeot. Από το 2016 που παρουσιάστηκε ηγήθηκε της προσπάθειας των Γάλλων να περάσουν τα μοντέλα τους σε νέο, υψηλότερο επίπεδο και να πλησιάσουν σε πιο premium πρότυπα. Ταυτόχρονα, επηρέασε -καθόρισε αν θέλετε- τη σχεδιαστική γραμμή των μοντέλων που ακολούθησαν και τα οποία γνώρισαν άμεση και μεγάλη επιτυχία.
Αλλαγές στα σημεία
Το 3008 πρόσφατα δέχτηκε μια περιορισμένης έκτασης αναβάθμιση. Στην Peugeot επέλεξαν να μην επέμβουν δραστικά σε μια τόσο πετυχημένη συνταγή, επιλογή που φαντάζει απόλυτα δικαιολογημένη καθώς το μοντέλο παρέμενε αρκετά επίκαιρο λίγα χρόνια μετά το λανσάρισμά του. Έτσι περιορίστηκαν σε μικρές αλλά σημαντικές λεπτομέρειες αισθητικά και, διατηρώντας τις εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου, πρόσθεσαν και δύο plug-in υβριδικές για να συμπληρώσουν την γκάμα.
Η μεγαλύτερη και πιο προφανής αλλαγή στο νέο Peugeot 3008 αφορά το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου. Το μάτι πέφτει αμέσως στα νέα φώτα ημέρας, που έχουν το χαρακτηριστικό σχήμα κυνόδοντα που είναι πλέον σήμα κατατεθέν των μοντέλων της μάρκας. Καινούρια είναι και η μάσκα, που δεν έχει πλαίσιο και ενώνει τα LED φωτιστικά σώματα (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις) ενώ νέα σχεδίαση έχει δεχτεί και ο προφυλακτήρας. Στο πλαϊνό μέρος δεν υπάρχουν αλλαγές ενώ στο πίσω μέρος ελαφρώς ανανεωμένα είναι τα φωτιστικά σώματα. Διατηρούν τη βασική σχεδίαση με τις τρεις «νυχιές», που όμως τώρα κάθε μία από αυτές είναι μια τριάδα από LED φώτα, ενώ τα φλας είναι κυλιόμενα. Συνολικά το 3008 παραμένει σύγχρονο και ξεχωριστό. Δεσπόζει στο δρόμο και σε αυτό βοηθά το ψηλό αμάξωμα και η απόσταση των 21,5 εκατοστών από την επιφάνεια του οδοστρώματος.
Άνετο και πολυτελές εσωτερικό
Στο εσωτερικό του Peugeot 3008 οι αλλαγές είναι ακόμα λιγότερες και αυτό δεν αποτελεί κανένα πρόβλημα. Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3” που είναι ευανάγνωστος και προσφέρει πλήθος πληροφοριών. Όπως είναι η πρακτική της Peugeot, ο οδηγός βλέπει τα όργανα πάνω από το μικρής διαμέτρου τιμόνι, που είναι επίπεδο στο πάνω και στο κάτω μέρος του. Υπάρχει επίσης η οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό, από την οποία γίνεται ο χειρισμός του συστήματος πολυμέσων και του κλιματισμού. Λίγο πιο κάτω βρίσκονται οι ιδιαίτερα ποιοτικοί διακόπτες «piano keys». Όλα είναι στη θέση τους και πολύ εύχρηστα και το μόνο που θα μπορούσε να είναι καλύτερο θα ήταν ο έλεγχος του συστήματος κλιματισμού να γίνεται από κουμπιά και όχι από την οθόνη αφής.
Ο συνολικός σχεδιασμός, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί και η γενικότερη αίσθηση στο εσωτερικό του 3008 δείχνουν ξεκάθαρα την προσπάθεια της Peugeot να δώσει premium χαρακτήρα. Υπάρχουν πολύ καλής ποιότητας πλαστικά στα περισσότερα σημεία και ο συνδυασμός με το ύφασμα είναι πολύ καλός. Οι χώροι επίσης είναι άπλετοι για όλους τους επιβάτες, που θα βρουν πολλές και πρακτικές θήκες για τα μικροαντικείμενά τους αλλά και για τις αποσκευές τους στο μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 520 λίτρων.
Γαλλική καρδιά 1,2 λίτρων
Η γκάμα του νέου Peugeot 3008 διαθέτει, όπως προαναφέρθηκε, πληθώρα εκδόσεων, με κινητήρες βενζίνης και ντίζελ αλλά και υβριδικές εκδόσεις. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διαθέτει τον γνωστό τρικύλινδρο τούρμπο κινητήρα PureTech του γκρουπ PSA, που έχει χωρητικότητα 1,2 λίτρα και αποδίδει 130 ίππους και 230 Nm ροπής. Το γαλλικό μοτέρ έχει τράβηγμα από χαμηλά και «γεμάτες» μεσαίες στροφές και δεν δυσκολεύεται να κινήσει τα -αρκετά- κιλά του αμαξώματος (1395), όπως δείχνουν οι αξιοπρεπείς επιδόσεις (9,7 δευτ. για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα και 190 χλμ./ώρα μέγιστη ταχύτητα).
Το επίσης γνωστό μας αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων EAT8 ταιριάζει γάντι με το 3008. Συνδυάζει με ιδανικό τρόπο επιδόσεις και άνεση και οι αλλαγές δεν γίνονται καν αισθητές, εκτός από ελάχιστες περιπτώσεις σε κάποια γρήγορα κατεβάσματα. Υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης, τα Eco, Normal και Sport. Στις περισσότερες περιπτώσεις το Eco δείχνει κάπως νωθρό ενώ η πιο ισορροπημένη επιλογή είναι το Normal. Στο Sport η απόκριση του κινητήρα και η ζωντάνια του κιβωτίου δίνουν όντως έναν πιο σπορτίφ τόνο. Όταν ο ρυθμός ανεβαίνει το ίδιο κάνει και η κατανάλωση καυσίμου. Χρειάστηκε αρκετή προσπάθεια για να κρατήσουμε τη μέση τιμή κοντά στα 7 λίτρα/100 km καθώς στις σβέλτες βόλτες περνούσαμε τα 8. Στην καθημερινή χρήση ωστόσο με λίγη προσοχή τιμές γύρω στα 7,5 λίτρα/100 km είναι εφικτές.
Premium σε όλα
Ο premium χαρακτήρας του 3008 εκφράζεται και με τη συμπεριφορά του στο δρόμο. Άριστη ποιότητα κύλισης, εξαιρετική ηχομόνωση και άνετη ανάρτηση συνθέτουν αυτήν την εικόνα, με μόνο έναν χαμηλής έντασης αεροδυναμικό θόρυβο από τους καθρέφτες να φτάνει μέσα στην καμπίνα στις υψηλές ταχύτητες. Παρά τον όγκο, το αυξημένο ύψος από το έδαφος και την ανάρτηση που φιλτράρει τόσο καλά τις ανωμαλίες, το 3008 παραμένει ένα ιδιαίτερα σταθερό αυτοκίνητο. Ο οδηγός νιώθει ότι έχει πάντα τον έλεγχο και λαμβάνει αρκετή πληροφορία από το τιμόνι. Ως αποτέλεσμα, πάντα αισθάνεται σιγουριά, η οποία ενισχύεται από την παρουσία μιας πλήρους σουίτας βοηθημάτων, που φροντίζουν πολύ διακριτικά να αποφεύγονται οι υπερβολές. Επίσης, οι μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης και η απόσταση από το έδαφος αφήνουν το περιθώριο για κίνηση και μακριά από την άσφαλτο.
Το νέο Peugeot 3008 μπορεί να μην έχει πολλές αλλαγές αλλά δεν τις χρειαζόταν. Οι επεμβάσεις στα σημεία που έγιναν ήταν καίριες και ουσιαστικές και ο ηγέτης της κατηγορίας έχει όλα όσα χρειάζεται για να παραμείνει στην κορυφή. Οι εκδόσεις ξεκινούν από τη βασική αλλά πολύ καλά εξοπλισμένη Active, που κοστίζει 25.200 ευρώ ενώ η έκδοση Allure της δοκιμής μας με το αυτόματο κιβώτιο φτάνει στα 35.350 ευρώ.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!