Πέντε Audi TT που θα τα θυμόμαστε με νοσταλγία (pics)
Λίγα αυτοκίνητα έχουν προκαλέσει τόσο «ντόρο» με την παρουσίασή τους, όσο το TT της Audi. Όταν ο κόσμος είδε για πρώτη φορά τη γενιά 8N το 1998 δεν μπορούσε να καταλάβει αν κοιτάζει ένα πρωτότυπο ή ένα μοντέλο παραγωγής. Η Audi τόλμησε, το έβγαλε στην παραγωγή και τελικά όπως αποδείχθηκε, πολύ καλά έκανε!
Τα προβλήματα της πρώτης γενιάς με την αστάθεια στις υψηλές ταχύτητες διορθώθηκαν με μια αεροτομή, σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (ESP) και αναθεώρηση της ανάρτησης. Συνολικά το TT το είδαμε σε τρεις γενιές, πριν η Audi αποφασίσει να το «κόψει». Πάντα ήταν διαθέσιμο ως κάμπριο και ως κουπέ ενώ οι επιλογές που είχε ο αγοραστής ήταν είτε με τετρακίνηση, είτε με κίνηση στον εμπρός άξονα. Παρακάτω ακολουθούν πέντε ξεχωριστά Audi TT, που πρέπει να θυμόμαστε! Δύο από αυτά είναι απλώς concept cars όμως αξίζουν μια θέση στη λίστα λόγω της ιδιαιτερότητας του χαρακτήρα τους.
Audi TT Quattro Sport
Ένα περιορισμένης παραγωγής και πολύ «εστιασμένο» Audi TT. Το γερμανικό μοντέλο στις απλές εκδόσεις του έχει πολλά πλεονεκτήματα, όμως δεν μπορεί κανείς να πει ότι είναι... σκληροπυρηνικό οδηγικά, σε εργοστασιακή μορφή τουλάχιστον. Η Audi λοιπόν πήρε το πρώτο TT, του έβαλε τον εικοσαβάλβιδο τούρμπο 1.8 20VT, που υπήρχε έτσι κι αλλιώς στην γκάμα και του πρόσθεσε και 15 ίππους από την ισχυρότερη εκδοχή του. Ο 20VT των 240 ίππων του TT Quattro Sport ήταν ο δυνατότερος 20VT που έφτιαξε ποτέ το Volkswagen Group. To Quattro Sport εκτός από τον ισχυρό κινητήρα, είχε υποστεί δίαιτα χάνοντας 49 κιλά, τα (έτσι κι αλλιώς διακοσμητικά) πίσω καθίσματα έδωσαν τη θέση τους σε επιπλέον δεσίματα του πλαισίου για καλύτερη ακαμψία και ένας συνδυασμός αναβαθμίσεων σε ανάρτηση και φρένα «ωρίμασαν» το TT Quattro Sport σε οδηγικό επίπεδο. Ξεχωρίζει από τη μαύρη οροφή και τις πολυάκτινες ζάντες.
Audi TTS
To TTS δεν έχει κάτι το ιδιαίτερο, όπως το Quattro Sport όμως ήταν το πρώτο TT με S σήμα και αυτό λέει πολλά. Σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του TT είχε κερδίσει σε ισχύ, χάρη στον τετρακύλινδρο τούρμπο TFSI των 2.0 λίτρων που είχε φτάσει να αποδίδει 272 ίππους. Ήταν εφοδιασμένο με την τετρακίνηση Quattro και το Haldex, με το οποίο εφοδιάζονται όλα τα τετρακίνητα Audi με τον κινητήρα εγκάρσια, ήταν σημαντικά αναβαθμισμένο από την προηγούμενη γενιά του TT. Αυτό του έδινε μεγάλο πλεονέκτημα σε οδηγικό επίπεδο! Με το διπλοσύμπλεκτο σασμάν S-Tronic είχε 0-100 χλμ./ώρα σε 5,2 δευτερόλεπτα και έθεσε νέα δεδομένα στην κατηγορία του, δέκα περίπου χρόνια πριν, όταν ο ανταγωνισμός για να πετύχει αντίστοιχες επιδόσεις χρησιμοποιούσε κινητήρες με χωρητικότητα 3.5 και 3.0 λίτρων (βλ. Mercedes-Benz SLK350 και Z4 3.0i).
Audi TTRS
Αυτό, είναι το πιο δυνατό Audi TT όλων των εποχών! Πρόκειται για τη δεύτερη γενιά του TTRS που πλέον, ο πεντακύλινδρος 2.5 TFSI έχει φτάσει να αποδίδει 400 ίππους! Έχει ακριβώς το ίδιο μηχανικό σύνολο με το νέο RS3, φυσικά χρησιμοποιεί τετρακίνηση Quattro για τη μετάδοση της κίνησης και εκτοξεύει το TT από στάση, έως και τα 100 χλμ./ώρα σε... 3,7 δευτερόλεπτα! Κάποτε, έπρεπε να αγοράσεις Ferrari ή Lamborghini για να έχεις τέτοια καταιγιστική επιτάχυνση και πλέον, «καθαρίζεις» με ένα TT! Το προηγούμενο TTRS χρησιμοποιούσε και πάλι τον 2.5 TFSI όμως είχε απόδοση 340 ίππων και ήθελε για τα 0-100 χλμ./ώρα 4,6 δευτερόλεπτα, σχεδόν ένα δευτερόλεπτο πιο αργό στη διαδικασία επιτάχυνσης από το μοντέλο που βρίσκεται σήμερα στην αγορά.
Audi TT Quattro Sport Concept
Τα διακριτικά Quattro Sport επέστρεψαν για το Audi TT όμως αυτή τη φορά παρέμεινε ένα φιλόδοξο σχέδιο που ποτέ δεν πέρασε στην παραγωγή. Βασίζεται πλέον στην τρίτη γενιά του μοντέλου και όπως και το πρώτο, έχει πολλές διαφοροποιήσεις σε επίπεδο στησίματος που το κάνουν πολύ πιο οδηγοκεντρικό και σπορ. Ο κινητήρας του είναι ο τετρακύλινδρος τούρμπο 2.0 TFSI με 420 ίππους, απόδοση αξιοσημείωτη για εργοστασιακό δίλιτρο κινητήρα και το αμάξωμα έχει χάσει αρκετά κιλά με αποτέλεσμα να φτάνει τα 1.344 κιλά χωρίς οδηγό. Η Audi χρησιμοποίησε τεχνολογία Torque Vectoring, αναβαθμισμένο σύστημα ευστάθειας (που μπορούσε να απενεργοποιηθεί) και πολλά ακόμη «ψαγμένα» πράγματα όμως τελικά, δυστυχώς, το νέο Quattro Sport παρέμεινε απλώς ένα πρωτότυπο και δεν το είδαμε ποτέ στην γκάμα του TT.
Audi TT Allroad Offroad Concept
Ένα σπορ, κουπέ SUV! Περίεργο αυτοκίνητο που δεν ήξερε σε ποια κατηγορία θα έπρεπε να τοποθετηθεί, καθώς χωρίζεται ανάμεσα σε τρεις. Δεν ήταν απλώς ένα υπερυψωμένο TT με μαύρα προστατευτικά πλαστικά και ιδιαίτερη εμφάνιση αλλά ένα τετράθυρο TT που έκανε τα πράγματα ακόμη πιο «περίπλοκα»! Παρουσιάστηκε το 2014, στην έκθεση αυτοκινήτου του Πεκίνου και όπως είναι λογικό, παρέμεινε ένα πρωτότυπο! Πάντως με την «τρέλα» που έχει ξεσπάσει γύρω από τα SUV τα τελευταία χρόνια δεν θα μας έκανε και καμία ιδιαίτερη εντύπωση αν πέρναγε στην παραγωγή. Για την ιστορία το TT Allroad Offroad Concept έχει ένα υβριδικό κινητήριο σύνολο με έναν τούρμπο τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης 2.0 TFSI και δύο ηλεκτροκινητήρες.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!