Νέο Renault 5: Επιστροφή στο μέλλον! (pics)
Πριν μερικές εβδομάδες η Renault άνοιξε τα χαρτιά της και παρουσίασε το Renaulution, δηλαδή τη νέα στρατηγική της για το μέλλον. Μέσα από αυτό μάθαμε για πολλά ενδιαφέροντα project που ετοιμάζουν οι Γάλλοι, μεταξύ των οποίων ξεχωρίσαμε το Renault 5 Prototype, που μας προϊδεάζει για την αναβίωση του αντίστοιχου θρυλικού μοντέλου του παρελθόντος.
Το νέο ηλεκτροκίνητο μοντέλο, θα συνυπάρξει στην γκάμα της Renault με το Zoe και το ηλεκτρικό Clio και δεν θα «κοπεί» κάποιο από τα δύο. Αυτό δημιουργεί μερικά ερωτηματικά για την τοποθέτηση του κάθε αυτοκινήτου στην αγορά, γιατί όλα ανήκουν στην κατηγορία των supermini, ωστόσο φαίνεται ότι υπάρχει κοινό και για τα τρία.
Πίσω από τη συγκεκριμένη απόφαση των Γάλλων υπάρχει μία λογική εξήγηση. Τα χαμηλότερα όρια ρύπων που προβλέπονται για την Ευρώπη τα επόμενα χρόνια, υποχρεώνουν τους κατασκευαστές να περιλαμβάνουν πολλά ηλεκτροκίνητα μοντέλα στη φαρέτρα τους. Με αυτό τον τρόπο θα μειώσουν τον μέσο όρο εκπομπών ρύπων του στόλου τους, καθώς τα ηλεκτρικά δεν εκπέμπουν ούτε ένα γραμμάριο διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Οι εκπομπές CO2 βρίσκονται στο απόλυτο στόχαστρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης τα τελευταία χρόνια, όπως γνωρίζουμε.
Δεν είναι τυχαίο, ότι ο όμιλος Renault έχει ανακοινώσει το λανσάρισμα δέκα αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων έως το 2025. Το νέο Renault 5 αναμένεται ότι θα παρουσιαστεί γύρω στο 2024, ενώ με βάση πληροφορίες από στελέχη της γαλλικής μάρκας θα έχει ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα, την προσιτή τιμή. Η γαλλική φίρμα δήλωσε ότι το κόστος παραγωγής της μπαταρίας για το νέο 5 θα μειωθεί περίπου 50% σε σχέση με σήμερα, χάρη στη χρήση νέων χημικών στοιχείων που κοστίζουν λιγότερο και παράλληλα, αποδίδουν αντίστοιχα καλά με τις σημερινές τεχνολογίες.
Η μείωση του κόστους όμως, δεν θα προκύψει μόνο από εκεί. Σήμερα ένα βασικό όπλο του κάθε αυτοκινήτου αποτελεί το σύστημα πολυμέσων και οι δυνατότητες συνδεσιμότητάς του. Η Renault έκρινε, ότι για να κάνει πιο αποτελεσματικά και φθηνότερα τη δουλειά της, θα πρέπει να συνεργαστεί με κολοσσούς από τον κλάδο των ηλεκτρονικών προκειμένου να συνεργαστούν για την κατασκευή του infotainment και όχι να εξελίξει η ίδια τέτοια συστήματα, όπως κάνουν άλλοι ανταγωνιστές της.
Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι το νέο Renault 5 θα καταφέρει να έχει τιμή γύρω στις 23.000€. Κάτι που σημαίνει ότι με τις επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, που ισχύουν σε πολλές χώρες στην Ευρώπη και στην Ελλάδα, θα κοστίζει πιθανότατα λιγότερο από 20.000€! Σε κάθε περίπτωση πάντως, η αναβίωση ενός τόσο ιστορικού ονόματος θα προκαλέσει ενδιαφέρον στην αγορά, ειδικά αν σχεδιαστικά μοιάζει στο πρωτότυπο που βλέπουμε στις φωτογραφίες.
Για τους νεότερους θυμίζουμε ότι το Renault 5 ήταν στην παραγωγή από το 1972 μέχρι και το 1996. Ουσιαστικά μιλάμε για τον προκάτοχο του Clio, το οποίο βρίσκεται ακόμη στην αγορά και διανύει την πέμπτη του γενιά. Ο Λούκα ντε Μέο που βρίσκεται τώρα στο τιμόνι της Renault έχει δηλώσει ότι η αναβίωση ενός ιστορικού μοντέλου ανάβει μια φλόγα σε ολόκληρη τη μάρκα και το αποτέλεσμα βγαίνει πάντα με αγάπη και προσοχή. Κατά τη θητεία του στη Fiat έπαιξε ρόλο-κλειδί για την αναβίωση του 500 και τώρα που πήγε στη Renault, θέλει να βγει στην παραγωγή ακόμη ένα cult μοντέλο, που δεν είναι άλλο από το 5.
Τα σχέδια των Γάλλων δεν σταματούν εκεί. Ο ντε Μέο αποκάλυψε ότι στο μέλλον θα δούμε πιθανότατα και άλλα νέα ηλεκτρικά μοντέλα με ντιζάιν από το παρελθόν, όπως θα είναι για παράδειγμα ένα μεταμοντέρνο Renault 4 ή Renault 16. Εξάλλου και η Alpine, που σήμερα πουλάει το φανταστικό A110, θα αποκτήσει πολύ μεγαλύτερη βαρύτητα μέσα στον όμιλο. Ο διάδοχος του διθέσιου, κεντρομήχανου και πισωκίνητου A110 θα είναι ένα ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο με πάρα πολύ ισχυρή προσωπικότητα που θα διατηρεί τον fun to drive χαρακτήρα, αλλά θα προσφέρει και τις επιδόσεις που ταιριάζουν σε ένα τέτοιου είδους μοντέλο. Ο Λούκα ντε Μέο έχει πει χαρακτηριστικά ότι θα αποτελεί ένα... κοκτέιλ από μικρό Tesla και Ferrari! Μόνο από αυτό, μπορούμε να καταλάβουμε πολλά.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!