«Hλεκτρική καταιγίδα» με 6 νέα μοντέλα από την Toyota (pics)
H Toyota κατοχύρωσε τον Σεπτέμβριο του 2020 έναν μεγάλο αριθμό κωδικών ονομασιών στην αντίστοιχη ευρωπαϊκή υπηρεσία πατεντών και ευρεσιτεχνιών. Πρόκειται για τις ονομασίες Toyota BZ, Toyota BZ1 έως Toyota BZ5, όπως επίσης και τους κωδικούς Toyota BZ5X και Toyota BZ4X Concept. Προφανώς η κατοχύρωση αφορά σε μελλοντικά μοντέλα των Ιαπώνων, ενώ οι περιπτώσεις όπου έχει προστεθεί το γράμμα Χ καλύπτουν πιθανότατα τις τετρακίνητες εκδόσεις τους.
Η ιαπωνική μάρκα σχεδιάζει να λανσάρει έως το 2025 δέκα νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα, έξι από τα οποία θα είναι ‘’παγκόσμια αυτοκίνητα’’ καθώς θα κυκλοφορήσουν σε όλες τις σημαντικές αγορές του πλανήτη. Η αρχή θα γίνει ήδη από εφέτος, οπότε θα εισάγει η Τoyota στην αμερικανική αγορά δύο νέα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και ένα Plug-in υβριδικό. Το ένα από τα δύο ηλεκτρικά μοντέλα θα μπορούσε να είναι κάλλιστα μία λιμουζίνα, αν κρίνουμε από το σχήμα του στη σχετική ψηφιακή εικόνα που έδωσε στη δημοσιότητα η γνωστή αυτοκινητοβιομηχανία.
Τα μελλοντικά μοντέλα της Toyota βασίζονται στη νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα e-TNGA για ηλεκτρικά οχήματα, η οποία είναι προσαρμοζόμενη και επιτρέπει την παραγωγή εμπροσθοκίνητων, πισωκίνητων και τετρακίνητων εκδόσεων. Το συγκεκριμένο πάτωμα έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Subaru και χάρη στην προσαρμοστικότητά του προσφέρει τη δυνατότητα τοποθέτησης ενός ηλεκτροκινητήρα ή και δύο, κατανεμημένους ανά άξονα.
Αρχή με το BZ3
Το πρώτο νέο μοντέλο της Toyota θα είναι το ΒΖ3 και θα έχει τον ρόλο ενός ηλεκτρικού RAV4. Εκτός από αυτό θα λανσάρει επίσης η εταιρεία έως το 2025 ένα Crossover-SUV, ένα compact μοντέλο, μία λιμουζίνα, ένα πολυχρηστικό βαν και ένα μεγάλο SUV.
Τα σκίτσα του ΒΖ3, τα οποία έχουν κατατεθεί στην υπηρεσία κατοχύρωσης πατεντών και ευρεσιτεχνιών, αποκαλύπτουν ένα όχημα με ριζοσπαστικό σχεδιασμό. Η μάσκα του διαθέτει έντονες ακμές και γωνίες, οι προβολείς LED μοιάζουν με στενόμακρη σχισμή και το μπροστινό καπό είναι κοντό.
Το μεγάλο μπροστινό παρμπρίζ εμφανίζει έντονη κλίση, στα πλευρά ξεχωρίζουν οι γωνίες από τα φρύδια των τροχών και τα μπροστινά και τα μεσαία κολονάκια είναι μαύρα, ώστε να μην σπάνε τις γυάλινες επιφάνειες, που φαίνονται έτσι σαν να αγκαλιάζουν περιφερειακά όλο το αμάξωμα.
Το πενταθέσιο ΒΖ3 θα παράγεται και με ελαφρά αυξημένη απόσταση από το έδαφος σε συνδυασμό με τετρακίνηση ως ΒΖ3Χ. Η βασική έκδοση του ΒΖ3 θα εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα 120 kiloWatt και στη δυνατότερη εκδοχή του ως εμπροσθοκίνητο με ηλεκτρικό μοτέρ 150 kW, ενώ η τετρακίνητη έκδοση θα διαθέτει δύο ηλεκτρικά μοτέρ 160 kW.
Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, δεν πρόκειται να υπάρξουν περισσότερες σπορ εκδοχές, ενώ να πούμε ότι οι μπαταρίες ιόντων λιθίου του αυτοκινήτου έχουν χωρητικότητα 75 Κιλοβατώρων και μπορούν να προσφέρουν στο ΒΖ3 μία αυτονομία έως 500 χιλιομέτρων, με την αντίστοιχη τιμή να είναι ελαφρά χαμηλότερη στην περίπτωση του τετρακίνητου ΒΖ3Χ.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!