Μέχρι 100 ώρες το χρόνο και 1.500€ χάνουν οι οδηγοί στο μποτιλιάρισμα
Μια απόσταση η οποία σε αυτοκινητόδρομο διαρκεί πέντε λεπτά, στην πόλη μετράται σε ώρες. Ειδικά σε αντίξοες καιρικές συνθήκες, απεργίες ή διαδηλώσεις, οι δρόμοι των πόλεων είναι πολλές ημέρες το χρόνο σχεδόν απροσπέλαστοι.
Ωστόσο υπάρχουν και μεγάλες διαφορές από πόλη σε πόλη. Σύμφωνα με την διεθνή έρευνα της INRIX (http://inrix.com/scorecard/), οι αμερικανικές μεγαλουπόλεις είναι πρωταθλητές στην κυκλοφοριακή συμφόρηση. Κατά μέσο όρο, ένας οδηγός στο Λος Άντζελες χάνει το χρόνο 104,1 ώρες ακινητοποιημένος σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης. Περίπου, δηλαδή, 4 ημέρες!
Η Μόσχα, στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, είναι η πόλη με τη δεύτερη μεγαλύτερη καθυστέρηση στην κίνηση, ενώ Νέα Υόρκη, Σαν Φρανσίσκο και η πρωτεύουσα της Κολομβίας Μπογκοτά συγκροτούν το top 5 των πιο «πηγμένων» κυκλοφοριακά πόλεων.
Αρκετά καλές είναι οι συνθήκες στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, εξαιρουμένου του Λονδίνου και του Παρισιού. Από τις 50 μεγάλες πόλεις του κόσμου που ερεύνησε και κατέταξε η έρευνα της INRIX, την πιο άνετη και χαλαρή οδήγηση θα συναντήσει κανείς το Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας. Εξαιρετικές είναι και οι συνθήκες σε Βιέννη, Φρανκφούρτη και Μαδρίτη, με τους οδηγούς σε αυτές να χάνουν μόλις 39-40 ώρες το χρόνο κολλημένοι στην κίνηση.
Το πρόβλημα που αναδεικνύει η έρευνα ωστόσο, δεν είναι μόνο χρονικό. Καθώς όλοι γνωρίζουμε ότι ο χρόνος είναι χρήμα, είναι προφανές ότι οι καθυστερήσεις στις μετακινήσεις κοστίζουν. Εντυπωσιακά πολύ μάλιστα, καθώς στις ΗΠΑ ο μέσος χρόνος καθυστέρησης στο μποτιλιάρισμα των πόλεων κοστίζει σε κάθε οδηγό 1.400 δολάρια το χρόνο.
Στη Γερμανία, το αντίστοιχο κόστος είναι αρκετά υψηλότερο, τόσο αριθμητικά όσο και αναλογικά, καθώς εκφράζεται σε ευρώ. Ο Γερμανός οδηγός που μετακινείται στις πόλεις χάνει κάθε χρόνο 1.530€ λοιπόν, παρότι ο μέσος χρόνος που σπαταλά στο μποτιλιάρισμα είναι πολύ μικρότερος από τις ΗΠΑ. Τα καύσιμα όμως κοστίζουν πολύ πιο ακριβά, όπως και οι χαμένες εργατοώρες.
Η έρευνα δεν περιλαμβάνει την Αθήνα, η οποία πάσχει γενικότερα από περιφερειακούς και δρόμους ταχείας κυκλοφορίας στον αστικό ιστό, με αποτέλεσμα συγκεκριμένες λεωφόροι και δρόμοι να είναι αδιάβατοι τις ώρες αιχμής. Σκεφτείτε ωστόσο πόσα χρήματα χάνουμε το χρόνο στο μποτιλιάρισμα και τι θα μπορούσαμε να κάνουμε με αυτά.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!