9 «άγνωστα» λαμπάκια που βλέπουμε στο ταμπλό των νέων ΙΧ!
Όποιος οδηγεί ένα αυτοκίνητο περίπου δεκαετίας ή, πολύ περισσότερο, ένα παλαιότερο μοντέλο της δεκαετίας του 90 και μπει μέσα σε ένα σύγχρονο, ακόμη και κάποιο μικρό ή φθηνό, είναι πολύ πιθανό να... μπερδευτεί λιγάκι. Οθόνες παντού, κουμπιά, συστήματα, αρκούν για να τον μπερδέψουν, έστω και για μερικά λεπτά.
Εκτός από αυτά, θα δει και αρκετά λαμπάκια στο ταμπλό που δεν έχει ξαναδεί ποτέ πριν, να ανάβουν κατά την ώρα της οδήγησης, πέρα από τα γνωστά που ξέρουμε, από όλα τα υπόλοιπα μοντέλα, όπως για παράδειγμα εκείνο της φθοράς των φρένων, της χαμηλής στάθμης καυσίμου ή τη χαμηλή πίεση των λαδιών του κινητήρα. Ποια μπορεί να είναι αυτά και τι σημαίνει το κάθε ένα; Δείτε παρακάτω τις απαντήσεις!
Σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος
Αν οδηγούμε με κάποια ταχύτητα, δεν αντιδρούμε και το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος ανιχνεύσει εμπόδιο μπροστά από το όχημα σε κοντινή απόσταση, θα ειδοποιήσει τον οδηγό ηχητικά και οπτικά, ώστε να αντιδράσει. Αν δεν το κάνει, θα επέμβει αυτόματα στα φρένα για να αποφύγει το ατύχημα ή να περιορίσει τη σφοδρότητά του. Συνήθως, η ενδεικτική λυχνία που χρησιμοποιείται από τους κατασκευαστές, είναι η παραπάνω.
Σύστημα παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας
Τα σύγχρονα αυτοκίνητα, έχουν ένα σύστημα που μέσω ενός ραντάρ ελέγχει τις διαγραμμίσεις και ειδοποιεί τον οδηγό, αν παρεκκλίνει από τη λωρίδα κυκλοφορίας του χωρίς να ανάψει φλας. Μάλιστα πολλές φορές, επεμβαίνει και στο σύστημα διεύθυνσης διορθώνοντας την πορεία του οχήματος. Αυτή, είναι η λυχνία που ανάβει στο ταμπλό, όταν το λογισμικό ειδοποιεί τον οδηγό για το λάθος του.
Ένδειξη κόπωσης οδηγού
Το σηματάκι με τον... καφέ που μπορεί να ανάψει στον πίνακα οργάνων ή την κεντρική οθόνη πολυμέσων ενός νέου αυτοκινήτου, σημαίνει ότι το όχημα ανίχνευσε κόπωση στον οδηγό και του συστήνει να κάνει μια στάση να ξεκουραστεί και να συνεχίσει το ταξίδι του σε λίγο. Μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις, μπορεί μέσω του GPS να βρει και τα πλησιέστερα μέρη που μπορεί να σταθμεύσει ή να πάρει καφέ.
Σύστημα ειδοποίησης ύπαρξης αυτοκινήτου στη νεκρή γωνία
Οι καθρέφτες, όσο καλά και να ρυθμιστούν αφήνουν ένα μικρό σημείο που δεν είναι ορατό, στο πλάι του αυτοκινήτου μας. Οι περισσότεροι την «έχουμε πατήσει» με αυτό τον τρόπο και είδαμε τελευταία στιγμή ένα μηχανάκι ή ένα αυτοκίνητο που βρισκόταν στη λεγόμενη «νεκρή γωνία». Τα καινούργια μοντέλα, έχουν μια ένδειξη πάνω στον εξωτερικό καθρέπτη, που αν ανιχνεύσει όχημα εκεί, γίνεται πορτοκαλί.
Σύστημα παρακολούθησης πίεσης των ελαστικών
Ποτέ δεν είναι ευχάριστο να «παθαίνεις λάστιχο», όμως τουλάχιστον, τα σύγχρονα αυτοκίνητα σε ειδοποιούν έγκαιρα, ότι υπάρχει απώλεια πίεσης από κάποιο ελαστικό, πριν κλατάρει εντελώς. Σίγουρα το αποτέλεσμα δεν αλλάζει όμως ενισχύει την ασφάλεια, καθώς η οδήγηση με χαμηλή πίεση σε κάποιο ελαστικό είναι επικίνδυνη και δεν γίνεται πάντα άμεσα αντιληπτό από τον οδηγό. Το σύστημα θα ανάψει τη σχετική ένδειξη ακόμη κι αν δεν σκάσει το λάστιχο. Μπορεί απλώς, να χρειάζεται λίγο αέρα.
Start and Stop
Στο φανάρι πλέον, τα περισσότερα αυτοκίνητα απενεργοποιούν τον κινητήρα για να εξοικονομείται καύσιμο. Όταν γίνεται αυτό, ανάβει λυχνία στο καντράν για να ειδοποιεί τον οδηγό και επίσης, υπάρχει σχετική ένδειξη και για την περίπτωση που ο οδηγός απενεργοποιήσει το σύστημα αυτό, από το ανάλογο μπουτόν στην κεντρική κονσόλα.
Cruise Control
Τα ταξίδια μας, έγιναν απείρως πιο άνετα με την εφεύρεση του Cruise Control! Απλώς, επιλέγουμε την ταχύτητα που θέλουμε να ταξιδεύουμε και το ενεργοποιούμε και εκείνο την κρατά, χωρίς να χρειάζεται να πατάμε το γκάζι. Πλέον τα συστήματα έχουν εξελιχθεί ακόμη περισσότερο και αν ανιχνεύσουν αυτοκίνητο μπροστά μας που πηγαίνει πιο αργά, προσαρμόζει την ταχύτητα ώστε να μην χρειαστεί να επιβραδύνει ο οδηγός με «χειροκίνητο» τρόπο.
ESP
Το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας, βρίσκεται στον εξοπλισμό των περισσότερων αυτοκινήτων εδώ και μια δεκαετία περίπου. Όταν ανιχνεύσει ότι το όχημα γλιστρά, φρενάρει τους τροχούς που πρέπει και κλείνει την παροχή καυσίμου, διορθώνοντας την πορεία του! Για πολλούς οδηγούς, έχει αποδειχτεί σωτήριο μέχρι σήμερα. Το λαμπάκι, ανάβει όταν το σύστημα έρθει σε λειτουργία είτε με πλαγιολίσθηση, είτε με σπινάρισμα των τροχών. Αν ο οδηγός το απενεργοποιήσει, ανάβει επίσης, όμως αν ανάψει χωρίς να απενεργοποιηθεί, τότε υπάρχει βλάβη στο σύστημα. Συνήθως, ανάβει «πακέτο» με την αντίστοιχη ένδειξη του ABS, καθώς μοιράζονται την ίδια μονάδα.
Φίλτρο DPF
Τα νέα ντίζελ, τεχνολογίας Euro 5 και μετά, έχουν στο σύστημα εξαγωγής καυσαερίων ένα φίλτρο μικροσωματιδίων DPF που βοηθά στις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων και τη μείωση αποβολών βλαβερών σωματιδίων στην ατμόσφαιρα. Εφοδιάζονται με ένα χαρακτηριστικό λαμπάκι στο ταμπλό που όταν ανάψει, σημαίνει ότι το φίλτρο κάνει αυτόματη αναγέννηση, που γίνεται ανά κάποια χιλιόμετρα και ο οδηγός καλό θα είναι να κρατά σχετικά ψηλά τις στροφές του κινητήρα, κοινώς, να το «ξεκαπνίσει». Μπορεί επίσης να σημαίνει, κάποια βλάβη στο συγκεκριμένο εξάρτημα.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!