Ηχητικό ντοκουμέντο 6 δευτερολέπτων λύνει το μυστήριο για το αεροπλάνο που χάθηκε το 2014 (vid)

Επιμέλεια: Newsroom
Ηχητικό ντοκουμέντο 6 δευτερολέπτων λύνει το μυστήριο για το αεροπλάνο που χάθηκε το 2014 (vid)
Το μυστήριο της πτήσης MH370 της Malaysia Airlines θα μπορούσε να λυθεί, αφού οι ερευνητές ανακάλυψαν βασικά στοιχεία της συντριβής του.

Στις 8 Μαρτίου 2014, 239 επιβάτες και πλήρωμα επιβιβάστηκαν σε μια πτήση Boeing 777 και απογειώθηκαν από το Διεθνές Αεροδρόμιο της Κουάλα Λουμπούρ.

Ωστόσο, το αεροπλάνο της Malaysia Airlines χάθηκε ξαφνικά από το δευτερεύον ραντάρ επιτήρησης του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια της πτήσης και δεν ακούστηκε ποτέ ξανά. Επρόκειτο να φτάσει στον προγραμματισμένο προορισμό του, το διεθνές αεροδρόμιο του Πεκίνου στην Κίνα.

Μια δεκαετία αργότερα, οι αξιωματούχοι εξακολουθούν να είναι αβέβαιοι για το τι συνέβη στην πτήση MH370. Παρά τις εκτεταμένες έρευνες, έχουν ανακαλυφθεί μόνο μικρά τμήματα του αεροπλάνου, χωρίς όμως να εξηγούν πώς ή γιατί χάθηκε.

Τώρα, ένα ηχητικό ήχου έξι δευτερολέπτων θα μπορούσε να δώσει τις απαντήσεις για το πού βρίσκεται το αεροσκάφος και πότε συνετρίβη. Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Κάρντιφ πιστεύουν ότι οι ηχογραφήσεις με υδρόφωνο θα μπορούσαν να είναι το τελευταίο κομμάτι του παζλ και τελικά να εντοπίσουν την πτήση.

Η Εθνική Υπηρεσία Ωκεανών της NOAA εξήγησε ότι το υδρόφωνο είναι μια υποβρύχια συσκευή που ανιχνεύει και καταγράφει ήχους ωκεανών από όλες τις κατευθύνσεις. Αυτό θα μπορούσε σίγουρα να ανιχνεύσει κάτι τόσο μεγάλο όσο ένα αεροσκάφος που πέφτει στον ωκεανό.

Ο μαθηματικός και μηχανικός Dr Usama Kadri, έγραψε στο The Conversation: «Ένα αεροσκάφος 200 τόνων που συντρίβεται με ταχύτητα 200 μέτρων το δευτερόλεπτο θα απελευθερώσει την κινητική ενέργεια που ισοδυναμεί με έναν μικρό σεισμό. Θα ήταν αρκετά μεγάλο για να καταγραφεί από υδρόφωνα χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά».

Ο Dr Kadri και η ομάδα του ανέλυσαν τους υδροακουστικούς σταθμούς της Συνθήκης του Οργανισμού Συνολικής Απαγόρευσης Πυρηνικών Δοκιμών (CTBTO) και έλεγξαν σήματα κατά μήκος της αρχικής διαδρομής πτήσης του MH370, αλλά δεν εντοπίστηκαν αρχικά αντίστοιχες ακουστικές υπογραφές.

«Δεδομένης της ευαισθησίας των υδροφώνων, είναι πολύ απίθανο ένα μεγάλο αεροσκάφος που προσκρούει στην επιφάνεια του ωκεανού να μην αφήνει ανιχνεύσιμη υπογραφή πίεσης, ιδιαίτερα σε κοντινά υδρόφωνα. Αλλά οι δυσμενείς συνθήκες των ωκεανών θα μπορούσαν ενδεχομένως να μειώσουν ή να αποκρύψουν ένα τέτοιο σήμα», ισχυρίζονται οι ερευνητές.

Ο Dr Kadri τόνισε τις δυνατότητες της υδροακουστικής τεχνολογίας για την επίλυση αυτού του μυστηρίου της αεροπορίας. Και εξήγησε: «Με τη βελτίωση των μεθόδων μας και τη διεξαγωγή περαιτέρω πειραμάτων, θα μπορούσαμε να παρέχουμε νέες γνώσεις για την τύχη του MH370 και να βελτιώσουμε την απόκρισή μας σε μελλοντικά θαλάσσια συμβάντα».

Καθώς οι προσπάθειες αναζήτησης για την εύρεση του MH370 ήταν εξαντλητικές για τη Μαλαισία και τις γύρω χώρες που προσπάθησαν να βοηθήσουν στην αναζήτηση στη θάλασσα, αυτά τα δεδομένα θα μπορούσαν ενδεχομένως να λύσουν το μυστήριο της δεκαετίας μια για πάντα.