Οδηγούμε την Aprilia RS660 (vid)
Η Aprilia ανέκαθεν ήταν μια εταιρεία που δεν είχε πρόβλημα να πειραματιστεί και να πρωτοπορήσει, ιδιαίτερα στις σπορ μοτοσικλέτες. Δεν είχε ταμπού στο να «λερώσει τα χέρια της» με καινοτόμες τεχνολογίες και εξεζητημένα μοντέλα, ακόμα και αν αυτά δεν γνώριζαν την αποδοχή που τους άξιζε γιατί πολύ απλά ήταν μπροστά από την εποχή τους.
Κάτι τέτοιο συνέβη και με το ολοκαίνουριο RS660 το οποίο παρουσίασε με μεγάλες τυμπανοκρουσίες η Aprilia στις αρχές του 2021. Το supersport μοντέλο της Aprilia ήρθε να δημιουργήσει μια εντελώς καινούρια κατηγορία σπορ μοτοσικλετών οι οποίες δεν έχουν να κάνουν τόσο με τα απόλυτα νούμερα ιπποδύναμης, αλλά περισσότερο έρχονται για να ευχαριστήσουν οδηγικά ένα μεγάλο φάσμα αναβατών.
Εμφάνιση που «μετράει»
Το νέο RS660 είναι ένα πανέμορφο supersport μοντέλο το οποίο σχεδιαστικά ακολουθεί τη δομή των μεγαλύτερων superbike της φίρμας. Στο εμπρός μέρος δεσπόζουν τα επιθετικά LED φωτιστικά σώματα, ενώ στα πλαινά φέρινγκ συναντάμε 'έξυπνα" αεροδυναμικά βοηθήματα στο εσωτερικό μέρος των πλαστικών. Η ουρά είναι λεπτή και ντελικάτη δημιουργώντας ένα τελείωμα ελκυστικό και ταυτόχρονα ξεχωριστό.
Στην εργονομία η μοτοσικλέτα είναι κάτι άλλο, κάτι που θυμίζει το παρελθόν - τότε που υπήρχαν supersport μοντέλα για χρήση στο δρόμο - αλλά σε μια σύγχρονη πλατφόρμα. Η θέση οδήγησης είναι καλά μελετημένη με την Aprilia να έχει προσέξει πολύ καλά την εργονομία. Η σέλα είναι άνετη και μαλακή, τα κλιπόν είναι σχετικά ψηλά τοποθετημένα και δεν σε αφήνουν να είσαι πολύ σκυφτός. Αισθάνεσαι πολύ οικεία από την πρώτη στιγμή που βρεθείς στη σέλα της RS660 και αυτό είναι το πιο σημαντικό που κατάφερε να πετύχει η Aprilia.
Πολύ καλός ινητήρας
Ένα από τα σημαντικότερα κομμάτια του παζλ στο Aprilia RS660 είναι ο κινητήρας. Πρόκειται για ένα δικύλινδρο σε σειρά σύνολο 659 κ.εκ. το οποίο αποδίδει 100 ίππους στις 10.500 σ.α.λ. με τη ροπή να αγγίζει τα 67Nm στις 8.500 σ.α.λ. Ουσιαστικά το μηχανικό σύνολο είναι το μισό εμπρός κομμάτι του V4 1.100 RSV4 κάτι που σημαίνει ότι είναι μικρό σε διαστάσεις και ελαφρύ.
Η λειτουργία του είναι εξαιρετική με τη ροπή να είναι απλωμένη σε όλο το φάσμα των στροφών, διαθέτει γεμάτες χαμηλές στροφές και δυνατές μεσαίες, ενώ ψηλά δε θα σε απογοητεύσει ανεβάζοντας μέχρι τις 11.000 σ.α.λ. σαν δικύλινδρο V. Αυτό που έχει πετύχει στο κομμάτι του ήχου η Aprilia είναι μοναδικό καθώς μέχρι τις 6.000 σ.α.λ. ο κινητήρας ακούγεται σαν μονοκύλινδρο Moto3 και όταν περάσει αυτό το όριο ο κινητήρας ακούγεται σαν V2 του λίτρου προσφέροντας μια εθιστική μελωδία στον αναβάτη.
Το πλαίσιο είναι αδιαμφισβήτητα το δυνατό σημείο της μοτοσικλέτας έχοντας πετύχει απίθανη ισορροπία μεταξύ άψογης οδηγικής συμπεριφοράς, πληροφόρησης στον αναβάτη και άνεσης όταν κινείσαι στην πόλη. Οι αναρτήσεις είναι προσεκτικά ρυθμισμένες και παρότι δεν είναι εξωτικές κάνουν εξαιρετική δουλειά. Μπροστά συναντάμε ένα ανεστραμμένο πιρούνι Kayaba 41mm με ρύθμιση προφόρτισης και απόσβεσης επαναφοράς. Πίσω έχουμε ένα μονό αμορτισέρ επίσης της KYB με τις ίδιες δυνατότητες ρύθμισης. Το σύνολο λειτουργεί απροβλημάτιστα, ταιριάζει απόλυτα στον χαρακτήρα της μοτοσικλέτας. Τα φρένα της Brembo είναι από τα καλύτερα σύνολα που έχουμε συναντήσει με απίθανη αίσθηση στη μανέτα και τρομερή δύναμη που πολλές φορές ξεπερνάει τις ανάγκες της μοτοσικλέτας για επιβράδυνση.
Υψηλή εχνολογία
Το νέο RS660 δεν υπολείπεται σε ηλεκτρονικά βοηθήματα. Οι Ιταλοί λοιπόν έχουν δώσει στον αναβάτη να επιλέξει ανάμεσα σε πέντε επιλογές οδήγησης οι οποίες χωρίζονται σε δύο επιμέρους κομμάτια (δρόμο και πίστα). Οι τρεις πρώτες είναι οι Dynamic, Commute και Individual, ενώ αν είσαι σε πίστα έχεις τη δυνατότητα να επιλέξεις τις Time Attack και Challenge προσφέροντας και χρονόμετρο! Είναι εξοπλισμένο με νέα ECU Marelli 11MP η οποία ελέγχει την IMU μονάδα και προσφέρει σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης ευαίσθητο στις κλίσεις, ABS στροφής, σύστημα ελέγχου της σούζας, σύστημα ελέγχου στο φρένο του κινητήρα, σύστημα αυτόματου πιλότου και φυσικά ένα απίθανο quickshifter για ανέβασμα/κατέβασμα ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη.
Στο δρόμο το Aprilia ξεδιπλώνει άμεσα τις αρετές του, ιδιαίτερα όταν βρεθείς σε κάποια ορεινή διαδρομή με στροφές ή σε κάποια πίστα. Ανοίγεις το γκάζι και ο κινητήρας ανεβάζει γραμμικά χιλιόμετρα χωρίς να τρομάζει. Τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν σβέλτα και έρχεται η ώρα για την πρώτη στροφή. Το RS660 λατρεύει τη "φόρα" στην είσοδο της στροφής, για να το απολαύσεις λοιπόν τελειώνεις γρήγορα με τα φρένα και αφήνεις τον πανάλαφρο σύνολο να γύρει στην είσοδο. Οι κλίσεις είναι μεγάλες και το μεγάλο όπλο του RS660 είναι η εμπιστοσύνη που δημιουργεί στον αναβάτη από την πρώτη κιόλας βόλτα.
Υπέροχη στο δρόμο
Η μοτοσικλέτα είναι ακλόνητη, κρατάει τη γραμμή της υποδειγματικά και το σημαντικότερο, συγχωρεί τυχόν λάθη επιλογής γραμμής. Μπορείς μέσα στη στροφή να κλείσεις ή να ανοίξεις τη γραμμή σου με το Aprilia να ακολουθεί απροβλημάτιστο την πορεία του χωρίς δισταγμούς και κουνήματα. Από πολύ νωρίς μπορείς να ανοίξεις το γκάζι για την έξοδο από τη στροφή. Ο κινητήρας έχει την ιδανική δύναμη ώστε να ανοίξεις το γκάζι χωρίς τον φόβο κάποιου γλιστρήματος, ενώ αν είσαι πιο άπειρος μπορείς να εμπιστευτείς τα εκπληκτικά ηλεκτρονικά να επαναφέρουν την τάξη αν το παρακάνεις.
Η Aprilia διαφήμισε πολύ το νέο της RS660 και μας γέμισε με ανυπομονησία για το περίφημο supersport μοντέλο της. Η αλήθεια είναι όμως ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μια σπάνια στιγμή που οι προσδοκίες όχι μόνο επιβεβαιώνονται, αλλά αυτή η μοτοσικλέτα ξεπερνάει ακόμα και τα πιο αισιόδοξα σενάρια. Το ιταλικό supersport είναι η ιδανική σπορ μοτοσικλέτα της εποχής μας καθώς με τα σύγχρονα ηλεκτρονικά, την εκπληκτική οδηγική συμπεριφορά, τον γραμμικό κινητήρα και τα εξαιρετικά περιφερειακά μπορεί κάλλιστα να γίνει το σημείο αναφοράς σε μια κατηγορία που μόλις τώρα γεννιέται. Η Aprilia για μια ακόμα φορά δείχνει το δρόμο του μέλλοντος στις σπορ μοτοσικλέτες με το RS660.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!