Test Ride Moto Guzzi V85 Strada: Όλα είναι δρόμος
Δεν γνωρίζω πόσοι από εσάς βρίσκεστε στην κατάλληλη -μεγάλη- ηλικία, ώστε να έχετε βιώσει τις ιδιαίτερα διακριτές διαφορές τόσο των κατασκευαστών, όσο και των «εθνικών σχολών» της μοτοσικλέτας στο παρελθόν. Αναφέρομαι κυρίως στις δεκαετίες του '70, του '80 και του '90, όπου από τον ήχο κάθε δικύκλου μπορούσες να ξεχωρίσεις τον κατασκευαστή και φυσικά τη χώρα προέλευσης.
Σήμερα οι μοτοσικλέτες έχουν γίνει πολύ καλύτερες. Απείρως καλύτερες. Και τόσο ασφαλείς, ώστε για να πέσεις δεν αρκεί απλώς το απότομο άνοιγμα του γκαζιού ή μια μεγαλύτερη της καθέτου κλίση στη στροφή, όπως τότε. Ταυτόχρονα όμως έχουν γίνει τόσο ίδιες, ώστε ψάχνεις πολλά δευτερεύοντα στοιχεία για να τις ξεχωρίσεις -ακόμα και κατά την οδήγησή τους.
Δεν είμαι από αυτούς που θα υποστηρίξουν ότι αποτελεί πρόβλημα το προνόμιο να επιλέγουμε ανάμεσα σε άριστες, πολύ καλές και καλές μοτοσικλέτες, ασχέτως κατασκευαστή και χώρας προέλευσης. Ενώ κάποτε πάσχιζες να διαχειριστείς 80 ίππους με καμπύλη απόδοσης της κορυφής Έβερεστ, φρένα ποδηλάτου και πλαίσιο αραμπά.
Λείπει όμως ο χαρακτήρας, ειδικά στην κατηγορία των μεσαίων adventure μοτοσικλετών, όπου ο σωστός μεν αλλά κοινός δρόμος των εν σειρά δικύλινδρων κινητήρων με τα διαστήματα ανάφλεξης των 270 μοιρών έχει δημιουργήσει ένα ιδιότυπο ολιγοπώλιο.
Οποία έκπληξη λοιπόν, όταν η ιστορική Moto Guzzi, έχοντας βρει πλέον το σωστό βηματισμό εντός του Piaggio Group, παίρνει τα καλύτερα στοιχεία του παρελθόντος της, τα συνδυάζει με κορυφαία τεχνολογία περιφερειακών και ψηφιακών συστημάτων, τα τυλίγει σε μια προσεγμένη κατασκευαστικά και κομψή αισθητικά συσκευασία και μας τα προσφέρει σε μια πολύ λογική τιμή.
Η V85 TT ήταν η μοτοσικλέτα που άνοιξε το σύγχρονο δρόμο της Moto Guzzi το 2019 και έβαλε τον αετό του Mandello στο short list πολλών νέων μοτοσικλετιστών. Διότι καλή, χρήσιμη και πολύ ξεχωριστή η γκάμα των νέο retro μοντέλων V7 και V9, αλλά η εμπορική πίτα μοιράζεται σχεδόν όλη στα adventure μοντέλα. Η παρουσίαση λοιπόν της V85 αύξησε σημαντικά τις πωλήσεις της μάρκας από το 2019 και μετά, ενώ πλέον ήρθε η ώρα της πρώτης εξέλιξης της αρχικής ιδέας.
Η ανανέωση έφερε και έκδοση Strada
Το 2024, ήρθε η ώρα της ανανέωσης για την σειρά των V85. O εμβληματικός αερόψυκτος εγκάρσιος V-twin των 90° έπρεπε να τηρεί τις νέες προδιαγραφές Euro 5+ και έτσι προικίστηκε με νέες κυλινδροκεφαλές, με σύστημα μεταβλητού χρονισμού και αισθητήρες προανάφλεξης που συμβάλλουν στην ακριβέστερη ρύθμιση της τροφοδοσίας και της καύσης. Με αυτές τις αλλαγές, το κέρδος είναι διπλό: Mείωση στην εκπομπή ρύπων, αύξηση στις τιμές της ιπποδύναμης και της ροπής.
Οι ίπποι πλέον είναι 80 (από 76) και η ροπή έχει ανέβει στα 83Nm, με το 90% της μέγιστης τιμές της να αποδίδεται από τις 3.000 σ.α.λ. μόλις. Αλλαγές έχουν γίνει και στο σύστημα εξαγωγής, στο οποίο έχουν τοποθετηθεί τρεις αισθητήρες λάμδα ώστε να υπάρχει πάντα η ιδανικής ρύθμιση του στοιχειομετρικού μίγματος.
Η προσθήκη αδρανειακής μονάδας έξι αξόνων (IMU) για την κορυφαία λειτουργία των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας αφορά μόνο τις εκδόσεις TT και Travel, ενώ η νεότερη Strada που προστέθηκε φέτος και αποτελεί και το αντικείμενο της δοκιμής μας, δεν την διαθέτει. Διαθέτει όμως χυτές ζάντες και ασφάλτινα ελαστικά, πάντα σε διαστάσεις 17” πίσω και 19” μπροστά, με αποτέλεσμα τα γεωμετρικά της χαρακτηριστικά να έχουν διαφοροποιηθεί και το βάρος να είναι το μικρότερο των 3 μοντέλων της γκάμας, στα 226 κιλά πλήρης υγρών.
Που αλλού, παρά στο δρόμο
Εκεί που όλα τα φληναφήματα και οι πομφόλυγες των ενημερωτικών δελτίων των εταιρειών αποδεικνύονται τέτοια ή όχι, είναι στο δρόμο. Εκεί που ο οδηγός γίνεται ένα με τη μοτοσικλέτα και πρέπει όχι μόνο να μετακινηθεί, αλλά και να απολαύσει την οδήγηση. Διότι ποιος ο λόγος να διαθέσει πολλές χιλιάδες ευρώ, αντί μόλις δύο από αυτές για ένα κινέζικο παπί ώστε να κάνει μια χαρά τη δουλειά του. Τουλάχιστον στην πόλη.
Παρότι διατηρεί τον adventure χαρακτήρα των αδελφών της, η V85 Strada έχει ξεκάθαρα στόχο την κίνηση στην άσφαλτο. H απόσταση της σέλας από το έδαφος παραμένει στα 83 εκατοστά και οι διαδρομές των αναρτήσεων στα 17 εκατοστά εμπρός και πίσω, ωστόσο τα ασφάλτινα ελαστικά και, το κυριότερο, το μικρότερο βάρος που έχει εξοικονομηθεί κυρίως από τους τροχούς, καθιστά τη μοτοσικλέτα πολύ πιο ευέλικτη.
Ο κινητήρας παραμένει αρκετά «ζωντανός» σε κραδασμούς οι οποίοι όμως δεν ενοχλούν διόλου, λόγω της συχνότητάς τους, ενώ έχει εξαιρετική ροπή και ελαστικότητα. Επίσης, έχει κερδίσει δύναμη στις ψηλότερες στροφές, με αποτέλεσμα να είναι απολαυστικός σε όλο το φάσμα των στροφών λειτουργίας του.
Το κιβώτιο των έξι σχέσεων παραμένει σκληρό, ωστόσο έχει σωστό κούμπωμα και είναι το μοναδικό ίσως σημείο της μοτοσικλέτας που χρειάζεται βελτίωση σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Γεωμετρία και στιβαρότητα δίνουν στην V85 Strada μια απόλυτα φιλική στις αλλαγές κατεύθυνσης αλλά και ακλόνητη στα πολλά χιλιόμετρα συμπεριφορά, ενώ τα φρένα της Brembo είναι κορυφαία τόσο σε αίσθηση, όσο και σε αποστάσεις ακινητοποίησης.
Οι αναρτήσεις, με ανεστραμμένο πιρούνι 41 χιλ. εμπρός και μονό αμορτισέρ πίσω δίνουν τη δυνατότητα ρύθμισης της προφόρτισης του ελατηρίου και της απόσβεσης επαναφοράς και στις στάνταρ ρυθμίσεις τους ήταν εντυπωσιακά ενδοτικές στις ανωμαλίες της ασφάλτου, αλλά όχι χαλαρές.
Τα ελαστικά με πλάτος 110 χιλ. εμπρός και 150 πίσω αντίστοιχα είναι τυπικά της κατηγορίας από άποψη διαστάσεων, ενώ προέρχονται από την Dunlop και έχουν πολύ καλή συμπεριφορά σε όλες τις συνθήκες.
Η οδήγηση της V85 Strada είναι απολαυστική για όλες τις αισθήσεις. Ο κινητήρας λειτουργεί υπέροχα και έχει ένα στακάτο μπάσο ήχο που σου φτιάχνει τη μέρα, η θέση οδήγησης είναι σωστή, η δύναμη πανταχού παρούσα και η αίσθηση ελέγχου εξαιρετική. Ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει τη ζελατίνα σε τρία σημεία για καλύτερη προστασία από τον αέρα εύκολα και χωρίς εργαλεία, ενώ έχει επίσης να επιλέξει μεταξύ τριών προγραμμάτων απόδοσης του κινητήρα (Road, Sport και Rain). Στο ταξίδι δε, ή ύπαρξη του στάνταρ Cruise Control αποτελεί ένα ακόμα μεγάλο πλεονέκτημα.
Δεν χορταίνεις χιλιόμετρα με αυτή τη μοτοσικλέτα και μάλιστα όχι διαδικαστικά, αλλά ευχάριστα. Η διαφορετικότητά της δεν είναι απλά ένα σύνολο ιδιαίτερων χαρακτηριστικών τα οποία πρέπει να συνηθίσεις ή στα οποία πρέπει να προσαρμοστείς. Αντίθετα, τα επιμέρους στοιχεία της συνθέτουν ένα εξαιρετικό σύνολο το οποίο δεν θέλεις να αποχωριστείς. Μπορεί να μην είναι η πιο δυνατή, η πιο εξοπλισμένη, η πιο ευέλικτη ή η πιο γρήγορη της κατηγορίας. Είναι όμως σίγουρα αυτή με τον πιο έντονο χαρακτήρα.
Δεν χαρίζεται, αλλά ούτε ελιτίζει
Με κόστος 12.790 ευρώ, η Motο Guzzi V85 Strada δεν είναι σίγουρα η φθηνότερη της αγοράς. Για παράδειγμα, το αντίστοιχης φιλοσοφίας Suzuki V-Strom 800 ξεκινά από τα 10.996 ευρώ και είναι μια επίσης εξαιρετική μοτοσικλέτα. Δεν είναι όμως τόσο ξεχωριστή σε αίσθηση όσο η ιταλική πρόταση και σίγουρα όχι ανάλογα ιδιαίτερη. Επίσης θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η Moto Guzzi παρέχει δωρεάν 2 χρόνια επέκταση της εργοστασιακής εγγύησης, επιπλέον της 2ετούς βασικής εγγύησης, για αγορές έως το τέλος του 2024.
Photo Credit: Moto Guzzi
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!