Οδηγήσαμε τη Moto Guzzi Stelvio: Μοτοσικλέτα με χαρακτήρα

Νίκος Γιαννούλας
Οδηγήσαμε τη Moto Guzzi Stelvio: Μοτοσικλέτα με χαρακτήρα
Υπάρχουν ακόμα μοτοσικλέτες που μιλούν κατευθείαν στο συναίσθημα; Κι' όμως, υπάρχουν.

Έχω την αίσθηση, αν όχι τη βεβαιότητα, ότι κανείς δεν αγοράζει μια μεγάλη adventure μοτοσικλέτα μόνο για να μετακινείται μαζί της. Ο λόγος είναι απλός: Μετακίνηση μπορεί να προσφέρει και μια μεσαίου μεγέθους και κυβισμού ασιατική adventure των 6.000 ευρώ, ακόμα και αν προσβλέπεις σε συχνό πήγαινε – έλα, Αθήνα – Βόρειο Ακρωτήριο.

Moto Guzzi Stelvio
Είναι διαφορετικοί οι λόγοι που σε οδηγούν στην απόκτηση ενός «θηρίου» με ισχύ πολύ μεγαλύτερη των 100 ίππων, δύο εκατοντάδες κιλά βάρος, δύο δεκάδες χιλιάδες ευρώ κόστος και εξοπλισμό αστρόπλοιου. Είναι η σιγουριά πως ό,τι και να ζητήσεις -πέραν της απλής μετάβασης από σημείο Α σε Β- θα το έχεις: ατελείωτη ισχύ, ακούραστες φρενάρες, εκπληκτικές αναρτησάρες, χώρους μεζονέτας και δυνατότητες διάσχισης ακόμα και ωκεανών. Να μην ξεχάσω φυσικά και τη σχεδίαση, που θα αντικατοπτρίζει όλα τα παραπάνω.

Revoil S. Unleadead 100


Το φαίνεσθαι έχει και ουσία


Η νέα Moto Guzzi Stelvio είναι μια εντυπωσιακή αισθητικά μοτοσικλέτα, επιβλητική αλλά όχι ογκώδης. Με το χρωματικό συνδυασμό του γκρι, μαύρου και κίτρινου ή πορτοκαλί αν προτιμάτε, κερδίζει άμεσα τις εντυπώσεις. Πολύ ισορροπημένοι όγκοι, προσοχή στη λεπτομέρεια και μια δόση υψηλής ποιότητας κατασκευής, συνθέτουν ένα συνολικό αποτέλεσμα ιδιαίτερα κολακευτικό.

 

Moto Guzzi Stelvio
Ευτυχώς, όμως, η ιταλική μάρκα δεν έμεινε μόνο στο φαίνεσθαι για να κερδίσει τον υποψήφιο αγοραστή. Η αεροδυναμική έχει δεχτεί εκτεταμένη και σχολαστική έρευνα, με στόχο να βελτιστοποιηθεί η προστασία από τον αέρα, η άνεση και η απόλαυση της οδήγησης. Να σημειώσουμε εδώ ότι η Moto Guzzi είναι η πρώτη εταιρεία κατασκευής μοτοσυκλετών που διαθέτει τη δική της αεροδυναμική σήραγγα.

Moto Guzzi Stelvio


Η νέα Stelvio έχει σχεδιαστεί επίσης ώστε να αξιοποιεί πλήρως καινοτόμες τεχνολογικές εφαρμογές του Piaggio Group, όπως το σύστημα υποβοήθησης οδηγού (Rider Assistant Solution), το οποίο έχει αναπτυχθεί στη Βοστόνη από το Piaggio Fast Forward (PFF) και χρησιμοποιεί την τεχνολογία 4D Imaging Radar.


Κορυφαία ενεργητική ασφάλεια


Είναι λοιπόν η πρώτη φορά που τοποθετούνται αισθητήρες ραντάρ σε μοτοσικλέτα, με πρόνοια για τη γωνία κλίσης της μοτοσικλέτας στις στροφές. Τα πλεονεκτήματα έγκεινται σε ένα εξαιρετικά ευρύ οπτικό πεδίο και στην αξιόπιστη παρακολούθηση ανεξάρτητα από τον εξωτερικό φωτισμό και τις περιβαλλοντικές συνθήκες. Παίζουν δε βασικό ρόλο στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας, παρέχοντας τις λειτουργίες Forward Collision Warning (FCW), Blind Spot Information System (BLIS) και Lane Change Assist (LCA), ενώ υπάρχει και η δυνατότητα προσθήκης του Following Cruise Control (FCC), που προσαρμόζει την ταχύτητα της μοτοσικλέτας σε αυτή των προπορευόμενων οχημάτων κατά τη λειτουργία του Cruise Control.

Moto Guzzi Stelvio


Το γεγονός ότι δεν χρειάστηκε να ασχοληθούμε καθόλου με τα παραπάνω συστήματα, παρά μόνο να απολαμβάνουμε την βοήθεια που μας προσέφεραν, αποτελεί την καλύτερη κριτική για την άψογη λειτουργικότητά τους. Τα καλά νέα συνεχίζονται με την υιοθέτηση της προηγμένης μονάδας ελέγχου Marelli 11MP και της πλατφόρμας αδράνειας 6 αξόνων, που επιτρέπει την πλήρη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του Cornering ABS, το οποίο έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με την Continental.


Κινητήρας με χαρακτήρα


Η «ψυχή» ωστόσο μια μοτοσικλέτας είναι ο κινητήρας της και η Stelvio διαθέτει έναν από τους πλέον χαρακτηριστικούς παγκοσμίως, τον εγκάρσιο V90. Εντελώς νέος, υγρόψυκτος και 4βάλβιδος, με πρώτη τοποθέτηση στο Mandelo, έχει χωρητικότητα 1.042 κ.εκ. και απόδοση ισχύος 115 ίππους, με ροπή 105 Nm. Υπάρχουν διαθέσιμα πέντε συνολικά Riding Modes, τα Tourism, Rain, Street, Sport και Off-Road. Η ενσωμάτωση ενός αντίθετα περιστρεφόμενου άξονα δεν αποσκοπεί στην εξισορρόπηση των πρωτευουσών δυνάμεων αφού αυτό έχει επιτευχθεί από την αρχιτεκτονική 90°. Αντίθετα, σκοπός του είναι να μειώνει την εγκάρσια ροπή στρέψης και να βελτιώνει τη συμπεριφορά της μοτοσικλέτας και να ελαχιστοποιεί τις ανεπιθύμητες αντιδράσεις κατά την επιτάχυνση και την επιβράδυνση.

Moto Guzzi Stelvio


Χαρακτηριστικό του εξαιρετικού κινητήρα είναι η ελαστικότητα από τις πολύ χαμηλές στροφές, με highlight την απόδοση στις μεσαίες, οι οποίες είναι και αυτές που βοηθούν τον οδηγό σε κάθε οδηγική συνθήκη. Με το πρόγραμμα Street ή Sport, η δύναμη είναι πάντα εκεί ακόμα και αν οι σ.α.λ. πέσουν κοντά στις 2.000, ενώ το μοτέρ δεν ασθμαίνει ούτε ψηλά, φτάνοντας με άνεση στον κόφτη λίγο πάνω από τις 9.000 σ.α.λ.

Moto Guzzi Stelvio


Η αίσθηση της ισχυρής ώσης χωρίς το παραμικρό σκαλοπάτι ή κόμπιασμα είναι αυτή που έχει ο οδηγός σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού, με απόλυτη μάλιστα γραμμικότητα. Έτσι, μπορεί να οδηγεί είτε σαν κανίβαλος, είτε χαλαρά και να βλέπει μάλιστα και μέση κατανάλωση πολύ κοντά στα 5 λίτρα/100 χλμ.

Moto Guzzi Stelvio


Ένα ακόμα χαρακτηριστικό του κινητήρα της Stelvio είναι ότι πάλλεται και δονείται με ένα γλυκό και χαλαρωτικό τέμπο, χωρίς οι χαμηλής συχνότητας κραδασμοί που παράγει να γίνονται ενοχλητικοί. Τέλος, ο ήχος που βγαίνει από την εξάτμιση είναι μπάσος, στακάτος αλλά όχι έντονος, με μια υποψία μικρών σκασιμάτων στο απότομο κλείσιμο του γκαζιού σε χαμηλές στροφές. Μέθεξη.

Moto Guzzi Stelvio


Πάμε σαν άλλοτε


Ο χαρακτήρας είναι κάτι που δεν εξηγείται εύκολα, τόσο όταν μιλάμε για έμβια όντα, όσο και για άψυχα. Είναι όμως πάντα εκεί και μας έλκει ή μας απωθεί, ανάλογα με το πόσο συμβατός είναι σε σχέση με τον δικό μας. Στη δική μου περίπτωση, η Stelvio μίλησε κατευθείαν στην ψυχή μου. Αντιπαρέρχομαι όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά και κρατάω το γεγονός ότι έχεις στα χέρια σου μια μοτοσικλέτα που νοιώθεις προέκταση του σώματός σου. Κάθεσαι εξαιρετικά, με σωστές γωνίες σε πόδια και χέρια και πάνω σε μια σέλα αναπαυτική και με σωστή απόσταση από το έδαφος.

Moto Guzzi Stelvio


Ανοίγεις το γκάζι και απογειώνεσαι, φρενάρεις με τα άριστα φρένα της Brembo (ακτινικές 4πίστονες δαγκάνες με δίσκους των 320 χλστ. εμπρός, πίσω ένας 280 χλστ.) και αγκιστρώνεσαι, ρίχνεις τη μάζα των 246 κιλών στη στροφή και διαγράφει τροχιές διαβήτη χωρίς την παραμικρή ταλάντωση ή υποψία υποστροφής. Η αίσθηση στιβαρότητας και σιγουριάς είναι μοναδική, τόση που μπορεί να υπερβάλλεις ειδικά σε δευτερεύων ορεινό οδικό δίκτυο.

Moto Guzzi Stelvio


Υπεύθυνα για αυτή την εξαιρετική αίσθηση είναι και τα tubeless ελαστικά Michelin Anakee Adventure , διαμέτρου 19 ιντσών και πλάτους 120 χλστ. εμπρός και 17 ιντσών και πλάτους 170 χλστ. πίσω σε ακτινωτές ζάντες, τα οποία παρότι διπλής χρήσης, δίνουν πολύ καλή αίσθηση και μεγάλη γραμμικότητα αν προκύψει απώλεια πρόσφυσης.
Στις υψηλές ταχύτητες, η Stelvio είναι ακλόνητη, με την ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα της και τους πλαστικούς εκτροπείς στα πλευρά της εμπρός μάσκας να κάνουν πολύ καλή δουλειά. Η ρύθμιση της ανάρτησης, με ανάποδο πιρούνι της Sachs και διάμετρο καλαμιών 46 χλστ. εμπρός και μονό αμορτισέρ πίσω είναι εξαιρετική, με επαρκή ενδοτικότητα και ταυτόχρονα εξάλειψη των ταλαντώσεων. Επιπρόσθετα, η δυνατότητα ρύθμισης της προφόρτισης του ελατηρίου και της απόσβεσης επαναφοράς και στις δύο περιπτώσεις, δίνει στον αναβάτη την ευχέρεια να φέρει τις αναρτήσεις πιο κοντά στις προτιμήσεις του, ή στην εκάστοτε χρήση.

Moto Guzzi Stelvio


Το χώμα δεν είναι το κυρίως πεδίο κίνησης της Moto Guzzi Stelvio, παρότι η συνολική στιβαρότητα, η λειτουργία των αναρτήσεων και τα ελαστικά επαρκούν και για αυτή τη χρήση. Τα 246 κιλά ωστόσο της κατασκευής δεν είναι ότι πιο εύκολο σε δύσκολες καταστάσεις, οπότε καλό είναι να μένει ο αναβάτης στα πλαίσια της διάσχισης ενός βατού χωματόδρομου, ειδικά αν είναι φορτωμένος και με συνεπιβάτη. Από την άλλη πλευρά, εύκολα θα σηκωθεί κανείς στα μαρσπιέ, ενώ το φαρδύ τιμόνι δίνει επαρκή μοχλό και η γραμμική λειτουργία του κινητήρα βοηθά τον έλεγχο.

Moto Guzzi Stelvio


Όλα τέλεια λοιπόν με την Stelvio; Θα το ευχόμαστε για κάθε μοτοσικλέτα, αλλά δεν ισχύει για καμία και φυσικά ούτε για τη συγκεκριμένη. Το αγκαθάκι στο σύνολο κινητήρας – φρένα – αναρτήσεις που τόσο μας εξέπληξε θετικά, λέγεται κιβώτιο ταχυτήτων. Σχετικά σκληρό στις αλλαγές και σχετικά δύσκολο στην εύρεση της νεκράς, βελτιώνεται όσο ζεσταίνεται ο κινητήρας αλλά δεν έρχεται ποτέ στο επίπεδο της άψογης λειτουργίας ενός αντίστοιχου ιαπωνικού. Με το πέρασμα των χιλιομέτρων το συνηθίζεις φυσικά και δεν σε ενοχλεί πλέον, ειδικά αν επικεντρωθείς στις πολύ σοφά διατεταγμένες σχέσεις του, έξι τον αριθμό. Εδώ αξίζει τον κόπο να προσθέσει κανείς το προαιρετικό σύστημα Quick Shift για ανέβασμα και κατέβασμα σχέσεων χωρίς συμπλέκτη, με μόλις 199 ευρώ.

Moto Guzzi Stelvio


Χαράς ευαγγέλια και στο ταμείο


Η τιμή αγοράς της νέας Stelvio ξεκινά από τα 16.499€ και το μοντέλο διατίθεται σε δύο χρωματισμούς. Πολύ εύστοχα η Moto Guzzi διατήρησε τον εξοπλισμό ασφάλειας σε υψηλό επίπεδο και έκανε αβαρίες σε στοιχεία άνεσης, δίνοντας τη δυνατότητα να προστεθούν εκ των υστέρων: Ενδεικτικά η θερμαινόμενη σέλα, τα κάγκελα προστασίας κινητήρα, το σύστημα πολυμέσων, ο συναγερμός, το κεντρικό στάντ, οι βαλίτσες με τις βάσεις τους και πολλά ακόμα. Έτσι δίνει τη δυνατότητα αγοράς μιας εξαιρετικής Adventure μοτοσικλέτας σε χαμηλή αρχική τιμή και απόλυτο έλεγχο του επιπρόσθετου κόστους, ανάλογα τη χρήση.

Αν λοιπόν ψάχνετε μια μοτοσικλέτα adventure που θα μιλήσει τόσο στην καρδιά, όσο και στη λογική σας, δεν θα μοιάζει με καμία άλλη και θα είναι πάντα έτοιμη για νέες περιπέτειες, βάλτε τη νέα Moto Guzzi Stelvio πολύ ψηλά στη λίστα των επιλογών σας.

Photo Credit: Βασίλης Κωστάκος

Στο gmotion by gazzetta επιλέγουμε κορυφαίο εξοπλισμό ασφάλειας και προστασίας μόνο από το motomarket

motomarket

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!