Test Drive: Kymco DT X360 (vid)
Ήταν μοιραίο: Η τεράστια επιτυχία της κατηγορίας των scooter δημιούργησε την ανάγκη νέων προτάσεων, που διευρύνουν τις κορυφαίες αστικές και πρακτικές τους δυνατότητες. Από μικρές μοτοσικλέτες για αποκλειστική χρήση στην πόλη, άρχισαν σε πρώτη φάση να ανεβάζουν τον κυβισμό τους, να προσφέρουν επιδόσεις και οδική συμπεριφορά μοτοσικλέτας και στη συνέχεια...
Όχι προσεχώς, αλλά πλέον εδώ, έχουμε στα χέρια μας ένα ακόμα scooter που αυξάνει τις δυνατότητες κίνησης των δυνητικών του αναβατών όχι μόνο εκτός πόλης, αλλά και εκτός ασφάλτου. Την αρχή έκανε μεν η Honda, με το εξαιρετικό αλλά και πολύ ακριβό X-ADV 750. Τη συνέχεια δίνει πλέον η Kymco, με ένα adventure crossover scooter που δεν απευθύνεται σε ένα περιορισμένο κοινό, αλλά σε όλους τους αναβάτες.
Το DT X360 έρχεται να τοποθετηθεί στη μεσαία κατηγορία των scooter, εκεί όπου συγκεντρώνεται το μέγιστο του εμπορικού ενδιαφέροντος και οι προτιμήσεις των αναβατών. Διότι, πλέον, οι κάτοχοι scooter αντιλαμβάνονται τα πλεονεκτήματα της χρήσης των δίκυκλων και σταδιακά επιθυμούν να κάνουν περισσότερα πράγματα με αυτό που αρχικά πίστευαν ότι θα έχουν μόνο ως μέσο εξυπηρέτησης.
Με το DT X360 ακριβώς αυτός είναι ο στόχος. Δηλαδή η εύκολη, ταχύτατη, οικονομική και ασφαλής καθημερινή μετακίνηση, η οποία όμως συμπληρώνεται από την ικανότητα κάλυψης μεγάλων αποστάσεων, με ένα ή δύο άτομα, όταν ο αναβάτης το επιλέξει.
Για τα πάντα όλα
Πρώτιστο στοιχείο αυτής της διττής προσωπικότητας είναι φυσικά οο κινητήρας. ο γνωστός G5-SC της Kymco, υγρόψυκτος 321 κ.εκ., προδιαγραφών Euro5, μονοκύλινδρος με τετραβάλβιδη κεφαλή και έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής. Αποδίδει 28,6 ίππους στις 7.500rpm και 29,3 Nm ροπή στις 5.750 rpm.
Έχει υποστεί αλλαγές στη χαρτογράφηση της κεντρικής μονάδας και στον ψεκασμό της Bosch, και είναι ρυθμισμένος έτσι ώστε να αποδίδει την ισχύ του απόλυτα γραμμικά και τη ροπή από τις πολύ χαμηλές στροφές. Στην πράξη, αυτά τα χαρακτηριστικά τα αντιλαμβάνεται ο αναβάτης άμεσα, με μεστή επιτάχυνση και πολύ καλές επιδόσεις. Χαρακτηριστική είναι επίσης η ποιότητα λειτουργίας, χωρίς κραδασμούς και πτώση ή κορύφωση της ισχύος. Ένα ευπρόσδεκτο επίσης χαρακτηριστικό είναι ο μπάσος ήχος, χαμηλής έντασης αλλά πολύ εντυπωσιακής χροιάς, στις χαμηλές στροφές.
Στην πράξη ο αναβάτης μπορεί να κινείται όλη μέρα με ένα ή δύο άτομα και ταχύτητες έως και 130 χιλιόμετρα -140 είδαμε με ένα άτομο- χωρίς το παραμικρό πρόβλημα στον ανοιχτό δρόμο. Σε αυτό συμβάλλει και το μεγάλο ρεζερβουάρ βενζίνης των 12,5 λίτρων, που εξασφαλίζει αυτονομία η οποία με ήπια οδήγηση μπορεί να ξεπεράσει τα 300 χλμ.
Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική και επιπλέον οι θήκες και οι χώροι αποθήκευσης -πέραν αυτού κάτω από τη σέλα που χωρά έως και 2 full face κράνη- πολλοί και πρακτικοί. Επιπρόσθετα, υπάρχουν και δύο θύρες USB για τη φόρτιση ηλεκτρονικών συσκευών. Το πολύ μικρό ζελατινάκι εμπρός κάνει μάλιστα δουλειά στις μεγάλες ταχύτητες, χωρίς να ενοχλεί το οπτικό πεδίο του οδηγού. Τέλος, τα led φώτα, τόσο εμπρός όσο και πίσω, έχουν την ιδανική ένταση και το εύρος για να έχει ο αναβάτης σωστή ορατότητα και πέραν της αστικής χρήσης.
Ασφάλεια παντού
Τα όργανα είναι ψηφιακά, πληρέστατα και με τέτοιο μέγεθος, που διαβάζονται και από τα παραπλεύρως κινούμενα οχήματα. Το κόψιμο του τιμονιού ιδανικό για τους ελιγμούς στις αστικές μετακινήσεις, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι η γεωμετρία είναι σωστή, καθώς το DT X360 δεν γίνεται νευρικό ή απότομο στις μεγάλες ταχύτητες. Τα φρένα, με τη συμβολή του εξαιρετικού ABS της Bosch εξασφαλίζουν πέδηση με απόλυτη ασφάλεια σε όλες τις συνθήκες.
Στον τομέα της ασφάλειας σημαντική είναι και η συμβολή του συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης του πίσω τροχού της Bosch, το οποίο μάλιστα έχει και τη δυνατότητα απενεργοποίησης, αν ο αναβάτης κρίνει ειδικά εκτός δρόμου, ότι αυτό απαιτείται.
Πραγματικό adventure
Για τη διττή φύση του DT X360 και την ικανότητά του να κινείται προς πάσα κατεύθυνση, υπεύθυνη εν πολλοίς είναι η σχεδίαση της ανάρτησης. Φυσικά διαθέτει μεγαλύτερες διαδρομές από αυτές ενός συμβατικού scooter, πιο σκληρά ελατήρια και νέες αποσβέσεις σε επαναφορά και συμπίεση. Οι τροχοί είναι 14 και 13 ιντσών μπροστά και πίσω αντίστοιχα, οι ενισχυμένες αλουμινένιες ζάντες είναι νέας σχεδίασης και τα ελαστικά διπλής χρήσης είναι διαστάσεων 120/80-14 και 150/70-13.
Στην πράξη όλα τα παραπάνω δεν λειτουργούν καλά μόνο εκτός δρόμου, αλλά κυρίως εντός όπου το DT X360 θα περάσει και το μεγαλύτερο μέρος της χρήσης του. Η ανάρτηση είναι από τις καλύτερες σε scooter της Kymco και εξαιρετική συνολικά, ενώ η ευελιξία και η σταθερότητα συνδυάζονται ιδανικά. Το μηχανάκι έχει, λόγω απόστασης από το έδαφος και ενισχύσεων, τη δυνατότητα κίνησης σε βατούς χωματόδρομους -χωρίς φυσικά να κυνηγά δάφνες σε συνθήκες enduro.
Ταυτόχρονα, κάποιες γνωστές... trial καταστάσεις εντός πόλης, όπως η υπερπήδηση των ρείθρων πεζοδρομίων, γίνονται πιο εύκολα και χωρίς τον κίνδυνο του τραυματισμού στο κάτω μέρος.
Η ευκολία στο προσκήνιο
Στον πληρέστατο οδηγικά χαρακτήρα του Kymco DT X360 έρχονται να προστεθούν και τα πολλά στοιχεία εξοπλισμού. Σε πολλά από αυτά αναφερθήκαμε ήδη, αφήνοντας για το τέλος το πιο πρακτικό, που αφορά στο σύστημα keyless. Με το κλειδί -πομπό- στην τσέπη, ενεργοποιείται πανεύκολα ο κεντρικός διακόπτης εφ' όσον ο αναβάτης πλησιάσει σε απόσταση περίπου 1 μέτρου και έτσι δεν χρειάζεται να ψάχνει κάθε φορά το κλειδί σε τσέπες. Ταυτόχρονα, από τον κεντρικό διακόπτη ανοίγουν τα πάντα, οπότε έχουμε να κάνουμε με το κορυφαίο ίσως στοιχείο πρακτικότητας στην καθημερινή χρήση.
Με κόστος 5.995 ευρώ, το νέο Kymco DT X360 είναι ένα scooter μοναδικό στο είδος του, που θα βάλει είτε το νέο αναβάτη είτε και τον πιο έμπειρο, στη λογική της απόδρασης από την καθημερινότητα. Ταυτόχρονα, μπορεί να παίξει το ρόλο της μιας και μοναδικής μοτοσικλέτας, η οποία με ελάχιστους συμβιβασμούς μπορεί να καλύψει κάθε χρήση. Στα παραπάνω συνυπολογίστε τα πολύ μικρά κόστη συντήρησης, την διετή παροχή εγγύησης χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων και τις πολλές δυνατότητες χρηματοδότησης, για να καταλήξετε, όπως και εμείς, στο συμπέρασμα ότι η νέα πρόταση της Kymco είναι από τις πλέον πλήρεις και ακαταμάχητες της αγοράς.
Στο gmotion by gazzetta επιλέγουμε κορυφαίο εξοπλισμό ασφάλειας και προστασίας από το motomarket
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!