DS7 Crossback E-Tense VS Audi Q3 TFSI e: Ρόμβοι εναντίον κύκλων

Κώστας Παστρίμας
DS7 Crossback E-Tense VS Audi Q3 TFSI e: Ρόμβοι εναντίον κύκλων
Δύο διαφορετικές προσεγγίσεις στο ζήτημα των premium SUV από δύο μεγάλες ευρωπαϊκές σχολές.

Η κατηγορία των SUV γενικότερα είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική στην Ευρώπη, με όλους τους κατασκευαστές να διαθέτουν πληθώρα μοντέλων και να διεκδικούν τη θέση τους και την προτίμηση του αγοραστικού κοινού. Oταν όμως μετακινούμαστε προς το premium κομμάτι της κατηγορίας, η μάχη γίνεται ακόμα πιο σκληρή καθώς τα μοντέλα πρέπει να ξεχωρίζουν και να προσφέρουν λιγότερους συμβιβασμούς για να δικαιολογήσουν τη θέση τους εκεί.

ds7-q3

Οι μεγάλοι όμιλοι φυσικά τα γνωρίζουν αυτά και φροντίζουν να έχουν στην γκάμα τους μάρκες που να μπορούν να τα προσφέρουν. Τέτοιες μάρκες είναι η Audi του Group VW, που παραδοσιακά αποτελεί ισχυρό «παίκτη», και η σχετικά νεότερη DS, που από το 2014 αποτελεί αυτόνομο κομμάτι της -τότε PSA και πλέον- Stellantis. Οι δύο αυτές μάρκες, λοιπόν, έχουν προσεγγίσει την παρουσία τους στην premium κατηγορία με δύο πολύ διαφορετικούς τρόπους, όπως εκφράζεται από τα δύο μοντέλα που θα εξετάσουμε εδώ: το DS7 Crossback E-tence και το Audi Q3 TFSI e.

Διαφορετικές παραλλαγές στο ίδιο θέμα

Τα δύο αυτά μοντέλα δεν θα μπορούσαν να εκφράζουν καλύτερα τη διαφοροποίηση στη φιλοσοφία των εταιριών που τα παράγουν. Από τη μία έχουμε το DS, με την έμφαση στο στιλ και στη φινέτσα, ένα αυτοκίνητο που σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητο. Από την άλλη έχουμε ένα άριστο δείγμα της γερμανικής τεχνολογικής και μηχανολογικής τελειομανίας, ένα αυτοκίνητο που δεν υπόσχεται τίποτα περισσότερο από αυτά -τα πολλά- που έχει να προσφέρει.

 

ds7

Οι διαφορετικές αυτές προσεγγίσεις γίνονται αμέσως εμφανείς παρατηρώντας τα αυτοκίνητα απ’ έξω. Το DS7 είναι η «ναυαρχίδα» της γαλλικής φίρμας και βασίζεται στην πλατφόρμα EMP2 που χρησιμοποιούν και άλλα μοντέλα του ομίλου. Έχει μήκος 4,57 μ. και μεταξόνιο 2,74 μ., διαστάσεις που το φέρνουν στο άνω άκρο της C-SUV. Ωστόσο, το σημαντικότερο ατού του DS 7 Crossback είναι το ξεχωριστό στιλ και η προσοχή που έχει δοθεί στη λεπτομέρεια.

q3

Το Audi Q3 είναι σίγουρα λιγότερο «φανταχτερό». Ταυτόχρονα όμως είναι και πιο δυναμικό, με τη σιλουέτα του να δείχνει περισσότερο «αθλητική». Βασισμένο στη μεταβλητή πλατφόρμα του Group VW, έχει μεγαλώσει σχεδόν σε όλες του τις διαστάσεις. Το μήκος του φτάνει τα 4,485 μ., το πλάτος φτάνει τα 1,856 μ., το ύψος στα 1,585 μ.και το μεταξόνιο «μετράει» 2,680 μ. Οι μεγαλύτερες διαστάσεις του DS7 σημαίνουν φυσιολογικά ότι προσφέρει και λίγο μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες. Το πλεονέκτημα του DS7 είναι ότι η ενσωμάτωση του υβριδικού συστήματος δεν έχει «κλέψει» χώρο από του πορτ μπαγκάζ, που εξακολουθεί να προσφέρει 555 λίτρα ενώ ο χώρος αποσκευών του Q3 είναι 380 λίτρα, που αυξάνονται στα 1.385 όταν πέφτουν τα πίσω καθίσματα.

ds7

Περνώντας στο εσωτερικό, το «χάσμα» που χωρίζει τους δύο κόσμους αρχίζει να φανερώνεται. Οι σχεδιαστές του DS7 «τα έδωσαν όλα» στο εσωτερικό του γαλλικού SUV. Κάθε λεπτομέρεια προσπαθεί να τονίσει την πολυτέλεια και την ξεχωριστή φινέτσα του αυτοκινήτου, ενώ και η επιλογή των υλικών είναι προς αυτήν την κατεύθυνση. Το σχήμα των ρόμβων, χαρακτηριστικό της DS, κυριαρχεί παντού. Η συνολική εικόνα είναι σίγουρα ξεχωριστή, κυρίως στην «φορτωμένη» κεντρική κονσόλα, που περιλαμβάνει ακόμα και τους διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα, επιλογή που αρχικά ξενίζει όσον αφορά την εργονομία.

q3

Το Audi Q3 από την άλλη δεν έχει καμία πρόθεση να εντυπωσιάσει οπτικά, αλλά ποντάρει στην απτή ποιότητα και στην καθαρότητα του σχεδιασμού. Οι γραμμές είναι καθαρές, τα υλικά όπου και να ακουμπήσει κανείς είναι πολύ ποιοτικά και τα πάντα βρίσκονται εκεί που πρέπει, ακόμα και αν δεν το ήξερες προτού μπεις στο αυτοκίνητο. Το εσωτερικό του Q3 «φωνάζει» premium από όποια πλευρά κι αν το δεις. Και στα δύο αυτοκίνητα φυσικά κυριαρχούν οι ψηφιακές οθόνες, τόσο για τον πίνακα οργάνων όσο και για το infotainment. Το λειτουργικό σύστημα της Audi (ΜΜΙ) είναι λίγο καλύτερα μελετημένο και αλληλεπιδρά πιο αποτελεσματικά με τον οδηγό, ωστόσο η διαφορά είναι πολύ μικρή, με το σύστημα του DS να βρίσκεται επίσης σε υψηλό επίπεδο.

Ο υβριδικός δρόμος

Το DS 7 Crossback E-Tense των 225 ίππων διαθέτει υβριδικό σύστημα (plug-in hybrid) αποτελούμενο από ένα κινητήρα βενζίνης 1.6 PureTech ισχύος 180 ίππων και 300 Nm ροπής και από ένα ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο των οκτώ ταχυτήτων. Η εκκίνηση γίνεται με τον ηλεκτροκινητήρα, με τον οποίο
μπορεί να κινηθεί με ταχύτητες έως 135 χλμ./ώρα, ενώ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το hybrid mode που βελτιστοποιεί τη χρήση ενέργειας ή το sport mode για να έχει όλη τη διαθέσιμη συνδυαστική ισχύ των 225 ίππων και 360 Nm ροπής. Οι επιδόσεις είναι αξιοπρεπέστατες: 0-100 χλμ/ώρα σε 8,7 δευτερόλεπτα, και τελική ταχύτητα 225 χλμ./ώρα.

ds7

Για το υβριδικό σύστημα του Audi Q3 βασική πηγή ισχύος αποτελεί ο βενζινοκινητήρας 1,4 lt TFSI με 150 ίππους. Ο οποίος συνδυάζεται με 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S Tronic που ενσωματώνει τον ηλεκτροκινητήρα των 116 ίππων. Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος ανέρχεται στους 245 ίππους και στα 400 Nm, που δίνουν στο προσθιοκίνητο Q3 TFSI e αξιόλογες επιδόσεις: 0-100 χλμ/ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 210 χλμ/ώρα. Το Q3 TFSI e ξεκινά με τη χρήση του ηλεκτρικού μοτέρ, ενώ ως ηλεκτρικό μπορεί να καλύψει 40-45 km με ταχύτητες έως 140 χλμ/ώρα.

q3

Στην πράξη, το υβριδικό σύστημα της Audi λειτουργεί λίγο καλύτερα από εκείνο της DS. Η ηλεκτρική λειτουργία δεν έχει ουσιαστική διαφορά ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα αλλά όταν στο παιχνίδι ο βενζινοκινητήρας, η συνδυαστική λειτουργία του γερμανικού συνόλου δείχνει να είναι λίγο πιο ομαλή. Το μοτέρ του DS ωστόσο είναι ισχυρότερο. Όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμου, κατά τη διάρκεια της δοκιμής, στην οποία κινηθήκαμε ως επί το πλείστον με άδεια μπαταρία και με τα δύο αυτοκίνητα, αυτή ήταν λίγο πάνω από τα 7 λίτρα/100 χλμ και στις δύο περιπτώσεις.

Δρόμοι όχι ακριβώς παράλληλοι

Κι αν οι δύο εκπρόσωποι των κόσμων βρήκαν σημείο επαφής στα κινητήρια σύνολα, αρχίζουν πάλι να απομακρύνονται όταν βγαίνουν στο δρόμο. Ναι, αμφότερα τα DS7 και Q3 είναι premium στον τρόπο που κινούνται, αλλά με αρκετά διαφορετικό τρόπο. Το DS7 είναι προσανατολισμένο στην άνεση, με ιδιαίτερη έμφαση να έχει δοθεί στην ανάρτηση και στην ηχομόνωση. Υπάρχει μάλιστα το σύστημα Active Scan Suspension όπου κάμερες μπορούν να διαβάσουν το δρόμο έως και 5 μέτρα εμπρός από τους τροχούς, προσαρμόζοντας τη λειτουργία των αμορτισέρ, για να επιτευχθεί το βέλτιστο επίπεδο άνεσης.

ds7

Το μήνυμα περνάει στον οδηγό, που αντιλαμβάνεται την απροθυμία του αυτοκινήτου να τον ακολουθήσει σε πιο γρήγορο ρυθμό. Ακόμα και στο Sport mode οι αλλαγές που γίνονται στο σύστημα διεύθυνσης και στην ανάρτηση μοιάζουν λίγο «τεχνητές» και δεν ταιριάζουν απόλυτα με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, που βρίσκεται στα καλύτερά του όταν καλύπτει σβέλτα μεν όχι πιεσμένα δε μεγάλες αποστάσεις.

q3

Η ποιότητα κύλισης είναι η κεντρική ιδέα και πίσω από το σχεδιασμό του Audi Q3 αλλά με έναν πιο σπορτίφ τρόπο. Καταρχάς, κλείνοντας την πόρτα μπαίνεις στη γνωστή «φούσκα» της Audi, που σε απομονώνει από το εξωτερικό περιβάλλον. Έπειτα, γενικά η ρύθμιση του αυτοκινήτου είναι τέτοια που παραμένει άνετο χωρίς να γίνεται ποτέ χαλαρό. Παρά us σφιχτότερες ρυθμίσεις της έκδοσης S line, δεν υπήρξε καμία καταπόνηση, ακόμα και σε εκτός δρόμου διαδρομές, ενώ στις στροφή το Q3 δε σε αποτρέπει από το να ανεβάσει ρυθμό, με την ανάρτηση να διατηρεί το αμάξωμα υπό απόλυτο έλεγχο.

Αυτή ακριβώς η διαφορετικότητα είναι που δυσκολεύει την εξαγωγή συμπεράσματος από αυτήν τη σύγκριση. Τόσο το DS7 Crossback όσο και το Audi Q3 είναι χωρίς αμφιβολία δύο μοντέλα που τιμούν τον τίτλο του premium SUV. Ο τρόπος όμως που φτάνουν σε αυτόν δεν θα μπορούσε να είναι πιο διαφορετικός. To DS7 είναι πραγματικά ξεχωριστό: έχει στιλ και προσωπικότητα που πάει πέρα από την εξωτερική και εσωτερική εμφάνισή του. Είναι ένα αυτοκίνητο που είτε το Θέλεις πολύ είτε όχι - και τιs περισσότερες φορές το θέλεις.

ds7-q3

Το Audi Q3 από την άλλη δεν αφήνει τίποτα στην τύχη. Κάθε του λεπτομέρεια είναι προσεκτικά σχεδιασμένη και υλοποιημένη με έναν τρόπο τόσο ορθολογικό που καταλήγει -χωρίς να το καταλάβεις- να σε κερδίζει και συναισθηματικά. Δεν έχει εξάρσεις αλλά δεν έχει και ορατά μειονεκτήματα και αυτό σε μια συμβίωση μπορεί να λέει πολλά - πολύ περισσότερα από το αρχικό πάθος. Φτάνοντας στο... ταμείο, τα δύο αυτά μοντέλα βρίσκονται τελικά τόσο κοντά σ κόστος όσο μακριά βρίσκονται οι φιλοσοφίες τoυς. Οι τιμές για το DS7 Crossback E-tence ξεκινούν από τα 47.300 ευρώ ενώ για το Audi Q2 TFSI e από τα 46.500 ευρώ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!