Test drive Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Το SUV της διπλανής πόρτας

Test drive Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Το SUV της διπλανής πόρτας

Κώστας Παστρίμας
Test drive Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Το SUV της διπλανής πόρτας
Οδηγούμε το νέο Dacia Duster και ανακαλύπτουμε το καλύτερο value for money SUV της αγοράς.

Το Dacia Duster είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο έχει γίνει αποδεκτό με μεγάλη θέρμη από το ελληνικό κοινό. Από την πρώτη χρονιά παρουσίας του πίσω στο 2010, αλλά κυρίως μετά την αναβάθμισή του στη δεύτερη γενιά του 2017 έχει κερδίσει το αγοραστικό κοινό προσφέροντας έναν συνδυασμό καλής τιμής, ικανού πακέτου τεχνολογίας, ανθεκτικότητας και απόδοσης.

Ανανέωση εξωτερικά

Για το 2021 η Dacia προχώρησε σε ακόμα περισσότερες αναβαθμίσεις στο μοντέλο με μικρές παρεμβάσεις στην εξωτερική εμφάνιση, νέους κινητήρες και ακόμα πιο πλούσιο εξοπλισμό τόσο στον τομέα της ασφάλειας όσο και στον τομέα της ευχρηστίας. Στην εμφάνιση η Dacia έχει επέμβει ελαφρώς στα φωτιστικά σώματα τύπου LED τα οποία έχουν καινούρια «υπογραφή» DRL στο εμπρός μέρος. Μαζί με την ενισχυμένη μάσκα δίνουν μια σίσθηση στιβαρότητας και πολυτέλειας στο SUV.

duster

Στο πίσω μέρος τα πράγματα είναι πιο γνώριμα με τα φωτιστικά σώματα να έχουν την ίδια δομή. Η αεροτομή είναι επανασχεδιασμένη, ενώ οι μεγάλες ζάντες των 17 ιντσών προσθέτουν στο Duster βαθμούς στο κομμάτι της premium αισθητικής. Στο εσωτερικό τα πράγματα είναι σε πολλά σημεία καινούρια με βασικότερο τη νέα οθόνη infotainment στο κέντρο του ταμπλό. Η οθόνη αφής 8 ιντσών προσφέρει μια μεγάλη γκάμα πληροφοριών και δυνατοτήτων που κάνουν τη ζωή του οδηγού εύκολη. Συνδέεις εύκολα το smartphone σου με το σύστημα και απολαμβάνεις πλοήγηση, μουσική, κλίσεις τηλεφώνου, μηνύματα σε όλες τις εφαρμογές και πολλά ακόμα που θα εκτιμήσεις τόσο στην καθημερινότητα όσο και στο ταξίδι. Σημαντικότερο ίσως στοιχείο του συστήματος συνδεσιμότητας είναι η απίστευτη ευκολία χειρισμού, κάτι που θα εκτιμήσει το μεγαλύτερο μέρος του κοινού.

 

Αναβάθμιση εσωτερικά

Καινούρια είναι επίσης τα όργανα πληροφοριών με αναλογικό στροφόμετρο και ταχύμετρο τα οποία ανάμεσά τους έχουν μια μικρή οθόνη η οποία πληροφορεί τον οδηγό για την κατανάλωση, την αυτονομία, την πίεση των ελαστικών, τις σωστές αλλαγές ταχύτητας και πολλά ακόμα. Χειροκίνητο είναι το σύστημα κλιματισμού το οποίο επίσης είναι πολύ εύχρηστο καθώς αρκεί να θέσεις σε λειτουργία "Auto" το σύστημα και να βάλεις την επιθυμητή θερμοκρασία και εκείνο να αναλαμβάνει να ζεστάνει ή να κρυώσει την καμπίνα των επιβατών σε χρόνο ρεκόρ. Ουσιαστικά, το μοναδικό πράγμα που μαρτυράει την τιμή του Duster είναι τα πλαστικά τμήματα στην καμπίνα τα οποία είναι βασικού χαρακτήρα και δεν προσδίδουν κάποια πολυτέλεια.

duster

Η έκδοση δοκιμής που είχαμε στα χέρια μας ήταν η Prestige η οποία είναι η πιο πλούσια στη σειρά των Duster με κίνηση στους δύο τροχούς. Η έκδοση της δοκιμής ήταν εξοπλισμένη με τον τρικύλινδρο κινητήρα 1.0 λίτρου ο οποίος με τη βοήθεια τούρμπο αποδίδει 100 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 170 Nm ροπής στις 3.500 σ.α.λ. Το συγκεκριμένο σύνολο έχει διπλή χρήση καυσίμου καθώς είναι εξοπλισμένο με εργοστασιακό σύστημα LPG αερίου το οποίο συνεργάζεται με τη βενζίνη που χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο. Το ρεζερβουάρ του συστήματος LPG έχει χωρητικότητα 33,6 λίτρα, ενώ το ρεζερβουάρ βενζίνης έχει χωρητικότητα 50 λίτρα.

Ελαστικός και οικονομικός κινητήρας με LPG

Το βασικό χαρακτηριστικό του τρόπου λειτουργίας του κινητήρα είναι η ροπή και η ελαστικότητα που διαθέτει από τις πολύ χαμηλές στροφές. Η ρύθμισή του είναι τέτοια που επιτρέπει στον οδηγό να κινείται με μία σχέση "πάνω" σε κάθε περίπτωση έχοντας σύμμαχο τη ροπή και την καλή απόκριση από τις 1.500 κιόλας στροφές. Οι επιταχύνεις από στάση είναι ικανοποιητικές, ενώ ακόμα καλύτερες είναι εν κινήσει, κάτι που βοηθάει στις προσπεράσεις. Το μηχανικό κιβώτιο έχει "κοντή" κλιμάκωση για να ταιριάξει στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ η 6η σχέση είναι μακριά για να έχεις ικανοποιητική ταχύτητα ταξιδιού με τον κινητήρα να μη ζορίζεται. Είναι χαρακτηριστικό ότι στα 130Km/h το στροφόμετρο είναι λίγο κάτω από τις 3.000 σ.α.λ.

duster

Όταν ξεκινήσεις να οδηγείς το νέο Duster αντιλαμβάνεσαι άμεσα πως πρόκειται για ένα πολύ εύκολο στη χρήση όχημα. Το τιμόνι είναι ελαφρύ με ηλεκτρική υποβοήθηση, η θέση οδήγησης με τα νέα καθίσματα είναι υπερβολικά άνετη και με καλή ορατότητα, ενώ όλα τα χειριστήρια είναι στη σωστή θέση χωρίς να ψάχνεις να βρεις κάτι όταν το θελήσεις. Στον αυτοκινητόδρομο, το Duster είναι πολύ σταθερό και καταπίνει τις ανοιχτές καμπές για πρωινό, ενώ το σύστημα αυτόματης ρύθμισης της ταχύτητας (Cruise Control) συμβάλει στην ξεκούραστη οδήγηση. Όταν έρχεται η στιγμή του επαρχιακού δικτύου εκεί έχεις σύμμαχο το καλό τιμόνι το οποίο δίνει εξαιρετική αίσθηση ακρίβειας στον οδηγό να στρίψει και να ελέγξει τον αυτοκίνητο ανά πάσα στιγμή. Η ελαστικότητα του κινητήρα σε κάνει να μην ασχολείσαι πολύ με τις αλλαγές σχέσεων, ενώ ακόμα και αν το πιέσεις το πίσω μέρος δεν θα χάσει εύκολα την πρόσφυσή του. Το Duster δεν σε ωθεί να ανακαλύψεις το σπορ DNA του, είναι περισσότερο ουδέτερο και προτιμάει τις ήρεμες βόλτες.

Ιδανικός σύντροφος

Στην πόλη, το Dacia θα γίνει ένας πολύ καλός σύντροφος στην καθημερινότητά σου. Πάλι το μαλακό τιμόνι βοηθάει στις μανούβρες, ενώ εδώ έχεις σύμμαχο τις κάμερες εμπρός και πίσω για εύκολο παρκάρισμα, το σύστημα ειδοποίησης επερχόμενου οχήματος μέσω ένδειξης στους καθρέπτες, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, το σύστημα συνδεσιμότητας με το smartphone (Android Auto ή Apple Car), USB θύρες τόσο για τους επιβάτες εμπρός όσο και για τους επιβάτες στα πίσω καθίσματα και οι άφθονοι χώροι αποθήκευσης τόσο στην κεντρική κονσόλα όσο και στις πόρτες. Στην έκδοση που είχαμε στα χέρια μας δεν υπήρχε σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, κάτι που θα έβαζε το κερασάκι στην τούρτα στην ευχρηστία του Duster. Όσο για τους χώρους στην καμπίνα, το Dacia είναι ανάμεσα στα κορυφαία. Είναι ικανό να φιλοξενήσει άνετα πέντε άτομα, ενώ το πορτμπαγκάζ είναι αρκετά μεγάλο με 445 λίτρα χωρητικότητας ή τέσσερις μεγάλες βαλίτσες συν μικροαντικείμενα.

duster

Το Dacia Duster ήταν και παραμένει ίσως το καλύτερο value for money αυτοκίνητο στην κατηγορία των SUV. Με 18.790 ευρώ στην πιο πλούσια έκδοση που είχαμε στα χέρια μας και αρχική τιμή στα 16.640 ευρώ μιλάμε για ένα αυτοκίνητο το οποίο προσφέρει πολλά περισσότερο από ότι αξίζει. Όμορφο εξωτερικά, πολύ πλούσια εξοπλισμένο, ανθεκτικό, σύγχρονο σε συστήματα ασφάλειας, καλή οδηγική συμπεριφορά και αποδοτικό κινητήρα δεν νομίζω ότι θα μπορούσε κάποιος να ζητήσει κάτι περισσότερο σε αυτήν την τιμή. Άλλωστε οι υψηλές πωλήσεις του Duster στην Ευρώπη αποδεικνύουν πως το SUV της Dacia είναι τίμιο και δεν προσπαθεί να κοροϊδέψει κανέναν. Το αντίθετο μάλλον αφού δημιουργεί στον κάτοχό του ένα αίσθημα ικανοποίησης πως έχει στα χέρια του ένα ολοκληρωμένο SUV στην τιμή ενός Volkswagen Polo στην βασική του έκδοση

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!