Test Ride: Seat MO eScooter 125 (vid)
Η Seat είναι μια από τις μεγαλύτερες και πιο δημοφιλής εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων στον κόσμο έχοντας πολλά μοντέλα στην γκάμα της με σύγχρονο σχεδιασμό, τεχνολογία αιχμής και αποδοτικούς κινητήρες. Αυτό που ίσως δεν γνωρίζατε καλά είναι πως η ισπανική μάρκα διαθέτει πλέον στην γκάμα της και ένα ηλεκτρικό scooter το οποίο μάλιστα διεκδικεί τον τίτλο του πιο ολοκληρωμένου δίκυκλου αστικής μετακίνησης με μπαταρίες.
Το Seat MO eScooter 125 μπήκε στη ζωή μας το 2021 και από τότε απασχολεί όλο και περισσότερους αναβάτες οι οποίοι θέλουν ένα ηλεκτρικό scooter το οποίο όμως να τους καλύπτει τις πραγματικές ανάγκες. Ποιες είναι αυτές; Μα φυσικά η καλές επιδόσεις, η ικανοποιητική αυτονομία και ευκολία στη διαδικασία της φόρτισης. Όλα τα παραπάνω διαπιστώσαμε ότι όχι μόνο τα διαθέτει το ηλεκτρικό scooter της Seat, αλλά κάνει και τα υπόλοιπα ηλεκτρικά scooter της αγοράς να φαίνονται... λίγα.
Ξεχωρίζει στο δρόμο
Κοιτάζοντας το Seat MO αμέσως αντιλαμβάνεσαι πως πρόκειται για ένα scooter το οποίο ξεφεύγει από αυτά που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στο δρόμο. Πρόκειται για ένα εκλεπτυσμένο δίκυκλο, πολύ όμορφο σχεδιαστικά με ξεχωριστό στυλ και αισθητική. Ξεχωρίζει κυρίως το εμπρός στρογγυλό φωτιστικό σώμα τεχνολογίας LED το οποίο διαθέτει και DRL φώτα ημέρας. Το πάτωμα είναι επίπεδο, η σέλα φαρδιά, σχετικά σκληρή, αλλά ευρύχωρη για δύο άτομα, ενώ τα χειριστήρια και ο πίνακας οργάνων είναι ποιοτικά και σύγχρονα.
Η θέση οδήγησης τοποθετεί το σώμα όρθιο και τα πόδια φτάνουν εύκολα στο έδαφος. Το τιμόνι είναι κοντά στο σώμα, κάτι που βολεύει αρκετά, ενώ όλα τα συστήματα της μοτοσικλέτας είναι τόσο εύκολα που ακόμα και ένας άνθρωπος που έχει ελάχιστη επαφή με τη μοτοσικλέτα μπορεί σε μερικά δευτερόλεπτα να τα χειριστεί.
Ηλεκτροκινητήρας με δύναμη, όχι αστεία
Το MO είναι εξοπλισμένο με έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρας τεχνολογίας Brushless ο οποίος έχει πραγματικά επιδόσεις ενός 125αριού. Η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα είναι 9,2 ίππους με τη ροπή να εκτοξεύεται στα 240Nm. Εκείνο όμως που εντυπωσιάζει περισσότερο είναι ο τρόπος που αποδίδει τη δύναμη και τη ροπή του. Με το άνοιγμα του γκαζιού η ροπή έρχεται ακαριαία και οι επιταχύνσεις από στάση στα πρώτα 60Km/h είναι εξαιρετικές. Στην επιλογή οδήγησης Sport μάλιστα η επιτάχυνση συνεχίζει δυναμικά μέχρι την τελική ταχύτητα των 101Km/h αφήνοντας πίσω πολλές μοτοσικλέτες και όλα τα αυτοκίνητα. Δεν κρύβω ότι όταν το είχα στα χέρια μου έκανα πλάκα ακόμα και σε 300άρια scooter, ιδιαίτερα στο 10-70Km/h το οποίο είναι πραγματικά γρήγορο σε αυτό το scooter.
Το αρχικό κομμάτι της επιτάχυνσης είναι πολύ ομαλό, χωρίς να τρομάζει και χωρίς να προκαλεί κανένα πρόβλημα. Από ένα σημείο όμως και μετά τα χιλιόμετρα ανέβαιναν γρήγορα και εκεί απλά μπορείς να απολαύσεις τις δυναμικές επιδόσεις, πάντα όμως με σεβασμό. Εδώ συμβαίνει και ένα άλλο παράδοξο που είναι η έλλειψη ήχου. Την ταχύτητα έχω την εντύπωση ότι την αντιλαμβάνεσαι διαφορετικά όταν δεν ακούς τίποτα και αυτό είναι ίσως κάτι που πρέπει να συνηθίσεις στο MO.
Όλα τα παραπάνω φυσικά λύθηκαν όταν τοποθετήσεις την επιλογή ECO που κάνει πιο ομαλή την επιτάχυνση για περισσότερη οικονομία στην μπαταρία. Στην ECO επιλογή αισθάνεσαι πιο άνετα και μπορείς απροβλημάτιστα να ανοίξεις το γκάζι χωρίς άγχος καθώς είναι πιο ομαλή η απόκριση και η επιτάχυνση του scooter.
Φρένα άγκυρες, άκαμπτο σπορ πλαίσιο
Όταν έχεις τόσο ισχυρές επιδόσεις, χρειάζεται και ένα ικανό σύστημα πέδησης για να σταματήσεις την ορμή του MO. Στην περίπτωση του Seat το σύστημα με τον μονό δίσκος 260mm εμπρός και τον δίσκο 240mm πίσω ακινητοποιεί σε χρόνο ρεκόρ το scooter και μάλιστα με εξαιρετική αίσθηση στις μανέτες. Όσο για τις αναρτήσεις, το τηλεσκοπικό πιρούνι εμπρός και το μονό αμορτισέρ πίσω είναι ρυθμισμένα περισσότερο για την καλή οδική συμπεριφορά θυσιάζοντας λίγο από την άνεση η οποία ωστόσο παραμένει σε ικανοποιητικά επίπεδα χάρη στους μεγάλους τροχούς των 15 ιντσών εμπρός και 14 ιντσών πίσω.
Το scooter της Seat είναι ικανό να διανύσει μέχρι και 135 χιλιόμετρα με μία φόρτιση αν κινείσαι με την ECO επιλογή. Στη City επιλογή πέφτει στα 100 χιλιόμετρα η αυτονομία, ενώ στη Sport επιλογή το νούμερο κατεβαίνει στα 85 χιλιόμετρα. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 5,6kWh και φορτίζει σε 6-8 ώρες. Μπορείς να το φορτίσεις είτε απευθείας στο scooter είτε αφαιρώντας την μπαταρία και βάζοντάς τη στο σπίτι σου. Η διαδικασία σε κάθε περίπτωση είναι πανεύκολη.
Ολοκληρωμένη λύση
Το Seat MO eScooter 125 είναι μια τρανή απόδειξη ότι αν έχεις επιλέξει τις σωστές αναλογίες, ποιοτικά υλικά και έχεις μελετήσει πολύ καλά αυτό που θέλεις να πετύχεις μπορείς να κατασκευάσεις ένα ηλεκτρικό scooter το οποίο δε θα έχει να ζηλέψει τίποτα από τα οχήματα που έχουμε συνηθίσει. Το αντίθετο μάλιστα, στην περίπτωση του MO πολλά από τα scooter με θερμικό κινητήρα θα αρχίσουν να τρέμουν στην ιδέα ότι πλέον υπάρχει κάτι που μπορεί επάξια να τους αντικαταστήσεις οριστικά. Δυνατό, όμορφο, ποιοτικό και με εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά, αυτό το ισπανικό scooter θέλει και μπορεί να γίνει ο νέος Χαλίφης, στη θέση του Χαλίφη.
ΤΙΜΗ: 6.890 ευρώ
Όλα τα στοιχεία του Seat MO eScooter 125 ΕΔΩ.
Promo video του ηλεκτρικού scooter.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!