Test Ride BMW S 1000 R: Ο μαχητής της πόλης

Βασίλης Ορφανός
Test Ride BMW S 1000 R: Ο μαχητής της πόλης
Ο Βασίλης Ορφανός οδηγεί μια από τις πιο εντυπωσιακές γυμνές μοτοσικλέτες της αγοράς.

Η BMW ξεκίνησε το 1923 με τη δικύλινδρη R 32 με κινητήρα διάταξης μπόξερ να χτίζει την ιστορία της ως ένας πρωτοπόρος κατασκευαστής μοτοσυκλετών. Η βαυαρική εταιρεία βασίστηκε στα σχέδια από τους κινητήρες αεροσκαφών των αρχών του 20ού αιώνα και εικάζεται ότι γι' αυτό και χρησιμοποιεί σαν σήμα τον έλικα με τους μπλε και άσπρους χρωματισμούς.

bmw s1000r

Έπειτα από 99 χρόνια πίστης στον δικύλινδρο μπόξερ κινητήρα, με τις όποιες τροποποιήσεις, η Γερμανική εταιρεία το 2007 έκανε μια μεγάλη στροφή, σχεδιάζοντας και κατασκευάζοντας τετρακύλινδρο τετράχρονο σε σειρά κινητήρα. Με αυτήν την κίνηση η BMW είχε στόχο να προσελκύσει νέο αγοραστικό κοινό και γι' αυτόν το λόγο έβγαλε στην παραγωγή την πρώτη superbike στην ιστορία της: την 999 κ.εκ. S 1000 RR.

Με βάση μια superbike

Η γυμνή μοτοσυκλέτα της δοκιμής μας η S 1000 R ξεκίνησε την πορεία της το 2014. Αρχικά βασίστηκε στην αδερφή της, την superbike S 1000 RR, με την οποία μοιράστηκε κινητήρα, πλαίσιο και ανάρτηση. Περνώντας στο σήμερα στη νέα S 1000 R 2021, η BMW προχώρησε σε μία πλήρη αναβάθμιση, εκτός από την τεχνολογία ShiftCam, με ανανεωμένα ηλεκτρονικά, με πακέτο αξεσουάρ Μ, σπέσιαλ βαφή και κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού, που οι Βαυαροί μηχανικοί γνωρίζουν πολύ καλά και μπορούν να προσφέρουν.

 

bmw s1000r

Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη γυμνή μοτοσυκλέτα, χωρίς υπερβολές, αλλά ιδιαίτερα προσεγμένη σε όλα τα σημεία της. Ειδικότερα με τους ελαφρύτερους τροχούς της δίνει ακόμη καλύτερα επίπεδα ευελιξίας με μεγαλύτερη ακρίβεια στις στροφές, όπου σε συνδυασμό με τα νέα ηλεκτρονικά της είναι τα σημεία που τη διαφοροποιούν -πάντα προς το καλύτερο- από το προηγούμενο μοντέλο.

Δυνατή «καρδιά»

Η «καρδιά» της γυμνής μας μοτοσυκλέτας. δηλαδή ο νέος κινητήρα της, είναι ελαφρύτερος κατά πέντε ολόκληρα κιλά. Έχει βελτιωμένη απόδοση στις μεσαίες στροφές, τον πιο προοδευτικό συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης με υποβοήθηση και αποδίδει 165 ίππους στις 11.000 σ.α.λ. με 11,6 κιλά ροπής στις 9.250 σ.α.λ. αντίστοιχα.

bmw s1000r

Νέα σε σχεδίαση και ελαφρύτερα είναι το σασί και το ψαλίδι της νέας S 1000 R, που την έχει κάνει πιο στενή και με πιο άνετη θέση οδήγησης. Στο σύνολο, με αυτές τις βελτιώσεις, η μοτοσυκλέτα της δοκιμής μας ελάφρυνε κατά 6.5 κιλά, αγγίζοντας μόλις τα 199 κιλά. Μεγάλη εξέλιξη έχουμε και στα ηλεκτρονικά βοηθήματα, με βελτιωμένη μονάδα αδρανειακών μετρήσεων IMU 6 αξόνων, 4 riding modes με rain, road, dynamic, dynamic pro, Traction control, Dynamic Cornering, ABS.

Αίσθηση που κερδίζει

Ανεβαίνοντας στη μοτοσυκλέτα, η πρώτη θετική αίσθηση έρχεται από τη θέση οδήγησης. Κουμπώνεις στη σέλα της, έχοντας το κορμί σου σε πολύ βολική και άνετη όρθια θέση. Πατώντας το κουμπί του Keyless συστήματος της στη θέση on, ανάβει η έγχρωμη TFT οθόνη των 6.5 ιντσών με όλες τις πληροφορίες που χρειάζεσαι. Με την ενεργοποίηση της μίζας ο κινητήρας έρχεται στη ζωή. Από τον θόρυβο του, σου ξυπνάει τις αισθήσεις, δηλώνοντας παρών για τις διαδρομές που θέλεις να διαλέξεις. Ανεβάζει ηλεκτρονικά ψηλά τις στροφές του από το ρελαντί, ώστε να έρθει άμεσα στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας. Σε αυτό σε βοηθάει και το ηλεκτρονικό του στροφόμετρο που μετά τις 6.000 σ.α.λ. είναι σε χρώμα κόκκινο για να μην τις ξεπεράσεις.

bmw s1000r

Κουμπώνεις την πρώτη ταχύτητα στο κιβώτιο, και ξεκινάς. Είμαστε πολύ γρήγορα στην εθνική οδό και, κοιτάζοντας τα σύννεφα στον ορίζοντα, διαλέγουμε σε πια κατεύθυνση θα κινηθούμε, ανάμεσα σε Λουτράκι ή Χαλκίδα. Κερδίζει η δεύτερη διαδρομή και εμείς κινούμαστε στην Παλιά Εθνική Οδό Ελευσίνας- Θήβας με αναβαθμισμένη άσφαλτο, ωραίες στροφές, όμορφη θέα από τις πράσινες εκτάσεις της μάνας γης. Η S 1000 R είναι στο στοιχείο της. Γυμνή, συντροφιά με τον αέρα, δυνατή σε όλο το φάσμα των στροφών, μάς δίνει τη δυνατότητα να κινούμαστε γρήγορα, αλλά πάντα με ασφάλεια, με ένα πολύ ολοκληρωμένο πακέτο αναρτήσεων, φρένων και πλαισίου. Οι αναρτήσεις, σκληρές όσο χρειάζεται, διαβάζουν το δρόμο και τον ξεδιπλώνουν με ιδανικό τρόπο.

Ευχάριστη, όποιο ρυθμό κι αν διαλέξεις

Η ροπή και η δύναμη του κινητήρα είναι τόση που δεν χρειάζεται να αλλάζεις ταχύτητες στο κιβώτιο, απλά ανοίγεις το γκάζι όσο θέλεις, μέχρι τα κόκκινα των 12.000 σ.α.λ. και διαλέγεις με πόση ταχύτητα θέλεις να κινηθείς. Μετά τα πρώτα χιλιόμετρα ο αέρας δυναμώνει αλλά εμείς ακλόνητοι σαν ένα σώμα μια ψυχή μαζί με την S 1000 R. Πρόκειται για μια μαζεμένη και στιβαρή κατασκευή που «βιδώνει» στο δρόμο, είναι ευέλικτη, γρήγορη με θετικό γέμισμα στο γκάζι που σου δίνει όποια δυνατότητα εσύ χρειάζεσαι.

bmw s1000r

Ο καιρός μετά τα Δερβενοχώρια «κλείνει» και οι πρώτες σταγόνες χιονόνερου εμφανίζονται στο κράνος. Ενώ η θερμοκρασία περιβάλλοντος πέφτει απότομα, εμείς θέτουμε σε λειτουργία τα θερμαινόμενα γκριπ και αλλάζουμε το πρόγραμμα σε rain από dynamic pro. Αυτό που βοήθησε αρκετά είναι το ηλεκτρονικό Shifter στις ταχύτητες. Σε βοηθάει σε τέτοιο βαθμό που ξεχνάς τη χρήση του συμπλέκτη, είτε ανεβάζεις είτε κατεβάζεις ταχύτητα στο κιβώτιο, που είναι εξαιρετικό σε κλιμάκωση με μια «βουτυρένια» αίσθηση. Στα ανοιχτά κομμάτια του δρόμου, τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν γρήγορα. Το πολύ μικρό φέρινγκ, που δεν βοηθάει καθόλου στα ανοιχτά κομμάτια και στις υψηλές ταχύτητες, είναι το μόνο μειονέκτημα της S 1000 R - φαινόμενο που είναι αναμενόμενο, άλλωστε. Μετά τα 160 χλμ/ώρα, μέχρι τα 200 της τελικής, παλεύεις να κρατηθείς από τον αέρα, που είναι ο μόνος σου αντίπαλος από ένα σημείο και μετά.

Οι στροφές είναι το στοιχείο της

Με τις σκέψεις και τις αισθήσεις σε πλήρη αρμονία έχουμε ήδη φτάσει στη Θήβα, αλλά δεν έχουμε χορτάσει στροφές. Συνεχίζουμε με κατεύθυνση προς Χαλκίδα μέσω Ριτσώνας, κάνοντας την κλασσική ανάβαση ανάποδα, με κατηφόρα. Μία ταχύτητα στο κιβώτιο ταχυτήτων πιο χαμηλή, για να φρενάρει και ο κινητήρας, και όλα γίνονται μαγικά. Όπου χρειάστηκε να φρενάρουμε περισσότερο, τα διπλά εμπρός δισκόφρενα των 320 χιλ. με τις τεσσάρων εμβόλων δαγκάνες της BMW, λειτούργησαν ιδανικά και απροβλημάτιστα.

bmw s1000r

Στάση στη Χαλκίδα και είμαστε ατσαλάκωτοι, ο καιρός «φορτώνει» κι άλλο και δεν θέλουμε να μας πιάσει η βροχή που έρχεται. Χωρίς καθυστερήσεις, είμαστε ξανά στη σέλα με κατεύθυνση προς Αθήνα από τη νέα Εθνική Οδό αυτήν τη φορά. Σας έχει τύχει ποτέ να σας πιάνει η βροχή, εσείς να επιταχύνετε για να της ξεφύγετε, να το πετυχαίνετε αλλά ένα πιο αργό όχημα μπροστά να σας καθυστερεί και να σας ξαναπιάνει η βροχή; Αυτό ακριβώς συνέβαινε: ήμασταν πιο γρήγοροι από τη βροχή αλλά οι υπόλοιποι ήταν πιο αργοί.

bmw s1000r

Ήταν ένα παιχνίδι με όλα τα στοιχεία της φύσης και εμείς σαν να βρισκόμασταν μέσα σε μια μαγική σφαίρα. Μια σφαίρα που δεν ήταν άλλη από την BMW S 1000 R. Μας άρεσε η συμβίωση μαζί της και νιώσαμε οικεία ακόμα και μέσα στην κίνηση της πόλης. Μιας πόλης, που μόλις τη βαρεθείς η γυμνή S 1000 R θα σε πάει όπου διαλέξεις, σε όποιο προορισμό αποφασίσεις. Με τιμή που ξεκινάει από τις 16.290 ευρώ και 5 χρόνια εγγύησης, θα σε συντροφεύει όπου της ζητήσεις, με αποτέλεσμα μετά από κάθε εξόρμηση, μόλις επιστρέφεις στη βάση σου, οι μπαταρίες της ψυχής σου να είναι πάντα γεμάτες. Β.Ο.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!