Test drive Volkswagen Taigo 1.0 TSI 110PS DSG: Το καλό του προφίλ

Κώστας Μπιτσικώκος
Test drive Volkswagen Taigo 1.0 TSI 110PS DSG: Το καλό του προφίλ
Το VW Τaigo απευθύνεται σε όσους αναζητούν το lifestyle στις μετακινήσεις τους, αλλά δεν αδιαφορούν για την ουσία.

Η παρουσία δύο αυτοκινήτων στο ίδιο segment από έναν κατασκευαστή δεν είναι κάτι το πρωτόγνωρο. Συνήθως το ένα μοντέλο είναι πιο προσιτό, δίνοντας έμφαση στην πρακτικότητα, ενώ το άλλο ξεχωρίζει για τη σχεδίαση και τον εξοπλισμό του. Στην περίπτωση της Volkswagen το λανσάρισμα του Taigo, το οποίο κατασκευάζεται στην Παμπλόνα της Ισπανίας, σηματοδοτεί την τρίτη πρόταση στα B-SUV, μετά τα T-Cross και T-Roc.

taigo

Η μάρκα από το Βόλφσμπουργκ δεν φοβάται ότι o συνωστισμός στην κατηγορία μπορεί να προκαλέσει το φαινόμενο του «overlapping», όταν δηλαδή το ένα προϊόν καλύπτει το άλλο, στερώντας του πωλήσεις. Αν και είναι κατά 3 εκατοστά μικρότερο από το Taigo, το T-Roc βασίζεται σε πιο μεγάλη πλατφόρμα – την MQB A1 – συμμετέχοντας σε μία κατηγορία πιο πάνω, από πλευράς κινητήρων και τιμής. Με μήκος στα 4,26 μέτρα, το Taigo είναι κατά 15 εκατοστά μακρύτερο από το T-Cross, με το οποίο μοιράζονται την πλατφόρμα MQB A0 και έχουν την ίδια απόσταση από το έδαφος (18 εκατοστά).

Σχήμα που ξεχωρίζει

Αυτό που το κάνει όμως να ξεχωρίζει είναι η κουπέ σιλουέτα του. Το – αποκλειστικά προσθιοκίνητο – Taigo είναι μάλιστα το πρώτο coupe-SUV από την Volkswagen στην ευρωπαϊκή αγορά, δίνοντας το «παρών» σε μία κατηγορία με δυναμική τα τελευταία χρόνια. Η κλίση της οροφής προς τα πίσω δεν επηρεάζει πάντως τους χώρους για τους πίσω επιβάτες. Ο «αέρας» πάνω από τα κεφάλια είναι ικανοποιητικός για ενήλικες με ύψος έως 1.80, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι αντίστοιχος ενός μικρομεσαίου χάτσμπακ. Με όγκο 440 λίτρα και κυρίως άκρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, καλύπτει τις ανάγκες μίας τετραμελούς οικογένειας. Το πάτωμα τοποθετείται μάλιστα σε δύο επίπεδα: ψηλά για τις καθημερινές δραστηριότητες (π.χ. μεταφορά των παιδιών στο σχολείο ή ψώνια στο σούπερ μάρκετ) και χαμηλά για το ταξίδι.

 

taigo

Το εμπρός μέρος του Taigo είναι χαρακτηριστικό κάθε σύγχρονου Volkswagen, όπου η μάσκα ενώνεται με τα φωτιστικά σώματα LED, ενώ μία φωτεινή λωρίδα διακόπτεται από το λογότυπο της Volkswagen. Προαιρετικά στη βασική έκδοση (και στάνταρ στην Style) διατίθενται τα φώτα IQ.LIGHT LED matrix, τα οποία συνδυάζονται με τα φώτα ημέρας, συνθέτοντας μία κοινή φωτεινή υπογραφή. Τα φώτα αναγνωρίζουν τα προπορευόμενα και τα αντιθέτως διερχόμενα οχήματα, απενεργοποιώντας αυτόματα τα απαραίτητα στοιχεία LED ώστε να μην «τυφλώνουν» τους υπόλοιπους οδηγούς. Λωρίδες χρωμίου, τόσο ψηλά στην μάσκα όσο και χαμηλά στον προφυλακτήρα, αποπνέουν μία premium αίσθηση από το μικρό SUV. Τεχνολογίας LED είναι και τα πίσω φώτα, τα οποία περιβάλλονται από μαύρο πλαίσιο, ενώ και εκεί συναντάμε τη φωτεινή λωρίδα σε όλο το πλάτος του αμαξώματος.

Σύγχρονη τεχνολογία

Απευθυνόμενη σε νεανικό κοινό, η Volkswagen προικίζει το Taigo με σύγχρονες τεχνολογίες ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και συνδεσιμότητας. Στάνταρ είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (με οθόνη 8 ή 10,25 ιντσών), με τον οδηγό να διατηρεί τον έλεγχό του μέσω των διακοπτών στο τιμόνι, διαμορφώνοντας τις πληροφορίες που επιθυμεί να βλέπει σε… πρώτο πλάνο. Το σύστημα πολυμέσων δεύτερης γενιάς συνδυάζεται με οθόνη αφής 6,5’’ (στο Composition), ενώ το τρίτης γενιάς MIB3 με οθόνη 8’’(στα Ready2Discover και Discover Media) και 9,2’’ (στο κορυφαίο Discover Pro). Χαμηλότερα στην κεντρική κονσόλα, τα συμβατικά κουμπιά για το σύστημα κλιματισμού έχουν αντικατασταθεί από διακόπτες αφής. Συνολικά, η εικόνα στο εσωτερικό του Taigo είναι άκρως ικανοποιητική, χάρη στα υλικά, τα χρώματα και τις επενδύσεις που έχουν επιλεγεί.

taigo

Στο πνεύμα της εποχής και της κατηγορίας των B-SUV, η Volkswagen διαθέτει το Taigo στην ευρωπαϊκή αγορά αποκλειστικά με βενζινοκινητήρες. Στη βάση είναι ο 1.0 TSI 95 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων. Το ίδιο τρικύλινδρο σύνολο αποδίδει σε πιο ισχυρή έκδοση 110 ίππους, με το αυτόματο DSG, 7 σχέσεων. Η κορυφαία επιλογή είναι ο 1.5 TSI με 150 ίππους, επίσης με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Οικείο κινητήριο σύνολο

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φέρει την έκδοση με τους 110 ίππους και το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού Style. Ο κινητήρας «ξυπνάει» πάνω από τις 2.000 σ.α.λ., τιμή όπου σύμφωνα με τη Volkswagen εμφανίζεται η μέγιστη τιμή της ροπής (200 Nm). Στην πράξη, ο 1.0 TSI με τη χαρακτηριστική χροιά στην έντονη επιτάχυνση, κινεί αξιοπρεπώς το αμάξωμα των 1.260 κιλών, με το αυτόματο κιβώτιο να παρέχει ευκολία στην καθημερινή χρήση. Στη λειτουργία Sport κρατά μάλιστα πιο «ζωντανό» τον κινητήρα, ενώ τα paddles πίσω από το τιμόνι παρέχουν στον οδηγό τη δυνατότητα χειροκίνητης αλλαγής των σχέσεων.

taigo

Χωρίς σε καμία περίπτωση να χαρακτηρίζεται σπορ, το Taigo των 110 ίππων είναι ασφαλές σε κάθε διαδρομή, χωρίς ιδιαίτερες κλίσεις, με καλή πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης και αποτελεσματικά φρένα. Η άνεση από την ανάρτηση θα ικανοποιήσει στις καθημερινές μετακινήσεις μέσα στις ελληνικές πόλεις – όπου οι κακοτεχνίες των δρόμων είναι ο κανόνας – παρά την παρουσία των τροχών 17 ιντσών (πατούν σε ελαστικά 205/55). Ομοίως, το ταξίδι με το Taigo είναι ξεκούραστο, με την ηχομόνωση να κρατά τους ενοχλητικούς θορύβους μακριά από την καμπίνα των επιβατών.

Απολαυστικό στο δρόμο

Ως οδηγός θα απολαύσεις τη διαδρομή, ακόμη και όταν περιλαμβάνει αρκετά χιλιόμετρα σε επαρχιακό δρόμο. Αν αναζητήσεις όμως τις επιδόσεις ή ταξιδέψεις με πλήρες φορτίο σε επιβάτες και αποσκευές, η κατανάλωση «φλερτάρει» με διψήφιο αριθμό. Συνολικά, σε μεικτή διαδρομή, δύσκολα ο υπολογιστής ταξιδίου θα δείξει κάτω από 8 λίτρα ανά 100 χλμ. Η Volkswagen ανακοινώνει επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε 10,9 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 191 χλμ/ώρα για την έκδοση των 110 ίππων. Οι επιδόσεις είναι σαφώς βελτιωμένες στο Taigo 1.5 TSI (0-100 χλμ/ώρα σε 8,3 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 212 χλμ/ώρα), το οποίο είναι αναμφίβολα η πιο ολοκληρωμένη επιλογή. Τη στιγμή μάλιστα που το επιπλέον κόστος σε σχέση με την έκδοση των 110 ίππων ανέρχεται στα 1.700 ευρώ.

taigo

Οι τιμές του Taigo στην Ελλάδα αρχίζουν από τα 20.050 ευρώ, για την έκδοση 1.0 TSI 95 PS Comfort, ενώ το αυτοκίνητο της δοκιμής μας με τους 110 ίππους, το κιβώτιο DSG και το επίπεδο εξοπλισμού Style κοστίζει 25.800 ευρώ (κατά μόλις 650 ευρώ ακριβότερο από το αντίστοιχο T-Cross). Το κόστος φαντάζει υψηλό για ένα προσθιοκίνητο αυτοκίνητο της κατηγορίας B-SUV, όμως τα προτερήματα του Taigo δεν περιορίζονται στο «φαίνεσθαι». Παίρνει εξίσου καλό βαθμό στους τομείς της πρακτικότητας, της άνεσης και της ασφάλειας. Ο εξοπλισμός του περιλαμβάνει τα φώτα IQ.LIGHT - LED matrix, το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Travel Assist με Lane Assist, ρυθμιζόμενο Cruise Control με περιοριστή ταχύτητας, αυτόματο κλιματισμό Air Care Climatronic δύο ζωνών, σπορ καθίσματα εμπρός και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!