Test Ride Yamaha R7: Επιστροφή στην supersport αυθεντικότητα (vid)
Τα τελευταία χρόνια η κατηγορία των supersport μοτοσικλετών έχει ακολουθήσει μια πολύ παράξενη πορεία. Οι μεσαίες supersport που γνωρίσαμε την περασμένη δεκαετία με τα τετρακύλινδρα 600άρια εξαφανίστηκε, ενώ αντίστοιχα η μεγάλη κατηγορία των superbike 1000 κ.εκ. εκτοξεύτηκε σε δυσθεώρητα ύψη τόσο από άποψη τεχνολογίας και δύναμης, όσο και από άποψη κόστους.
Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργηθεί ένα τεράστιο κενό στις σπορ μοτοσικλέτες το οποίο ήρθε να καλύψει μια νέα κατηγορία μοτοσικλετών. Η συγκεκριμένη κατηγορία στην Αμερική έχει ονομαστεί Super Twins και πρόκειται για supersport μοτοσικλέτες με βάση έναν δικύλινδρο κινητήρα με ισχύ που κυμαίνεται από 70 έως 100 ίππους, απλά περιφερειακά και χαμηλό κόστος απόκτησης και συντήρησης.
Μία από τις μοτοσικλέτες που εκπροσωπούν αυτήν την κατηγορία είναι η νέα Yamaha R7. Το συγκεκριμένο μοντέλο κατασκευάστηκε έχοντας βασικό στόχο να διασκεδάσει τον αναβάτη σε πίστα και δρόμο, χωρίς εκείνος να έχει ένα... φορτηγό λεφτά να ξοδέψει, ούτε να έχει την εμπειρία του Βαλεντίνο Ρόσι για να την οδηγήσει. Σχεδιαστικά η R7 είναι εντυπωσιακή και ακολουθεί τα βήματα της οικογένειας των R. Στο κέντρο της μάσκας δεσπόζει ο LED προβολέας ο οποίος συνοδεύεται από δύο DRL φώτα ημέρας. Το ρεζερβουάρ διαθέτει τις χαρακτηριστικές γρίλιες της Yamaha, ενώ η ουρά μοιάζει πολύ στο R1 με κάθετο φωτιστικό σώμα και χαρακτηριστικά ανοίγματα δεξιά και αριστερά της σέλας.
Δοκιμασμένος κινητήρας CP2
Στον κινητήρα η Yamaha έχει βασιστεί πάνω στον δικύλινδρο CP2 τον οποίο χρησιμοποιεί εδώ και αρκετό καιρό σε πολλά μοντέλα της. Πρόκειται για έναν δοκιμασμένο δικύλινδρο σε σειρά σύνολο 689 κ.εκ. ο οποίος στην περίπτωση του R7 έχει απόδοση 73,4 ίππους στις 8.750 σ.α.λ. και 67Nm ροπής στις 6.500 σ.α.λ. Την τροφοδοσία έχει αναλάβει σύγχρονο σύστημα ψεκασμού της Yamaha, ενώ ο στρόφαλος 270 μοιρών παρέχει ακανόνιστο διάστημα ανάφλεξης για ομαλό και αποτελεσματικό πέρασμα της δύναμης στον πίσω τροχό. Η μετάδοση γίνεται μέσω 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τη βοήθεια ενός νέου συμπλέκτη ολίσθησης ο οποίος αποτρέπει το μπλοκάρισμα του πίσω τροχού στα απότομα κατέβασμα ταχυτήτων στην είσοδο της στροφής.
Βασικό χαρακτηριστικό του μηχανικού συνόλου είναι η ανάλαφρη αίσθηση που προσφέρει στον αναβάτη όταν ανοίγει το γκάζι. Το μοτέρ ανεβάζει στροφές ευχάριστα και ομαλά και νιώθεις ότι πάντα έχεις τον έλεγχο της κατάσταση. Η δύναμη του κινητήρα αρχικά θα σου φανεί λίγη. Όταν όμως βρεθείς στο κατάλληλο περιβάλλον, σε πίστα ή δρόμο με στροφές, τότε δεν πρόκειται να σου λείψει τίποτα και θα εκτιμήσεις την αποτελεσματικότητα με την οποία περνάνε οι 73 ίπποι στην άσφαλτο. Το βάρος της μοτοσικλέτας είναι στα 188 κιλά με τους τροχούς να έχουν κατασκευαστεί με την τεχνολογία SpinForged για μείωση του βάρους και καλύτερη αίσθηση στην οδήγηση.
Μελετημένες επιλογές στα περιφερειακά
Η Yamaha έχει επιλέξει να ακολουθήσει ένα πολύ προσεκτικό μονοπάτι όσον αφορά το στήσιμο της μοτοσικλέτας για να παραδώσει ένα εύκολο και ικανό supersport, χωρίς να ξεφύγει σε κόστος. Το πλαίσιο της Yamaha R7 προέρχεται από το MT-07 και είναι ατσάλινο σωληνωτό, ελαφρύ και λίγο πιο «γρήγορο» σε γεωμετρία χάρη στις ενισχύσεις στην ένωση με το ψαλίδι. Οι αναρτήσεις είναι της KYB με ανεστραμμένο πιρούνι εμπρός 41mm πλήρως ρυθμιζόμενο και μονό αμορτισέρ πίσω επίσης ρυθμιζόμενο και τοποθετημένο ελαφρώς πιο ψηλά για να γίνει πιο σπορ η γεωμετρία της μοτοσικλέτας. Αρκετή δουλειά έχει γίνει και στα φρένα καθώς η Yamaha έχει τοποθετήσει δύο δίσκους 298mm εμπρός με 4πίστονες δαγκάνες και έναν δίσκο 245mm πίσω. Το μυστικό είναι στην τρόμπα φρένου που είναι ακτινική της Brembo προσθέτοντας ακρίβεια και αίσθηση σε κάθε πάτημα των φρένων.
Η βάση της μοτοσικλέτας είναι πολύ καλά μελετημένη και αρχίζεις να κινείσαι γρήγορα χωρίς να σε αγχώνει τίποτα, χωρίς να ασχολείσαι με νούμερα και μάρκες - απλά διασκεδάζεις, επιταχύνεις, στρίβεις, φρενάρεις, ακουμπάς το γόνατο στην άσφαλτο! Η ποιότητα κύλισης και η στιβαρότητα σε κάνουν να ανεβάζεις γρήγορα σχέσεις και χιλιόμετρα πριν φτάσεις τελικά στην πρώτη στροφή. Η R7 θέλει να οδηγηθεί με φόρα στις στροφές και αν προσαρμοστείς θα περάσεις καλά. Αφήνεις λοιπόν τα φρένα όσο πιο νωρίς αντέχεις και ρίχνεις απαλά τη μοτοσικλέτα στην είσοδο, χωρίς να αγχώνεσαι αν έχει γύρει πολύ ή λίγο. Η R7 διατηρεί με χαρακτηριστική ευκολία τη γραμμή της και έχοντας λογική δύναμη από τον κινητήρα να χρησιμοποιήσεις αρχίσεις να ανοίγεις το γκάζι από νωρίς απαλλαγμένος από το άγχος του γλιστρήματος του πίσω τροχού λόγω ισχύος του κινητήρα.
Επιστροφή στις πίστες με το R7
Η R7 αποτελεί ίσως το πιο επιτυχημένο πείραμα της Yamaha στη νέα κατηγορία των «Super Twins». Πρόκειται για ένα αυθεντικό supersport το οποίο χάρη στο προσεγμένο του στήσιμο, τα καλά περιφερειακά και τον ζωηρό κινητήρα επαναφέρει στο προσκήνιο τις σπορ μοτοσικλέτες που μπορεί να απολαύσει κάθε, μα κάθε αναβάτης. Μια πραγματική μοτοσικλέτα για τον πραγματικό κόσμο η οποία θα μπορεί να οδηγηθεί από τον έμπειρο αναβάτη ο οποίος δεν έχει 20+ χιλιάδες ευρώ να πάρει ένα σύγχρονο superbike, μέχρι τον νεότερο αναβάτη ο οποίος θέλει να γνωρίσει τα μυστικά της σπορ οδήγησης μια σύγχρονη «μοτοσικλέτα-σχολείο».
ΤΙΜH: 9.390 ευρώ
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Yamaha R7
Βίντεο παρουσίασης Yamaha R7.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!