Test ride Ducati Multistrada V2: Ιταλικό πάθος σε δύο τροχούς
Η Ducati μετά την εκρηκτική Multistrada V4, που έχουμε ήδη παρουσιάσει σε προηγούμενη δοκιμή, έβαλε πολύ ψηλά τον πήχη σε επιδόσεις, απόδοση, άνεση, ασφάλεια. Στη συνέχεια, θέλοντας να καλύψει μια πιο ευρεία γκάμα με αναβάτες που δεν χρειάζονται στην καθημερινότητα τους την απόλυτη ιπποδύναμη, αλλά μια μοτοσυκλέτα που τα κάνει όλα και μπορεί να κινηθεί τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου, κατασκεύασε τη Multistrada V2.
Για το σκοπό αυτό οι Ιταλοί σχεδιαστές και μηχανικοί ακολούθησαν μια επιτυχημένη συνταγή. Για κινητήρα βασίστηκαν στον τετράχρονο V2 με περιεχόμενη γωνία ενενήντα μοιρών, υδρόψυκτο με το κλασσικό σύστημα desmo για την κίνηση των τεσσάρων βαλβίδων ανά κύλινδρο και με χωρητικότητα στα 937 κ. εκ. Περνώντας στο ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο, συναντάμε ένα χωροδικτύωμα με τον κινητήρα να είναι ενεργό μέρος του και με γωνία κάστερ στις 25 μοίρες, για ευελιξία και σταθερότητα.
Εργονομία και άνεση
Εκεί όμως που έχει γίνει μεγάλη αλλαγή στην σχεδίαση της είναι το χαμηλότερο ύψος σέλας, που «έπεσε» στα 830 χιλ. Αυτό το γεγονός, μαζί με το νέο σχήμα του ρεζερβουάρ των 20 λίτρων που δεσπόζει στο μπροστινό τμήμα της V2, παράλληλα με το νέο αεροδυναμικό του σχήμα και με το ρύγχος σε μορφή που θυμίζει μάτια σφήγκας, κάνουν τη νέα Multistrada πιο φιλική και πιο άνετη ακόμα και για πιο μικρόσωμους αναβάτες.
Από αυτό το σημείο ξεκινά η νέα προσέγγιση του ιταλικού εργοστασίου της Μπολόνια. Ελαφρώνοντας τη νέα Multistrada V2 κατά πέντε ολόκληρα κιλά, κατάφεραν να κατασκευάσουν μια πιο φιλική και πιο εύχρηστη μοτοσυκλέτα για τον μέσο αναβάτη που θέλει να έχει στην κατοχή μου μια Ducati σύμμαχο στην καθημερινότητα του, χωρίς όμως να ξεχνάει το DNA της και τα αγωνιστικά της γονίδια. Τα κιλά της γεμάτη σταματούν στα 225 μαζί με τα υγρά της.
Από εκεί και μετά αναλαμβάνουν τα ηλεκτρονικά της συστήματα για τη διαχείριση της ιπποδύναμης των 113 ίππων στις 9.000 σ.α.λ. με ροπή στρέψης στα 9.8 kgm/ 7.750 σ.α.λ. Πιστέψτε με ότι αυτά τα νούμερα δεν είναι αμελητέα για ένα μέσο αναβάτη που θέλει να συνδυάζει και δύναμη και ομαλότητα.
Ανεβαίνοντας πάνω στη σέλα και θέτοντας σε λειτουργία τον κινητήρα, έρχεται στα αυτιά μια πανδαισία ήχου που μόνο ο V2 της Ducati των 90 μοιρών παράγει. Βάζοντας πρώτη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων και αφήνοντας τον συμπλέκτη, από τα πρώτα μέτρα αντιλαμβάνεσαι την ποιότητα στην κύλιση της νέας 950 Multistrada.
Ευκολία και φιλικότητα στη χρήση
Μέσα στην πόλη αντιλαμβάνεσαι πέραν της ευκολίας στη χρήση της ότι τραβάει τα βλέμματα από όπου και αν περάσεις. Σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητη. Το έντονο κόκκινο χρώμα έλκει τα βλέμματα και κάνει τους πεζούς και τους άλλους οδηγούς να σε θαυμάζουν.
Οδηγικά είναι πιο εύκολη στην οδήγηση και στην διαχείρισή της. Διαθέτει τέσσερα προγράμματα ιπποδύναμης: touring, sport, urban, enduro. Η λειτουργία του κιβωτίου είναι και αυτή πιο «ηλεκτρική», με τις αλλαγές στις σχέσεις να γίνονται πιο εύκολα. Μεγάλη γκάμα επίσης υπάρχει και στους οκτώ συνδυασμούς για ρυθμίσεις σε traction control και ABS, ανάλογα με τι θέλει και τι χρειάζεται ο κάθε αναβάτης. Με την ψηφιακή οθόνη να παρέχει πλήρεις ενδείξεις λειτουργίας και άλλων παραμέτρων, όλες αυτές οι αλλαγές γίνονται με τα πάτημα των κουμπιών αριστερά στο τιμόνι.
Περνώντας στην προστασία από τον αέρα, όσο η ταχύτητα μας αυξάνει η ζελατίνα βοηθάει ικανοποιητικά και μπορεί να ρυθμιστεί πολύ εύκολα στο ύψος, εσωτερικά με το ένα χέρι με χαρακτηριστική άνεση. Αυτό που μου άρεσε πολύ είναι τα νέας σχεδίασης μπράτσα από τους καθρέπτες. Προσωπικά πιστεύω ότι είναι τα ελαφρύτερα και πιο λειτουργικά που έχω δει μέχρι σήμερα, βοηθώντας τόσο στην αεροδυναμική, όσο και στο πως αποτυπώνουν τα πίσω είδωλα στους καθρέπτες.
Μέσα στην κίνηση της πόλης κυκλοφορείς άνετα, αρκεί να μην έχεις μακριά σχέση στο κιβώτιο και οι στροφές του κινητήρα να μην είναι χαμηλές, γιατί τότε εμφανίζονται κάποιοι κραδασμοί. Όταν όμως οι στροφές ξεπερνούν τις 4.500 σ.α.λ. τότε ο V2 κινητήρας της μεταμορφώνεται δείχνοντας τα γονίδιά του. Ανεβάζει αστραπιαία μέσα σε μια πανδαισία ήχων από τους δύο κυλίνδρους της Ducati. Αυτό είναι τόσο μεθυστικό, που δεν σε αφήνει να είσαι ήρεμος μαζί της, αλλά να θέλεις να ξεδιπλώσει τις αρετές της σε στροφές και νέους ορίζοντες.
Απολαυστική στην οδήγηση
Στρίβει με την ιδέα και μόνο, αρκεί να δώσεις την εντολή που εσύ θέλεις. Σε αυτό βοηθούν πάρα πολύ και οι αναρτήσεις. Στο μπροστινό μέρος συναντάμε ένα ανεστραμμένο πιρούνι 48 χιλ. με 170 χιλ. διαδρομής. Για πίσω ανάρτηση έχουμε ένα αμορτισέρ χωρίς μοχλικό σύστημα, που εδράζει κατευθείαν στο πίσω αλουμινένιο ψαλίδι με ακριβώς την ίδια διαδρομή των 170 χιλ., με την προφόρτιση του πίσω ελατηρίου να γίνεται από τον αντίστοιχο ρυθμιστή. Οι αναρτήσεις της V2 απορροφούν την κάβε ανωμαλία του δρόμου με πολύ προοδευτική λειτουργία και στην συμπίεση αλλά και στην επαναφορά.
Περνώντας στους τροχούς, μπροστά έχουμε 19 ίντσες διάμετρο με ακτίνες στις πολύ ελαφρές ζάντες, ενώ το σύνολο συμπληρώνουν τα ελαστικά Scorpion Trail της Pirelli. Σε ότι αφορά τα φρένα, έχουμε μπροστά δύο δίσκους των 320 χιλ.με ακτινικές δαγκάνες τεσσάρων εμβολών της Brembo με σύστημα cornering ABS. Αντίστοιχα στον πίσω τροχό έχουμε ένα μονό δίσκο 265 χιλ. με μονή δαγκάνα δύο εμβόλων της Brembo με το ίδιο σύστημα cornering ABS. Ειδικά με τα εμπρός φρένα η μοτοσυκλέτα ακινητοποιείται με ένα απλό πάτημα στη μανέτα.
Οδηγικά στο σύνολο της η νέα Multistrada V2 άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις. Ήρθε για να καλύψει τις ανάγκες ενός νέου αναβάτη που θέλει να αγοράσει τη μικρότερη Multistrada σε σχέση με την εκρηκτική V4 χωρίς να δώσει πολλά χρήματα. Με τιμή που ξεκινάει από τις 15.800 ευρώ με τέσσερα χρόνια εγγύηση, αποτελεί μια πολύ καλή αγορά. Θα περάσει από παντού με άνεση και ασφάλεια. Ακόμα και σε χωμάτινες διαδρομές, μπορείς με όρθια στάση του σώματος να διασχίσεις τηρουμένων πάντα των αναλογιών, εδάφη ακόμη και εκτός δρόμου με χαρακτηριστική άνεση. Δεν θα σου πει ποτέ όχι σε ότι της ζητήσεις να σου κάνει σε οποιαδήποτε διαδρομή, είτε σε άσφαλτο είτε σε χώμα. Ειδικά αν την πιέσεις με γρήγορους ρυθμούς σε δρόμους με συνεχείς στροφές, με αναβάσεις ή με κάποιες διασχίσεις στο χώμα, τότε γίνεται κατανοητό πόσο ιδανική είναι η νέα V2 Multistrada για να συμβιώσεις μαζί της.
Το μόνο αρνητικό για εμάς είναι ότι εκπέμπει μεγάλες ποσότητες ακτινοβολίας και θερμότητας από τον πίσω κύλινδρο στο σώμα του αναβάτη στο ύψος του πίσω τμήματος του ντεπόζιτου. Ειδικά στις ημέρες της δοκιμής μας, που η θερμοκρασία περιβάλλοντος ξεπερνούσε τους 38 βαθμούς Κελσίου, αυτό το φαινόμενο ήταν ιδιαίτερα έντονο. Ένα ακόμη σημείο προσοχής είναι στο μπουτόν της κόρνας, όπου απαιτεί πιο έντονο πάτημα γιατί έχει μια χρονική υστέρηση στη λειτουργία του. Χρόνος δέκατων του δευτερολέπτου θα μου πείτε, αλλά σημαντικού προς την αποφυγή κάποιου ατυχήματος.
Εν κατακλείδι, η Ducati θέλησε και κατασκεύασε μια νέα V2 Multistrada για να προσελκύσει νέους αναβάτες στη φίρμα της, χρησιμοποιώντας σίγουρες λύσεις για την οδηγική τους εμπειρία και απόλαυση. Ξέρει τον τρόπο και έχει τα μέσα να το επιτύχει. Αυτό άλλωστε φαίνεται και το πέτυχε με την μοτοσυκλέτα της δοκιμής και παρουσίασης μας. Όσοι την αγοράσουν θα γευτούν νέες οδηγικές απολαύσεις που μόνο μια Ducati μπορεί να στις προσφέρει απλόχερα, όπως και η νέα Multistrada V2. Καλές βόλτες και πάντα με ασφάλεια. B. O.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!