Μονσέ στο Gazzetta: «1-2-3 στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις; Δεν το ονειρευόμουν καν»

Κώστας Μπιτσικώκος
Μονσέ στο Gazzetta: «1-2-3 στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις; Δεν το ονειρευόμουν καν»
O επικεφαλής της ομάδας της Hyundai Motorsport στο WRC μίλησε στο Gazzetta για την ιστορική επιτυχία στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, τις ελπίδες για τον τίτλο, τη δέσμευση της εταιρείας στο θεσμό αλλά και για την F1.

Αυτό που συνέβη στο φετινό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις είναι ιστορικής σημασίας για την Hyundai. Όχι μόνο επικράτησε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, αλλά σημείωσε το πρώτο 1-2-3 στην παρουσία της στο WRC. Επίσης έγινε ο πρώτος κατασκευαστής που… μονοπώλησε το βάθρο στον εθνικό μας αγώνα τα τελευταία 33 χρόνια!

Μπορεί τα χαμόγελα στα πρόσωπα των ανθρώπων της Hyundai Motorsport να κάνουν μέρες να «σβήσουν», όμως τα στελέχη της παραμένουν προσγειωμένα και προσηλωμένα στο στόχο: να επιστρέψει η ομάδα στους τίτλους, τόσο οδηγών όσο και κατασκευαστών. Η τρίτη σερί νίκη μείωσε μεν την απόσταση από την Toyota Gazoo Racing και τον Κάλε Ροβάνπερα, η διαφορά παραμένει δε σημαντική.

Μετά το τέλος του αγώνα στην Λαμία, ο Αναπληρωτής Διευθυντής της ομάδας της Hyundai Motorsport στο WRC, Ζουλιάν Μονσέ, παραχώρησε συνέντευξη στο gMotion by gazzetta για τη νίκη στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, την παρουσία και το μέλλον της εταιρείας στο θεσμό, ακόμα και για τη Formula 1.

Περιμένατε ερχόμενοι στην Ελλάδα να σημειώσετε όχι μόνο την πρώτη σας νίκη στο Ράλλυ Ακρόπολις αλλά και να κάνετε το 1-2-3 στο βάθρο;

 

Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής μαζί σας, σκεφτόμουν ότι η παρουσία στο βάθρο ή η νίκη αποτελούσε πιθανότητα. Τριπλή παρουσία όμως στο βάθρο; Δεν το ονειρευόμουν καν. Γνωρίζουμε ότι οι ανταγωνιστές μας είναι δυνατοί. Δεν μπορούσα να το ονειρευτώ καθώς δεν είχε ξαναγίνει στην ιστορία της ομάδας μας. Έδειχνε κάτι το άπιαστο για εμάς. Βέβαια οι οδηγοί μας είχαν καλό ρυθμό όλο το τριήμερο, όμως το κλειδί για την επιτυχία ήταν η αξιοπιστία. Όλες οι υπόλοιπες ομάδες υπέφεραν από αρκετά προβλήματα. Εμείς είχαμε λίγα θέματα, τίποτα το δραματικό.

Γνωρίζατε ότι είχε να συμβεί 1-2-3 από μία εταιρεία στο Ράλλυ Ακρόπολις από το 1989 και την Lancia;

Είναι μία ακόμα σελίδα στο βιβλίο της ιστορίας μας. Είναι επίσης η πρώτη τριπλή παρουσία σε βάθρο για εμάς, αλλά και η πρώτη φορά που σημειώνουμε τρεις νίκες στη σειρά. Αρκετές πρωτιές, ας δούμε τι μας επιφυλάσσει το μέλλον.

Hyundai Motorsport

Ο Ντάνι Σόρντο ήρθε στην Ελλάδα για να προσφέρει βαθμούς στην ομάδα και πέτυχε το τρίτο βάθρο σε ισάριθμους φετινούς του αγώνες.

Ο στόχος του Ντάνι είναι πάντα να φέρει το αυτοκίνητο στον τερματισμό και να εξασφαλίσει όσο το δυνατόν περισσότερους βαθμούς. Ο στόχος του δεν είναι να κερδίσει τον αγώνα, αυτό κυνηγούν ο Τάνακ και ο Νεβίλ. Θα συνεχίσουμε να δουλεύουμε έτσι, δεν είμαι σίγουρος ότι θα μας παρουσιαστεί πάλι ευκαιρία να κάνουμε το 1-2-3.

Είδαμε το φετινό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις να είναι ιδιαίτερα δύσκολο. Θεωρείτε ότι διατηρεί τον ίδιο χαρακτήρα με αυτόν που είχε παλαιότερα;

Σίγουρα δεν μπορούμε να συγκρίνουμε το σημερινό Ράλλυ Ακρόπολις με αυτά που βλέπαμε όταν ήμασταν παιδιά. Το μήκος και η δυσκολία του αγώνα ήταν πολύ διαφορετικά. Ακόμα όμως και έτσι, αν σκεφτούμε τα στάνταρ των σύγχρονων αγώνων, είναι ένα σκληρό ράλλυ. Και μου προκάλεσε έκπληξη ότι την Παρασκευή δεν υπήρχε ενδιάμεσο σέρβις για τα αυτοκίνητα. Όλα τα αγωνιστικά κατάφεραν να συνεχίσουν χωρίς σημαντικά προβλήματα, πέρα από κάποια κλαταρίσματα ή κάποια θέματα με το υβριδικό σύστημα. Ακόμα και τα αυτοκίνητα της κατηγορίας WRC2 δεν είχαν πολλά προβλήματα. Μπορεί τα σύγχρονα ράλλυ να γίνονται ευκολότερα, όμως είδαμε το δράμα που εκτυλίχθηκε το πρωί του Σαββάτου.

Πώς σας φάνηκε η υπερειδική του ΟΑΚΑ; Θεωρείτε ότι οι αγώνες ράλλυ πρέπει να επισκέπτονται τον κόσμο και όχι το ανάποδο;

Η ατμόσφαιρα ήταν εκπληκτική. Με 60.000 κόσμο να φωνάζει, να δονείται από την αλληλεπίδραση με τους οδηγούς και τα αυτοκίνητα. Ήταν μία ιδιαίτερη στιγμή και είναι καλό να έχουμε τέτοιου είδους εκδηλώσεις για την προώθηση των αγώνων ράλλυ. Προσωπικά θεωρώ ότι η υπερειδική δεν είναι αντιπροσωπευτική των ράλλυ, οπότε είναι καλό να υπάρχουν τέτοιου είδους, αλλά να είναι σύντομες και να μην αλλάζουν τη φιλοσοφία των αγώνων.

Hyundai Motorsport

Ποιοι είναι οι στόχοι της Hyundai Motorsport για το υπόλοιπο της φετινής σεζόν, με την απόσταση που σας χωρίζει από την Toyota;

Ο στόχος μας, όπως κάθε χρονιά, είναι να κερδίσουμε και τους δύο τίτλους. Οδηγών και κατασκευαστών. Υπάρχει αυτή η πιθανότητα, αλλά χρειάζεται να συμβούν πολλά για να το καταφέρουμε. Εμείς να κερδίσουμε όλους τους αγώνες και η Toyota να κάνει κάποια λάθη. Δεν είναι αδύνατο, είναι όμως δύσκολο. Οπότε εστιάζουμε σε κάθε αγώνα ξεχωριστά, να τον κερδίσουμε . Δεν σκεφτόμαστε τόσο πολύ το πρωτάθλημα.

Η σύνθεσή σας στην Ελλάδα περιελάμβανε τρεις έμπειρους οδηγούς, με την επιλογή του Ντάνι Σόρντο αντί του Όλιβερ Σόλμπεργκ στο τρίτο i20 N Rally1. Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο ιδανικός συνδυασμός έμπειρων και νέων οδηγών στη σύγχρονη εποχή του WRC;

Σίγουρα με τους έμπειρους οδηγούς έχεις σημαντικές ελπίδες να σημειώνεις καλά αποτελέσματα. Γνωρίζουν τι απαιτείται για να φέρουν το αυτοκίνητο στον τερματισμό και να κερδίσουν αρκετούς βαθμούς. Από την άλλη, χρειάζεται να εστιάσουμε στην μελλοντική γενιά, διότι δεν υπάρχουν αρκετοί νέοι οδηγοί. Είναι πολύ σημαντικό να τους φέρουμε στο κατάλληλο επίπεδο, να τους κρατήσουμε μαζί μας. Οι έμπειροι οδηγοί δεν θα μπορούν να αγωνίζονται για άλλα 15 χρόνια. Πρέπει να προετοιμάσουμε την μελλοντική γενιά. Έχουμε δει επίσης ότι ο Όλιβερ Σόλμπεργκ είχε μία δύσκολη αρχή τη φετινή σεζόν, βήμα-βήμα όμως τον φέρνουμε σε καλό επίπεδο. Σημείωσε ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα στο Βέλγιο, τερμάτισε και μάλιστα στην 4η θέση. Το καλύτερό του αποτέλεσμα. Ιδανικά θα ήθελα να έχω αρκετά αγωνιστικά αυτοκίνητα, τόσο με έμπειρους όσο και με ταλαντούχους οδηγούς.

Η ομάδα της Hyundai Motorsport στο WRC άρχισε να χτίζεται από το μηδέν στα τέλη του 2012. Και κατάφερε να κερδίσει συνεχόμενα πρωταθλήματα κατασκευαστών το 2019 και το 2020. Τι φέρνει το μέλλον για την εταιρεία στο θεσμό;

Ελπίζω να κατακτήσουμε και άλλους τίτλους στο μέλλον. Για φέτος δεν είναι αδύνατο, αλλά είναι δύσκολο. Είναι πραγματικά σημαντικό να αρχίζεις τη σεζόν πολύ καλά. Φέτος αρχίσαμε άσχημα και αυτό μας έχει στοιχίσει. Ο στόχος μας είναι να κερδίζουμε και να ανακάμψουμε φέτος, την επόμενη χρονιά και την μεθεπόμενη. Ελπίζουμε την επόμενη φορά να ξεκινήσουμε καλύτερα. Θεωρώ ότι τα ράλλυ είναι στο DNA της μάρκας και έχουμε μακρόπνοο όραμα όσον αφορά τη δέσμευσή μας στο θεσμό.

Hyundai Motorsport

Άρα η παρουσία της Hyundai στο WRC είναι εξασφαλισμένη για πολλά χρόνια ακόμα;

Ναι. Μιλάμε βέβαια για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, όμως έχουμε ένα μακρόπνοο όραμα στο θεσμό. Θα είμαστε εδώ του χρόνου και τα επόμενα έτη. Ο θεσμός ταιριάζει απόλυτα με τη γκάμα των αυτοκινήτων παραγωγής της μάρκας, κυρίως μικρού μέγεθος.

Τι έγινε λάθος στην αρχή της φετινής σεζόν;

Είναι ξεκάθαρο, ότι αργήσαμε την εξέλιξη του αυτοκινήτου. Οι πρώτες δοκιμές άρχισαν μόλις το Δεκέμβριο, το πρώτο πρωτότυπο καταστράφηκε και χάσαμε χρόνο. Το αυτοκίνητο ομολογκαρίστηκε λίγες εβδομάδες αργότερα, οπότε φθάσαμε στον εναρκτήριο αγώνα στο Μόντε Κάρλο με ελάχιστα χιλιόμετρα δοκιμών. Αυτό είναι κάτι που δεν θα επαναληφθεί του χρόνου και το 2024. Σύμφωνα με τους κανονισμούς, τα αυτοκίνητα έχουν ομολογκαριστεί για τρία έτη. Το i20 N Rally1 του 2023 θα αποτελεί εξέλιξη του φετινού, ενώ φέτος στο Μόντε Κάρλο είχαμε ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο. Περιμένω λιγότερο δράμα το επόμενο έτος. Για να κερδίσεις το πρωτάθλημα πρέπει να ξεκινήσεις καλά. Η Toyota κέρδισε πολλούς βαθμούς στο πρώτο κομμάτι της σεζόν και πλέον είμαστε πίσω. Προτιμώ να είναι ανάποδη η κατάσταση.

Παρακολουθείτε άλλες μορφές του μηχανοκίνητου αθλητισμού; Τι συμβαίνει π.χ. στη Formula 1 όπου θα εισέλθουν και άλλοι κατασκευαστές; Θα θέλατε να συμβεί αυτό και στο WRC;

Ο ρόλος μου περιλαμβάνει να κοιτάζω τι συμβαίνει και σε άλλα πρωταθλήματα. Συμμετέχουμε στο Touring Car Racing, παρακολουθούμε τι συμβαίνει στη Formula 1 και στους αγώνες αντοχής, όπου εισέρχονται επίσης αρκετοί κατασκευαστές. Στα ράλλυ η κατάσταση είναι διαφορετική. Υπάρχουν 2,5 ομάδες, ή καλύτερα – για να μην παρεξηγηθώ – τρεις ομάδες. Αυτό είναι το μίνιμουμ που μπορεί να υπάρξει. Θα είμαστε πολύ χαρούμενοι να υποδεχτούμε και άλλους κατασκευαστές στα ράλλυ, είναι πολύ σημαντικό ώστε να επιβιώσει το WRC. Δεν γνωρίζω αν θα μπει κάποια άλλη μάρκα με τους τωρινούς κανονισμούς, που θα ισχύουν έως τα τέλη του 2024. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πρώτα πρέπει να εξασφαλιστεί η παρουσία των υπαρχουσών ομάδων και μετά να εισέλθουν και άλλες.

Το WRC χρειάζεται να αλλάξει για να προσελκύσει και άλλους κατασκευαστές;

Ακριβώς. Η υβριδική τεχνολογία και τα συνθετικά καύσιμα που χρησιμοποιούμε έγιναν και για να φέρουμε επιπλέον κατασκευαστές. Τα περσινά αγωνιστικά αυτοκίνητα ήταν δυνατά και ανταγωνιστικά, όμως δεν ήταν σύμφωνα με τη σύγχρονη εποχή, αν μπορώ να το θέσω έτσι. Το WRC ήταν ένα από τα τελευταία πρωταθλήματα με συμβατική τεχνολογία, ήταν σημαντικό να φέρουμε κάτι νέο. Κάτι που κάναμε με το υβριδικό σύστημα και τα συνθετικά καύσιμα. Δυστυχώς έως τώρα δεν έχουμε καταφέρει να προσελκύσουμε κάποιον άλλον κατασκευαστή. Εργαζόμαστε στενά οι τρεις ομάδες με την FIA ώστε να προκαλέσουμε το ενδιαφέρον και άλλων εταιρειών.

Hyundai Motorsport

Φωτογραφίες: Hyundai Motorsport

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!