Red Bull Racing: Οι 4 τομείς που οδήγησαν στην υπέρβαση του ορίου δαπανών
Τα όσα συμβαίνουν στα γραφεία της FIA και της Red Bull Racing στο σιρκουί COTA έχουν επισκιάσει το αγωνιστικό τριήμερο για το Grand Prix της Formula 1. Η παραβίαση του ορίου δαπανών από την αυστριακή ομάδα κατά την περυσινή σεζόν, αποτελεί σημείο αντιπαράθεσης όχι μόνο με την Παγκόσμια Ομοσπονδία αλλά και με τις υπόλοιπες ομάδες που ζητούν την επιβολή αυστηρής τιμωρίας.
Όπως ανακοίνωσε στις 10/10 η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, το 2021 η Red Bull Racing υπερέβη το ανώτατο όριο των 145 εκατομμυρίων δολαρίων. Καθώς η υπέρβαση δεν ξεπέρασε το 5% του προβλεπόμενου budget για το 2021, χαρακτηρίστηκε από τη FIA ως μικρού μεγέθους (minor). Κάτι που πολλοί εξέλαβαν ως προϋπόθεση για να πέσει η Red Bull Racing στα… μαλακά.
Το ακριβές ποσό υπέρβασης του budget
Όπως διέρρευσε στο περιθώριο του Grand Prix ΗΠΑ, η Παγκόσμια Ομοσπονδία πρότεινε στη Red Bull Racing Συμφωνία Αποδοχής Παράβασης. Αυτή περιλαμβάνει και συγκεκριμένη ποινή, την οποία η Red Bull Racing είτε θα δεχθεί και άρα δεν θα ασκήσει έφεση, είτε το σίριαλ θα συνεχιστεί στην Επιτροπή Επιδίκασης Ορίων Δαπανών.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του RacingNews365, η Red Bull Racing υπερέβη το όριο των 145 εκατ. δολαρίων κατά 1,8 εκατομμύρια. Αναφέρει επίσης ότι τα επιπλέον χρήματα που δαπανήθηκαν από την αυστριακή ομάδα σε τέσσερις κυρίως τομείς.
Πώς τα -4 εκατ. δολάρια έγιναν +1,8
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι αρχικά οι εκτιμώμενες δαπάνες της Red Bull Racing το 2021 ήταν αρκετά κάτω από το όριο και συγκριμένα περίπου 4 εκατ. δολάρια. Στη συνέχεια όμως και αφού έγινε ξανά υπολογισμός των δαπανών, τα χρήματα που ξόδεψε η αυστριακή ομάδα ήταν 1,8 εκατ. δολάρια πάνω από το όριο των 145 εκατομμυρίων δολαρίων.
Στη σημαντική διαφορά που προέκυψε (περίπου 5,8 εκατ. δολάρια) περιλαμβάνονται 1,2 εκατ. δολάρια για έξοδα catering, 800.000 δολάρια για εσωτερικές δαπάνες που έχουν να κάνουν με άδειες και αποζημιώσεις ασθένειας, χρήση ανταλλακτικών αλλά και αλλαγή στη φορολογία από τις βρετανικές αρχές. Η Red Bull Racing περίμενε επιστροφή φόρου, η οποία όμως δεν πραγματοποιήθηκε.
Το RacingNews365 αναφέρει ότι στα παραπάνω έξοδα περιλαμβάνεται και η αποζημίωση του πρώην επικεφαλής αεροδυναμιστή Νταν Φάλοους, ο οποίος μεταπήδησε κατά τη διάρκεια της περσινής σεζόν στην Aston Martin και τη θέση του Τεχνικού Διευθυντή.
Η Red Bull Racing δεν υπολόγισε στις δαπάνες της για το 2021 τις απολαβές του Φάλοους, κάτι που έκανε κατά τον έλεγχό της η αρμόδια επιτροπή της FIA.
Όσον αφορά τα ανταλλακτικά, ο κανονισμός αρχικά εξαιρούσε εξαρτήματα της περσινής σεζόν που δεν μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στα φετινά μονοθέσια. Όμως φέτος τον Ιούνιο ο κανονισμός άλλαξε και το κόστος τους περιλαμβάνεται στο όριο των 145 εκατ. δολαρίων.
Παρά τα όσα είχαν αναφερθεί πρόσφατα, εκτιμάται ότι οι απολαβές του Έντριαν Νιούι δεν έπαιξαν ρόλο στην υπέρβαση του ορίου δαπανών. Και αυτό διότι σύμφωνα με τον κανονισμό, οι μισθοί των τριών υψηλότερα αμειβομένων σε κάθε ομάδα εξαιρούνται από το cost cap.
Photo Credits: Red Bull Racing
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!