Test ride Zontes GK 350: «Τερατάκι» τσέπης
Η Zontes εμπλούτισε την γκάμα της με το νέο GK 350, το οποίο εκτός από σωστά στοχευμένο στην ελληνική αγορά αποδεικνύεται πολύ ποιοτικό και αποδοτικό. Πρόκειται για ένα γυμνό μοντέλο με μικρές διαστάσεις, άψογο φινίρισμα και κλασικό σχεδιασμό που έρχεται με ιδιαίτερες αξιώσεις να κατακτήσει την ανερχόμενη κατηγορία των μοντέρνων-κλασικών δικύκλων.
Κοιτάζοντάς το GK 350 αντιλαμβάνεσαι εύκολα πως ο σχεδιασμός του είναι πολύ προσεγμένος, κάτι πολύ σημαντικό για τη συγκεκριμένη κατηγορία. Το μάτι αμέσως πέφτει πάνω σε λεπτομέρειες όπως το χαρακτηριστικό ρεζερβουάρ, το αλουμινένιο ψαλίδι και η διπλή απόληξη της εξάτμισης, ενώ ο συνολικός σχεδιασμός είναι ιδιαίτερα αρμονικός και «εύκολος» στο μάτι. Highlight αποτελεί ασφαλώς το φωτιστικό σώμα εμπρός, που έχει πολύ χαρακτηριστικό σχεδιασμό με LED προβολέα και LED φλας.
Κινητήρας «διαμάντι»
Ακόμα καλύτερα είναι τα πράγματα όταν βρεθείς στη σέλα του Zontes GK 350. Το πρώτο που εντυπωσιάζει είναι ο μονοκύλινδρος κινητήρας των 350 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 39,5 ίππους στις 9.500 σ.α.λ. και 32,8 Nm ροπής στις 7.500 σ.α.λ. ενώ διαθέτει και δύο mode λειτουργίας (ECO/Sport) Ο κινητήρας αυτός είναι ολοκαίνουριος και έρχεται να αντικαταστήσει τον 310 που έχουμε δει σε άλλα μοντέλα της Zontes. Έχει δοθεί έμφαση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές χαρίζοντας στο σύνολο ευχάριστη λειτουργία σε όλο το φάσμα των στροφών. Ανοίγοντας το γκάζι νιώθεις έντονη ώθηση, που δεν σταματάει μέχρι τα 130 χιλιόμετρα ανά ώρα με την τελική ταχύτητα να φτάνει -ίσως και να ξεπερνά για λίγο- στα 150 χλμ/ώρα.
Απροβλημάτιστα λειτουργεί και το κιβώτιο ταχυτήτων των 6 σχέσεων, που συνδυάζεται και με μονόδρομο συμπλέκτη, κάτι που συναντάς πολύ σπάνια σε αυτήν την κατηγορία. Οι δυνατές επιδόσεις, ωστόσο, δεν έχουν σοβαρό αρνητικό αντίκτυπο στην κατανάλωση καυσίμου, που κρατιέται άνετα στην περιοχή των 5 λίτρων ανά 100 χλμ, ενώ τα 17 λίτρα του ρεζερβουάρ προσφέρουν πολύ καλή αυτονομία.
Στον δρόμο το GK 350 είναι ίσως καλύτερο κι από αυτό που περιμένεις: ευέλικτο, συμπαγές και με σπορ χαρακτηριστικά. Το άκαμπτο πλαίσιο και η σχετικά σκληρή ρύθμιση της πίσω ανάρτησης δίνουν πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Ο αναβάτης αμέσως αρχίζει να το εμπιστεύεται καθώς και το ανεστραμμένο πιρούνι εμπρός προσφέρει καλή πρόσφυση και πληροφόρηση. Δυνατό σημείο του μοντέλου της Zontes είναι και τα φρένα, με το δίσκο των 320 χιλ. μπροστά και τον 265 χιλ. πίσω, σε συνδυασμό με το δικάναλο ABS της Bosh, να το σταματούν αποτελεσματικά και με μικρή πίεση στη δεξιά μανέτα.
Άριστο στο δρόμο
Εκείνο που έχει πετύχει η Zοntes είναι πως παρά την καλή του οδική συμπεριφορά δεν έχει θυσιάσει την άνεση η οποία επίσης βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο. Στην άνεση συμβάλλει βέβαια και η θέση οδήγησης, που παρότι είναι σχετικά σπορ, φέρνει πόδια και χέρια σε στάση που δεν κουράζει όση ώρα κι αν οδηγήσεις.
O εξοπλισμός του GK 350 είναι ιδιάιτερα πλούσιος τόσο όσον αφορά τα περιφερειακά (ήδη μιλήσαμε για αναρτήσεις και φρένα) όσο και την τεχνολογία και τη συνδεσιμότητα. Εδώ δεσπόζει η έγχρωμη οθόνη TFT με το πλήθος των ενδείξεων και τις τέσσερις διαφορετικές διαμορφώσεις, που περιλαμβάνει ακόμα και αισθητήρα φωτός. Υπάρχει ακόμα συνδεσιμότητα μέσω bluetooth και θύρα usb, που ολοκληρώνουν την εικόνα.
Παρότι το Zontes GK 350 κινείται σε μια κατηγορία που θεωρείται κατά κάποιο τρόπο «βασική» και «εισαγωγική» στον κόσμο της μοτοσικλέτας, μόνο τέτοιο δεν είναι. Ο σχεδιασμός, η ποιότητα κατασκευής και η απόδοσή του το καθιστούν μια ολοκληρωμένη πρόταση όχι μόνο για τους νέους αλλά για όλους τους αναβάτες. Είναι ιδανικό για καθημερινή χρήση αλλά αλλά ταυτόχρονα ικανό να προσφέρει ευχαρίστηση τόσο στο «στροφιλίκι» όσο και στα κοντινά ταξίδια. Με τιμή 4.785 ευρώ, το ολοκληρωμένο και τόσο καλά εκτελεσμένο αυτό πακέτο αποτελεί τον ορισμό του value for money.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!