Test ride Voge 300 Rally: Ο κατακτητής των στεπών
Η Voge 300 Rally είναι μια μοτοσικλέτα σχεδιασμένη και κατασκευασμένη με σαφή χωμάτινο προσανατολισμό. Άλλωστε αυτό φαίνεται από την πρώτη ματιά, με τη στενή της σιλουέτα αλλά και τα πλαστικά της φτερά, την επίπεδη της σέλα, την μάσκα τύπου Rally Raid, τα διπλά της φώτα μπροστά, τους τροχούς 21 και 18 ιντσών και φυσικά το λογότυπο Rally. Με την δημοφιλία του αγώνα Dakar και την απήχηση που έχει σε όλο τον κόσμο, μοτοσικλέτες που αντέγραφαν τις αγωνιστικές που συμμετείχαν σε αυτόν και μετά έβγαιναν στην παραγωγή, προκαλούσαν τόσο δέος όσο και πωλήσεις.
Στην αναπτυσσόμενη Voge έπιασαν τον παλμό του μέσου αναβάτη και κατασκευάζουν ποιοτικές μοτοσικλέτες με σχετικά φθηνό κόστος αγοράς. Κάτι ανάλογο έκαναν και με την συγκεκριμένη Rally 300. Χρησιμοποίησαν ένα σύγχρονο κινητήρα, μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο με δύο εκκεντροφόρους επί κεφαλής στα 292 κ.εκ. με προδιαγραφές Euro 5. Ο συγκεκριμένος κινητήρας αποδίδει 29 ίππους με 2,5 κιλά ροπής. Τον κινητήρα με τη σειρά του, τον τοποθέτησαν μέσα σε ένα κλειστό στιβαρό μεταλλικό πλαίσιο, με μια θηριώδη, τετράγωνη δοκό στο εμπρός του τμήμα, που ενώνεται με σωληνωτό υποπλαίσιο -για την ιστορία αφαιρείται αν χρειαστεί. Το τελευταίο αυτό χαρακτηριστικό το συναντά κανείς μόνο σε καθαρόαιμες αγωνιστικές μοτοσικλέτες χώματος. Απεναντίας σε μοτοσυκλέτες πολύ γνωστές του ανταγωνισμού και με περισσότερα κυβικά δεν το συναντάς, αφού είναι κολλημένο το υποπλαίσιο πάνω στον σκελετό.
Στο σωστό δρόμο
Αυτό από μόνο του το γεγονός δείχνει κάτι. Ότι οι Κινέζοι σχεδιαστές και μηχανικοί μπορεί να παρατηρούν και να αντιγράφουν τους υπόλοιπους αλλά το κάνουν σε μια λογική βάση, ενώ όπου μπορούν και θέλουν κάνουν την διαφορά. Και σε αυτό το σημείο πολύ εύστοχα την έκαναν. Μπορεί να υπάρχουν κάποια σημεία που θέλουν βελτίωση, αλλά ο δρόμος που κινούνται είναι ο σωστός. Η βάση που πατάνε είναι κατάλληλη και στο Voge Rally 300 το έχουν καταφέρει σε μεγάλο βαθμό.
Συνεχίζοντας με τον κινητήρα η ανάφλεξη του είναι ηλεκτρονική τύπου CDI και εκκινεί με μίζα. Ανεβαίνοντας επάνω στη σέλα του Rally μας αρέσει το ύψος της και η σχεδόν επίπεδη επιφάνεια της. Θα προτιμούσαμε όμως λίγο πιο σκληρό υλικό στο αφρώδες υλικό κάτω από το κάλυμμα της σέλας γιατί νιώθεις στα μαλακά σου μόρια τα σίδερα του υποπλαισίου. Γυρνώντας το κλειδί του διακόπτη της στη θέση ON, ανάβει και η LCD οθόνη του κεντρικού οργάνου στο μπροστινό μέρος και πάνω από το τιμόνι. Δίπλα της διαθέτει θύρα USB, είναι έγχρωμη, μικρή σχετικά σε διαστάσεις με τις βασικές ενδείξεις λειτουργίας της να εμφανίζονται για την ενημέρωση του αναβάτη. Λείπει και θα ήταν πολύ χρήσιμο ένα ρολόι.
Πατώντας το διακόπτη της μίζας ο κινητήρας έρχεται στη ζωή μόνο αν υπάρχει νεκρά στο κιβώτιο ταχυτήτων. Αυτό ειδικά στο χώμα δεν είναι και ότι καλύτερο, αν χρειαστεί να ξανά εκκινήσεις τον κινητήρα. Εν λειτουργία ο θόρυβος του είναι χαμηλός και παίζοντας με το γκάζι εν στάσει με το δεξιό καρπό, όταν ανεβαίνουν οι στροφές του κινητήρα συνειδητοποιείς ότι πνίγεται από το τελικό της εξάτμισης. Λογικό και αναμενόμενο από τις προδιαγραφές Euro 5.
Πατάμε συμπλέκτη, βάζουμε πρώτη στο κιβώτιο και ξεκινάμε τη δοκιμή μας. Το όλο σύνολο σε πρώτη αίσθηση είναι ικανοποιητικό. Ειδικά αν κινείσαι μέσα στην πόλη σε βοηθά αρκετά η στενή γραμμή του. Το τιμόνι τύπου fatbar με τις διαφορετικές διατομές του, βοηθάει αρκετά στην άνετη θέση οδήγησης, ενώ οι προστατευτικές χούφτες των χεριών στα δύο άκρα του, εκτός από την προστασία από κλαριά κλπ σε εκτός δρόμου μονοπάτια, μέσα στην κίνηση και ανάμεσα από τα αυτοκίνητα περνάνε ιδανικά αφού είναι τοποθετημένα σε ύψος πάνω από τους καθρέπτες των αυτοκινήτων.
Αλλάζοντας και τις έξι σχέσεις στο κοντό κιβώτιο, στον ανοιχτό δρόμο η τελική της αγγίζει τα 120 χιλιόμετρα την ώρα. Αυτό μπορεί να είναι λίγο για την άσφαλτο αλλά για το χώμα είναι ιδανικό. Αν κάποιος αναβάτης δεν κινείται αρκετά σε χωμάτινες επιφάνειες θα χρειαστεί να μακρύνει τις σχέσεις, αλλάζοντας το πίσω γρανάζι με ένα με λιγότερα δόντια, για να μακρύνει την τελική της, ώστε να μην δουλεύει σε υψηλές στροφές ο κινητήρας.
Ποιοτικά περιφερειακά
Περνώντας στις αναρτήσεις μπροστά έχουμε ένα ανάποδο πιρούνι στα 41 χιλ. ενώ πίσω συναντάμε μονό αμορτισέρ που εδράζεται με μοχλικό στο ψαλίδι για μεγαλύτερη σταθερότητα. Στα φρένα έχουμε τόσο μπροστά όσο και πίσω δισκόφρενα τύπου μαργαρίτας για γρηγορότερη αποβολή θερμότητας, με δαγκάνες διπλών εμβόλων. Υπάρχει παράλληλα και σύστημα ABS της BOSCH που μπορείς να το απενεργοποιήσεις με το πάτημα ενός κουμπιού, που βρίσκεται στο αριστερό μέρος του τιμονιού.
Στους τροχούς και εδώ έχουμε χωμάτινη συνταγή με 21 ίντσες μπροστά και 18 πίσω, με στεφάνια σε συνδυασμό δύο χρωμάτων. Τα λάστιχα είναι και αυτά τύπου Rally με πιο πυκνό τακούνι. Τις ημέρες της δοκιμής μας έβρεχε και στο ασφάλτινο υγρό οδόστρωμα απαιτούσε μεγαλύτερη προσοχή γιατί η γόμα των ελαστικών είναι σκληρή με αποτέλεσμα να γλιστρούν περισσότερο από το κανονικό. Καλή η άσφαλτος θα μου πείτε για τις καθημερινές μετακινήσεις αλλά το Rally 300 της Vogue φωνάζει «χώμα».
Και εμείς το οδηγήσαμε αρκετά στο χώμα. Οι εντυπώσεις που μας άφησε είναι πολύ καλές σε σημείο που θα ζήλευαν μοτοσικλέτες πολύ πιο ακριβές, ακόμα και μεγαλύτερες σε κυβικά και πάνω από τα 300 του ανταγωνισμού. Σε διαδρομές γνωστές μας, με φυτεμένη πέτρα σε κακό χωματόδρομο, το Vogue 300 περνάει από παντού με χαρακτηριστική άνεση. Σε αυτό βοηθάει πάρα πολύ το στιβαρό του πλαίσιο, όπου σε συνδυασμό με τις αναρτήσεις του που έχουν πολύ καλό σέτινγκ, κινείται με ιδανικό τρόπο παντού. Το Voge 300 Rally στρίβει γρήγορα σε κλειστά κομμάτια και είναι αρκετά σταθερό σε υψηλές ταχύτητες. Στο φρενάρισμα σε συνδυασμό και με τα δύο φρένα στο χώμα κάνεις ότι θέλεις, ωστόσο το εμπρός έχει σε έντονη πίεση μια σπογγώδη αίσθηση. Ίσως με μια αλλαγή υγρών φρένων να βελτιώνεται αυτό. Τα 147 κιλά του συνόλου του βοηθούν την άνεση στο χώμα, διατηρώντας την ευελιξία και σε μονοπάτια.
Στον στάνταρ εξοπλισμό στα θετικά πιστώνουμε την πίσω σχάρα, τα προστατευτικά μεταλλικά πλαϊνά κάγκελα, την ποδιά του κινητήρα, τα διπλά φωτιστικά σώματα εμπρός τύπου LED, την φιμέ εμπρός μάσκα. Αξιοσημείωτη είναι και η μεγάλη αυτονομία του, όπου σε συνδυασμό του ρεζερβουάρ των 11 λίτρων καυσίμου με την μικρή κατανάλωση του ενός λίτρου για κάθε 30 χιλιόμετρα, δίνουν πάνω από 330 χιλιόμετρα πριν σταματήσεις σε πρατήριο για ανεφοδιασμό.
Με τιμή στα 4.645 ευρώ είναι μια πολύ συμφέρουσα επιλογή. Ειδικά για κάποιον που θέλει μια μοτοσικλέτα αξιόπιστη για χώμα και για άσφαλτο με δύο χρόνια εργοστασιακή εγγύηση είναι ότι καλύτερο. Σίγουρα με δυό τρεις επεμβάσεις σε σημεία που χρειάζεται, μπορεί να κινηθεί παντού με αξιοπιστία και οικονομία. Άλλωστε αυτό δεν είναι και το ζητούμενο;
Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!