Test ride Ducati Scrambler Urban Motard: Welcome to the pleasuredome

Νίκος Γιαννούλας
Test ride Ducati Scrambler Urban Motard: Welcome to the pleasuredome
Με το νέο Scrambler Urban Motard η Ducati εμπνέεται από την τέχνη του δρόμου και δημιουργεί μια μοτοσικλέτα με στόχο να ικανοποιήσει τόσο το αισθητικό, όσο και το οδηγικό ένστικτο του αναβάτη της.

Μια μάρκα μέσα σε μια μάρκα: η Scrambler είναι για την Ducati η vintage έκφανση της γκάμας της και διαχωρίστηκε έτσι ώστε να μην συγχέεται με τα τεχνολογικά προηγμένα μοντέλα της. Επίσης, με τα Scrambler, η ιταλική μάρκα προσφέρει μια προσιτή και εισαγωγική στον κόσμο της εναλλακτική πρόταση, χωρίς να θέτει σε αμφισβήτηση τον premium χαρακτήρα των mainstream μοντέλων της.

Ducati Scrambler

Τα παραπάνω δεν σημαίνουν ότι τα Scrambler είναι λιγότερο Ducati, για πολλούς σημαίνει το αντίθετο, καθώς τη βάση αποτελεί το σήμα κατατεθέν της μάρκας, ο L 90 αερόψυκτος κινητήρας με το δεσμοδρομικό σύστημα κίνησης των βαλβίδων, σε εκδόσεις 803 και 1.079 κ.εκ,

Ζωντανός κινητήρας

Στην περίπτωση του Scrambler Urban Motard ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη ζει το μικρότερο μοτέρ, με την πολύ καλή απόδοση των 73 ίππων στις 8.250 και με ροπή 68 Nm στις 5.750. Από τα στοιχεία αυτά δε, είναι προφανές ότι ο κινητήρας αρέσκεται να εργάζεται στις μεσαίες στροφές.

 

Για να κρατηθεί σχετικά χαμηλά η τιμή της μοτοσικλέτας, ηλεκτρονικά συστήματα όπως traction control, προγράμματα οδήγησης κ.λ.π. λάμπουν δια της απουσίας τους, αλλά αυτό τελικά λειτουργεί και υπέρ του χαρακτήρα της μοτοσικλέτας. Στο βωμό του κόστους, οι αναρτήσεις της Kayaba έχουν επίσης μια και μόνη ρύθμιση, αυτή της προφόρτισης του ελατηρίου στο πίσω αμορτισέρ. Εμπρός το ανεστραμμένο πιρούνι με τα καλάμια των 41 χιλιοστών δεν δέχεται καμία παρέμβαση.

Ducati Scrambler

Στα φρένα, ο δεύτερος δίσκος εμπρός έχει πέσει και αυτός θύμα της οικονομίας, ωστόσο ο ένας της Brembo που υπάρχει είναι διαμέτρου 330 χιλ., με radial δαγκάνα 4 εμβόλων. Πίσω το ρόλο της πέδησης αναλαμβάνει ένας δίσκος 245 χιλ. με δαγκάνα ενός εμβόλου. Τα φρένα επικουρεί το σύστημα ABS, το οποίο είναι υπερσύγχρονο καθώς διαθέτει και λειτουργία cornering.

Το πλαίσιο είναι κλασικό χωροδικτύωμα με την ονομασία Trellis, κατασκευασμένο από ατσάλινες δοκούς και τον κινητήρα ενεργό μέρος του, στα κάρτερ του οποίου εδράζεται ένα αλουμινένιο ψαλίδι σε σχήμα μπούμερανγκ, το οποίο εξυπηρετεί από τη δεξιά πλευρά τουλάχιστον, την τοποθέτηση των σιγαστήρων του συστήματος εξαγωγής.

Όμορφη σχεδίαση

Στο αισθητικό πεδίο η Scrambler Urban Motard εντυπωσιάζει παρά την πολύ λιτή της σιλουέτα, τόσο χρωματικά όσο και με την παρατήρηση λεπτομερειών που αφορούν τη στήριξη του βραχίονα για την έδραση της πινακίδας κυκλοφορίας, τα μαρσπιέ του συνοδηγού, το τελείωμα της ουράς, το εμπρός φτερό, τη σέλα και το ρεζερβουάρ.

Στο πεδίο των εντυπώσεων την παράσταση κλέβουν και οι ακτινωτοί τροχοί με διάσταση 3.5’’ x 17’’ εμπρός και 5,50" x 17" πίσω, οι οποίοι φορούν ελαστικά πλάτους 120 και 180 χιλ. αντίστοιχα, ντυμένα με τα εξαιρετικά Pirelli Diablo Rosso III. Το βάρος με όλα τα υγρά φτάνει στα 196 κιλά και είναι συγκεντρωμένο χαμηλά. Έτσι, η Scrambler Urban Motard δίνει την αίσθηση μιας πολύ πιο ελαφριάς μοτοσικλέτας, τόσο εν στάσει όσο και εν κινήσει.

Ducati Scrambler

Το ελάχιστο πλάτος της κατασκευής, η σωστή γωνία και το ιδανικό πλάτος του τιμονιού, η επίπεδη σέλα και η σωστή τοποθέτηση των μαρσπιέ, διευκολύνουν τον οδηγό να βρει τη θέση που του ταιριάζει περισσότερο, ενώ πατά τα πόδια του με μεγάλη άνεση στο έδαφος, ακόμα και αν δεν ξεπερνά σε ύψος τα 1,7 μέτρα.

Ο συμπλέκτης (με σύστημα ολίσθησης για να μην μπλοκάρει ο πίσω τροχός στα βίαια κατεβάσματα σχέσεων) έχει εξαιρετική αίσθηση, ενώ η μανέτα του, όσο και αυτή του εμπρός φρένου, είναι ρυθμιζόμενες. Το κιβώτιο έχει καλή κλιμάκωση και λειτουργία.

Το μόνο σημείο που δημιουργεί αρνητική έκπληξη σε όλη την κατασκευή είναι το ψηφιακό όργανο ενδείξεων, το οποίο είναι εξαιρετικά μικρό, δυσανάγνωστο και τελικά περιττό, αν η μοτοσικλέτα κινείται. Τελικά όμως ο οδηγός αποζημιώνεται τόσο από την οδήγηση, που μετά από λίγα χιλιόμετρα το όργανο ενδείξεων απλώς περνά στη λήθη.

Απολαυστική στο δρόμο

Παρότι λοιπόν η Scrambler Urban Motard δείχνει μινιμαλιστική τόσο οπτικά όσο και τεχνολογικά, οδηγικά μπορεί να προσφέρει τεράστιες δόσεις απόλαυσης, σίγουρα όχι λιγότερες από θεωρητικά πολύ πιο προηγμένες ή ισχυρές μοτοσικλέτες. Ο κινητήρας, κατ' αρχάς, έχει και τη δύναμη και τη ροπή για να στείλει τον τροχό εύκολα στον αέρα, ενώ όλο το στήσιμο της μοτοσικλέτας και τα εξαιρετικά της ελαστικά, συνηγορούν στο να βρίσκουν τα μαρσπιέ εύκολα στην άσφαλτο, όπου η ποιότητά της και η χάραξη του δρόμου το επιτρέπουν. Τα φρένα έχουν εξαιρετική απόδοση, με σπάνια παρέμβαση του ABS, επαρκή δύναμη και ακόμα καλύτερη αίσθηση.

Ducati Scrambler

Παρότι οι αναρτήσεις εξασφαλίζουν αξιοσημείωτη ενδοτικότητα στις ανωμαλίες του οδοστρώματος, συνεργάζονται ιδανικά με το στιβαρό πλαίσιο και προσφέρουν αξιοθαύμαστη ομοιογένεια στην οδική συμπεριφορά, η οποία δημιουργεί περίσσεια εμπιστοσύνης για να πιέσεις σε δρόμο με στροφές. Παρά λοιπόν τον τίτλο της «αστικής», η Scrambler Urban Motard δεν θα διστάσει να «επιτεθεί» σε καθαρόαιμες σπορ κατασκευές σε φιδωτούς δρόμους και να τις προκαλέσει μάλιστα με χαρακτηριστική ευκολία.

Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι λόγω της πρόσφυσης που προσφέρουν τα ελαστικά -ειδικά το πίσω- όσο και λόγω των πολύ καλών χαρακτηριστικών λειτουργίας του κινητήρα, δεν μας έλειψε διόλου το traction control. Το αντίθετο, απολαύσαμε πλαγιολισθήσεις ισχύος σε κακό οδόστρωμα, που έρχονται πολύ γραμμικά και χωρίς δράματα αν αποφασίσει ο οδηγός να είναι αμετροεπής με την περιστροφή του δεξιού του καρπού.

Ισορροπημένο σύνολο

Από άποψη επιδόσεων η μοτοσικλέτα δεν έχει να ζηλέψει οτιδήποτε σε αυτό το επίπεδο ισχύος και κυβισμού. Λόγω του χαρακτήρα της σαφώς και ο αναβάτης δεν νιώθει άνετα σε ταχύτητες πάνω από 140 χλμ./ώρα λόγω μηδενικής κάλυψης από τον αέρα, αλλά αυτό έχει να κάνει που την πουρίστικη λογική κατασκευής μιας γυμνής μοτοσικλέτας. Με πολύ καλή ισορροπία, γραμμικό κινητήρα και ελάχιστο όγκο, η Scrambler Urban Motard είναι ιδανική για να απολαύσεις πλαγιολισθήσεις, σούζες και endo με απόλυτη ασφάλεια στην πόλη. Σε δρόμο με στροφές επίσης, χωρίς να την πιέζεις υπέρμετρα και διατηρώντας τη φόρα μέσα στη στροφή, απολαμβάνεις μια πολύ ασφαλή και προβλέψιμη συμπεριφορά.

Ducati Scrambler

Μπορεί λοιπόν η Scrambler Urban Motard να μην έχει κάποιο σετ αναρτήσεων με εντυπωσιακές προδιαγραφές, το σύνολο όμως δείχνει απόλυτα ισορροπημένο και αυτό τελικά είναι που μετράει. Ο δυνατός και γραμμικός κινητήρας δεν καίει πολύ, η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική και συνολικά η μοτοσικλέτα αποτελεί ένα εξαιρετικό σύνολο, τόσο αισθητικά όσο και λειτουργικά.

Με το κόστος των 12.900 ευρώ η Scrambler Urban Motard μπαίνει στα χωράφια πιο ισχυρών, πιο πλούσια εξοπλισμένων και πιο προικισμένων για περισσότερες χρήσεις μοτοσικλετών, ωστόσο όποιος την προτιμήσει, θα περάσει μαζί της αξέχαστες στιγμές οδήγησης, πέραν του γεγονότος ότι θα είναι κάτοχος μιας ιδιαίτερης και αισθητικά προσεγμένης μοτοσικλέτας.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!