Test ride Aprilia SR 200 GT: To scooter της περιπέτειας
Μετά την επιτυχία των μεγάλων μοτοσικλετών on/off, οι σχεδιαστές και μηχανικοί της Aprilia, θέλοντας να προσεγγίσουν ένα νέο αγοραστικό κοινό, επέλεξαν να δημιουργήσουν ένα διαφορετικό σε χρήση scooter.
Για αυτό το σκοπό χρησιμοποίησαν ένα γνωστό κινητήρα του Piaggio Group με προδιαγραφές Euro 5 στα 174 κ.εκ. με απόδοση 17,4 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. Πρόκειται για ένα μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο, με τέσσερις βαλβίδες μοτέρ, που κινεί ένας εκκεντροφόρος. Ο ηλεκρονικός ψεκασμός με σύστημα i-get ( injection green experience technology ) εξασφαλίζει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και λιγότερα καυσαέρια. Είναι επίσης εξοπλισμένος με Start & Stop για ακόμα λιγότερη κατανάλωση.
Με λυμένο το θέμα του κινητήρα οι Ιταλοί σχεδιαστές της Aprilia στη συνέχεια ακολούθησαν την κίνηση που κάνουν πάντα. Πήραν από τα αγωνιστικά τους μοντέλα γραμμές και λύσεις, όπως για παράδειγμα το μπροστινό μούτρο από RSV, και το φόρεσαν με μοναδικό τρόπο πάνω στο πλαίσιο του SR 200 GT. Συνέχισαν με ένα πολύ όμορφο πλαινό φαίρινγκ για να ολοκληρώσουν με μια τέλεια σχεδόν αγωνιστική και αεροδυναμική ουρά.
Ποιοτικά περιφερειακά
Μπροστά έχουν τοποθετήσει για ανάρτηση ένα συμβατικό πιρούνι 33 χιλ. της ιαπωνικής Showa με 122 χιλ. διαδρομής, με τροχό 14 ιντσών και ένα σχετικά φαρδύ λάστιχο διαστάσεων 110/80-14. Για φρένο, ώστε να ολοκληρωθεί το μπροστινό σύστημα, υπάρχει δίσκος τύπου μαργαρίτα 260 χιλ. με δαγκάνα δύο εμβόλων και σύστημα ABS της Bosch.
Αντίθετα στο πίσω μέρος έχουμε δύο υδραυλικά αμορτισέρ διπλής ενέργειας με διαδρομή 102 χιλ. και πέντε θέσεις προφόρτισης ανά ελατήριο, ενώ για συνδυαστικό φρενάρισμα αναλαμβάνει ένα δισκόφρενο ίδιων διαστάσεων με το μπροστινό χωρίς όμως ABS. Ο πίσω τροχός είναι μικρότερος σε διάμετρο κατά μία ίντσα σε σχέση με το μπροστινό και είναι στις 13" με ελαστικό σε διάσταση 130/70-13. Μέχρι εδώ καλά αλλά στην πράξη τι γίνεται;
Ανεβαίνοντας πάνω στη φαρδιά και άνετη σέλα του SR 200 GT, θέλει συνήθεια το μεγάλο τούνελ- κανάλι που υπάρχει ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη. Εκεί στο κάτω μέρος βρίσκεται το ρεζερβουάρ των 9 λίτρων, που δυστυχώς εξαφανίζει το δάπεδο και εμποδίζει το πέρασμα των ποδιών σαν scooter. Τόσο για να ανέβεις όσο για να κατέβεις στο SR πρέπει να κινηθείς όπως σε μοτοσικλέτα. Αυτό είναι ένα σημείο που θέλει συνήθεια και προσοχή.
Γυρνώντας το κλειδί του διακόπτη στη θέση On που βρίσκεται μπροστά στη ποδιά και κάτω δεξιά από το τιμόνι, φωτίζεται η μεγάλη ασπρόμαυρη ηλεκτρονική οθόνη παρέχοντας όλες τις χρηστικές ενδείξεις που χρειάζεσαι. Το τιμόνι βοηθά σε μια άνετη και χαμηλή θέση των χεριών του αναβάτη, με τα πόδια του να τοποθετούνται δίπλα από το τούνελ ρεζερβουάρ. Για τον συνεπιβάτη που θα ανέβει στη πίσω και λίγο πιο ψηλή θέση της σέλας υπάρχουν αναδιπλούμενα αεροδυναμικά μαρσπιέ.
Ευελιξία και ευχρηστία
Εν κινήσει το SR 200 GT είναι άνετο, ευέλικτο, φιλικό και εύχρηστο. Μέσα στην πόλη ειδικά έλκει τα βλέμματα με το κίτρινο φλούο χρώμα του, γεγονός που το κάνει να μην περνά απαρατήρητο. Θα σε πάει όπου του ζητήσεις, περνάει άνετα τις λακούβες των ελληνικών δρόμων και μπορεί να κινηθεί ακόμα και σε εκτός δρόμου διαδρομές. Συνήθεια θέλουν τα φαρδιά ελαστικά του, ειδικά στις πιο γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης.
Από σταματημένο σε φανάρι επιταχύνει γρήγορα μέχρι την τελική των 112 χιλιομέτρων που θα δείξει το κοντέρ του. Είναι οικονομικό σε κατανάλωση καυσίμου, και αν βάλεις στη πίσω σέλα δεύτερο πιο βαρύ συνεπιβάτη οι αναρτήσεις του τερματίζουν σχετικά εύκολα. Το μπροστινό του διαβάζει με καλύτερη απόσβεση της ανωμαλίες του οδοστρώματος σε σχέση με τα πίσω αμορτισέρ και σε αυτό επηρεάζει και ο μικρότερης διαμέτρου πίσω τροχός. Αν και χρησιμοποιήθηκε αυτή η λύση για να υπάρχει περισσότερος αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα για δύο ανοιχτού τύπου κράνη, προσωπικά θα προτιμούσα λιγότερο χώρο αποθήκευσης και ίδιας διάστασης τροχών εμπρός πίσω. Σε αυτή τη ζωή όμως κάπου χάνεις κάπου κερδίζεις.
Οδηγώντας μας άρεσε η δυνατή και διακριτική σε ήχο κόρνα του και η έλλειψη στο πίσω φρένο του ABS, προσφέροντας καλύτερη αίσθηση ειδικά στο χώμα. Αν το πιέσεις δυνατά μπλοκάρει, αλλά εμείς το βρήκαμε αρκετά διασκεδαστικό και πιο λειτουργικό. Με τιμή στα 4.390 ευρώ κρίνεται μια ενδιαφέρουσα αγορά που μπορεί να προσφέρει πολλές δυνατότητες με κίνηση σε κάθε έδαφος. Με αυτή τη νέα αγωνιστική εμφάνιση με τα carbon look , κλείνει το μάτι σε ένα νέο αγοραστικό κοινό που θέλει το κάτι διαφορετικό, ενώ ταυτόχρονα να μπορεί να τα κάνει όλα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Και το SR 200 GT μπορεί να κινηθεί παντού με επιτυχία.
Φωτογραφίες: Χρήστος Λώλος
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!