Αυτό είναι το εξωπραγματικό σύστημα AMSAS της Yamaha (vid)
Σε έρευνα που έγινε για τα ατυχήματα μοτοσικλέτας με χαμηλές ταχύτητες το 10% προκλήθηκε μετά από λάθη αναγνώρισης, το 17% από λάθη αποφάσεων και το 5% από λάθη χειρισμών. Επιπλέον αποδείχτηκε ότι το 70% των ατυχημάτων συνέβη μόλις 2 δευτερόλεπτα μετά την αιτία που τα προκάλεσε.
Βασισμένη σε αυτά τα αποτελέσματα η Yamaha εδώ και έναν χρόνο δουλεύει πάνω σε ένα νέο πρόγραμμα ασφάλειας το οποίο στοχεύει σε τέσσερις πυλώνες: την πρόβλεψη του κινδύνου, την αμυντική οδήγηση, την υποβοήθηση στις επιτόπιες μανούβρες και την αποτροπή ζημιών. Τα πρώτα αποτελέσματα της ομάδας έρευνας και εξέλιξης της Yamaha πλέον έχουν βγει στο φως με πιο χαρακτηριστικό το σύστημα AMSAS (Advanced Motorcycle Stabilization Assist System).
Το συγκεκριμένο σύστημα υποβοήθησης είναι σε θέση να διατηρήσει την μοτοσικλέτα όρθια σε χαμηλές ταχύτητες ακόμα και αν ο αναβάτης κάνει κάποιο λάθος ή κάποια απροσεξία. Αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα στο εμπρός μέρος ο οποίος δίνει κίνηση στον εμπρός τροχό και έναν επίσης ηλεκτρικό μηχανισμό ισορροπίας στην πλάκα τιμονιού.
Οι δύο μηχανισμοί συνδέονται με ισχυρή ECU και σύστημα αισθητήρων IMU έξι αξόνων. Όταν η μοτοσικλέτα ξεκινήσει να κινείται ο εμπρός μηχανισμός ελέγχει την επιτάχυνση και επιβράδυνση της μοτοσικλέτας προκειμένου να μείνει σταθερή. Από τα 5 Km/h και πάνω επεμβαίνει και ο μηχανισμός στο τιμόνι ο οποίος αναλαμβάνει να κάνει τις απαραίτητες μικροδιορθώσεις ώστε η μοτοσικλέτα να μείνει όρθια.
Οι άνθρωποι της Yamaha έχουν τοποθετήσει το σύστημα πιλοτικά στην YZF-R25, ωστόσο ξεκαθαρίζουν ότι σύντομα θα γίνει το επόμενο βήμα και το σύστημα AMSAS θα τοποθετηθεί σε μεγαλύτερες μοτοσικλέτες όπως η Tracer 9 GT και η Tenere 700.
Βίντεο του συστήματος AMSAS.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!