Αυτό είναι το εξωπραγματικό σύστημα AMSAS της Yamaha (vid)

Κώστας Παστρίμας
Αυτό είναι το εξωπραγματικό σύστημα AMSAS της Yamaha (vid)
Η Yamaha ολοκλήρωσε τον πρώτο κύκλο δοκιμών του συστήματος που κρατάει όρθια τη μοτοσικλέτα.

Σε έρευνα που έγινε για τα ατυχήματα μοτοσικλέτας με χαμηλές ταχύτητες το 10% προκλήθηκε μετά από λάθη αναγνώρισης, το 17% από λάθη αποφάσεων και το 5% από λάθη χειρισμών. Επιπλέον αποδείχτηκε ότι το 70% των ατυχημάτων συνέβη μόλις 2 δευτερόλεπτα μετά την αιτία που τα προκάλεσε.

Βασισμένη σε αυτά τα αποτελέσματα η Yamaha εδώ και έναν χρόνο δουλεύει πάνω σε ένα νέο πρόγραμμα ασφάλειας το οποίο στοχεύει σε τέσσερις πυλώνες: την πρόβλεψη του κινδύνου, την αμυντική οδήγηση, την υποβοήθηση στις επιτόπιες μανούβρες και την αποτροπή ζημιών. Τα πρώτα αποτελέσματα της ομάδας έρευνας και εξέλιξης της Yamaha πλέον έχουν βγει στο φως με πιο χαρακτηριστικό το σύστημα AMSAS (Advanced Motorcycle Stabilization Assist System).

Yamaha

Το συγκεκριμένο σύστημα υποβοήθησης είναι σε θέση να διατηρήσει την μοτοσικλέτα όρθια σε χαμηλές ταχύτητες ακόμα και αν ο αναβάτης κάνει κάποιο λάθος ή κάποια απροσεξία. Αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα στο εμπρός μέρος ο οποίος δίνει κίνηση στον εμπρός τροχό και έναν επίσης ηλεκτρικό μηχανισμό ισορροπίας στην πλάκα τιμονιού.

 

Yamaha

Οι δύο μηχανισμοί συνδέονται με ισχυρή ECU και σύστημα αισθητήρων IMU έξι αξόνων. Όταν η μοτοσικλέτα ξεκινήσει να κινείται ο εμπρός μηχανισμός ελέγχει την επιτάχυνση και επιβράδυνση της μοτοσικλέτας προκειμένου να μείνει σταθερή. Από τα 5 Km/h και πάνω επεμβαίνει και ο μηχανισμός στο τιμόνι ο οποίος αναλαμβάνει να κάνει τις απαραίτητες μικροδιορθώσεις ώστε η μοτοσικλέτα να μείνει όρθια.

Yamaha

Οι άνθρωποι της Yamaha έχουν τοποθετήσει το σύστημα πιλοτικά στην YZF-R25, ωστόσο ξεκαθαρίζουν ότι σύντομα θα γίνει το επόμενο βήμα και το σύστημα AMSAS θα τοποθετηθεί σε μεγαλύτερες μοτοσικλέτες όπως η Tracer 9 GT και η Tenere 700.

Βίντεο του συστήματος AMSAS.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!